Tappilukosta
- Rallisatiainen
- Yleinen

Tappilukosta
Valaiskaapa nyt tyhmää. Olen pyöritellyt tuota Favoritin tappilukkoa ja yrittänyt tajuta miten tuota saa kiristettyä. Vaihtamalla tapit ja "kitkapinnat"? Ilmeisesti tuo minulla oleva varaosalukko on vajaa tai sitten minä en vain ymmärrä miten tuo oikein edes toimii.... 
- PPiironen
- Yleinen

Sitä ei voi kiristää :( Se on on/off lukko ja jos se luistaa sen kyllä kuulee ja auto ei juuri etene.Siinä on se ongelma että ne tapin päät kuluu tasaseksi(pitäs olla ihan pyöreet)eikä ne pysy siellä kuopissa sillon kun on veto päällä ja ne kuopista nousevat harjat kuluu kans pyöreiksi kun ne pitäisi olla tasaiset.Varaosia siihen ei saa mistään
Se on kyllä vinkee keksintö, siellä on tsekki inssillä
välähtäny kun se on sen keksiny
mekin sitä pyöriteltiin tuossa viisampien kanssa ja ihmeteltiin että miten tämä voi toimia
Viisain ratkaisu on soveltaa jonkun muun lukko(samara,opel,tms)muuten sulla palaa hermot niin kuin mulla kävi :D
- Rallisatiainen
- Yleinen

Ajattelin aluksi laittaa sinulle YV:ä, mutta tästä saattaa ola muillekin hyötyä. Onko sinulla tai jollakin toisella tietoa, mikä levylukko tuonne menisi kohtuullisen kivuttomasti? Olen jotenkin saanut käsityksen että GM:n pikkulukko olisi varsin helposti soviteltavissa. Tämän tarkempaa tietoa ei minulla ole ja kiinnostaisikin mikä tämä (Vauxhall) pikkulukko oikein on? Missä käytetty ja mistähän moisen voisi jokseenkin järkevään hintaan saada?PPiironen kirjoitti:Viisain ratkaisu on soveltaa jonkun muun lukko(samara,opel,tms)muuten sulla palaa hermot niin kuin mulla kävi :D
- Rallisatiainen
- Yleinen

Käsittääkseni saa, mutta hinta on luonnollisesti sama kuin muidenkin autojen levylukoilla eli n. 1,5 ke. Tähän ei perstasku kyllä ihan heti veny, varsinkaan kun tuo tappilukko (ainakin vielä) toimii niin kuin pitää. Lähinnä kyseessä on omaa opiskelua ja varautumista siihen mahdolliseen lukon hajoamiseen/kulumiseen. Mikähän tuon tappilukon englanninkielinen termi on, niin osaisi etsiä tietoja lisää?outlawjw kirjoitti:Eikä Favoritiin saa perinteistä levylukkoa ihan omasta takaa?
- j-mkujala
- Yleinen

onkohan kyseessä tämän tyylinen viritelmä
http://static.summitracing.com/global/i ... 2710_w.jpg
ja minkähän lainen tuommonen on asvaltilla /katukäytössä /radalla
koska tuolta saa noita tuon näköisiä lukkoja ihan muutamaan sataan euroon
http://static.summitracing.com/global/i ... 2710_w.jpg
ja minkähän lainen tuommonen on asvaltilla /katukäytössä /radalla
koska tuolta saa noita tuon näköisiä lukkoja ihan muutamaan sataan euroon
-
Jankos
- KV

olisko tuollasen lukon nimi locker => googleen vaikka hakusanoiksi locker axle niin löytyy tuollasten pomppivien lukkojen juttuja.Rallisatiainen kirjoitti:Käsittääkseni saa, mutta hinta on luonnollisesti sama kuin muidenkin autojen levylukoilla eli n. 1,5 ke. Tähän ei perstasku kyllä ihan heti veny, varsinkaan kun tuo tappilukko (ainakin vielä) toimii niin kuin pitää. Lähinnä kyseessä on omaa opiskelua ja varautumista siihen mahdolliseen lukon hajoamiseen/kulumiseen. Mikähän tuon tappilukon englanninkielinen termi on, niin osaisi etsiä tietoja lisää?outlawjw kirjoitti:Eikä Favoritiin saa perinteistä levylukkoa ihan omasta takaa?
- Rallisatiainen
- Yleinen

Olen koittanut jo aiemmin etsiä hakutermillä "differential locker", mutta tuon kautta löytyy hiukan erilaisia akseleiden lukitsimia, pääasiassa sähköisiä tai pneumaattisia 4x4-käyttöön tarkoitettuja härveleitä. Myöskään kyseessä ei ole Gov-lok -tyyppinen lukko. Olisihan se kiva saada oikea torque biasing tuonne askiin...Jankos kirjoitti:olisko tuollasen lukon nimi locker => googleen vaikka hakusanoiksi locker axle niin löytyy tuollasten pomppivien lukkojen juttuja.
- Grendel
- Viesti:
Detroit locker on yksi tuollainen on/off lukko. Kuulemma käytetään rapakon kummallisemmalla puolella paljonkin.
http://www.detroitlocker.com/
http://www.detroitlocker.com/
-
saxspeed
- WRC

Eihän siitä ole kuin kolme viikkoo kun kyselit miksi Sokota puskee eikä käänny??? kyllä se sun tippi tappi TOPPI lukkos luistaa kuin matikka kumihanskassa, laita kunnon levylukko ja joku 5 kiloo jäpinkiä siihen niin se kotka lahtee viivalta kuin pantteri ja kurvi taittuu kunhan käännät katseen sinnepäin. Lukko Lepo LukkoRallisatiainen kirjoitti:Käsittääkseni saa, mutta hinta on luonnollisesti sama kuin muidenkin autojen levylukoilla eli n. 1,5 ke. Tähän ei perstasku kyllä ihan heti veny, varsinkaan kun tuo tappilukko (ainakin vielä) toimii niin kuin pitää. Lähinnä kyseessä on omaa opiskelua ja varautumista siihen mahdolliseen lukon hajoamiseen/kulumiseen. Mikähän tuon tappilukon englanninkielinen termi on, niin osaisi etsiä tietoja lisää?outlawjw kirjoitti:Eikä Favoritiin saa perinteistä levylukkoa ihan omasta takaa?
- Rallisatiainen
- Yleinen

- Rallisatiainen
- Yleinen

Re: Lukko
En minä sitä kehtaa sinulle ilmatteeks laitettavaksi tuoda jos tuon lukon (tai oikeastaan rahat) löydän. Mielestäni "sponsoroinnissa" pitää olla kumpaakin osapuolta hyödyntävä aspekti. Lähtökohtaisesti minä en hinkua rahaa tai muita avustuksia keneltäkään, mikäli itse koen että vastapuoli ei saa toiminnasta mitään hyötyä. Rahan kinuajia on tässä(kin) lajissa ihan riittävästi. Koska koen että minulla ei ole harrastukseni suhteen mitään annettavaa kenellekään, pysyy Sokotan kyljet (ja otsa) ilman teippauksia.saxspeed kirjoitti:ponssina huoltaa ja rimmata siihen 5,teen kiloon, ja ohtaan ei tarvii kirjoittaa mitään kunhan vedät sitten kulmat kurtussa.
Niin pitää vielä lisätä; kiitos paljon tarjouksesta!
Tulipa kirjoiteltua aikamoista jeesustelua...