Sprintin luokkajako
- henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Katkeraa pohdintaa
Ei kait se kalleus loppupeleissä ole kuutiotilavuudesta kiinni. Ainakin semmonen vaikutelma mulle on tullut kun vain sprinttiin käypä erikoisempi starlet maksaa 25ke, kuten myös muutamat 1600:set gt rollat ja äffän starletit. Toisaalta joku tarjosi 1,4 poloista reilulla parilla kympillä... 
Ei taitu!
- t0tal
- A-Junnu

- Viestit: 80
- Liittynyt: 30.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Reykjavik
- Viesti:
Et maininnut yhtäkään ale 1400 kuutioista autoa, jolla myös varmasti yhtään ranteita omaava kuski pystyy pokaaleille nousemaan kisassa kun kisassa.. Hinnat alkaen mallit maksaa pari tuhatta euroa, ja kilpailukykyisemmän auton saa varmasti jo 5 kiloeuroon. Tokihan näilä ei pärjää sille ~220hv ~25000¤ GT Corollalle, mutta eipä sillä Escortillakaan oo paljoa siihen sanomista. Itse myöskin ajan siis Trophylaisella, eikä se minua paljonkaan haittaa vaikka siellä tulee takkiin välillä isostikkin, se nyt vaan on niin, että toisilla on ranteet ja toisilla ei. Lisäksi 1400-trophy laitteistolla rengaskulut on pienet, 1-sarja/kausi :)orbison kirjoitti:Meinasin vaan n.5000e ekkeriä ja sillä voi ehtiä vaikka bemulle.Mopoilija kirjoitti:Niin ja sitten se jolla on rahaa niin ostaa itselleen 300hv Bemarin.....orbison kirjoitti:Nuortenluokassa pitäis saada ajaa ison F:n autoilla ni olis halvempia autoja millä vois pärjätä!
Nyt autot on gt corolla,mr2,bda,civic type r eli ei ihan halpoja.
Ja kirraa....
- lbr
- Yleinen

- Viestit: 209
- Liittynyt: 16.06.2004 00:00
Re: Katkeraa pohdintaa
Mutta eikös se tässä tapauksessa mene kuiteskin kuutioiden mukaan, jos (näissä esimerkeissä) tonnikuussataset maksaa 25 ja tuhatnelisataset 20 tuhatta euroo????henkka_ok kirjoitti:Ei kait se kalleus loppupeleissä ole kuutiotilavuudesta kiinni. Ainakin semmonen vaikutelma mulle on tullut kun vain sprinttiin käypä erikoisempi starlet maksaa 25ke, kuten myös muutamat 1600:set gt rollat ja äffän starletit. Toisaalta joku tarjosi 1,4 poloista reilulla parilla kympillä...
- Unto
- KV

- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
Minun mielestä nuorten luokkaan pitäisi saada mahdollisimman pienikuutioisia laitteita (= tehottomia)!t0tal kirjoitti:Et maininnut yhtäkään ale 1400 kuutioista autoa, jolla myös varmasti yhtään ranteita omaava kuski pystyy pokaaleille nousemaan kisassa kun kisassa.. Hinnat alkaen mallit maksaa pari tuhatta euroa, ja kilpailukykyisemmän auton saa varmasti jo 5 kiloeuroon. Tokihan näilä ei pärjää sille ~220hv ~25000¤ GT Corollalle, mutta eipä sillä Escortillakaan oo paljoa siihen sanomista. Itse myöskin ajan siis Trophylaisella, eikä se minua paljonkaan haittaa vaikka siellä tulee takkiin välillä isostikkin, se nyt vaan on niin, että toisilla on ranteet ja toisilla ei. Lisäksi 1400-trophy laitteistolla rengaskulut on pienet, 1-sarja/kausi :)
Syy: Koska mitä pienempi tehoisemmilla laitteilla ajetaan kilpaa, sitä vähemmän korostuu se, että kenen isillä on varaa tehokkaampaan kalustoon! Tehottomammalla kalustolla korostuu se kuka on lahjakkaampi, ja se kenellä on parhaimmat mahdollisuudet harjoitella. 27hv fiat 127:ssa ei ole vi***kaan hyötyä öhlinsseistä jos autoa ei osata ajaa, mutta 230hv civikissä ei ole mitään järkeä jos tehoa ei onnistuta välittämään tien pintaan! Siltikin suorilla kaasuttamalla voittaa 27hv Fiuden!
Mopolla ajaminen kehittää lahjoja ja mieltä!
Sori tää oli taas näitä mun mielipiteitä!
Ps: Miljonäärin poikana syntynyt köyhään perheeseen... ja ikuisesti katkera!