Skodan vaihteiston kestävyys

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Micky
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2004 00:00
Viesti:

Skodan vaihteiston kestävyys

Viesti Kirjoittaja Micky » 07.03.2006 00:06

Huhumylly pyörii takamoottori skodien laatikoiden kestämättömyydestä. Minkälaisia tehoja näillä skodan laatikoilla olette pyöritelleet ja millä muutoksilla saa kestämään paljon enemmän kuin vakio tehoja?
Kuplan laatikko ei ole ratkaisu tässä vaiheessa vaan ensin selvitetään sokotan omien laatikoiden kestot ja heikot lenkit.

Avatar
Micky
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Micky » 07.03.2006 09:00

Välityksiä on jo sopuisasti mutta kestäminen arveluttaa suuresti +175 tehoilla. Laippa akselinen laatikko tulee käyttöön joten ne koiranluu vetarit jää pois heikoista lenkeistä ainakin. Lisää kokemuksia kaivataan etelleen...

Avatar
harnup
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 11.10.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja harnup » 07.03.2006 09:12

Jokkis.netissä (RIP) puhuivat semmosia että nestekytkimellä ei kestäisi kun on hidastoiminen mutta kun vaihtaa vaijerikytkimen niin kestäisi paremmin.

Avatar
Micky
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Micky » 07.03.2006 09:20

harnup kirjoitti:Jokkis.netissä (RIP) puhuivat semmosia että nestekytkimellä ei kestäisi kun on hidastoiminen mutta kun vaihtaa vaijerikytkimen niin kestäisi paremmin.
jokkis.net RIP... nestekytkin ei ongelmallinen putkitus muutoksella joten ei ongelmaa sen puolestakaan...

Avatar
AnttiP
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 56
Liittynyt: 20.02.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja AnttiP » 07.03.2006 11:31

SE nestekytkin pois ja vajeria tilalle.

Avatar
Micky
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Micky » 07.03.2006 12:31

AnttiP kirjoitti:SE nestekytkin pois ja vajeria tilalle.
kerroppa sitten miksi vaijeri kun pysyy isomman putken vaihtamalla vaihdoissa perässä tuolla neste kytkimellä ja on mielestäni varmempi ja kevyempi ratkaisu...laitan siihen isommat sylinterit nurkista tilalle korkeintaan sen luistavuuden poistamiseksi...

takaisin laatikkoon...miten ne sisukset kestää??

Avatar
Rubberduck
B-junnu
B-junnu
Viestit: 33
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rubberduck » 07.03.2006 16:34

Mitä ne nestekytkimen sylinterien koot luistamiseen vaikuttavat?

Avatar
Micky
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Micky » 07.03.2006 17:22

Rubberduck kirjoitti:Mitä ne nestekytkimen sylinterien koot luistamiseen vaikuttavat?


en tuota luistoa tarkoittanut...sori...vaan sitä et normaali nestepiirillä ja pienellä putkella kytkin jää kantamaan hiukan nopeissa vedoissa...jne... minkä takia täällä ehdoteltiin vaijeriin vaihtamista...isomman putken laitan siis tilalle nesteen paluuvirtauksen parantamiseksi ja isommat sylinterin kytkimen keventämiseksi ja käpälään paremmat palautusjouset alkuperäisten tilalle...ok?

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 07.03.2006 18:16

Micky kirjoitti:
Rubberduck kirjoitti:Mitä ne nestekytkimen sylinterien koot luistamiseen vaikuttavat?


en tuota luistoa tarkoittanut...sori...vaan sitä et normaali nestepiirillä ja pienellä putkella kytkin jää kantamaan hiukan nopeissa vedoissa...jne... minkä takia täällä ehdoteltiin vaijeriin vaihtamista...isomman putken laitan siis tilalle nesteen paluuvirtauksen parantamiseksi ja isommat sylinterin kytkimen keventämiseksi ja käpälään paremmat palautusjouset alkuperäisten tilalle...ok?
EI se nestekytkimen vaihto tarkoita ettei se ehtis palautua ei ne laatikot siitä hajoa ettei ehtis palautua ta meinaatko sitä tosissaan??????
vaan siitä ETTEI EHDI MUKAAN VAIHDETTAESSA! eli poljet kytkintä ja vaihdat niin rusahtaa siinä vaiheessa se ei kerkee mukaan.
meill jokkis skodassa vaijeri kytkin ja pelaa hyvin.
Puhuin Asko Taposen kanssa (joka on muuten muutaman kisan skodalla ajanut)
hän sanoi et kyl ne kestää KUNHAN vaihdat vaijeri kytkimen.
mutten tiedä jos tehoja tulee +150hv et miten käy?kattelin niit sisuskamoja etenki vetopyörästöä niin kyl ne melko hepposen näköisiä on

Avatar
Micky
Viestit: 6
Liittynyt: 24.12.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Micky » 07.03.2006 19:03

HBRteam kirjoitti:
Micky kirjoitti:
Rubberduck kirjoitti:Mitä ne nestekytkimen sylinterien koot luistamiseen vaikuttavat?


en tuota luistoa tarkoittanut...sori...vaan sitä et normaali nestepiirillä ja pienellä putkella kytkin jää kantamaan hiukan nopeissa vedoissa...jne... minkä takia täällä ehdoteltiin vaijeriin vaihtamista...isomman putken laitan siis tilalle nesteen paluuvirtauksen parantamiseksi ja isommat sylinterin kytkimen keventämiseksi ja käpälään paremmat palautusjouset alkuperäisten tilalle...ok?
EI se nestekytkimen vaihto tarkoita ettei se ehtis palautua ei ne laatikot siitä hajoa ettei ehtis palautua ta meinaatko sitä tosissaan??????
vaan siitä ETTEI EHDI MUKAAN VAIHDETTAESSA! eli poljet kytkintä ja vaihdat niin rusahtaa siinä vaiheessa se ei kerkee mukaan.
meill jokkis skodassa vaijeri kytkin ja pelaa hyvin.
Puhuin Asko Taposen kanssa (joka on muuten muutaman kisan skodalla ajanut)
hän sanoi et kyl ne kestää KUNHAN vaihdat vaijeri kytkimen.
mutten tiedä jos tehoja tulee +150hv et miten käy?kattelin niit sisuskamoja etenki vetopyörästöä niin kyl ne melko hepposen näköisiä on
Kiitos vastauksestasi...eli se on alkuperäisenä liian hidas molempiin suuntiin....ja ne original sylinterit aikas lapsellisen oloiset tosiaan mutta kuitenkin laitan ensin neste vehkeet käyttöön rajummilla sylkyillä ja putkituksella koska haluan sen nesteen kuitenkin säilyttää käytössä...ja vaijeri vasta jatkossa joskus jossei muuten pärjää... ja laatikko ei hajoo siinä palautuksen hitaudessa mut kytkin sitäkin nopeemmin...

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 07.03.2006 20:32

jees siinä olet kyllä oikeassa et kytkin kärsii jos luistaa mutta voihan se olla et pelittää nopeemmin painettaessa jos isomman sylkyt/putket!! kannaataa ainakin kokeilla.
itellä oli muuten impissä volkkarin loota ja volksussahan on vakiona vaijeri kytkin ja tossa impissä oli vw laatikko neste kytkimellä ja ei muuten pelannu ollenkaan.Se oli ihan toivoton tapaus myi koko hoidon helvettiin kun se toteutus oli ihan päin helvettiä olis pitäny laittaa vaan vaijeri!ja tämä nykyinen skoda skodan laatikolla niin rakentajat on suosiolla heti laittanu vaijeri kytkimen jos kiinnostaa tietää miten polkimet duunattu niin soita 040-7513319

Avatar
batman
Viestit: 3
Liittynyt: 21.09.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja batman » 10.03.2006 08:51

Mistä skodan laatikoihin saa välityksiä/lukkoja?

Vastaa Viestiin