Luokka Dieseleille

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Vastaa Viestiin

Dieeselluokka ralliin! Puolesta vai vastaan?

Olen ehdottomasti puolesta ja jopa oman auton hankkiminen olisi harkinnassa.
21
3%
Olen ehdottomasti puolesta ja jopa oman auton hankkiminen olisi harkinnassa.
21
3%
Olen ehdottomasti puolesta ja jopa oman auton hankkiminen olisi harkinnassa.
21
3%
Olen ehdottomasti puolesta ja jopa oman auton hankkiminen olisi harkinnassa.
21
3%
Olen ehdottomasti puolesta ja jopa oman auton hankkiminen olisi harkinnassa.
21
3%
Kiinnostaa kyllä ja liputan puolesta, mutta mielenkiintoa ei löydy ryhtyä pioneeriksi.
35
5%
Kiinnostaa kyllä ja liputan puolesta, mutta mielenkiintoa ei löydy ryhtyä pioneeriksi.
35
5%
Kiinnostaa kyllä ja liputan puolesta, mutta mielenkiintoa ei löydy ryhtyä pioneeriksi.
35
5%
Kiinnostaa kyllä ja liputan puolesta, mutta mielenkiintoa ei löydy ryhtyä pioneeriksi.
35
5%
Kiinnostaa kyllä ja liputan puolesta, mutta mielenkiintoa ei löydy ryhtyä pioneeriksi.
35
5%
Odotan innolla penkalla ensimmäistä Dieselluokan autoa.
46
6%
Odotan innolla penkalla ensimmäistä Dieselluokan autoa.
46
6%
Odotan innolla penkalla ensimmäistä Dieselluokan autoa.
46
6%
Odotan innolla penkalla ensimmäistä Dieselluokan autoa.
46
6%
Odotan innolla penkalla ensimmäistä Dieselluokan autoa.
46
6%
Ei kiinnosta koko luokka mutta rakentakoot ken tahtoo.
15
2%
Ei kiinnosta koko luokka mutta rakentakoot ken tahtoo.
15
2%
Ei kiinnosta koko luokka mutta rakentakoot ken tahtoo.
15
2%
Ei kiinnosta koko luokka mutta rakentakoot ken tahtoo.
15
2%
Ei kiinnosta koko luokka mutta rakentakoot ken tahtoo.
15
2%
Ei kiinnosta koko luokka, nykyään on jo liikaa luokkia.
18
3%
Ei kiinnosta koko luokka, nykyään on jo liikaa luokkia.
18
3%
Ei kiinnosta koko luokka, nykyään on jo liikaa luokkia.
18
3%
Ei kiinnosta koko luokka, nykyään on jo liikaa luokkia.
18
3%
Ei kiinnosta koko luokka, nykyään on jo liikaa luokkia.
18
3%
Tyhmä ja turha idea. Ei nokivasaroilla kukaan ajele!
7
1%
Tyhmä ja turha idea. Ei nokivasaroilla kukaan ajele!
7
1%
Tyhmä ja turha idea. Ei nokivasaroilla kukaan ajele!
7
1%
Tyhmä ja turha idea. Ei nokivasaroilla kukaan ajele!
7
1%
Tyhmä ja turha idea. Ei nokivasaroilla kukaan ajele!
7
1%
 
Ääniä yhteensä: 710

Avatar
Ralleyz
KV
KV
Viestit: 852
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Luokka Dieseleille

Viesti Kirjoittaja Ralleyz » 16.02.2006 13:46

Mitäs mieltä on rallia harrastava kansa jos tulisi uusi luokka Diesel autoille?
Olisiko mielenkiintoa rakentaa autoja, kun nykypäivän Dieselit ovat varsin tehokkaita ja vääntäviä autoja.
Mielenkiintoa se lisäisi varmasti ja loisi uusia haasteita myös moottoripuolelle. Välttämättä luoka ei olisi kovin halpa, mutta luulisi nykytekniikan mahdollistavan varsin kilpailukykyisen kaluston.
Hyviä aihioita on markkinat täynnä ja varmasti myös etelän mailta löytyisi hyviä aihioita. Kertokaa mielipiteitä, mahdollisia ongelmia yms...
Saldoraja - Siimarulla mukana!??

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 16.02.2006 14:03

Miksipä ei? Mutta onko tarpeeksi kiinnostusta? Ja mitenhän noista maksettaisiin diesel-veroa?
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
Ralleyz
KV
KV
Viestit: 852
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Diesel

Viesti Kirjoittaja Ralleyz » 16.02.2006 14:07

Mopoilija kirjoitti:Miksipä ei? Mutta onko tarpeeksi kiinnostusta? Ja mitenhän noista maksettaisiin diesel-veroa?
Tää verojutska on kyllä hyvä kysymys???
Jos se on punakilpiauto, niin mitenkähän niissä nuo verot menee?
Jos normi dieselverot niin on kyllä mahdottomat ylläpitokulut turhaan...
Tai no, saahan karvakouralelelet sit lisää tukiaisia...
Saldoraja - Siimarulla mukana!??

Vieras

Re: Diesel

Viesti Kirjoittaja Vieras » 16.02.2006 16:02

Ralleyz kirjoitti:
Mopoilija kirjoitti:Miksipä ei? Mutta onko tarpeeksi kiinnostusta? Ja mitenhän noista maksettaisiin diesel-veroa?
Tää verojutska on kyllä hyvä kysymys???
Jos se on punakilpiauto, niin mitenkähän niissä nuo verot menee?
Jos normi dieselverot niin on kyllä mahdottomat ylläpitokulut turhaan...
Tai no
saahan karvakouralelelet sit lisää tukiaisia...


dieselivero ei tule olemaan ongelma päiväkohtainen maksu sama käytäntö kun ajat valmetilla valtion teitä pikin.

tenutappi

Dieselvero

Viesti Kirjoittaja tenutappi » 16.02.2006 16:54

Traktorillahan tosiaan se päivittäinen vero maksetaan jos ajetaan yleisillä teillä hyötyajoa (Ei peltosiirtoa/omia hommia) ja polttoaineena käytetään MPö:ä, eli ei Dieseliä

Eli mitenkäs, saisko sillon kilpa-autolla ajaa myös MPö:llä? Kun kerran ilman veroseuraamuksia saa ajaa tax-free- autolla joka on katsastettu kilpa-autoks?

Avatar
kossu
Viestit: 18
Liittynyt: 05.09.2005 00:00

Baksua savua

Viesti Kirjoittaja kossu » 16.02.2006 19:32

Taitais tulla hankalasti valvottava luokka. Miten katottas mitä tankissa loppujen lopux on.. :wink:

Lisääntys välineistö kisoissa kun otettas näytteitä niin ku paremmissaki olumppialaisis :roll:

Avatar
EsaT
Viestit: 16
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja EsaT » 16.02.2006 19:35

Tammikuun lopulla 2006

ET: Tarvitseeko punakilpisestä autosta maksaa vuosittainen diesel vero?

Jari Saario/AKK: Ei tarvitse, koska autoa voi käyttää vain kilpailuissa. Auto pitää poistaa rekisteristä ja ilmoittaa kilpailurekisteriin AKE:lle (säilytä ilmoitus). Siirtokilvet saa sitten vain kilpailukäyttöön.

Vieras

Ännäläinen Tdi-golffi riksussa 2001

Viesti Kirjoittaja Vieras » 16.02.2006 20:07

Jokuhan semmosella pöristeli ainakin valvolinerallissa 2001 riihimäellä.Oli vissiin joku LMS:n nuottipirssi mutta silloin tosiaan pikkusen kovassa luokassa(iso N).Oma luokka vois piristää mutta oisko se iso D vetotapa vapaa?

Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 16.02.2006 20:23

Olishan se siistiä katsellä kun joku Herlevin perheen tekemä +500 heppanen 190:n pikkumese vetää jotain jyskälän pätkää...
Ainut ongelmä, että saataa päivä venyä pitkäksi kun lähtöväli jotain 3 min, kun on niin sankkaa savua...

Avatar
leppis
WRC
WRC
Viestit: 1839
Liittynyt: 31.03.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja leppis » 16.02.2006 20:35

Silloin, kun dieselit olivat enemmän sallittuja, niin Köpi Hämäläinen ajoi Jyskälän entisellä Mäntän taximesellä, D 300. Opelin Kadetin dieselillä on myös ajettu. Jossain talvikisassa en pysynyt sellaisen näköpiirissä siirtymällä bensa-autolla. Vääntöähän on esim. 220 D:ssä huimat 314, enemmän kuin mainostetuissa bensasporteissa. Kannatan, nykydieselit ovat paljon puhtaampia kuin muutama vuosi sitten, ja vääntö on erinomainen. Kokemusta on.
Itsellä ralliajajana takana loistava tulevaisuus :lol:

Avatar
B-Seniori
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 31.05.2004 00:00

Re: Ännäläinen Tdi-golffi riksussa 2001

Viesti Kirjoittaja B-Seniori » 17.02.2006 08:47

[quote="Jone"]Jokuhan semmosella pöristeli ainakin valvolinerallissa 2001 riihimäellä.Oli vissiin joku LMS:n nuottipirssi mutta silloin tosiaan pikkusen kovassa luokassa(iso N).

Silloin luokka oli yhdistetty N+A yli 2000, tuossa yhdistelmässä kyseinen Golf TDI oli nopein N! :D

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 17.02.2006 09:51

eikös englannissa näillä pääse pikku annään, eli ei sitä turbokerrointa diiselissä siellä huomioida.

miun mielest tääläkin vois ihan hyvin ottaa ne pikku ännään..

Avatar
Ralleyz
KV
KV
Viestit: 852
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Ralleyz » 17.02.2006 11:42

matti kirjoitti:eikös englannissa näillä pääse pikku annään, eli ei sitä turbokerrointa diiselissä siellä huomioida.

miun mielest tääläkin vois ihan hyvin ottaa ne pikku ännään..
Samaa mieltä täälläkin. Paino on kuitenkin Dieseleissä varmaan suurempi ja näin ollen turbon tuoma lisäteho/vääntö ei kuitenkaan nouse ainakaan suhteessa huippuännäläisiä suuremmaksi.
Uusi sääntö joka mahdollistaisi TDI kamppeella ilmoittautumisen pikkuännään olisi kiva lisä. Sit joskus kun autoja on rakennettu tarpeeksi niin tehdään oma Dieselluokka.
Luultavasti ei tule ihan heti toteutumaan, mutta toivossa on hyvä elää.

Ja eihän tä ihan turha idea voi olla, kun Audikin lähtee Le Manssin valloitukseen 600hv V10 Dieselillä.
Saldoraja - Siimarulla mukana!??

Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 17.02.2006 16:21

Ralleyz kirjoitti:Ja eihän tä ihan turha idea voi olla, kun Audikin lähtee Le Manssin valloitukseen 600hv V10 Dieselillä.
Paitsi että eikös sinne tullut joku juttu ettei muulla kuin diesel:llä saisi osallistua?
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
pantealex
KV
KV
Viestit: 447
Liittynyt: 22.10.2004 00:00
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja pantealex » 17.02.2006 21:03

Iso osa LeMansissa ajavista autoista on ns.auton näköisiä autoja, corvetteja, ferrareita ja 911 porkkeja eli unohtakaa toi diesel pakko siellä. Dieselit vaan on osa tulevaisuutta!
Jo nyt Suomessakin S-Mersuista (hinta alkaen yli 100tonnia) suurin osa myydään dieseleinä,vaikka verottaja paneekin koko ajan kaikilla tavoin hanttiin dieselien yleistymistä vastaan.
"Auto alkaa A:lla ja siinä on 4 rengasta"

Vastaa Viestiin