Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
emk67
- KV

- Viestit: 356
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jääli
Viesti
Kirjoittaja emk67 » 06.10.2005 22:04
Just tää,paitsi mun versiossa oli kiila jota tiukkaamalla lukko kiristyi.Kyseinen palalukko = välityksen hajoittaja
Tuumakanta tai 6kolo,yks ja sama.6koloa pystyi säätään/kirimään pienemmästä reiästä.
Eläkeläinen
-
Tommi_Turunen
- B-junnu

- Viestit: 22
- Liittynyt: 17.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Äänekoski
Viesti
Kirjoittaja Tommi_Turunen » 07.10.2005 22:06
Tunteeko kukaan tuon palalukon historiaa kuka keksinyt ja milloin?
Oma isäukko väittää keksineensä tuon ns. palalukon joskus vuosina miekka ja kilpi. Se ajoi silloin autosuunistusta ja kyseiseen autoon ei saanut kitkalukkoa joten hän suunnitteli ja teki itse palalukon. Tämän jälkeen hän teki niitä useita ST- ja ralliautoihin.
Joskus ammattikouluaikana löysin isän tekemät tekniset piirrustukset tuosta lukosta ja innostuin tekemään omaan peltokadettiin palalukon. Lukko oli aivan identisen näköinen tuon lukon kanssa joka esiintyi edellä olevissa kuvissa. Nyt kun näin nuo kuvat netissä niin heräsi kiinnostus lukon historiaan ja siihen kuka noita nykyään valmistaa.