Skodan vaihteiston kestävyys
- Micky
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.12.2004 00:00
- Viesti:
Skodan vaihteiston kestävyys
Huhumylly pyörii takamoottori skodien laatikoiden kestämättömyydestä. Minkälaisia tehoja näillä skodan laatikoilla olette pyöritelleet ja millä muutoksilla saa kestämään paljon enemmän kuin vakio tehoja?
Kuplan laatikko ei ole ratkaisu tässä vaiheessa vaan ensin selvitetään sokotan omien laatikoiden kestot ja heikot lenkit.
Kuplan laatikko ei ole ratkaisu tässä vaiheessa vaan ensin selvitetään sokotan omien laatikoiden kestot ja heikot lenkit.
- Micky
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.12.2004 00:00
- Viesti:
- Micky
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.12.2004 00:00
- Viesti:
- Micky
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.12.2004 00:00
- Viesti:
kerroppa sitten miksi vaijeri kun pysyy isomman putken vaihtamalla vaihdoissa perässä tuolla neste kytkimellä ja on mielestäni varmempi ja kevyempi ratkaisu...laitan siihen isommat sylinterit nurkista tilalle korkeintaan sen luistavuuden poistamiseksi...AnttiP kirjoitti:SE nestekytkin pois ja vajeria tilalle.
takaisin laatikkoon...miten ne sisukset kestää??
- Rubberduck
- B-junnu

- Viestit: 33
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Micky
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.12.2004 00:00
- Viesti:
Rubberduck kirjoitti:Mitä ne nestekytkimen sylinterien koot luistamiseen vaikuttavat?
en tuota luistoa tarkoittanut...sori...vaan sitä et normaali nestepiirillä ja pienellä putkella kytkin jää kantamaan hiukan nopeissa vedoissa...jne... minkä takia täällä ehdoteltiin vaijeriin vaihtamista...isomman putken laitan siis tilalle nesteen paluuvirtauksen parantamiseksi ja isommat sylinterin kytkimen keventämiseksi ja käpälään paremmat palautusjouset alkuperäisten tilalle...ok?
- HBRteam
- KV

- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
EI se nestekytkimen vaihto tarkoita ettei se ehtis palautua ei ne laatikot siitä hajoa ettei ehtis palautua ta meinaatko sitä tosissaan??????Micky kirjoitti:Rubberduck kirjoitti:Mitä ne nestekytkimen sylinterien koot luistamiseen vaikuttavat?
en tuota luistoa tarkoittanut...sori...vaan sitä et normaali nestepiirillä ja pienellä putkella kytkin jää kantamaan hiukan nopeissa vedoissa...jne... minkä takia täällä ehdoteltiin vaijeriin vaihtamista...isomman putken laitan siis tilalle nesteen paluuvirtauksen parantamiseksi ja isommat sylinterin kytkimen keventämiseksi ja käpälään paremmat palautusjouset alkuperäisten tilalle...ok?
vaan siitä ETTEI EHDI MUKAAN VAIHDETTAESSA! eli poljet kytkintä ja vaihdat niin rusahtaa siinä vaiheessa se ei kerkee mukaan.
meill jokkis skodassa vaijeri kytkin ja pelaa hyvin.
Puhuin Asko Taposen kanssa (joka on muuten muutaman kisan skodalla ajanut)
hän sanoi et kyl ne kestää KUNHAN vaihdat vaijeri kytkimen.
mutten tiedä jos tehoja tulee +150hv et miten käy?kattelin niit sisuskamoja etenki vetopyörästöä niin kyl ne melko hepposen näköisiä on
- Micky
- Viestit: 6
- Liittynyt: 24.12.2004 00:00
- Viesti:
Kiitos vastauksestasi...eli se on alkuperäisenä liian hidas molempiin suuntiin....ja ne original sylinterit aikas lapsellisen oloiset tosiaan mutta kuitenkin laitan ensin neste vehkeet käyttöön rajummilla sylkyillä ja putkituksella koska haluan sen nesteen kuitenkin säilyttää käytössä...ja vaijeri vasta jatkossa joskus jossei muuten pärjää... ja laatikko ei hajoo siinä palautuksen hitaudessa mut kytkin sitäkin nopeemmin...HBRteam kirjoitti:EI se nestekytkimen vaihto tarkoita ettei se ehtis palautua ei ne laatikot siitä hajoa ettei ehtis palautua ta meinaatko sitä tosissaan??????Micky kirjoitti:Rubberduck kirjoitti:Mitä ne nestekytkimen sylinterien koot luistamiseen vaikuttavat?
en tuota luistoa tarkoittanut...sori...vaan sitä et normaali nestepiirillä ja pienellä putkella kytkin jää kantamaan hiukan nopeissa vedoissa...jne... minkä takia täällä ehdoteltiin vaijeriin vaihtamista...isomman putken laitan siis tilalle nesteen paluuvirtauksen parantamiseksi ja isommat sylinterin kytkimen keventämiseksi ja käpälään paremmat palautusjouset alkuperäisten tilalle...ok?
vaan siitä ETTEI EHDI MUKAAN VAIHDETTAESSA! eli poljet kytkintä ja vaihdat niin rusahtaa siinä vaiheessa se ei kerkee mukaan.
meill jokkis skodassa vaijeri kytkin ja pelaa hyvin.
Puhuin Asko Taposen kanssa (joka on muuten muutaman kisan skodalla ajanut)
hän sanoi et kyl ne kestää KUNHAN vaihdat vaijeri kytkimen.
mutten tiedä jos tehoja tulee +150hv et miten käy?kattelin niit sisuskamoja etenki vetopyörästöä niin kyl ne melko hepposen näköisiä on
- HBRteam
- KV

- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
jees siinä olet kyllä oikeassa et kytkin kärsii jos luistaa mutta voihan se olla et pelittää nopeemmin painettaessa jos isomman sylkyt/putket!! kannaataa ainakin kokeilla.
itellä oli muuten impissä volkkarin loota ja volksussahan on vakiona vaijeri kytkin ja tossa impissä oli vw laatikko neste kytkimellä ja ei muuten pelannu ollenkaan.Se oli ihan toivoton tapaus myi koko hoidon helvettiin kun se toteutus oli ihan päin helvettiä olis pitäny laittaa vaan vaijeri!ja tämä nykyinen skoda skodan laatikolla niin rakentajat on suosiolla heti laittanu vaijeri kytkimen jos kiinnostaa tietää miten polkimet duunattu niin soita 040-7513319
itellä oli muuten impissä volkkarin loota ja volksussahan on vakiona vaijeri kytkin ja tossa impissä oli vw laatikko neste kytkimellä ja ei muuten pelannu ollenkaan.Se oli ihan toivoton tapaus myi koko hoidon helvettiin kun se toteutus oli ihan päin helvettiä olis pitäny laittaa vaan vaijeri!ja tämä nykyinen skoda skodan laatikolla niin rakentajat on suosiolla heti laittanu vaijeri kytkimen jos kiinnostaa tietää miten polkimet duunattu niin soita 040-7513319
