Kiihdytyssuppilot
- asconab
- Viestit: 19
- Liittynyt: 16.05.2004 00:00
- Viesti:
Kiihdytyssuppilot
Toiminta periaate? Lyhyet vai pitkät? Riippuu ilmeisesti moottorin veto alueesta...
- asconab
- Viestit: 19
- Liittynyt: 16.05.2004 00:00
- Viesti:
- asconab
- Viestit: 19
- Liittynyt: 16.05.2004 00:00
- Viesti:
- jaggeri
- A-Junnu

- Viestit: 81
- Liittynyt: 29.03.2005 00:00
itsellä oli myös tommonen hirmunokka,mutta otin pois koska en saanu pelaan sitä 45mm kaasareilla oksenti tavaraa suppiloista korkeilla kieroksilla :? paa siihen lyhyet ja suht leveät suppilot ja imu nokka 5,4 yläkuolo kohdassa auki 0,3 välyksellä kylmänä pitäs lähtä 200hv(mulla oli 199,6hv vaikka sylki pensaa
) huomenna taas penkitys tällä kertaa enem R13 nokalla. taitaa olla sadas kerta ku tuota hierotaan :D
ps pane hyvä mies rajotin 7600rpm tulee noissa virtasen hirmu nokissa venttiili koneistolle hirveä rasitus koska perus ympyrän säde on niin pieni ja
hirveä nosto
ps pane hyvä mies rajotin 7600rpm tulee noissa virtasen hirmu nokissa venttiili koneistolle hirveä rasitus koska perus ympyrän säde on niin pieni ja
hirveä nosto
-
Jankos
- KV

- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Kiihdytyssuppilon mittahan määräytyy koko imusarjan pituudesta. Eli pitää laskea moottorin tietojen ja halutun kierrosluvun mukaan oikea pituus imusarjalle ja sen mukaan laittaa oikea kiihdytyssuppilo.
Kuinka pitkä on imusarja tällä hetkellä venttililautasesta kiihdytyssuppilon päähän asti?
Jonkinlaisilla oletuksilla kun laskeskelin niin paras vire:
8000rpm => n. 36cm
7000rpm => n. 42cm
Jos kokonaismitta tuolta väliltä niin pitäisi toimia ihan ok.
Kuinka pitkä on imusarja tällä hetkellä venttililautasesta kiihdytyssuppilon päähän asti?
Jonkinlaisilla oletuksilla kun laskeskelin niin paras vire:
8000rpm => n. 36cm
7000rpm => n. 42cm
Jos kokonaismitta tuolta väliltä niin pitäisi toimia ihan ok.
- Ossi
- A-Junnu

- Viestit: 78
- Liittynyt: 14.09.2004 00:00
- Paikkakunta: valkeakoski
- Viesti:
Imutorven pituus
Terve!
Tässä ajan mittaan huomannut, ettei tähänkään asiaan ole ainoastaan yhtä oikeata vaihtoehtoa.
Imutorven mittaan vaikuttaa moni eri asia ja parhaiten mitan saa selville ¨
kokeilemalla dynossa.
On ollut tapauksia ns. samanlaisissa autoissa toinen tarvitsee pidemmän kuin toinen.
Enemmän on vaikutusta torven muodolla.
t: Ossi
Tässä ajan mittaan huomannut, ettei tähänkään asiaan ole ainoastaan yhtä oikeata vaihtoehtoa.
Imutorven mittaan vaikuttaa moni eri asia ja parhaiten mitan saa selville ¨
kokeilemalla dynossa.
On ollut tapauksia ns. samanlaisissa autoissa toinen tarvitsee pidemmän kuin toinen.
Enemmän on vaikutusta torven muodolla.
t: Ossi
- heppu
- B-junnu

- Viestit: 24
- Liittynyt: 06.09.2004 00:00
kiihdytys suppilot
oli joskus isossa moottorissa samoja ongelmia 8+ nokalla juttelin maurin kanssa asiasta oli ollut muillakin samaa ongelmaa 103 asteen nokka kulmalla sylkeminen oli loppunut voihan se johtua muustakin silloin nokka vaihtui enemin k8.h12 räkiminen loppui silläkertaa