Sprintin luokkajako

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Katkeraa pohdintaa

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 24.11.2005 17:49

Ei kait se kalleus loppupeleissä ole kuutiotilavuudesta kiinni. Ainakin semmonen vaikutelma mulle on tullut kun vain sprinttiin käypä erikoisempi starlet maksaa 25ke, kuten myös muutamat 1600:set gt rollat ja äffän starletit. Toisaalta joku tarjosi 1,4 poloista reilulla parilla kympillä... :roll:
Ei taitu!

Avatar
t0tal
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 80
Liittynyt: 30.05.2004 00:00
Paikkakunta: Reykjavik
Viesti:

Viesti Kirjoittaja t0tal » 25.11.2005 17:34

orbison kirjoitti:
Mopoilija kirjoitti:
orbison kirjoitti:Nuortenluokassa pitäis saada ajaa ison F:n autoilla ni olis halvempia autoja millä vois pärjätä!
Niin ja sitten se jolla on rahaa niin ostaa itselleen 300hv Bemarin.....
Meinasin vaan n.5000e ekkeriä ja sillä voi ehtiä vaikka bemulle.
Nyt autot on gt corolla,mr2,bda,civic type r eli ei ihan halpoja. :roll:
Et maininnut yhtäkään ale 1400 kuutioista autoa, jolla myös varmasti yhtään ranteita omaava kuski pystyy pokaaleille nousemaan kisassa kun kisassa.. Hinnat alkaen mallit maksaa pari tuhatta euroa, ja kilpailukykyisemmän auton saa varmasti jo 5 kiloeuroon. Tokihan näilä ei pärjää sille ~220hv ~25000¤ GT Corollalle, mutta eipä sillä Escortillakaan oo paljoa siihen sanomista. Itse myöskin ajan siis Trophylaisella, eikä se minua paljonkaan haittaa vaikka siellä tulee takkiin välillä isostikkin, se nyt vaan on niin, että toisilla on ranteet ja toisilla ei. Lisäksi 1400-trophy laitteistolla rengaskulut on pienet, 1-sarja/kausi :)
Ja kirraa....

Avatar
lbr
Yleinen
Yleinen
Viestit: 209
Liittynyt: 16.06.2004 00:00

Re: Katkeraa pohdintaa

Viesti Kirjoittaja lbr » 25.11.2005 21:23

henkka_ok kirjoitti:Ei kait se kalleus loppupeleissä ole kuutiotilavuudesta kiinni. Ainakin semmonen vaikutelma mulle on tullut kun vain sprinttiin käypä erikoisempi starlet maksaa 25ke, kuten myös muutamat 1600:set gt rollat ja äffän starletit. Toisaalta joku tarjosi 1,4 poloista reilulla parilla kympillä... :roll:
Mutta eikös se tässä tapauksessa mene kuiteskin kuutioiden mukaan, jos (näissä esimerkeissä) tonnikuussataset maksaa 25 ja tuhatnelisataset 20 tuhatta euroo???? :?:

Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Unto » 26.11.2005 03:14

t0tal kirjoitti:Et maininnut yhtäkään ale 1400 kuutioista autoa, jolla myös varmasti yhtään ranteita omaava kuski pystyy pokaaleille nousemaan kisassa kun kisassa.. Hinnat alkaen mallit maksaa pari tuhatta euroa, ja kilpailukykyisemmän auton saa varmasti jo 5 kiloeuroon. Tokihan näilä ei pärjää sille ~220hv ~25000¤ GT Corollalle, mutta eipä sillä Escortillakaan oo paljoa siihen sanomista. Itse myöskin ajan siis Trophylaisella, eikä se minua paljonkaan haittaa vaikka siellä tulee takkiin välillä isostikkin, se nyt vaan on niin, että toisilla on ranteet ja toisilla ei. Lisäksi 1400-trophy laitteistolla rengaskulut on pienet, 1-sarja/kausi :)
Minun mielestä nuorten luokkaan pitäisi saada mahdollisimman pienikuutioisia laitteita (= tehottomia)!

Syy: Koska mitä pienempi tehoisemmilla laitteilla ajetaan kilpaa, sitä vähemmän korostuu se, että kenen isillä on varaa tehokkaampaan kalustoon! Tehottomammalla kalustolla korostuu se kuka on lahjakkaampi, ja se kenellä on parhaimmat mahdollisuudet harjoitella. 27hv fiat 127:ssa ei ole vi***kaan hyötyä öhlinsseistä jos autoa ei osata ajaa, mutta 230hv civikissä ei ole mitään järkeä jos tehoa ei onnistuta välittämään tien pintaan! Siltikin suorilla kaasuttamalla voittaa 27hv Fiuden!

Mopolla ajaminen kehittää lahjoja ja mieltä!

Sori tää oli taas näitä mun mielipiteitä!

Ps: Miljonäärin poikana syntynyt köyhään perheeseen... ja ikuisesti katkera!

Vastaa Viestiin