
2,0 zetec sierraan
- eccer
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 26.02.2005 00:00
2,0 zetec sierraan
onko kellään kokemusta kyseisen moottorin asentamisesta sierraan, ja millanen viritys kohde kyseinen moottori on, kaikki neuvot ovat ny tarpeen 

- Kollo
- KV
- Viestit: 351
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
- Tepi
- A-Junnu
- Viestit: 142
- Liittynyt: 19.05.2004 00:00
sierraan se on helppo asentaa, yritä löytää 1.8CVH sierran moottorinkorvat, öljypohja+imuputki, niin homma on melkein "pulttaa kii"
vakio termostaattikotelo tuskin mahtuu sierran rintapellin ja syl.kannen väliin.eli siirtolaippa viritys lienee tarpeen.
vakio vauhtipyörässä on 36-1 poraukset asentotunnistimille. 1800 vauhtipyörä tietääkseni kevyempi. kytkin 220mm(1800) ja spoori on sama perinteinen ohc:n 23rihlainen. eli pannu sopii sellaisenaa sierran lootaan kiinni. startiksi joku cvh/dohc tai sitten korokerengas ohc startin alle. zetecin hammaskehä on lähempänä konetta kuin ohc:ssä
imusarjaksi vaikkapa ST170 focuksen kannen puoleinen osa johon sitten kiinni vaikka 750GSXR läppärungot (sopii suoraan imusarjaan, tietysti läppäkoteloiden etäisyydet toisistaan joutuu muuttamaan)
vakio 2l vm.93-98 zetecistä saa jälkiasennusruiskuilla/imusarjalla ja pakosarja+putkistolla konetta avaamatta n.160hv.
uudemmasta 5/98-->mustakoppaisesta(mekaaniset nostimet) irtoaa n.170hv.edellämainituilla muutoksilla.
äärimmilleen viritetyt vaparit on jossain 260-280hv tietämillä
vakio termostaattikotelo tuskin mahtuu sierran rintapellin ja syl.kannen väliin.eli siirtolaippa viritys lienee tarpeen.
vakio vauhtipyörässä on 36-1 poraukset asentotunnistimille. 1800 vauhtipyörä tietääkseni kevyempi. kytkin 220mm(1800) ja spoori on sama perinteinen ohc:n 23rihlainen. eli pannu sopii sellaisenaa sierran lootaan kiinni. startiksi joku cvh/dohc tai sitten korokerengas ohc startin alle. zetecin hammaskehä on lähempänä konetta kuin ohc:ssä
imusarjaksi vaikkapa ST170 focuksen kannen puoleinen osa johon sitten kiinni vaikka 750GSXR läppärungot (sopii suoraan imusarjaan, tietysti läppäkoteloiden etäisyydet toisistaan joutuu muuttamaan)
vakio 2l vm.93-98 zetecistä saa jälkiasennusruiskuilla/imusarjalla ja pakosarja+putkistolla konetta avaamatta n.160hv.
uudemmasta 5/98-->mustakoppaisesta(mekaaniset nostimet) irtoaa n.170hv.edellämainituilla muutoksilla.
äärimmilleen viritetyt vaparit on jossain 260-280hv tietämillä
- VesQ
- A-Junnu
- Viestit: 65
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00