Tämä on aihe johon asiantuntijoita riittää riidaksikin asti. Omat mielipiteeni pohjautuvat työhöni öljyn valmistuksen parissa. Tiedän miten ne tehdään ja mistä. Laboratoriossa voin tutkituttaa omat ja ystävieni käyttämät öljyt uutena ja käytettynä. Laitteet ovat siinämäärin hienot että niillä voi ennustaa esim. alkavan moottorivaurion ja kaiken mahdollisen mitä tutkittavissa on. Viime kesänä tutkimme edellisessä viestissä mainitsemani 373:sen sielunelämän. Tuotetta on todella vaikea löytää mistään joten teimme oman version siitä. Se on sitten ihan omaan käyttöön joten minulta ei asian tiimoilta enempää asiaa heru. Tulevaisuudessa voit Kimi luottaa vaikkapa Teboilin lukkoperään tai sitten Valvolinen, Castrolin, shellin tai...
Tämäkin vain yksin minun mielipide joten ei tartte uskoa jos ei halua.
Lukkoperäöljy / Kokemuksia kaivataan
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
JTO jos kerran oikeasti olet noita tutkinut niin miksi et heti tuo asiaa ilmi vaan annat neuvoja niin että ne näyttää tavallisen tallaajan viesteiltä. Mulle on ainakin niin moni pitkänlinjan kisailija antanut kasan huonoja vinkkejä että alkaa usko olemaan vähissä.
Palatakseni tuohon GL-6 luokitukseen niin maailmalla ne tuntuu tuota merkintää käyttelevän aika paljonkin. Tuolta löytyy kommentti että se on käytöstä poistunut luokitus: http://www.finalube.com/reference_mater ... ations.htm
Mutta sitten taas maailman isoilta merkeiltä löytyy kaikilta GL-6 luokan tavaraa Esso, shell, castrol, jne.
Onhan noissa ainakin paljon laajempi lämpötila-alue millä nuo toimii "vakaammin"? Eli pakkasella on notkeampaa ja kuumana viskositeetti parempi?
Kasauksen viallisuuteen en muuten tuossa usko. Tuo välitys oli ihan ok kunnossa ennen erästä kisaa missä oli pari pitkää pätkää ja sen jälkeen oli palasia alkanut lähtemään. Kulumaa ei ollut silti pinionissa ja vetopinnat tarkistettu säännöllisesti. Mutta hyvin tuo välitys silti kesti kun kuitenkin kysessä on vain 8 hampainen pinion vakiossa kun on 10 hampainen. Ja vakioon (jossa samalla lautaspyörällä) verrattuna tehoa on kuitenkin 2.5 kertaa.
Mutta öljyissä en silti säästä missään käytössä vaikka halvemmalla pääsisikin :)
Palatakseni tuohon GL-6 luokitukseen niin maailmalla ne tuntuu tuota merkintää käyttelevän aika paljonkin. Tuolta löytyy kommentti että se on käytöstä poistunut luokitus: http://www.finalube.com/reference_mater ... ations.htm
Mutta sitten taas maailman isoilta merkeiltä löytyy kaikilta GL-6 luokan tavaraa Esso, shell, castrol, jne.
Onhan noissa ainakin paljon laajempi lämpötila-alue millä nuo toimii "vakaammin"? Eli pakkasella on notkeampaa ja kuumana viskositeetti parempi?
Kasauksen viallisuuteen en muuten tuossa usko. Tuo välitys oli ihan ok kunnossa ennen erästä kisaa missä oli pari pitkää pätkää ja sen jälkeen oli palasia alkanut lähtemään. Kulumaa ei ollut silti pinionissa ja vetopinnat tarkistettu säännöllisesti. Mutta hyvin tuo välitys silti kesti kun kuitenkin kysessä on vain 8 hampainen pinion vakiossa kun on 10 hampainen. Ja vakioon (jossa samalla lautaspyörällä) verrattuna tehoa on kuitenkin 2.5 kertaa.
Mutta öljyissä en silti säästä missään käytössä vaikka halvemmalla pääsisikin :)
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- JTO
- A-Junnu
- Viestit: 58
- Liittynyt: 20.05.2004 00:00
Olen tutkituttanut, en tutkinut.Jankos kirjoitti:JTO jos kerran oikeasti olet noita tutkinut niin miksi et heti tuo asiaa ilmi vaan annat neuvoja niin että ne näyttää tavallisen tallaajan viesteiltä. Mulle on ainakin niin moni pitkänlinjan kisailija antanut kasan huonoja vinkkejä että alkaa usko olemaan vähissä.
Palatakseni tuohon GL-6 luokitukseen niin maailmalla ne tuntuu tuota merkintää käyttelevän aika paljonkin. Tuolta löytyy kommentti että se on käytöstä poistunut luokitus: http://www.finalube.com/reference_mater ... ations.htm
Mutta sitten taas maailman isoilta merkeiltä löytyy kaikilta GL-6 luokan tavaraa Esso, shell, castrol, jne.
Onhan noissa ainakin paljon laajempi lämpötila-alue millä nuo toimii "vakaammin"? Eli pakkasella on notkeampaa ja kuumana viskositeetti parempi?
Kasauksen viallisuuteen en muuten tuossa usko. Tuo välitys oli ihan ok kunnossa ennen erästä kisaa missä oli pari pitkää pätkää ja sen jälkeen oli palasia alkanut lähtemään. Kulumaa ei ollut silti pinionissa ja vetopinnat tarkistettu säännöllisesti. Mutta hyvin tuo välitys silti kesti kun kuitenkin kysessä on vain 8 hampainen pinion vakiossa kun on 10 hampainen. Ja vakioon (jossa samalla lautaspyörällä) verrattuna tehoa on kuitenkin 2.5 kertaa.
Mutta öljyissä en silti säästä missään käytössä vaikka halvemmalla pääsisikin :)
Ymmärtänet Jankos että en voi suoraan sanoa älä käytä sitä, vaan tuota toista vaikka sattuisin asiasta jotain tietämäänkin. Ajattelin mennä vielä maanantainakin töihin. Näitä juttuja lukee muutkin ja ainakin meillä osa " pomoista" autourheilu miehinä näitä keskusteluja seuraavat. Se Api GL-6 on just se minkä varjolla tuote voidaan hinnoitella muita rekan peräöljyjä kalliimmaksi. Tulikohan tuosta kommentista jo kenkää?? Kilpailu on kovaa ja jollain tavalla pitää todistaa olevansa muita parempi ja saada tuotteensa myydyksi. Viimeisin keino motorsportti rintamalla on öljyn värjääminen väriaineella. Miksi se on hyvää vihreänä.. ihmettelen ja olen hiljaa.