is sierran turbotus

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jamppako
Viestit: 2
Liittynyt: 01.02.2006 00:00

is sierran turbotus

Viesti Kirjoittaja jamppako » 01.02.2006 21:28

oon aikeissa laittaa garret to3:n vakio is sierraan,mikä on tulossa jäärata käyttöön.ni onko kellään käytännön vinkkejä mikä olis helpoin ja halvin ratkasu?eli omat männät ja jne...?

Avatar
rallydriver
B-junnu
B-junnu
Viestit: 37
Liittynyt: 19.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja rallydriver » 01.02.2006 21:36

Itse olen muuten miettinyt samaa :o

Avatar
Mizka
KV
KV
Viestit: 376
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

iS turbolla

Viesti Kirjoittaja Mizka » 01.02.2006 21:59

Ex-luokkakaverilla oli vastaava laitos aikanaan kakslitrasessa laserissaan.

Muistaakseen se oli ihan peruskunnostettu iS:n mosa vakioalakerralla, kannesta siistittiin kanavat, siis suurimmat purseet vain ja tarkalla sarjojen kohdistuksella. Pakosarja oli Stockaturbosta ja ahtimena Saabin vesijäähdytetty Garrett, välijäähy oli nelivetocossusta. Jakajakin oli muokattu Saabin tekeleestä. Paineet oli max 0.4 barin luokkaa ja ei sillä ollu mitään ongelmia, ja vetoja löyty ihan mukavasti. :wink:

Avatar
liljedahlracing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 285
Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: is sierran turbotus

Viesti Kirjoittaja liljedahlracing » 01.02.2006 22:19

jamppako kirjoitti:oon aikeissa laittaa garret to3:n vakio is sierraan,mikä on tulossa jäärata käyttöön.ni onko kellään käytännön vinkkejä mikä olis helpoin ja halvin ratkasu?eli omat männät ja jne...?
Älä tee vakioon,jos haluut ajaa enenmmän kun päivän!!

Jos haluat kohtuu kestävän niiin saabin kanget ja kuplan männät,haimakaiselta turbo nokka ei se kaikista jyrkin vaan toiseksi jyrkin mitä kuvastosta löytyy,cossun pahvi niille 92 männille,kanavat omat tai kiillotetut,is oma jakaja,ja toden näköisesti sillä ruiskulla et tee mitään koska siihen boxiin et pääse käsiksi mitenkään,riittää just noilla 0.4 paineilla mut jos teet turboa niin Oikeesti se ilo alkaa vasta yli 1 bar!!Ja suu menee messingille vasta 1,5 barista!Kestää noilla kilkkeillä talven runtimiset jäällä ja viellä kesän asvaltilla!!Jos tarviit valmista pakosarjaa sille to4 ota yhteyttä!!

Avatar
KimmoAalto
Viestit: 16
Liittynyt: 18.12.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja KimmoAalto » 02.02.2006 08:58

Itselläkin suunnitelmissa kokeilla turbottaa jäälle sierra. Turbo olisi to3 mutta ajattelin koittaa asentaa sen turbo sierran pakosarjaan ja yhteen vaakaimuun. Olisi yksi 205-lohko josta saisi hyvän aihion. Kellaria on kyllä pakko parantaa juuri noilla kuplan männillä. Mutta tuo kansi on vielä kysymys. Minkälaista puristussuhdetta viisaammat ovat käyttäneet jotta kestää kovaa huudattamista 1 baarin paineilla?

Avatar
liljedahlracing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 285
Liittynyt: 12.12.2004 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liljedahlracing » 02.02.2006 09:42

KimmoAalto kirjoitti:Itselläkin suunnitelmissa kokeilla turbottaa jäälle sierra. Turbo olisi to3 mutta ajattelin koittaa asentaa sen turbo sierran pakosarjaan ja yhteen vaakaimuun. Olisi yksi 205-lohko josta saisi hyvän aihion. Kellaria on kyllä pakko parantaa juuri noilla kuplan männillä. Mutta tuo kansi on vielä kysymys. Minkälaista puristussuhdetta viisaammat ovat käyttäneet jotta kestää kovaa huudattamista 1 baarin paineilla?
Turbo sierran pokosarja varmaan ok,itsellä on tehtynä lähestulkoon saman näköinen kun is oma sarja mutta turbon laippa on siirretty keskelle sarjaa.jotta jää tarpeeksi tilaa rinta peltiin(escort mk 2).Puristukset vois olla passelit tossa kasin pintaan.Ja toi yksi paineistettu vaaka on hyvä ratkaisu säädöt on kohillaan kun kerran käyt jarrussa,itsellä tehty juuri yhdellä vaakalla.Eiliseen kirjotukseeni Boxi hommasta niin käsiksi pääset Perfect Powerin smt6 jolla saat rajottajan pois boxista ja sillä tehdään uusi sytkä kartta ja käytetään P powerin omaa map anturia.Toimii!mutta maksaa sen noin 500e.Jos haluat helpon takuun niille kangille,laita cossun öljypumppu ja öljysuihkutus kangille.Jäähdyttää ja antaa voitelua kunnolla!

Avatar
jamppako
Viestit: 2
Liittynyt: 01.02.2006 00:00

is sierran turbotus

Viesti Kirjoittaja jamppako » 02.02.2006 13:59

oon vaan kuullu ku isot pojat on puhunu,et oma ruisku pelais johkuun saakka,ku vaan laittaa painekytkimel lisäbensan ahtoputkeen..?et kun vaan käyttää maltillisia ahtoja,ni pitäs pelata just tossa käytös..?

Avatar
peteracing
KV
KV
Viestit: 675
Liittynyt: 21.08.2004 00:00
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja peteracing » 02.02.2006 14:00

lisäsuutin ahtopaine ohjaksella... tai 2
power is nothing without control...

Avatar
KimmoAalto
Viestit: 16
Liittynyt: 18.12.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja KimmoAalto » 02.02.2006 16:35

Olisiko tiedossa mitään nettiosoitetta missä olisi hyviä kuvia sierran turbotuksesta? Auttaisi projektissa ainakin meikäläistä ja miksei muitakin turboprojektien kanssa häärääviä ihmisiä.

Avatar
jjs
Yleinen
Yleinen
Viestit: 281
Liittynyt: 18.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jjs » 02.02.2006 17:56

www.cosworthrsclub.com
Vaatii tekniikkapuolelle pääsyyn jäseneksi hankkiutumisen, 20¤, mutta tulee vastinetta rahoille mm. jäsenalennuksien yms muodossa puhumattakaan -oikeista neuvoista- :wink:

Avatar
JuHo_
B-junnu
B-junnu
Viestit: 34
Liittynyt: 28.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja JuHo_ » 02.02.2006 19:56

oli 1.6 taunus 2.0 kannella, turbolla ja kaasutin peli.. toimintaperiaate oli se että kaasuttimelta meni aine ahtimen ja sitä kautta imusarjaan kytkin oli oikeastaan ainut paska.. paineita oli jotain 0.5...

Avatar
KimmoAalto
Viestit: 16
Liittynyt: 18.12.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja KimmoAalto » 21.03.2006 15:02

http://www.kovaa.com/?page=forum&psub=v ... in&cat=tur

Tuolta löytyy kaikenlaista tietoutta...

Vastaa Viestiin