KESÄ RALLIT

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Vastaa Viestiin
saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

KESÄ RALLIT

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 29.06.2005 07:28

Ei tartte suunnitella sen enempää F-ryhmänautoille nuotticuppia kun vetää ja vastaa kyselyihin oli meinaan yksi kohta halutaanko cuppi nuotitettavaksi. Mutta suurempi ongelma on kuka järjestää RALLIKILPAILUJA suomen kesällä, kun ensi vuoden sarjat on kaikki anottu ajettavaksi talviaikaan KUKAAN ei halua järjestää ralleja kesällä. eli ongelma on erittäin suuri NYT ja tulevaisuudessa suurenee vaan, eli toimihenkilöistä kentällä suuri pula ja kesä RALLIKILPAILUIDEN JÄRJESTÄJISTÄ. :?:
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
piippalakki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 210
Liittynyt: 26.07.2004 00:00

Re: KESÄ RALLIT

Viesti Kirjoittaja piippalakki » 29.06.2005 08:28

saxspeed kirjoitti:Ei tartte suunnitella sen enempää F-ryhmänautoille nuotticuppia kun vetää ja vastaa kyselyihin oli meinaan yksi kohta halutaanko cuppi nuotitettavaksi. Mutta suurempi ongelma on kuka järjestää RALLIKILPAILUJA suomen kesällä, kun ensi vuoden sarjat on kaikki anottu ajettavaksi talviaikaan KUKAAN ei halua järjestää ralleja kesällä. eli ongelma on erittäin suuri NYT ja tulevaisuudessa suurenee vaan, eli toimihenkilöistä kentällä suuri pula ja kesä RALLIKILPAILUIDEN JÄRJESTÄJISTÄ. :?:

TAAS VAIN JA AINOASTAAN ASIAA :!: :!: :!:
Ralli on reteetä :=)

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 29.06.2005 08:29

Suurin ongelma järjestäjien puolesta kesällä taitaa olla sora-teiden saattaminen samaan kuntoon kisan jälkeen missä ne ovat olleet. Tämän tietävät myös teiden vierellä asuvat ihmiset ja lupien saanti vaikeutuu. Muutenhan kesärallit olisivat oikein mukavia, järjestysmiehetkin tulisivat paljon helpommin kun tietää ettei tarvitse palella 8)

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 29.06.2005 09:04

Timbe kirjoitti:Suurin ongelma järjestäjien puolesta kesällä taitaa olla sora-teiden saattaminen samaan kuntoon kisan jälkeen missä ne ovat olleet. Tämän tietävät myös teiden vierellä asuvat ihmiset ja lupien saanti vaikeutuu. Muutenhan kesärallit olisivat oikein mukavia, järjestysmiehetkin tulisivat paljon helpommin kun tietää ettei tarvitse palella 8)
Tai sitten ei, kesälomien pyöriessä tekijöitten saaminen on vaikeampaa 8O

Avatar
jiihoo1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 152
Liittynyt: 07.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jiihoo1 » 29.06.2005 09:06

Ei muuta kuin sellainen systeemi vireille että jokaisen lisenssinhaltijan on toimittava vähintään kahdessa kisassa vuodessa toimitsijana.
Takuulla tulisi alkuun rutinaa mutta ensinnäkin kilpailijan suhtautuminen järjestelypuolen hommiin muuttuisi parempaan suuntaan kun näkisi minkälaisen työn kisan läpivienti vaatii, ja tiedä vaikka tykkäisi niin että lähtisi ihan vapaaehtoisesti useamminkin.
Tekninen toteutushan olisi helppoa ja melko nopeasti asia varmaan hyväksyttäisiin harrastajien keskuudessakin osaksi yhteistä HARRASTUSTAMME.
kun ny vaan ei sattus mitään...

Avatar
riitta
KV
KV
Viestit: 456
Liittynyt: 21.01.2004 00:00
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riitta » 29.06.2005 09:10

Ja varmaankin yksi syy kesärallien vähyyteen on se, että kesällä sivuteillä on kovasti muitakin liikkujia joille muutaman tunnin odotus on ihan liikaa, kun ei juuri nyt pääse sinne haluamaansa paikkaan. Ja näiden tyyppien jurnutuksen ja valittelun sekä yleisökirjoittelun kanssa menee järjestäjltä sekä tieluvan antajilta hermo. On paljon helpompi tehdä kisa talvella, kun suuri osa näistä ajelijoista ei ole paikalla.

Ja sitten on se etukäteisliikenne (kun otetaan huomioon juuri tuo muutenkin lisääntynyt liikenne) sekä roskien jättäminen luontoon. Ennenkin täällä on juteltu niistä kaljapulloista jne, ja niitä ei kyllä yhtä paljon talvella näe. Ja jos ei tuojat niitä pois vie, niin kisan jälkeen järjestäjä kerää nekin vielä kaiken muun hässäkän lisäksi tai sitten ne kerää maanomistaja - joka tietysti antaa sitten negatiivisia ajatuksia seuraavalle kerralle kun tietä kysytään.

Lisätään tähän sitten vielä se, että suuri osa kisajärjestäjistä on tehnyt kisoja jo niin kauan, niin sitä ei yksinkertaisesti enää jaksa. Siinä kun ei kesästä pala ainoastaan se yksi päivä vaan paljon enemmän. Ja kesällä on mukavampaakin tekemistä (on kesälomamatkoja, talon maalausta jne)...ja järjestysmiehiä ei tunnu saavan mistään - ei sen enempää kesällä kuin kyllä talvellakaan. Mutta talvella pääsee muuten ehkä hiukka helpommalla kuin kesällä....

Avatar
OB1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 270
Liittynyt: 15.01.2005 00:00
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja OB1 » 29.06.2005 11:51

Niin joo talviralleja oli lähes joka viikonloppu ajalla 8.1.-12.3.2005, sen jälkeen oli vielä muutamia kyläkilpailuita 2.4.2005 asti. Kesällä niitä on kieltämättä vähemmän. Kesäkausi alkoi 21.5.2005 se jälkeen oli säännöllisesti kisoja Urjala, sitten taisi kyllä olla viikko taukoa ja Hankasalmi, Merihelmi ja Valkeakoski oli sitten näitä seuranneella viikolla. Kieltämättä vähän turhan vähän on ralleja kesäisin, seuraava on vasta 9.7.2005 Itäralli ja viikkoa myöhemmin SM O.K. Auto-ralli, sen jälkeen on taas taukoa ennen hupentumaa 30.7.2005 on sitten Pirelli-ralli ja 4.-7.8.2005 kauden huipentuma Jyväskylän MM-ralli sisältäen lauantaina äffän Vetomies-kilpailun. Sitten seuraavalla viikolla Lahti ja niin eespäin.

Kyllä mielestäni ralleja riittää ihan mukavasti, ei voi mielestäni juuri lisää kinuta, minusta niitä on aivan sopivasti. Paitsi ehkä tälle viikolle kaipaisi jonkin rallin, mutta ei valiteta vaan tyydytään siihen mitä on. Ralleja riittää enemmän kuin laki määrää.

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 29.06.2005 15:39

OB1 kirjoitti:Niin joo talviralleja oli lähes joka viikonloppu ajalla 8.1.-12.3.2005, sen jälkeen oli vielä muutamia kyläkilpailuita 2.4.2005 asti. Kesällä niitä on kieltämättä vähemmän. Kesäkausi alkoi 21.5.2005 se jälkeen oli säännöllisesti kisoja Urjala, sitten taisi kyllä olla viikko taukoa ja Hankasalmi, Merihelmi ja Valkeakoski oli sitten näitä seuranneella viikolla. Kieltämättä vähän turhan vähän on ralleja kesäisin, seuraava on vasta 9.7.2005 Itäralli ja viikkoa myöhemmin SM O.K. Auto-ralli, sen jälkeen on taas taukoa ennen hupentumaa 30.7.2005 on sitten Pirelli-ralli ja 4.-7.8.2005 kauden huipentuma Jyväskylän MM-ralli sisältäen lauantaina äffän Vetomies-kilpailun. Sitten seuraavalla viikolla Lahti ja niin eespäin.

Kyllä mielestäni ralleja riittää ihan mukavasti, ei voi mielestäni juuri lisää kinuta, minusta niitä on aivan sopivasti. Paitsi ehkä tälle viikolle kaipaisi jonkin rallin, mutta ei valiteta vaan tyydytään siihen mitä on. Ralleja riittää enemmän kuin laki määrää.
Kyse ei nyt olekaan siitä, miten monta kerkee katsella, vaan siitä, että ei tahdo saada tarpeeksi kilpailuja... SM-sarja vaatii muutaman kesäkisan, samoin F-CUP, samoin NuSM ja historic. Katoppa tuota kalenteria että miten paljon siellä on "Ralli kansallinen" -otsakkeen alla olevia kisoja. Tälle kesälle 2: Itäralli ja Vetomies. :cry: :cry: :cry:

Pentti Perusbeejunnun on vähän hankalampi ajella jos ei oo kyläkisoja. Toki NuSM- ja F-CUPin kisoja voi kiertää, mutta asuinpaikasta riippuen, motivaatio voi hieman laskea, kun pitäisi lähteä vaikkapa 400km päähän kiertämään reittiä numerolla 207 ihan vaan harrastusmielessä.
Ei taitu!

Avatar
teegee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 20.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja teegee » 29.06.2005 17:19

Kyllä ainakin eteläisessä Suomessa suurin este kesäkisoille on tienkäyttölupien saanti,tai pikemminkin saamattomuus.Aika monet
tienhoitokunnat ovat kokouksissaan päättäneet että rallikilpailuille ei kesä-
kelillä lupia anneta,joillekin teille on taas määrätty niin kova hinta että homma kaatuu siihen.
No mistähän tämä sitten johtuu,pääsihän ennenkin ajamaan lähes mihin vaan?
Yllättäen teiden loppuminen ajoittuu samaan aikaan kun valtio päätti lopettaa yksityisteiden avustusten maksamisen.Eli thk:t tosiaan pelkäävät että tiet menevät huonoon kuntoon ja joutuvat itse maksamaan kustannukset,vaikka asiahan on tosiasiassa toisinpäin,tiehän paranee kun sitä vähän myllää ja sen jälkeen sen hyvin lanaa...
Eikä lisääntynyt kesäasutuskaan hommaa juurikaan helpota...
Tietenkin kisan voi vetää valtionteillä siellä missä niitä (järkeväksi)reitiksi asti on,jokapaikassa ei ole.
Tässä AKK voisi lopettaa seurojen syyttämisen ja yrittää itsekin tehdä jotain,eli neuvotella valtiontukea tai vaikka EU-rahaa teille missä saa ajaa kilpaa,seurojen mahdollisuudet tässä kohtaa ovat olemattomat.

Avatar
rallifani
B-junnu
B-junnu
Viestit: 44
Liittynyt: 20.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja rallifani » 29.06.2005 18:20

Toi on mun mielestä ihan turha tien omistajien itkee, että tie menee huonoon kuntoon. Mun isä vastaa Revontulirallin ek.1:n alkutiestä (Rajalantie) ja voin sanoa, että toi tie ei ole ollut monena vuotena noin hyvässä kunnossa mitä se nyt on, ku järjestäjät sen rallin jälkeen laittoivat kuntoon.

Tohon järjestyksenvalvoja pulaan, ni pitääkös nykyään olla se koulutus käyty, ennenkuin pääsee pätkän varrelle pillin kanssa?
Laukaassa ko. koulutus maksoi keväällä 100¤:n luokkaa, joten monikaan ei tahdo maksaa siitä niin paljoo. Ite ainakin olisin mielelläni järkkärinä, pääsee ainakin kattoo rallia ;)

Mitenkäs Etelä-Suomessa ei teitä saa rallia varten vuokrattua? Eikös Lahti ole E-Suomessa ja mitenkäs he meinaisivat Neste Rallia järkätä, jos eivät teitä saa vuokrattua?

Kesäasutus.. Noh, eikös ihmiset yleensä viikonloppuisin oleile mökeillään.. Eihän silloin pitäis paljoo olla 'ylimääräistä' tienkäyttäjiä..

Avatar
OB1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 270
Liittynyt: 15.01.2005 00:00
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja OB1 » 29.06.2005 20:01

Kyllä joo, Lahden asemat saada MM-ralli ovat aika mitättömät jos näin on. Jyväskylän seudulla tosiaan panostetaan näihin asioihin huomattavasti enemmän.

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 30.06.2005 02:11

teegee kirjoitti:Tässä AKK voisi lopettaa seurojen syyttämisen ja yrittää itsekin tehdä jotain,eli neuvotella valtiontukea tai vaikka EU-rahaa teille missä saa ajaa kilpaa,seurojen mahdollisuudet tässä kohtaa ovat olemattomat.
Kylläpä voi olla mahdollisuudet aika olemattomat AKK:llakin. Ralli ei ole valtion, saati EU:n silmissä sellainen laji, mitä tuetaan rahalla. Ralli on enemmänkin autolla kaahailua, josta me nuoret miehet otamme huonoja vaikutteita liikenteeseen. Lähtökohta on se, että jos haluat kerran sen rallicrossradan niin hommaa sitten itse rahat, valtiolta et niitä saa. Tässä valossa tuntuu aika heikolta tuommoinen järjestely, vaikka ajatuksena ihan ok onkin.
Ei taitu!

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 30.06.2005 09:05

henkka_ok kirjoitti:
teegee kirjoitti:Tässä AKK voisi lopettaa seurojen syyttämisen ja yrittää itsekin tehdä jotain,eli neuvotella valtiontukea tai vaikka EU-rahaa teille missä saa ajaa kilpaa,seurojen mahdollisuudet tässä kohtaa ovat olemattomat.
Kylläpä voi olla mahdollisuudet aika olemattomat AKK:llakin. Ralli ei ole valtion, saati EU:n silmissä sellainen laji, mitä tuetaan rahalla. Ralli on enemmänkin autolla kaahailua, josta me nuoret miehet otamme huonoja vaikutteita liikenteeseen. Lähtökohta on se, että jos haluat kerran sen rallicrossradan niin hommaa sitten itse rahat, valtiolta et niitä saa. Tässä valossa tuntuu aika heikolta tuommoinen järjestely, vaikka ajatuksena ihan ok onkin.
Eikös valtiovallalla oo velvollisuus järjestää suorituspaikkoja, ainakii mitä ihmeellisimmille lajeille niitä on järjestetty..
Tässä ois AKK:lle tehtävä.

Vastaa Viestiin