Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
-
E-5
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja E-5 » 10.09.2004 23:17
:o luinpa tänään VM:stä kuinka eräiltä tahoilta alkaa tulla ehdotuksia ikärajan säätämiseksi historiciin.

Mikäköhän idea tässä on?Alkaako kalusto loppua vai papat vanhentua.Näissä kirjoituksissa mainitaan "aloittelevat kuljettajat".Mitä ne ovat?Alle nelikymppisiä?Kirjoituksessa sanotaan myös,että Suomessa on muita harrasteluokkia.Kysymys kuuluukin mítä?Missä voi harrastaa yhtä halvalla kuin historicin pikkuluokissa.Eikö näissä ole nimenomaaan kysymys harrastamisesta.Yhtä hyvin ikärajan sijaan voitaisiin määritellä kilpailijajoukko"pari pientä muksua ja iso asuntolaina".Siinä vastaava kriteeri harrastukselle.Ai niin PG:lle tiedoksi taisi kestotilaus mennä katkolle.

-
Nikey
- KV

- Viestit: 535
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja Nikey » 11.09.2004 10:42
Joo, itekin luin ton kirjotuksen, enkä mäkään oikeen ymmärrä kirjottajan perusteluja. Mulla ainakin tilanne on sellanen, et jos (ja painotus sanalla JOS) mä joskus lähen ajamaan rallia, se tulee tapahtumaan historicissa. Tähän on kolme syytä:
1.sitä ei tartte ottaa niin vakavasti
2. kilpa-autot on vaan rumentunu viime vuosina
ja 3. ei oo varaa mihinkään clioon tms.
Näillä perusteilla vois tietty lähtee myös äffäcuppiin, mut se ei vaan jostain syystä oo niin upee ku joitain vuosia sitten ja kisatkin ajetaan nykyään jossain aivan älyttömän kaukana täältä uudeltamaalta. Täytyy nyt kattoo ens vuonna jos (ja painotus taas sanalla JOS) löytyis sopiva auto ja intoo lähtee ajamaan.
-
jiihoo1
- Yleinen

- Viestit: 152
- Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja jiihoo1 » 11.09.2004 11:35
Korpesi hieman lukea kyseisen aviisin juttua Lahden EM.stä... Historic kisoissa ajetaan kilpaa luokittain, ei yleiskilpailusta... ei tällainen hölmömpi olisi seikkaa heti huomannutkaan....
-
Matsku
- KV

- Viestit: 500
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Matsku » 11.09.2004 13:09
Eikös se niin ollu että historicissa oli se AUTON esittely tärkeintä, eikä kilvanajo! Ihan sama ketä siellä hytissä istuu! Taitaa kaivata eräs lehtikin uutta verta johtoon, niin on ajatusmaailma kapea...
-
Gadfly
- KV

- Viestit: 503
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Gadfly » 11.09.2004 14:56
meillähän on historicissa "nitro"-luokka meille 50 v. täyttäneille, jossa meitä sulkakynäajan journalistejakin on näkynyt jo viivalla, joten sekaan vaan niin tulee oikea kuva Historicin nykytilasta.
Kumma kun joku luokka saavuttaa suosion ja vastaa "sosiaaliseen" tilaukseen, niin heti sen laajenemiselle ollaan keksimässä suitsia.
Historic vetää nuoriakin, sillä se on sarja, johon kätevä mies pelittää vehkeen viivalle kohtuukustannuksin ja pääsee vetään niitä peruskilometrejä.
Sitten kun pärjää "jäähdyttelijöille" ja muille vetomiehille, niin on vara valita eri ryhmien ja sarjojen kirjosta.
-
E-5
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja E-5 » 11.09.2004 20:39
Niin,kommenteista päätellen oli ymmärretty pointti.HARRASTUS!!!!!!!!!!!
Ja jossainhan lukee,että tärkeintä ei ole voitto,vaan auton historian kunnioittaminen.okei kaatoja tulee,mutta eikö ne yli40-kymppisetkin välillä kaada.KYSYMYS kuuluukin mistä moinen ikäraja-idea on tullut?onko se PG:n oma ajatus vai saako se laajempaa kannatusta?Ois kiva tietää kun kalustokin on menossa vaihtoon.
-
TiM
- A-Junnu

- Viestit: 60
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja TiM » 13.09.2004 18:18
PG:n kirjoituksen taustalla on varmaankin historicissa nykyisin vallitsevan Liite-K:n vastaisen ajamisen, eli "ei autojen historiaa kunnoittavan ajamisen" vähentäminen. Turhan paljon romua on tullut tämän kauden kisoissa... :(
Samahan saataisiin aikaisiksi esim historic-trophyn pistelaskua uudistamalla: luokkavoittaja saa 100 pistettä, seuraava 98 pistettä ja siitä eteenpäin pisteen vähemmän per sija. Näin maaliin päässeet palkittaisiin ja keskeyttäneet olisivat auttamattomasti ulos sarjan kokonaiskilpailusta. Ja kaikki osakilpailut laskettaisiin loppupisteisiin. Näin aina varmasti maaliin ajava autonsa historiaan kunnioittava kuski olisi paremmassa asemassa, kuin Liite-K:n hengestä piittaamaton "räpsyllä" ajava, joka kaataa autonsa joka toisessa kisassa...

-
Matsku
- KV

- Viestit: 500
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Matsku » 14.09.2004 09:45
Ja sitten tullaakin jo kysymykseen, että mikä yhteys sillä kuljettajan iällä on näihin ulosajoihin?
Toi pistelasku systeemi vois kyllä oikeasti toimiakkin, mutta ainakin yksi konsti millä sais ulosajoja pois, olis se että lisättäisiin pikkuvakio luokka!
Ei tarvitsisi tapella "tuulimyllyjä" vastaan, pääasiassa H6 luokassa ajavat 1300 ja alle autothan siellä joutuvat nilkkasuorana menemään joka tilanteeseen jos tavoitteena on kannu maalissa!