m20b25 kevennettynä

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Snail
Viestit: 12
Liittynyt: 21.04.2005 00:00

m20b25 kevennettynä

Viesti Kirjoittaja Snail » 03.04.2006 17:11

Eli kasailen bemarin kutoskonetta. Kampura ja kiertokanget uudemmasta koneesta ja n3,5kg kevyemmät. Lisäksi kestävät n 7000rpm. Vauhtipyörä kevennettiin myös ja aika reilusti.
Kysymys kuuluu; mitä seuraavaksi? Rajoitinta olisi tarkoitus nostaa lähemmäs sitä 7000rpm. Puristukset on 9,7:1 ja mietin kannataako panostaa 282 nokkaan ja pitkään peltisarjaan vaikka puristukset ovat noin matalat ja kansi vakio? Eikä kiinnostaisi alkaa syventämään männissä olevia venttiilin koloja jos kantta laskee paljon ja laittaa liian agressiivisen nokan.
Mikä on paras kaava toteuttaa kevennetty kierroskone?

Avatar
2cool
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 53
Liittynyt: 27.10.2004 00:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: m20b25 kevennettynä

Viesti Kirjoittaja 2cool » 03.04.2006 19:59

Vaihda nyt ainakin venttiilin jouset uusiin jos meinaat konetta kierrättää myös ohjurit ja venat ois hyvä tehdä. Venttiilit voi upottaa syvemmälle kanteen ja sen jälkeen voi nostaa ruttuja.Noin 2mm olis hyvä olla väliä männästä venttiiliin, mitata voit muotoiluvahalla.
Toinen vaihtoehto on että annat olla noin ja pat sopivan lastun ja hanaa.

Avatar
Snail
Viestit: 12
Liittynyt: 21.04.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Snail » 03.04.2006 23:39

Kansi kävi koneistamolla. Pari pakovenaa uusittiin mutta jousia ei tarvinnut uusia. b25 kannessa on vakiona tuplajouset. Siis chippi ja nokka tulee.

Avatar
L_H
Viestit: 18
Liittynyt: 19.01.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja L_H » 07.04.2006 10:34

Keinut ainakin yks heikko lenkki tossa moottorissa, mutta ruotsista löytyy billettejä.

Avatar
Snail
Viestit: 12
Liittynyt: 21.04.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Snail » 17.04.2006 00:03

Tökkii nämä projektit pahasti. Ensin toisen auton päälle romahti halli. Nyt se toinen auto, mihin toi kone tulisi, on varastettu. Se ei ollut edes ajokuntoinen. Ja 200m siitä on samalla kadulla samanlainen auto, himskutin (himskutin?) hyvä yksilö, eikä siihen ole hipastukkaan. Vituttaa lisää.

Vastaa Viestiin