Äffällä ei tulevaisuutta?
- hannulehessaari
- WRC

- Viestit: 1557
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
AKK:n kysely ... ja vähän muinaisista roomalaisistakin
AKK:n kyselyn sisältö hieman lyhennettynä oli seuraava:
1. 2006 F:ään siirtyvien autojen rakentelua rajoitetaan. Nykyiset säilyvät ennallaan. Mitä mieltä? Onko ehdotuksia kustannuksia hillitseviksi rajoituksiksi?
2. Pimeä vs. nuotitettu kilpailu?
3. Mitä mieltä nykyisestä rahasarjasysteemistä? Ehdotuksia?
4. Osakilpailujen/sarjan saama julkisuus. Onko parannusehdotuksia?
5. Ehdotuksia luokkajakoon?
6. Osakilpailujen määrä ja pistelaskusysteemi?
7. Muita kehitysehdotuksia?
Eli ihan asiallinen ja vakavasti otettava kysely.
Ralliurheilun ongelmat ovat pohjimmiltaan ryhmistä riippumattomia ja osin vaikeasti ratkaistavia, koska niihin vaikuttaa niin monet sellaiset tekijät, jotka ohjautuvat ihan muista lähtökohdista. Olen itse seurannut ralliautoilua yli neljäkymmentä vuotta ja kilpaillut ihan -70 -luvun alussa sekä taas viimevuodesta lähtien (totuuden nimessä kävin vain kaatamassa Keravalla ja olen ollut sen jälkeen poikani huollossa ja rallitiimini "tallipäällikkönä", mutta enköhän tässä ehdi taas kohta vetämäänkin). Laji ja sen yleinen suosio on muuttunut oleellisesti sekä meillä Suomessa että maailmalla enkä havaintojeni pohjalta voi tulla kuin siihen johtopäätökseen että lähivuosikymmenten aikana tämä urheilulaji tulee jossei kuolemaan, niin ainakin väistymään varsin pienen joukon kituvaksi harrasteeksi (sitähän se aktiiviharrastajien määrän mukaan on jo nyt). EN kuitenkaan heittäisi kirvestä kaivoon, vaan pyrkisin kaikin keinoin pitämään lajin vitaalina, koska sillä saattaa olla vielä aikaa kokonaisen sukupolvenkin verran. Siitä tässä AKK:n kyselyssäkin on kysymys. AKK:n lehdessä ollut "kuolinilmoitus" vain heijasti turhautumaa, kun kyselyn saanto oli niin vähäinen.
Yleisenä elämänohjeena sanoisin, että jos ei tiedä, kannattaa kysyä. Ja kysyä kannattaa niiltä jotka tietävät. Yleisen mielipiteen kerääminen ei ole paras tapa etsiä vastauksia, koska ihmiset ovat yleisesti ottaen väärässä. Yleinen mielipide on johtanut sotiin, muttei koskaan mihinkään merkittävään keksintöön tai oivallukseen.
- hle
Ps. Cato vanhemmalla oli muinaisessa Roomassa tapana päättää aiheesta huolimatta kaikki puheensa sanoihin Ceterum censeo Carthaginem esse delendam eli Muuten (muusta) olen sitä mieltä, että Kartago on hävitettävä. Catoa mukaillen haluan lopuksi todeta, että isossa N-ryhmässä pitäisi siirtyä kilpabensan käytöstä mittari-98:n käyttöön. Sillä saataisiin välittömästi kustannuksia alas monta donaa per kilpailija per vuosi. Mittaribensan tehoilla kilpailijoiden erot näkyisivät siinä kuin kisabensallakin ja lisäsäästöä tulisi, kun vehkeet kestäisivät ainakin voimansiirron osalta paremmin. Jos taas pelätään, että N:ssä ei pääse riittävään vauhtiin, niin annetaan pari milliä lisämittaa kuristimelle. Mitä järkeä on ensin rajoittaa tehoja ja sitten lisätä niitä bensalla. Kisabensaa tehdään Keski-Euroopassa, joten kansallisissa kilpailuissamme sovellettava sääntö aiheuttaisi sinnepäin tulonmenetystä ja miksei vähemmässä määrin myös suomalaisille bensanvälittäjille. Kilpailijat kuitenkin säästäisivät ja loppuisi samalla isojen bensamäärien lainvastainen varastointi ja lutraus. Ratkaisu sopisi hyvin N-ryhmään, koska kyseessä on periaatteessa vakioautot. Minulla oli muutama vuosi välissä, jolloin seurasin rallia heikohkosti, joten en tiedä onko tässä kyseessä jokin relikti ajoilta, jollooin bensa ostettiin FIA:lta?
Käyttökuluihin voitaisiin näin vaikuttaa, mutta rakentamiskustannukset tulevat säilymään niin kauan korkeina, kun autoihin luokitellaan osia, joita ei ole kaupasta ostettavissa autoissa. FIA ilmeisesti rahastaa näistä luokituksista ja tämäkin kustannus siirtyy kilpailijoille. Onko kukaan muuten yrittänyt ostaa autoliikkeestä autoa, jossa on ensiasennettuna vaikkapa suorakytkentälaatikko? No ei niissä turvakehikoitakaan ole, mutta turvallisuusvälineet eivät olekaan rahakysymys.
:D
1. 2006 F:ään siirtyvien autojen rakentelua rajoitetaan. Nykyiset säilyvät ennallaan. Mitä mieltä? Onko ehdotuksia kustannuksia hillitseviksi rajoituksiksi?
2. Pimeä vs. nuotitettu kilpailu?
3. Mitä mieltä nykyisestä rahasarjasysteemistä? Ehdotuksia?
4. Osakilpailujen/sarjan saama julkisuus. Onko parannusehdotuksia?
5. Ehdotuksia luokkajakoon?
6. Osakilpailujen määrä ja pistelaskusysteemi?
7. Muita kehitysehdotuksia?
Eli ihan asiallinen ja vakavasti otettava kysely.
Ralliurheilun ongelmat ovat pohjimmiltaan ryhmistä riippumattomia ja osin vaikeasti ratkaistavia, koska niihin vaikuttaa niin monet sellaiset tekijät, jotka ohjautuvat ihan muista lähtökohdista. Olen itse seurannut ralliautoilua yli neljäkymmentä vuotta ja kilpaillut ihan -70 -luvun alussa sekä taas viimevuodesta lähtien (totuuden nimessä kävin vain kaatamassa Keravalla ja olen ollut sen jälkeen poikani huollossa ja rallitiimini "tallipäällikkönä", mutta enköhän tässä ehdi taas kohta vetämäänkin). Laji ja sen yleinen suosio on muuttunut oleellisesti sekä meillä Suomessa että maailmalla enkä havaintojeni pohjalta voi tulla kuin siihen johtopäätökseen että lähivuosikymmenten aikana tämä urheilulaji tulee jossei kuolemaan, niin ainakin väistymään varsin pienen joukon kituvaksi harrasteeksi (sitähän se aktiiviharrastajien määrän mukaan on jo nyt). EN kuitenkaan heittäisi kirvestä kaivoon, vaan pyrkisin kaikin keinoin pitämään lajin vitaalina, koska sillä saattaa olla vielä aikaa kokonaisen sukupolvenkin verran. Siitä tässä AKK:n kyselyssäkin on kysymys. AKK:n lehdessä ollut "kuolinilmoitus" vain heijasti turhautumaa, kun kyselyn saanto oli niin vähäinen.
Yleisenä elämänohjeena sanoisin, että jos ei tiedä, kannattaa kysyä. Ja kysyä kannattaa niiltä jotka tietävät. Yleisen mielipiteen kerääminen ei ole paras tapa etsiä vastauksia, koska ihmiset ovat yleisesti ottaen väärässä. Yleinen mielipide on johtanut sotiin, muttei koskaan mihinkään merkittävään keksintöön tai oivallukseen.
- hle
Ps. Cato vanhemmalla oli muinaisessa Roomassa tapana päättää aiheesta huolimatta kaikki puheensa sanoihin Ceterum censeo Carthaginem esse delendam eli Muuten (muusta) olen sitä mieltä, että Kartago on hävitettävä. Catoa mukaillen haluan lopuksi todeta, että isossa N-ryhmässä pitäisi siirtyä kilpabensan käytöstä mittari-98:n käyttöön. Sillä saataisiin välittömästi kustannuksia alas monta donaa per kilpailija per vuosi. Mittaribensan tehoilla kilpailijoiden erot näkyisivät siinä kuin kisabensallakin ja lisäsäästöä tulisi, kun vehkeet kestäisivät ainakin voimansiirron osalta paremmin. Jos taas pelätään, että N:ssä ei pääse riittävään vauhtiin, niin annetaan pari milliä lisämittaa kuristimelle. Mitä järkeä on ensin rajoittaa tehoja ja sitten lisätä niitä bensalla. Kisabensaa tehdään Keski-Euroopassa, joten kansallisissa kilpailuissamme sovellettava sääntö aiheuttaisi sinnepäin tulonmenetystä ja miksei vähemmässä määrin myös suomalaisille bensanvälittäjille. Kilpailijat kuitenkin säästäisivät ja loppuisi samalla isojen bensamäärien lainvastainen varastointi ja lutraus. Ratkaisu sopisi hyvin N-ryhmään, koska kyseessä on periaatteessa vakioautot. Minulla oli muutama vuosi välissä, jolloin seurasin rallia heikohkosti, joten en tiedä onko tässä kyseessä jokin relikti ajoilta, jollooin bensa ostettiin FIA:lta?
Käyttökuluihin voitaisiin näin vaikuttaa, mutta rakentamiskustannukset tulevat säilymään niin kauan korkeina, kun autoihin luokitellaan osia, joita ei ole kaupasta ostettavissa autoissa. FIA ilmeisesti rahastaa näistä luokituksista ja tämäkin kustannus siirtyy kilpailijoille. Onko kukaan muuten yrittänyt ostaa autoliikkeestä autoa, jossa on ensiasennettuna vaikkapa suorakytkentälaatikko? No ei niissä turvakehikoitakaan ole, mutta turvallisuusvälineet eivät olekaan rahakysymys.
:D
- t0tal
- A-Junnu

- Viestit: 80
- Liittynyt: 30.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Reykjavik
- Viesti:
On tosiaan syytä katsella sinne peiliin jo tässä tilanteessa, tosin tuo koko AKK:n lehedessä ollut teksti olimelkolailla provosoiva, eli ehkä jotain tällaista odotettiinkin tapahtuvan.. Tosin täällähän nämä asiat ei edelleenkään ratkea, kuten niin useassa topicissa jo tähänkin asti on mainittu.. F-cup ja-ryhmä ovat erittäin hyvää autourheiluviihdettä, mitenkään sm-sarjaakaan väheksymättä.. Onhan siellä sentään niitä wöörld ralli caarrseja!!!!11 
Ja kirraa....
- riitta
- KV

- Viestit: 456
- Liittynyt: 21.01.2004 00:00
- Paikkakunta: Vesilahti
- Viesti:
Just joo, kisoissahan on aina niin kiire ettei ehdi edes järmäämään kavereiden kanssa saati sitten vastaamaan johonkin "kyselyyn" siinä katsastuksen ja lähdön välissä....ei kai nyt kaikkien autot voi olla keskeseräisinä tuossa vaiheessa tai jännitä niin ettei pysty muuhun keskittymään.
Kysely voisi tietty olla AKK:n sivustolla jollain rajoituksilla (vaikka lisenssinumero tunnuksena). Ei varmaan kuitenkaan "kaikkien" tarvitse kyselyyn päästäkään vastaamaan.
Kysely voisi tietty olla AKK:n sivustolla jollain rajoituksilla (vaikka lisenssinumero tunnuksena). Ei varmaan kuitenkaan "kaikkien" tarvitse kyselyyn päästäkään vastaamaan.
- pat
- Yleinen

- Viestit: 185
- Liittynyt: 20.10.2004 00:00
Re: AKK:n kysely ... ja vähän muinaisista roomalaisistakin
Itse tunnustan kuuluvani niiden 14:n tunnollisen joukon ulkopuoliseksi koska, niin kuin joku totesi, minulle noiden kysymysten syvälliseen pohtimiseen ei kisapäivänä ollut päätä. ja loppupäivästä kysely oli jo ehtinyt unohtua. ja sitten ei enää jaksanut ja seli-seli...hannulehessaari kirjoitti:AKK:n kyselyn sisältö hieman lyhennettynä oli seuraava:
1. 2006 F:ään siirtyvien autojen rakentelua rajoitetaan. Nykyiset säilyvät ennallaan. Mitä mieltä? Onko ehdotuksia kustannuksia hillitseviksi rajoituksiksi?
2. Pimeä vs. nuotitettu kilpailu?
3. Mitä mieltä nykyisestä rahasarjasysteemistä? Ehdotuksia?
4. Osakilpailujen/sarjan saama julkisuus. Onko parannusehdotuksia?
5. Ehdotuksia luokkajakoon?
6. Osakilpailujen määrä ja pistelaskusysteemi?
7. Muita kehitysehdotuksia?
Eli ihan asiallinen ja vakavasti otettava kysely.
Ralliurheilun ongelmat ovat pohjimmiltaan ryhmistä riippumattomia ja osin vaikeasti ratkaistavia, koska niihin vaikuttaa niin monet sellaiset tekijät, jotka ohjautuvat ihan muista lähtökohdista. Olen itse seurannut ralliautoilua yli neljäkymmentä vuotta ja kilpaillut ihan -70 -luvun alussa sekä taas viimevuodesta lähtien (totuuden nimessä kävin vain kaatamassa Keravalla ja olen ollut sen jälkeen poikani huollossa ja rallitiimini "tallipäällikkönä", mutta enköhän tässä ehdi taas kohta vetämäänkin). Laji ja sen yleinen suosio on muuttunut oleellisesti sekä meillä Suomessa että maailmalla enkä havaintojeni pohjalta voi tulla kuin siihen johtopäätökseen että lähivuosikymmenten aikana tämä urheilulaji tulee jossei kuolemaan, niin ainakin väistymään varsin pienen joukon kituvaksi harrasteeksi (sitähän se aktiiviharrastajien määrän mukaan on jo nyt). EN kuitenkaan heittäisi kirvestä kaivoon, vaan pyrkisin kaikin keinoin pitämään lajin vitaalina, koska sillä saattaa olla vielä aikaa kokonaisen sukupolvenkin verran. Siitä tässä AKK:n kyselyssäkin on kysymys. AKK:n lehdessä ollut "kuolinilmoitus" vain heijasti turhautumaa, kun kyselyn saanto oli niin vähäinen.
Yleisenä elämänohjeena sanoisin, että jos ei tiedä, kannattaa kysyä. Ja kysyä kannattaa niiltä jotka tietävät. Yleisen mielipiteen kerääminen ei ole paras tapa etsiä vastauksia, koska ihmiset ovat yleisesti ottaen väärässä. Yleinen mielipide on johtanut sotiin, muttei koskaan mihinkään merkittävään keksintöön tai oivallukseen.
- hle
Ps. Cato vanhemmalla oli muinaisessa Roomassa tapana päättää aiheesta huolimatta kaikki puheensa sanoihin Ceterum censeo Carthaginem esse delendam eli Muuten (muusta) olen sitä mieltä, että Kartago on hävitettävä. Catoa mukaillen haluan lopuksi todeta, että isossa N-ryhmässä pitäisi siirtyä kilpabensan käytöstä mittari-98:n käyttöön. Sillä saataisiin välittömästi kustannuksia alas monta donaa per kilpailija per vuosi. Mittaribensan tehoilla kilpailijoiden erot näkyisivät siinä kuin kisabensallakin ja lisäsäästöä tulisi, kun vehkeet kestäisivät ainakin voimansiirron osalta paremmin. Jos taas pelätään, että N:ssä ei pääse riittävään vauhtiin, niin annetaan pari milliä lisämittaa kuristimelle. Mitä järkeä on ensin rajoittaa tehoja ja sitten lisätä niitä bensalla. Kisabensaa tehdään Keski-Euroopassa, joten kansallisissa kilpailuissamme sovellettava sääntö aiheuttaisi sinnepäin tulonmenetystä ja miksei vähemmässä määrin myös suomalaisille bensanvälittäjille. Kilpailijat kuitenkin säästäisivät ja loppuisi samalla isojen bensamäärien lainvastainen varastointi ja lutraus. Ratkaisu sopisi hyvin N-ryhmään, koska kyseessä on periaatteessa vakioautot. Minulla oli muutama vuosi välissä, jolloin seurasin rallia heikohkosti, joten en tiedä onko tässä kyseessä jokin relikti ajoilta, jollooin bensa ostettiin FIA:lta?
Käyttökuluihin voitaisiin näin vaikuttaa, mutta rakentamiskustannukset tulevat säilymään niin kauan korkeina, kun autoihin luokitellaan osia, joita ei ole kaupasta ostettavissa autoissa. FIA ilmeisesti rahastaa näistä luokituksista ja tämäkin kustannus siirtyy kilpailijoille. Onko kukaan muuten yrittänyt ostaa autoliikkeestä autoa, jossa on ensiasennettuna vaikkapa suorakytkentälaatikko? No ei niissä turvakehikoitakaan ole, mutta turvallisuusvälineet eivät olekaan rahakysymys.
:D
mielestäni asiallinen kysely, mutta väärä ajankohta. uskoisin, että AKK:n tietojärjestelmästä voisi seuloa F:n kuljettajat ja lähettää kysely suoraan kotiin. toinen vaihtoehto on delegoida kysely seuroille ja sitä kautta kuskeille.
kyselyä voisi myös muotoilla enempi johdattelevaksi koska kuten aikaisemmin joku totesi kaikilla meistä ei kynä pysy kädessä yhtä hyvin kuin toisilla... :)
henkilökohtaisesti itse olisin keksimässä keinoja pitää autojen hinnat alle 30 000 eurossa ja ehkä muokkaisin sääntöjä niin, että uusista etuvetoisista autoista saisi rakentaa takavetoisia... minulla on hieman samanlaista taipumusta SPH:n kanssa pitää takavetoista enempi autona kuin etuvetoista. vaikka nopeusetu olisikin etuvetoisella... :D
eräs asia mitä toivoisin jossakin vaiheessa pohdittavan on 90-luvun, ikääntymässä olevat, mitsut. niiden pohjalta voisi kehittää nelivetoisen f-luokituksen; muuten säännöt olisivat samanlaiset kuin nyky-N:ssä, mutta spoilerit ja muut kalliit hörpötykset saisi korvata halvemmilla tarvikeosilla. jotenkin minua kiehtoisi tulevaisuudessa ajaa 20 000 - 40 000 euron mitsulla kuin samanhintaisella "keturilla"...
-
Jeppe
- B-junnu

- Viestit: 44
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Eestin malliin?!
Ehdottomasti samaa mieltä edellisen kanssa - tuosta lopusta. Eestinmaallahan on jo ajossa E10 luokka, joka soveltuu mainiosti vanhentuneiden turbonelikoiden (lue Mitsujen) ulkoilutukseen. Ja koska E-ryhmä on yhtäkuin F-ryhmä, niin säännötkin ovat leppoisammat...pat kirjoitti:eräs asia mitä toivoisin jossakin vaiheessa pohdittavan on 90-luvun, ikääntymässä olevat, mitsut. niiden pohjalta voisi kehittää nelivetoisen f-luokituksen; muuten säännöt olisivat samanlaiset kuin nyky-N:ssä, mutta spoilerit ja muut kalliit hörpötykset saisi korvata halvemmilla tarvikeosilla. jotenkin minua kiehtoisi tulevaisuudessa ajaa 20 000 - 40 000 euron mitsulla kuin samanhintaisella "keturilla"...
- emk
- KV

- Viestit: 773
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Viesti:
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Tulipa urjalassa saatua tuollanen lappu juu ja sekin muuten lykättiin mukaan kommentilla että tuossa tollanenkin lappu.
Kisapaikalla ei sitä jaksanut alkaa miettimään ja kisan jälkeen se sitten jo unohtuikin ja tuli mieleen kun tämä topikki ilmestyi. Ja jos tosiaan tuo palaute piti laittaa lähes heti takaisin niin aika moni kuka sen muisti myöhemmin niin oli jo myöhässä eli jätti lähettämättä.
Mikäli haluttaisiin oikeasti paljon vastauksia niin tuo paperi olisi pitänyt jakaa paremmalla esipuheella eli joku kaveri kertomaan paremmin mitä sillä haetaan jne. Saatu tieto olisi varmasti tuonut kisan jälkeenkin tuon lapun mieleen. Toinen hyvä vaihtoehto olisi ollut liittää tuo paperi kisasta tulleisiin papereihin ja palautus kilpailussa (ja jos olisi vastauksia haluttu paljon niin sitten vaatimuksena ilmoittautumisen yhteydessä).
Ja hiljaisuus on myöntymisen merkki... Yleensähän se tarkoittaa että porukka on tyytyväisiä nykytilanteeseen kun ei keksi mitä tuohon kirjoittaisi.
Mutta on kyllä taas kerran aivan väärä tapa kommentoida palautetta!
On se aina vaan kumma ettei voida asiallisesti hommia hoitaa pääkallopaikalla, me kilpailijat olemme harrastajia ja käsittääkseni tietoja halusivat näitä asioita työkseen tekevät henkilöt. Heidän pitäisi siis hoitaa hommansa ammattimaisesti, varsinkin kun me harrastelijat maksamme palkatkin. Normaalissa yrityselämän tilanteessa pitää myös katsoa peiliinkin mikäli ei pääse tavoitteisiin eli pakko on olla vikaa myös itsessä jos olettaa saavansa vaikka 100 vastausta ja tuleekin 14.
Kisapaikalla ei sitä jaksanut alkaa miettimään ja kisan jälkeen se sitten jo unohtuikin ja tuli mieleen kun tämä topikki ilmestyi. Ja jos tosiaan tuo palaute piti laittaa lähes heti takaisin niin aika moni kuka sen muisti myöhemmin niin oli jo myöhässä eli jätti lähettämättä.
Mikäli haluttaisiin oikeasti paljon vastauksia niin tuo paperi olisi pitänyt jakaa paremmalla esipuheella eli joku kaveri kertomaan paremmin mitä sillä haetaan jne. Saatu tieto olisi varmasti tuonut kisan jälkeenkin tuon lapun mieleen. Toinen hyvä vaihtoehto olisi ollut liittää tuo paperi kisasta tulleisiin papereihin ja palautus kilpailussa (ja jos olisi vastauksia haluttu paljon niin sitten vaatimuksena ilmoittautumisen yhteydessä).
Ja hiljaisuus on myöntymisen merkki... Yleensähän se tarkoittaa että porukka on tyytyväisiä nykytilanteeseen kun ei keksi mitä tuohon kirjoittaisi.
Mutta on kyllä taas kerran aivan väärä tapa kommentoida palautetta!
On se aina vaan kumma ettei voida asiallisesti hommia hoitaa pääkallopaikalla, me kilpailijat olemme harrastajia ja käsittääkseni tietoja halusivat näitä asioita työkseen tekevät henkilöt. Heidän pitäisi siis hoitaa hommansa ammattimaisesti, varsinkin kun me harrastelijat maksamme palkatkin. Normaalissa yrityselämän tilanteessa pitää myös katsoa peiliinkin mikäli ei pääse tavoitteisiin eli pakko on olla vikaa myös itsessä jos olettaa saavansa vaikka 100 vastausta ja tuleekin 14.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- Masapee
- Ralli.net Admin

- Viestit: 1757
- Liittynyt: 01.01.2003 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Kysely
Takuulla suurin syy miksi ihmiset eivät ko. kyselyyn ole vastanneet on se, että kyselylomake annettiin kilpailupapereiden mukana samassa nipussa muiden papereiden kanssa, kilpailijoilla on siinä vaiheessa juuri ennen kisaa ehkä hiukan muutakin mietittävää, saattaa kyselyt hiukan unohtua kun ne heitetään huoltoautoon pois kilpurista kuleksimasta... Olisikohan kannattanut olla niin että kilpailupaperit saa täytettyä lomaketta vastaan, olisi vastanneiden määrä ollut täysi sata! Eli nyt saavat kyselijätkin katsella peiliin.
Matti Partanen
- Ralli.net admin -
- Ralli.net admin -
- eko
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 02.12.2004 00:00
Paljon asiaa, rekisteröidyn yhdistyksen perusajatus lienee se, että se ajaa yhdistyksen jäsenten etuja ja pyrkii luomaan vaikkapa pelisääntöjä minkä mukaan yhdistyksen jäsenet keskenään kisailee, ry:llä töissä olevalla ihmisellä on siten varmasti oma vastuunsa työpanoksestaan.Jankos kirjoitti:T me kilpailijat olemme harrastajia ja käsittääkseni tietoja halusivat näitä asioita työkseen tekevät henkilöt. Heidän pitäisi siis hoitaa hommansa ammattimaisesti, varsinkin kun me harrastelijat maksamme palkatkin. Normaalissa yrityselämän tilanteessa pitää myös katsoa peiliinkin mikäli ei pääse tavoitteisiin eli pakko on olla vikaa myös itsessä jos olettaa saavansa vaikka 100 vastausta ja tuleekin 14.
Ammattimaisen urheilun, jota autourheilu tietyllä tasolla on, ja harrastustoiminnan yhdistäminen on vaikeaa. AKK tai oikeammin osa siitä pyörittää erinomaista liiketoimintaa ja ymmärrystä sekä pyrkimystä huippu-urheiluun ja sen tukemiseen löytyy varmasti paljon. Lähtökohdat asioihin harrastajalla ja ammattilaisella ovat kuitenkin ihan erilaiset, pätee sekä kilpailija että toimihenkilöpuolella.
Ammattilaisten halu edetä asioissa on monasti ihan erilainen kuin harrastelijoiden. Kysymys F:n tulevaisuudesta on enemmän kysymys harrastuspohjalta tehdyn autourheilun ja auton rakentamisen tulevaisuudesta rallissa.
- emk67
- KV

- Viestit: 356
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jääli
Öö tota,tuossahan puhutaan F-Cupin lisäksi myös F-ryhmästä ja voisi kuvitella,ettei kaikki suomenmaan f:n kuskit päässy ajamaan tonne Nuutajärvi Lasi-ralliin.Tuskin edes 5%
Mene ja tiedä
Mutta toi lisenssi-numerolla vastaaminen esim. kirjeitse tai sähköpostilla voisi tuottaa tulosta.Ja jos nyt joku sanoo et postimerkki maksaa,niin ehkä olisi jo syytä todellakin panna kalusto myyntiin :D :D
Mene ja tiedä
Mutta toi lisenssi-numerolla vastaaminen esim. kirjeitse tai sähköpostilla voisi tuottaa tulosta.Ja jos nyt joku sanoo et postimerkki maksaa,niin ehkä olisi jo syytä todellakin panna kalusto myyntiin :D :D
Eläkeläinen
- kprt
- KV

- Viestit: 735
- Liittynyt: 09.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
No pieni sora ääni täältäkin nyt kun on luettu toi todella iso ja pitkä juttu F:n loppumisesta.
Mielestäni AKK:n kommentti asiasta antaa hyvän kuvan sen nykyisestä toiminta kuvasta ja tavoitteesta. Kaipa luitte 1600 vakio säännöt. Eli kun yksinkertaistetaan AKK:n ideaa: Lopetetaan F ryhmä kokonaan ja kaikki autot paalaamoon ja tämän jälkeen joka jannu saksasta hakemaan 2000 - 2006 vuosimalliia oleva aihio ja tekemään uutta autoa. Tämän lisäksi voitaisiin vielä tehdä sellainen päätös AKK:ssa että kaikki yli 35 vuotiaat eivät saa ajaa kilpa-autoa missään muodossa vaan rahoittavat muiden kilpailemista vaikkei tunne koko henkilöä mielellään ikä 16 - 25 vuotias. Tällöin meillä on vain nuoria lupaavia kuskeja maailmalle parantamaan suomen mainetta autokilpailuissa. Ja ne jotka haluavat ajaa ( yli 35 vuotiaat ) odottavat 50 vuoden ikään jolloin he saavat osallistua Historic kisoihin jos vielä kiinnostaa. Eli onko todella näin että pöydällä olevan tavaran siirtäjä Syvälahti on nykyään tavaran siirtäjä Mahonen? Olisiko aika saada AKK:n johtoon uusi päättäjä joka ajattelee jotain muuta kuin omaa............. Muistan ajan jolloin edellistä AKK:n vetäjää haukuttiin mutta nykyinen vetää kyllä pidemmän korren. Toiset eivät tykkää kritiikistä mutta........... Noh kuten olen aikaisemminkin todennut niin kun saan ikuisuus projektini valmiiksi F-RYHMÄÄN niin sitä ei enää ole ja autoni saa seistä käyttämättömänä tallissani 1 auton museona. On tietysti ikävää siinä suhteessa että olen jo kuullut että tällä hetkellä on ainakin puolen tusinaa uusia ( 80- luvun korista ) autoja tulossa F- RYHMÄÄN ja kaikki olisivat rakentamassa turhaan 
-
JUKI65
- A-Junnu

- Viestit: 78
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
Re: Joutaakin mennä!
Missä mahtaa olla tällainen kysely ollut,,,,,, ei ole ainakaan mun silmiin osunut..JTU kirjoitti:Jos kysely on ollut asiallinen ja vain 14 kilpailijaa on siihen vastannut niin se kertoo kyllä osanottajien tasosta ja mielenkiinnosta sarjaa kohtaan.
Annetun näytön perusteella sarja on historiaa!
Jussi Untolahti
- henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Voi helevetti jos tässä on kritiikin taso..kprt kirjoitti:No pieni sora ääni täältäkin nyt kun on luettu toi todella iso ja pitkä juttu F:n loppumisesta.Mielestäni AKK:n kommentti asiasta antaa hyvän kuvan sen nykyisestä toiminta kuvasta ja tavoitteesta. Kaipa luitte 1600 vakio säännöt. Eli kun yksinkertaistetaan AKK:n ideaa: Lopetetaan F ryhmä kokonaan ja kaikki autot paalaamoon ja tämän jälkeen joka jannu saksasta hakemaan 2000 - 2006 vuosimalliia oleva aihio ja tekemään uutta autoa. Tämän lisäksi voitaisiin vielä tehdä sellainen päätös AKK:ssa että kaikki yli 35 vuotiaat eivät saa ajaa kilpa-autoa missään muodossa vaan rahoittavat muiden kilpailemista vaikkei tunne koko henkilöä mielellään ikä 16 - 25 vuotias. Tällöin meillä on vain nuoria lupaavia kuskeja maailmalle parantamaan suomen mainetta autokilpailuissa. Ja ne jotka haluavat ajaa ( yli 35 vuotiaat ) odottavat 50 vuoden ikään jolloin he saavat osallistua Historic kisoihin jos vielä kiinnostaa. Eli onko todella näin että pöydällä olevan tavaran siirtäjä Syvälahti on nykyään tavaran siirtäjä Mahonen? Olisiko aika saada AKK:n johtoon uusi päättäjä joka ajattelee jotain muuta kuin omaa............. Muistan ajan jolloin edellistä AKK:n vetäjää haukuttiin mutta nykyinen vetää kyllä pidemmän korren. Toiset eivät tykkää kritiikistä mutta........... Noh kuten olen aikaisemminkin todennut niin kun saan ikuisuus projektini valmiiksi F-RYHMÄÄN niin sitä ei enää ole ja autoni saa seistä käyttämättömänä tallissani 1 auton museona. On tietysti ikävää siinä suhteessa että olen jo kuullut että tällä hetkellä on ainakin puolen tusinaa uusia ( 80- luvun korista ) autoja tulossa F- RYHMÄÄN ja kaikki olisivat rakentamassa turhaan
Ei taitu!
- henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Olet järkevä ihan suotta. Täysin turhaa on vaiva. Jos kerran AKK:sta on mahdollista saada edes jotain pahaa sanottua, niin silloin se kannattaa tehdä. Ihan sama vääristelläänkö siinä samalla vähän asioita vai ei...emk kirjoitti:Ja nyt on haukuttu akk:ta siitä että ovat tuota mieltä (f-ryhmällä ei ole tulevaisuutta)... Siis missäänhän ei niin väitetä olevan akk:n mielipiteen vaan he yrittävät sillä saada asiaa paremmin esille kun ei kyselyyn oltu vastattu. Että turha nyt alkaa vääristelemäänkään juttua.
Ei taitu!