Fordin männät
- Samuli
- A-Junnu

- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.01.2006 00:00
Fordin männät
Kestääkö Fordin 2.0 ohc omat männät mitään? Kyseessä jokkis peli ja tehoa 180hv, männänrenkaat oli ainakin katkennut, et kannattaako kasata samalaisilla männillä vai p
annaanko vw mäntää?
- rallitalli
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.09.2004 00:00
Escort RS2000 Group1 "luokitteluteho" oli 150bhp ja edelleen Grp1 kannella ja lievällä A7 > RL31 nokalla 175bhp. Vuosisadan lopussa F-ryhmän "Junnuissa" alle 2 litraa oltiin tehoissa 195bhp. Grp1 autoissa oli "Taunus" mäntä 2-2-4 renkain. Halutuinta Group2 mäntää ei ole saanut yli 20 vuoteen.
Kun Group1 teho luokiteltiin CR 10.5 niin F:ssä vuosisadan lopussa punaisella bensalla yli 14 > koneet paukkui. Maltillinen JMn CR = 12.2 ja nokka A8 BF63 yms > 195bhp ja vielä kestää JM käytön ns "Sierran" 1.6-2-4 männin.
Kun kone on std tai +50 voi valita Sierran männän. Kun kone on +100 on sopiva ralli-valinta saab veivi ja 34.5mm VW > edullinen kampisuhde ja teho > 210bhp. Vastaavasti +100 koossa "Sierroilla" > 200bhp ja "Transiteilla" alle 170bhp. Kun kone ns 2100cc eli > 93 -94mm, JM- valinta on V6 Gologne. AE = kevyt ja KS = hyvät/kovat mannänrenkaat.
Mutta muista öljypumppu. Noin 20 miljoonasta ohc kannesta on suurin osa tuhottu liian suurella CR:llä ja puutteellisella voitelulla.
Kun Group1 teho luokiteltiin CR 10.5 niin F:ssä vuosisadan lopussa punaisella bensalla yli 14 > koneet paukkui. Maltillinen JMn CR = 12.2 ja nokka A8 BF63 yms > 195bhp ja vielä kestää JM käytön ns "Sierran" 1.6-2-4 männin.
Kun kone on std tai +50 voi valita Sierran männän. Kun kone on +100 on sopiva ralli-valinta saab veivi ja 34.5mm VW > edullinen kampisuhde ja teho > 210bhp. Vastaavasti +100 koossa "Sierroilla" > 200bhp ja "Transiteilla" alle 170bhp. Kun kone ns 2100cc eli > 93 -94mm, JM- valinta on V6 Gologne. AE = kevyt ja KS = hyvät/kovat mannänrenkaat.
Mutta muista öljypumppu. Noin 20 miljoonasta ohc kannesta on suurin osa tuhottu liian suurella CR:llä ja puutteellisella voitelulla.