Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
HOD
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04.06.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja HOD » 11.09.2005 10:41
Alkoipa tuosta eskortin perästä kuulumaan kääntyessä sellainen hiljainen napsahtelu. Aloin sitten muistelemaan että auton meille kaupannut henkilö puhui jostain palalukosta ja siitä kuinka sitä pitää välillä kiristellä? Nyt vuosien perästä en enään muistakkaan mitä kaveri oikein neuvoi tekemään. :?
Autolla ei ajettu juuri tuon napsahtelun takia, onko jokin "pala" jo rikki vai selvisinkö pelkällä säikähdyksellä? Ja mikä pirun viritys se perämurikkaan hitsattu tynnyrinkorkkin oikein on?
Haku löysi yhden osuman mutta ei auttanut.
-
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 11.09.2005 19:59
Tuttu tapaus,tynnyrinkorkki auki ja kuusiokoloavaimet esiin.Kiristetään niin paljon kun pystyy ja toimii taas jonkin aikaa siviiliautossa.Elikkä palalukko joka siellä melko varmasti on ns.laillinen kempin lukko,halpa ja hankala ajaa jos pitää.
-
ErPe
- Yleinen

- Viestit: 202
- Liittynyt: 31.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ErPe » 11.09.2005 20:50
Onko kellään kokemuksia palalukosta etuvetoautossa...
Kestääkö ja pitääkö usein kiristellä?
-
emk67
- KV

- Viestit: 356
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jääli
Viesti
Kirjoittaja emk67 » 11.09.2005 21:39
Nakkaa mettään ja laita oikea lukko.Itse keskeytin kyseisen lukon takia 1996 F-Cupissa kaks osakilpailua luokkajohdosta :? .Siis kyseinen lukko on halpa ja toimintaperiaate on et se ahistaa tasauspyörästön rattaita tiukenpaan,jolloin se käy näiden rattaiden päälle ja ne hajoaa ja meno loppuu siihen.selittäköön joku tarkemmin.
Eläkeläinen
-
sps1
- KV

- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja sps1 » 11.09.2005 21:55
ErPe kirjoitti:Onko kellään kokemuksia palalukosta etuvetoautossa...
Kestääkö ja pitääkö usein kiristellä?
Ainakin oman kokemukseni mukaan ainoa oikea lukko etuvetoiseen on kitkalukko eli en suosittele kenellekään mitään ns. palalukkoa.
-
ariwalk
- KV

- Viestit: 587
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja ariwalk » 12.09.2005 12:17
noh, sanoisin et ainoa oikei lukko on gripperin lukko etuvetosessa.

-
HOD
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04.06.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja HOD » 12.09.2005 15:39
Eli vastaus löytyy sieltä tynnyrikorkin alta. Miten usein tätä sitten joutuu kiristelemään, vai riippuuko siitä kuinka ankarasti ajetaan?
-
ErPe
- Yleinen

- Viestit: 202
- Liittynyt: 31.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ErPe » 12.09.2005 17:03
ariwalk kirjoitti:noh, sanoisin et ainoa oikei lukko on gripperin lukko etuvetosessa.

Lähinnä siksi täytyisi tyytyä palalukkoon kun kitkalukkoa ei ole mistään tarjolla.
Ei edes rahalla!
Se on museovehkeitten kanssa harrastaminen tätä! :?
-
pallaes
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10.12.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja pallaes » 12.09.2005 21:18
Olin viime viikonloppuna Kemoralla Gordinin kyytissä jossa oli Hewlandin palalukko ja toimi paljon paremmin kuin omani ilman lukkoa. Eli palalukkokin parempi kuin ilman, toki kitkalukko ilmeisesti ottaa hallitummin.
-
emk67
- KV

- Viestit: 356
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jääli
Viesti
Kirjoittaja emk67 » 12.09.2005 21:24
Käsittääkseni HOD tarkoittaa tätä NS.palalukkoa,jota joku teki/tekee Pohjanmaalla.Tulee normaalin tasauspyöröstön sisään 2 metallipalaa,joiden keskellä on kiila.Tätä kiilaa tiukkaamalla saadaan tasauspyörästö miltei jumiin,riippuu kuin tiukkaan kirit siitä "ylimääräisestä" ropusta näkyvän 6 kolo pultin kautta.Eli ei mikään tehdastekoinen.
Eläkeläinen
-
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 12.09.2005 22:15
ariwalk kirjoitti:noh, sanoisin et ainoa oikei lukko on gripperin lukko etuvetosessa.

no no, on niitä muitakin toimivia tasauspyöränjarruja, mm.kotimaisia...
sano mitä sanot, kilisilmä!

-
marko333
- A-Junnu

- Viestit: 102
- Liittynyt: 12.08.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja marko333 » 14.09.2005 22:11
joo, mulla oli ja eskortissa tommonen palalukko ja toimi vitunhyvin... vähän aikaa

sitten hivenen lompakon avaamista niin ostin tommosen volvonperän ja sihe edukkaan danan kitkalukon ja on kestäny kestäny ja kestäny , nyt sitte varmaa hajoo en kisas

-
HOD
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04.06.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja HOD » 19.09.2005 13:32
Lopultakin pääsin tallille asti ja vetäsin perästä sen tynnyrinkorkin auki, mutta voi. Ihmetys olikin suuri kun vastassa ei ollutkaan kuusiokoloruuveja, mitä ihmettä? Sen sijaan oli tavallinen tuumakantainen kuusioruuvi, väänsin vähän siitä kiremmälle mutta mikähän mahtoi oikeasti olla? Joku variaatio teemasta?

-
Kip
- Viestit: 3
- Liittynyt: 06.10.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Kip » 06.10.2005 21:37
Kuinkas usein tälläistä palalukkoa tarvitsee sitten kiristellä ja minkä hintaisia ne ovat ja kuka sellaisia myy?