Lohkon korjaus

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Anselmi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 134
Liittynyt: 18.06.2005 00:00

Lohkon korjaus

Viesti Kirjoittaja Anselmi » 12.11.2005 15:47

Eli olis tommonen 205 fordin lohko näköjään alkanut halkeamaan pakosarjan puolelta sen takimmaisen reiän takaosasta taakse päin. Siis kyse on reiästä, joita on kaksi ja joista etummaisessa on yleensä mahdollinen lohkolämmitin. Halkeama on noin sentin pitkä ja vuotaa ulospäin nestettä hyvin vähän, ainakin lämpimänä, kylmänä ei taida vuotaa ollenkaan. Ja se kysymys olisi siis, että onko kokemuksia miten tuo jatkossa käyttäytyy ja onko viisasta/mahdollista yrittää menestyksellisesti korjata??

Avatar
emk67
KV
KV
Viestit: 356
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja emk67 » 12.11.2005 16:02

Hitsasin yhden Toyotan 5K-lohkon vastaavasta paikasta Migillä testausmielessä kaverille ja hyvin toimii edelleen.
Seevaa hitsaa,seevaa uudelleen ja hitsaa ja kolmas kerta toden sanoo.
Eläkeläinen

Avatar
MPHUOLTONISULA
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 144
Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Paikkakunta: Seinäjoki

..

Viesti Kirjoittaja MPHUOLTONISULA » 12.11.2005 17:12

Lohko roskikseen ja kaatopaikalle.. Miksikähän se on haljennut? Koska se on mitä todennäköisemmin muuttanut jotenkin muotoaan. Halkea ne ei itsestään/huvikseen. 5K lohkoja ehkä kannattaakin koittaa vielä ehjätä niiden harvinaisuuden/hintojen takia mutta ei Fordin lohkoa joita saa ehjiä STD kokoisena 40-100e/kpl. Halkinainen lohko on rikki.

Avatar
Bolts
B-junnu
B-junnu
Viestit: 31
Liittynyt: 03.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Bolts » 13.11.2005 18:15

Tuo taitaa olla se "normaali" paikka, mistä voortin lohko antaa periksi kun tehoa saadaan ulos vähän reilummin. Olen ainakin kuullut muutamasta vastaavasta tapauksesta. Taitaa loppua kestävyys siinä parin sadan hepan tienoilla. Läpipulttaus on tietty paras, mutta kallis ratkaisu.
On vain joskus tullut mieleen, että voisiko nuo "vesimarkan" kohdat vahvistaa jotenkin ulkopuolelta jo etukäteen? Pultata joku levy lohkon kylkeen tms. mutta jokainen uusi reikä on tietysti taas uusi murtuman alkupaikka. :roll:

Avatar
Anselmi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 134
Liittynyt: 18.06.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Anselmi » 13.11.2005 20:22

Joo, eiköhän tuolle pitäne tarjota vähän "kemppiliimaa" kunhan saa nenältä ylös... Sen verran pitää ihan uhallaan testata... Voihan se olla, että häviää koko reikä siitä kupeesta jos siltä tuntuu... :wink:

Avatar
lateksi
Viestit: 1
Liittynyt: 19.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja lateksi » 20.11.2005 15:19

Valupuikolla ku hitsaa nii pitäs kestää ihan hyvästi... Ainaki raktorin lohkot tulee sillä kuntoo.

Vastaa Viestiin