Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
-
JM
- WRC

- Viestit: 1413
- Liittynyt: 09.02.2004 00:00
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja JM » 05.04.2006 17:55
Tommosessa tilanteessa, kun kuski muistuttaa grillitassua, on ammatti-ihmisenkin vaikea toimia oppikirjan ohjeiden mukaan. Kaikkinainen ihmisten auttava toiminta onnettomuustilanteissa antaa yleensä aina aihetta ihmisten jälkiviisasteluille. Tuommoisen tilanteen jälkeen varmasti jokainen auttamassa ollut henkilö on käynyt tapahtunutta läpi koko auttamassa olleen porukan kanssa sekä itsekseen.
Hiukkasen ammattilaisen lasien läpi asiaa katsovana näen kumminkin tärkeenä, että äijä saatiin autosta pihalle. (se kun on niin että elvyyttäminen rintalastasta on suositeltavaa silloinkin kun rintalasta on tohjona

)
Sitten on kyllä tärkeempää huolehtia kuskin hyvinvoinnista ja siirtää se turvallisempaan paikkaan. Lisäavun saapuessa paikalle olisi sitten voitu jo Ferrarinkin jälkisammutuksista huolehtia.
-
OJR
- Yleinen

- Viestit: 216
- Liittynyt: 08.01.2006 00:00
Viesti
Kirjoittaja OJR » 05.04.2006 20:20
Tosi on, sekavassa tositilanteessa unohtuu moni asia mitä on opeteltu ja reenattu. Itse olen harrastuspohjalta hypännyt aika monta kertaa palosaappaisiin ja harvoin siellä keikalla kaikilta kokeneemmiltakaan menee hommat niin puikkoihin ettei jotain ruodittavaa jäisi.
Onpa kuitenkin melkoisia suhareita nuo videon brankkarit. Jos olisin tuo jeppe joka yksin (!?) kiskoo kuskin ulos ja toteaa että aika heikossa hapessa on, ei kyllä tulis montaa paljon tärkeämpää asiaa mieleen kuin jäädä tekemään se mitä tehtävissä on kuskille, sen sijaan että lähtee palloilemaan sammuttimen kanssa viiden muun tavoin autoa ympäri. Samoin kyselisin hiukan ensihoitoporukan perään, lienee tuossa vaiheessa jo minuutti-puolitoista mennyt varsinaisesta mällistä joten ainakin suomalaisten turvallisuussääntöjen mukaan pitäis melkein olla puna/keltatakkisia paikalla

.
Mutmut, penkalta on aina helppo huudella ja jälkeenpäin vielä helpompi. Moni meistä osuu joskus sivustaseuraajana onnettomuuspaikalle ja ainakin silloin, tositilanteessa, kannattaa pitää mölyt mahassa jos ei ole TODELLA varma että nyt tekee ammatti-ihminen virheen. Harva meistä kai kaipaa työhönsä neuvojaa, jos ei todella voi katsoa sitä kunnioittaen ylöspäin :) .
Videosta on mulla sama jo aiemmin esitetty muistikuva et taitaa noissa tutummissa tilanteissa ainakin kuskit selvitä hengissä, niin uskomattomalta kuin se tuntuukin.
-
JasenR
- KV

- Viestit: 306
- Liittynyt: 08.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja JasenR » 05.04.2006 21:38
Sankke kirjoitti:Diosol kirjoitti:Tais se dragsteri kuski kuolla liian nopeaan pysähdykseen (vyöt puristi rintalastan murusiksi?), kun runkokin näytti pysyvän täysin vahingoittumattomana.
Nätti nascar onnettomuus, kun syy oli perässä ajavan. Puski autoa mutkasta lähdettäessä ja siitä alko kiva ketjukolari
Minulla olisi muistikuva että Dragsteri-kuski olisi selvinnyt.
Kyllä se dragsteri-kuski selvisi
On kuulemma suurimmalla nopeudella sattunu ulosajo
Dragracingin historiassa, josta kuski on selvinnyt.
-
RalliHirmu
- Viestit: 17
- Liittynyt: 25.03.2006 00:00
Viesti
Kirjoittaja RalliHirmu » 15.04.2006 19:49
Kyl siellä oli pari aika pahaakin pätkää esim. se Greg Mooren jonka seurauksena hän sitten kuoli. Muistelisin et se näytettiin ruutulipussa heti onnettomuuden jälkeen. tais olla kauden viimeinen kisa ja koko suku paikan päällä jos en ihan hirveen väärin muista.
-
Tiiffi
- A-Junnu

- Viestit: 114
- Liittynyt: 09.01.2006 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tiiffi » 20.04.2006 20:38
Tuo dragster kuski muistaakseni selvisi.
Aikanaan tuli eurosportilta kooste "And they walked away" tjsp.. ja siinä oli tuo crashi. Äijä selvisi mutta helikopterilla sairaalan.
öh. tai sitten oli eri pätkä.