Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
race42
- B-junnu

- Viestit: 24
- Liittynyt: 30.03.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja race42 » 11.12.2005 21:49
Päivitän tossa Ruotsista tuomaani kolopalloautoon moottoria.( tai siis koko autoa )

... Kone 1.8 lohkoon tehty.
Hyviä vinkkejä otetaan vastaa moottoriin sopivista kohtuu hintaisista männistä. Ajateltiin porata motti suuremmaksi, kun alkoi toi paras puhti olla siitä pois.

ja joutuu muutenkin ajeleen isossa luokassa.
Lisäksi on hakusessa pysty tuplille imusarja tai vastaavasti valmis imusarja jolla saadaan vaakaimut koneen etupuolelle. ( moottorissa nyt nelivitoset vaaka webrut ja haluaisin siirtää ne pois pakosarjan päältä.)
Tallista löytyy jatkopala pystytuplien imusarjaan jolla saisin kaasarit koneen etupuolelle, )
kiitos etukäteen vinkeistä.... :D
- vasen eri + 150 täys yli nypyn usko -
-
pete1
- WRC

- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja pete1 » 12.12.2005 12:24
Ei kannata muuttaa noita kaasareita etupuolelle... Elikkä meinaat tehdä ns. pässinsarvi imusarjan..? Se ei toimi, niitä on yritetty käyttää Starleteissakin, mutta huonolla menestyksellä! Männiksi laita esim. Wisecot tai itellänni on 16V:ssä Accraliten kilpamännät ja ovat hyvin pelannu

.
Laita imu -ja pakosarjan väliin peltilevy, niin auttaa jo pirusti!
-
peteracing
- KV

- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
Viesti
Kirjoittaja peteracing » 12.12.2005 13:30
autto sellanen alupelti ainaki ladassa tosipaljon... ei kiehunu enää bensat jos joutu jonottaan.
silti vähän hermostutti ku kaasarit tulvi välillä :D
power is nothing without control...
-
race42
- B-junnu

- Viestit: 24
- Liittynyt: 30.03.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja race42 » 12.12.2005 16:27
pete1 kirjoitti:Ei kannata muuttaa noita kaasareita etupuolelle... Elikkä meinaat tehdä ns. pässinsarvi imusarjan..? Se ei toimi, niitä on yritetty käyttää Starleteissakin, mutta huonolla menestyksellä! Männiksi laita esim. Wisecot tai itellänni on 16V:ssä Accraliten kilpamännät ja ovat hyvin pelannu

.
Laita imu -ja pakosarjan väliin peltilevy, niin auttaa jo pirusti!

ONKO HENK.KOHT.KOKEMUSTA. PÄSSINSARVI IMUSARJAN TOIMINNASTA TAI TOIMIMATTOMUUDESSA?? JA MIKÄ SIINÄ ON OLLUT ONGELMANA.??

-
pete1
- WRC

- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja pete1 » 12.12.2005 20:11
race42 kirjoitti:pete1 kirjoitti:Ei kannata muuttaa noita kaasareita etupuolelle... Elikkä meinaat tehdä ns. pässinsarvi imusarjan..? Se ei toimi, niitä on yritetty käyttää Starleteissakin, mutta huonolla menestyksellä! Männiksi laita esim. Wisecot tai itellänni on 16V:ssä Accraliten kilpamännät ja ovat hyvin pelannu

.
Laita imu -ja pakosarjan väliin peltilevy, niin auttaa jo pirusti!

ONKO HENK.KOHT.KOKEMUSTA. PÄSSINSARVI IMUSARJAN TOIMINNASTA TAI TOIMIMATTOMUUDESSA?? JA MIKÄ SIINÄ ON OLLUT ONGELMANA.??

Henkilökohtaista kokemusta ei ole, mutta aikanaan kyselin Starlettiini kyseisen imusarjan toimivuudesta, mutta tuli pelkkiä kielteisiä vastauksia. Imusarjasta tulee kuulemma liian pitkä, jolloin bensa menee pisaralle...etc.etc. Näin muistelen, mutta en ole ihan varma asiasta. Mutta tosiasia kuitenkin on että, kukaan ei kehunut tuonlaista imusarjaa!
Muistaakseni MikeMotors teki omaan Starlettiinsa, eikä pelannut kovin hyvin...?

-
NSUman
- Viestit: 11
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja NSUman » 13.12.2005 22:52
No kehutaan nyt sitten edes vähän tuota pässinsarvisarjaa.
Elikkä tuohan riippuu pitkälti millainen se on, pituus, kartio ja sitten vielä siihen päälle koneen muut muutokset.. Ei varmasti toimi kovinkaan hyvin jos on tehty tasapaksusta putkesta, mutta jos on esim. tälläinen
tälläinen niin se voi vaikka toimia. Itsellä tuollainen on toiminut varsin mallikkaasti, tosin kyseessä ei ole mikään kireesti viritetty peli. Samaa käppyräsarjaa on kyllä käytössä myös historic kilpurissa radalla ja toimii kuulemma ihan hyvin.
Voi kyllä olla että Golffiin tuollaisen käppyräsarvisarjan rakentaminen ei ole vaivan väärtti, eikös noista ole saatu aika kivasti toimivia ihan sillä "perus" lyhyellä sarjalla. Tietysti jos intoa riittää niin eikun kokeilemaan.