Luokka Dieseleille
- Ralleyz
- KV

- Viestit: 852
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Luokka Dieseleille
Mitäs mieltä on rallia harrastava kansa jos tulisi uusi luokka Diesel autoille?
Olisiko mielenkiintoa rakentaa autoja, kun nykypäivän Dieselit ovat varsin tehokkaita ja vääntäviä autoja.
Mielenkiintoa se lisäisi varmasti ja loisi uusia haasteita myös moottoripuolelle. Välttämättä luoka ei olisi kovin halpa, mutta luulisi nykytekniikan mahdollistavan varsin kilpailukykyisen kaluston.
Hyviä aihioita on markkinat täynnä ja varmasti myös etelän mailta löytyisi hyviä aihioita. Kertokaa mielipiteitä, mahdollisia ongelmia yms...
Olisiko mielenkiintoa rakentaa autoja, kun nykypäivän Dieselit ovat varsin tehokkaita ja vääntäviä autoja.
Mielenkiintoa se lisäisi varmasti ja loisi uusia haasteita myös moottoripuolelle. Välttämättä luoka ei olisi kovin halpa, mutta luulisi nykytekniikan mahdollistavan varsin kilpailukykyisen kaluston.
Hyviä aihioita on markkinat täynnä ja varmasti myös etelän mailta löytyisi hyviä aihioita. Kertokaa mielipiteitä, mahdollisia ongelmia yms...
Saldoraja - Siimarulla mukana!??
- Mopoilija
- WRC

- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Miksipä ei? Mutta onko tarpeeksi kiinnostusta? Ja mitenhän noista maksettaisiin diesel-veroa?
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- Ralleyz
- KV

- Viestit: 852
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Diesel
Tää verojutska on kyllä hyvä kysymys???Mopoilija kirjoitti:Miksipä ei? Mutta onko tarpeeksi kiinnostusta? Ja mitenhän noista maksettaisiin diesel-veroa?
Jos se on punakilpiauto, niin mitenkähän niissä nuo verot menee?
Jos normi dieselverot niin on kyllä mahdottomat ylläpitokulut turhaan...
Tai no, saahan karvakouralelelet sit lisää tukiaisia...
Saldoraja - Siimarulla mukana!??
-
Vieras
Re: Diesel
Ralleyz kirjoitti:Tää verojutska on kyllä hyvä kysymys???Mopoilija kirjoitti:Miksipä ei? Mutta onko tarpeeksi kiinnostusta? Ja mitenhän noista maksettaisiin diesel-veroa?
Jos se on punakilpiauto, niin mitenkähän niissä nuo verot menee?
Jos normi dieselverot niin on kyllä mahdottomat ylläpitokulut turhaan...
Tai no
saahan karvakouralelelet sit lisää tukiaisia...
dieselivero ei tule olemaan ongelma päiväkohtainen maksu sama käytäntö kun ajat valmetilla valtion teitä pikin.
-
tenutappi
Dieselvero
Traktorillahan tosiaan se päivittäinen vero maksetaan jos ajetaan yleisillä teillä hyötyajoa (Ei peltosiirtoa/omia hommia) ja polttoaineena käytetään MPö:ä, eli ei Dieseliä
Eli mitenkäs, saisko sillon kilpa-autolla ajaa myös MPö:llä? Kun kerran ilman veroseuraamuksia saa ajaa tax-free- autolla joka on katsastettu kilpa-autoks?
Eli mitenkäs, saisko sillon kilpa-autolla ajaa myös MPö:llä? Kun kerran ilman veroseuraamuksia saa ajaa tax-free- autolla joka on katsastettu kilpa-autoks?
- kossu
- Viestit: 18
- Liittynyt: 05.09.2005 00:00
Baksua savua
Taitais tulla hankalasti valvottava luokka. Miten katottas mitä tankissa loppujen lopux on..
Lisääntys välineistö kisoissa kun otettas näytteitä niin ku paremmissaki olumppialaisis
Lisääntys välineistö kisoissa kun otettas näytteitä niin ku paremmissaki olumppialaisis
- EsaT
- Viestit: 16
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Tammikuun lopulla 2006
ET: Tarvitseeko punakilpisestä autosta maksaa vuosittainen diesel vero?
Jari Saario/AKK: Ei tarvitse, koska autoa voi käyttää vain kilpailuissa. Auto pitää poistaa rekisteristä ja ilmoittaa kilpailurekisteriin AKE:lle (säilytä ilmoitus). Siirtokilvet saa sitten vain kilpailukäyttöön.
ET: Tarvitseeko punakilpisestä autosta maksaa vuosittainen diesel vero?
Jari Saario/AKK: Ei tarvitse, koska autoa voi käyttää vain kilpailuissa. Auto pitää poistaa rekisteristä ja ilmoittaa kilpailurekisteriin AKE:lle (säilytä ilmoitus). Siirtokilvet saa sitten vain kilpailukäyttöön.
-
Vieras
Ännäläinen Tdi-golffi riksussa 2001
Jokuhan semmosella pöristeli ainakin valvolinerallissa 2001 riihimäellä.Oli vissiin joku LMS:n nuottipirssi mutta silloin tosiaan pikkusen kovassa luokassa(iso N).Oma luokka vois piristää mutta oisko se iso D vetotapa vapaa?
- leppis
- WRC

- Viestit: 1839
- Liittynyt: 31.03.2004 00:00
Silloin, kun dieselit olivat enemmän sallittuja, niin Köpi Hämäläinen ajoi Jyskälän entisellä Mäntän taximesellä, D 300. Opelin Kadetin dieselillä on myös ajettu. Jossain talvikisassa en pysynyt sellaisen näköpiirissä siirtymällä bensa-autolla. Vääntöähän on esim. 220 D:ssä huimat 314, enemmän kuin mainostetuissa bensasporteissa. Kannatan, nykydieselit ovat paljon puhtaampia kuin muutama vuosi sitten, ja vääntö on erinomainen. Kokemusta on.
Itsellä ralliajajana takana loistava tulevaisuus
Itsellä ralliajajana takana loistava tulevaisuus
- B-Seniori
- B-junnu

- Viestit: 33
- Liittynyt: 31.05.2004 00:00
Re: Ännäläinen Tdi-golffi riksussa 2001
[quote="Jone"]Jokuhan semmosella pöristeli ainakin valvolinerallissa 2001 riihimäellä.Oli vissiin joku LMS:n nuottipirssi mutta silloin tosiaan pikkusen kovassa luokassa(iso N).
Silloin luokka oli yhdistetty N+A yli 2000, tuossa yhdistelmässä kyseinen Golf TDI oli nopein N! :D
Silloin luokka oli yhdistetty N+A yli 2000, tuossa yhdistelmässä kyseinen Golf TDI oli nopein N! :D
-
Vieras
- Ralleyz
- KV

- Viestit: 852
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Samaa mieltä täälläkin. Paino on kuitenkin Dieseleissä varmaan suurempi ja näin ollen turbon tuoma lisäteho/vääntö ei kuitenkaan nouse ainakaan suhteessa huippuännäläisiä suuremmaksi.matti kirjoitti:eikös englannissa näillä pääse pikku annään, eli ei sitä turbokerrointa diiselissä siellä huomioida.
miun mielest tääläkin vois ihan hyvin ottaa ne pikku ännään..
Uusi sääntö joka mahdollistaisi TDI kamppeella ilmoittautumisen pikkuännään olisi kiva lisä. Sit joskus kun autoja on rakennettu tarpeeksi niin tehdään oma Dieselluokka.
Luultavasti ei tule ihan heti toteutumaan, mutta toivossa on hyvä elää.
Ja eihän tä ihan turha idea voi olla, kun Audikin lähtee Le Manssin valloitukseen 600hv V10 Dieselillä.
Saldoraja - Siimarulla mukana!??
- Mopoilija
- WRC

- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
Paitsi että eikös sinne tullut joku juttu ettei muulla kuin diesel:llä saisi osallistua?Ralleyz kirjoitti:Ja eihän tä ihan turha idea voi olla, kun Audikin lähtee Le Manssin valloitukseen 600hv V10 Dieselillä.
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- pantealex
- KV

- Viestit: 447
- Liittynyt: 22.10.2004 00:00
- Paikkakunta: JKL
Iso osa LeMansissa ajavista autoista on ns.auton näköisiä autoja, corvetteja, ferrareita ja 911 porkkeja eli unohtakaa toi diesel pakko siellä. Dieselit vaan on osa tulevaisuutta!
Jo nyt Suomessakin S-Mersuista (hinta alkaen yli 100tonnia) suurin osa myydään dieseleinä,vaikka verottaja paneekin koko ajan kaikilla tavoin hanttiin dieselien yleistymistä vastaan.
Jo nyt Suomessakin S-Mersuista (hinta alkaen yli 100tonnia) suurin osa myydään dieseleinä,vaikka verottaja paneekin koko ajan kaikilla tavoin hanttiin dieselien yleistymistä vastaan.
"Auto alkaa A:lla ja siinä on 4 rengasta"