ss luokan sumppi

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jamisa

ss luokan sumppi

Viesti Kirjoittaja jamisa » 19.10.2004 08:23

Moron!olen pitänyt 2 vuotta sapattia sprintti kisoista ja jotkut mokomat on menny rukkaan sääntöjä.... katsokaas kun mulla on ss luokan imppi sumppi jossa on pösön 1300 kone..(auto on lifländerin vanha)joten silloin ei oikein sumpin alkuperäinen ns.hattuhylly sovi on sitä jouduttu korottamaan..onko nyt niin että autoni ei siis ole sääntöjen mukainen??? ja mites muut sumppi kuskit on asian hoitanut jos on joku muu kone ku sumpin oma??kertokaas te valveutuneet asiantuntijat!! :?: :?:

NikoN
Yleinen
Yleinen
Viesti:

Re: ss luokan sumppi

Viesti Kirjoittaja NikoN » 19.10.2004 09:18

jamisa kirjoitti:Moron!olen pitänyt 2 vuotta sapattia sprintti kisoista ja jotkut mokomat on menny rukkaan sääntöjä.... katsokaas kun mulla on ss luokan imppi sumppi jossa on pösön 1300 kone..(auto on lifländerin vanha)joten silloin ei oikein sumpin alkuperäinen ns.hattuhylly sovi on sitä jouduttu korottamaan..onko nyt niin että autoni ei siis ole sääntöjen mukainen??? ja mites muut sumppi kuskit on asian hoitanut jos on joku muu kone ku sumpin oma??kertokaas te valveutuneet asiantuntijat!! :?: :?:
Varmin on, kun kysyt suoraan AKK:sta. Ja mahdollisimman tarkkojen piirustusten kanssa, mielellään kuvien kera. On liikkunut ristiriitaisia huhuja näistä takatuupparien paloseinä säännöistä.

Whiz
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Whiz » 20.10.2004 16:44

jamisa kirjoitti:Moron!olen pitänyt 2 vuotta sapattia sprintti kisoista ja jotkut mokomat on menny rukkaan sääntöjä.... katsokaas kun mulla on ss luokan imppi sumppi jossa on pösön 1300 kone..(auto on lifländerin vanha)joten silloin ei oikein sumpin alkuperäinen ns.hattuhylly sovi on sitä jouduttu korottamaan..onko nyt niin että autoni ei siis ole sääntöjen mukainen??? ja mites muut sumppi kuskit on asian hoitanut jos on joku muu kone ku sumpin oma??kertokaas te valveutuneet asiantuntijat!! :?: :?:

No vähän laitonhan se olis,tiedän ainakin yhden Corollan koneen Stileton perällä joka piti kallistaa 45 astetta niin kuin Impin omakin kone alkujaan on. Ja kuivasumppu siihen laitettiin siksi että ö-pohja ei mahtunut asfaltin ja alakerran väliin,siinä yksi vaihtoehto toinen olisi Bokseri moottori Subaru mieluummin,tietääkseni ei kukaan vielä ole toteuttanut.
Kolmas vaihtoehto ja ehkä helpoin jos Impissäsi oli katsastuskortti ennen vuotta-97 niin sillä pääsisi ss 1300 luokkaan radalle,jossa mm. IlkkaJutila olisi vastuksena.Ei muuta kuin valot kiinni,kovempi alusta,pitempi välitys ja slicsit alle.

jamisa

Viesti Kirjoittaja jamisa » 20.10.2004 20:28

HMMM! Toi kolmas vaihtoehto ei ois ollenkaa huono..pitkät välitykset löytyy..säädettävä alusta on..slicksit/valot puuttuu..ja rata kisat on aina kiinnostanut..ai nii ja katastuskorttikin täyttää kriteerit...mites noita kisoja on jäällä??

Whiz
KV
KV

Viesti Kirjoittaja Whiz » 20.10.2004 22:41

jamisa kirjoitti:HMMM! Toi kolmas vaihtoehto ei ois ollenkaa huono..pitkät välitykset löytyy..säädettävä alusta on..slicksit/valot puuttuu..ja rata kisat on aina kiinnostanut..ai nii ja katastuskorttikin täyttää kriteerit...mites noita kisoja on jäällä??
Siis jäällä ei yhtään kisaa,eli kisat ajetaan Historic Race Finlandin järjestäminä ja kaikilla suomen moottoriradoilla poislukien Motopark niistä olemattomista ympäristö haitoista johtuen.
lisäksi tänävuonna oli Roadsport luokka myös Seinäjoen Vauhtiajoissa siis katuradalla.
tuo Roadsport on myös luokka johon pääsisit ajamaan mutta siinä täytyy olla katupyörät josta on erillinen rengaslista olemassa.
Roadsportissa on vierasmoottori sallittu ja paloseinä saa olla siinä missä se nyt on.Roadsportissa ei tarvi olla k-kortti alle -97.

selventääkseni:jos haluat ajaa slicksillä niin ss1300 luokkaan.jos et niin Roadsporttiin
käy katsomassa www.historicrace.fi tai www.saarenmaki.net ehkä nämä selventää tilanetta.
Niin ja kysymyshän ei ole Historic kisoista vaikka ajamme vuorottaisia lähtöjä heidän kanssaan.

jos

Vastaa Viestiin