BMW M3 E36 rakentamista aikovien "opas"
- PORTTIKIVI
- A-Junnu
Pidän M3:sta autona jolla on vaivatonta harrastaa joka sopii erityisesti sellaisille jotka ei aina viitsisi olla nyrkit rasvassa joka kisan jälkeen.Itse olen kaksi M3:sta rakentanut ja melkoisia projekteja ne on ollut, joten puheet helposta autosta johon "kaaret sisään" periaatteella saataisiin voittaja ei pidä paikkansa! Toki autossa on paljon alkujaan hyvää esim.moottori,vaihteisto joihin ei tarvitse liiemmin koskea.
Apua saa ja kannattaa kysyä siksi olenkin tehnyt listan yrityksistä joilta löytyy osia ja tietoa kyseisistä autoista.Heillä on myös palvelu kohdallaan ja joiden kanssa olen omat projektini saattanut kätevästi päätökseen koska heillä tuntuu olevan mielessä muukin kuin rahastus!Ikävä kyllä rahastusta harrastavia yrityksiäkin jotka eivät välitä "harrastajasta"vähääkään löytyy! Kun aloittaa kannattaa laskea budjekti jonka autoon pystyy laittamaan ettei tule ikäviä yllätyksiä!
Suosittelen PORTTIKIVI RACING (lasikuituosat,ohjaukset)0500-631432.
ARI SAXBERG (kaaret,kytkin/vauhtip.hiilikuidut,panssarit,alusta jne.) 0400-643308.
MP-HUOLTO NISULA(välitys/lukko,puslat,jarrut,penkit,vyöt,ym.ym.)040-7372183/jussi
MARTELIUS EXHAUST(supersprint putkistot ym.) 02-856616
OILI JALONEN (purkuosat)044-0800123.
YHTEYDET JOILLA RAKENTAA KILPURIN!!!
Muutamia valmiita autojakin on myynnissä! Itselläni M3:nen Coube -95 sprintti/F-ryhmä kaikilla herkuilla 34000e.
ARI SAXBERG myy huippu F-ryhmäläistä 50000e.sis alv.
ARI RUOPALTA löytyy kaksi SRC E46 korista BMW:tä hinnoiltaan 60 ja 42000e.sis alv.
Myös OILI JALONEN/HOLLO löytyy SRC auto 35000e.jne.jne...
Kun tässä tuli näin hyvä opas, niin editoin sitä hieman lukemisen helpottamiseksi!
MUTTA! muistetaan sääntö 4.1: "Kauppaaminen ja kaikenlainen markkinointi hoidetaan markkinat-osiossa"
menköön minun puolestani TÄMÄN KERRAN! -PMM-
Apua saa ja kannattaa kysyä siksi olenkin tehnyt listan yrityksistä joilta löytyy osia ja tietoa kyseisistä autoista.Heillä on myös palvelu kohdallaan ja joiden kanssa olen omat projektini saattanut kätevästi päätökseen koska heillä tuntuu olevan mielessä muukin kuin rahastus!Ikävä kyllä rahastusta harrastavia yrityksiäkin jotka eivät välitä "harrastajasta"vähääkään löytyy! Kun aloittaa kannattaa laskea budjekti jonka autoon pystyy laittamaan ettei tule ikäviä yllätyksiä!
Suosittelen PORTTIKIVI RACING (lasikuituosat,ohjaukset)0500-631432.
ARI SAXBERG (kaaret,kytkin/vauhtip.hiilikuidut,panssarit,alusta jne.) 0400-643308.
MP-HUOLTO NISULA(välitys/lukko,puslat,jarrut,penkit,vyöt,ym.ym.)040-7372183/jussi
MARTELIUS EXHAUST(supersprint putkistot ym.) 02-856616
OILI JALONEN (purkuosat)044-0800123.
YHTEYDET JOILLA RAKENTAA KILPURIN!!!
Muutamia valmiita autojakin on myynnissä! Itselläni M3:nen Coube -95 sprintti/F-ryhmä kaikilla herkuilla 34000e.
ARI SAXBERG myy huippu F-ryhmäläistä 50000e.sis alv.
ARI RUOPALTA löytyy kaksi SRC E46 korista BMW:tä hinnoiltaan 60 ja 42000e.sis alv.
Myös OILI JALONEN/HOLLO löytyy SRC auto 35000e.jne.jne...
Kun tässä tuli näin hyvä opas, niin editoin sitä hieman lukemisen helpottamiseksi!
MUTTA! muistetaan sääntö 4.1: "Kauppaaminen ja kaikenlainen markkinointi hoidetaan markkinat-osiossa"
menköön minun puolestani TÄMÄN KERRAN! -PMM-
- PORTTIKIVI
- A-Junnu
Pyydän anteeksi jos "opas"vaikutti kauppaamiselta!Itse kun aloin ensimmäistä rakentaa olin täysin pihalla mistä osia saa ja kannattaa kysyä.Mielestäni jokaisen kannattaa selvittää osien hinnat ennen kun aloittaa projektin ja näistä yrityksistä saa tarkan tiedon mitä kaikki maksaa! Ensiksi ottaa selvää kuinka paljon auto maksaa esim.Saksassa esim.www.mobile.fi Toiseksi voi soittaa sellaisille jolla kyseinen auto löytyy mitä autoon tarvii tai kannattaa ylipäänsä tehdä esim.Saxbergin Ari ja minä vastataan kysymyksiin.PITÄÄ MUISTAA ETTEI KAIKKI HALUA KERTOA JA AUTTAA=ei kannata kiusata! Tekee päätöksen hankittavista osista ja muistaa ettei kaikki kulut ole välttämättä vielä selvillä!!! PS.Ensimmäiseen autoon hankin yhden osan nimeltä mainitsemattomalta henkilöltä joka käytti tietämättömyyttäni hyväksi rahastaen mitään tekemättään 800e.voittoa siksi tämä asia minua kiinnostaa!!!
- -joni-
- A-Junnu
Re: BMW M3 E36 rakentamista aikovien "opas"
eikö tuo osoite ole www.mobile.de ;)
- PORTTIKIVI
- A-Junnu
Re: BMW M3 E36 rakentamista aikovien "opas"
Aivan pitää paikkansa kiitos korjauksesta. :D Olen istunut sen ääressä päiviä enkä silti muistanu=Vanhuus ei tule yksin?!-joni- kirjoitti:eikö tuo osoite ole www.mobile.de ;)
- PORTTIKIVI
- A-Junnu
Hieman palautetta on tullut puhelinsoittojen muodossa kun jotkut on tunnistanut itsensä jutuista.Korostan että ketään ei mollata eikä syytellä!Me kaikki olemme tottuneet asioimaan eri paikoissa ja se on ihan hyvä!Hinta vertailuja kannattaa tehdä vaikkakin hinnat usein aika samoja.Sellaiset sivut jossa olisi lueteltu kaikkien yritysten ja yksityisten tarjoamat palvelut ja osat kyseiseen autoon olisi aika kohdallaan että jokaisella olisi mahdollisuus niitä tutkiskella ja saisi tehdä päätöksiä/suunnitelmat niiden mukaan.Markkina osastolla se toki on mahdollista ja kannattaisi sinne enemmän ilmoitella tuotteitaan.Kiinnostus autoon ja halua auttaa pistelee minua kirjoittelemaan eikä suinkaan kenenkään mollaaminen.Salaisuuksia ei saisi paljastella jne."eihän tämä ole F-ykköstä...?!!Jos olen jotain loukannut tarvinee pyytää anteeksi mutta neuvoja tulen aina antamaan jos siihen vain kykenen.
- PeteJ
- Yleinen
Tästäkin topicista kannattaisi myyjien ottaa opiksi, ja parantaa asennettaan tulevia asiakkaitaan kohtaan, eikä soitella hänelle, joka uskaltaa nostaa kissan pöydälle.
Tiedon panttaamisella ei paranneta tätäkään lajia, eikä varsinkaan viedä eteenpäin.
Lajia aloitteleva on aina aluksi vähän ulkona lajin saloista, joten tietoa kannattaa jakaa, näin tästä uudesta harrastajasta (myös vanhasta konkarista joka esim. vaihtaa kalustoa) tulee suurella todennäköisyydellä maksava asiakas pitkäksi aikaa.
Tiedon panttaamisen johdosta tämä uusi harrastaja etsii sellaisen myyjän joka haluaa palvella ja tekee kaupat siellä.
Tiedon panttaamisella ei paranneta tätäkään lajia, eikä varsinkaan viedä eteenpäin.
Lajia aloitteleva on aina aluksi vähän ulkona lajin saloista, joten tietoa kannattaa jakaa, näin tästä uudesta harrastajasta (myös vanhasta konkarista joka esim. vaihtaa kalustoa) tulee suurella todennäköisyydellä maksava asiakas pitkäksi aikaa.
Tiedon panttaamisen johdosta tämä uusi harrastaja etsii sellaisen myyjän joka haluaa palvella ja tekee kaupat siellä.
- MPHUOLTONISULA
- A-Junnu