Kiihdytyssuppilot

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
asconab
Viestit: 19
Liittynyt: 16.05.2004 00:00
Viesti:

Kiihdytyssuppilot

Viesti Kirjoittaja asconab » 20.03.2006 22:33

Toiminta periaate? Lyhyet vai pitkät? Riippuu ilmeisesti moottorin veto alueesta...

Avatar
jaggeri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 29.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja jaggeri » 20.03.2006 22:43

sylkeekö bensaa :?:

Avatar
asconab
Viestit: 19
Liittynyt: 16.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconab » 21.03.2006 11:14

Ei vaan aattelin tiedustella mitkä kannattaisi laittaa koneeseen jonka vetoalue on n.4500-8000. Pitkät vai lyhyet? Onko suurikin hyöty kyseisistä värkeistä 8)

Avatar
jaggeri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 29.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja jaggeri » 21.03.2006 12:00

nokan arvot? :?:

Avatar
asconab
Viestit: 19
Liittynyt: 16.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asconab » 21.03.2006 12:51

Virtasen 14 nostonen, asteista ei tarkkaa tietoa yli 300 reilusti :twisted:

Avatar
jaggeri
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 29.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja jaggeri » 21.03.2006 14:17

itsellä oli myös tommonen hirmunokka,mutta otin pois koska en saanu pelaan sitä 45mm kaasareilla oksenti tavaraa suppiloista korkeilla kieroksilla :? paa siihen lyhyet ja suht leveät suppilot ja imu nokka 5,4 yläkuolo kohdassa auki 0,3 välyksellä kylmänä pitäs lähtä 200hv(mulla oli 199,6hv vaikka sylki pensaa 8) ) huomenna taas penkitys tällä kertaa enem R13 nokalla. taitaa olla sadas kerta ku tuota hierotaan :D :wink:

ps pane hyvä mies rajotin 7600rpm tulee noissa virtasen hirmu nokissa venttiili koneistolle hirveä rasitus koska perus ympyrän säde on niin pieni ja
hirveä nosto :oops:

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 21.03.2006 15:23

Kiihdytyssuppilon mittahan määräytyy koko imusarjan pituudesta. Eli pitää laskea moottorin tietojen ja halutun kierrosluvun mukaan oikea pituus imusarjalle ja sen mukaan laittaa oikea kiihdytyssuppilo.

Kuinka pitkä on imusarja tällä hetkellä venttililautasesta kiihdytyssuppilon päähän asti?

Jonkinlaisilla oletuksilla kun laskeskelin niin paras vire:
8000rpm => n. 36cm
7000rpm => n. 42cm

Jos kokonaismitta tuolta väliltä niin pitäisi toimia ihan ok.

Avatar
Ossi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 78
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: valkeakoski
Viesti:

Imutorven pituus

Viesti Kirjoittaja Ossi » 21.03.2006 22:02

Terve!

Tässä ajan mittaan huomannut, ettei tähänkään asiaan ole ainoastaan yhtä oikeata vaihtoehtoa.

Imutorven mittaan vaikuttaa moni eri asia ja parhaiten mitan saa selville ¨
kokeilemalla dynossa.

On ollut tapauksia ns. samanlaisissa autoissa toinen tarvitsee pidemmän kuin toinen.

Enemmän on vaikutusta torven muodolla.

t: Ossi

Avatar
heppu
B-junnu
B-junnu
Viestit: 24
Liittynyt: 06.09.2004 00:00

kiihdytys suppilot

Viesti Kirjoittaja heppu » 22.03.2006 13:50

oli joskus isossa moottorissa samoja ongelmia 8+ nokalla juttelin maurin kanssa asiasta oli ollut muillakin samaa ongelmaa 103 asteen nokka kulmalla sylkeminen oli loppunut voihan se johtua muustakin silloin nokka vaihtui enemin k8.h12 räkiminen loppui silläkertaa

Vastaa Viestiin