Apua sähköiseen ohjaustehostimeen

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
tja
B-junnu
B-junnu
Viestit: 34
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Paikkakunta: Riihimäki

Apua sähköiseen ohjaustehostimeen

Viesti Kirjoittaja tja » 02.11.2004 22:53

Eli asennuksen aiheena on opel astran -01 mallisen sähköhydraulinen ohjaustehostin merkki trv . Onko tietoa kuinka sähköistys kytketään tehostimessa on tietysti selkeät - ja + johdot MUTTA myös sellainen kolmen johdon kimppaliitin ilmeisesti siviilimallisessa tarkoitus on muokata herkkyyttä ajonopeudenmukaan ja jotain sinne suuntaan .Hyvistä neuvoista tietysti pääsee nauttimaan pitkän oluen :lol: Jos tekstiä meinaa tulla liikaa vastattavaksi voit soittaa apu olisi nyt tarpeen. Niin laitos tulee 2 korin GTI golfiin jolla on tarkoitus ajaa jo talvella 05.

M3
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 59
Liittynyt: 11.05.2004 00:00
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

tehostin

Viesti Kirjoittaja M3 » 03.11.2004 09:48

joo se tarvii laturista kierrosluku tunnistuksen, jos löydän kytkentä kaavion niin laitan sen vielä tänne... :idea:

M3
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 59
Liittynyt: 11.05.2004 00:00
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M3 » 03.11.2004 09:58

non niin

eli se paksu punainen virta 30 ja 80 sulake
ruskea paksu maihin eli miinus/
liitin numero 131 on virta eli sytytys virta (musta johto)
liitin 113 sini/ valkoinen laturin D+ aan
otettu virtakaaviosta 1998 alkaen :!:

Avatar
tja
B-junnu
B-junnu
Viestit: 34
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja tja » 03.11.2004 10:10

Niin miten se kirrosluvun mittaaminen tapahtuu tavallisesta laturista.

M3
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 59
Liittynyt: 11.05.2004 00:00
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M3 » 03.11.2004 10:26

tja kirjoitti:Niin miten se kirrosluvun mittaaminen tapahtuu tavallisesta laturista.
ehkä viisaammat vastailee siihen :oops:

Avatar
mikemotors
B-junnu
B-junnu
Viestit: 47
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikemotors » 03.11.2004 10:54

tja kirjoitti:Niin miten se kirrosluvun mittaaminen tapahtuu tavallisesta laturista.
Joissain latureissa on valmiina W liitin, joka on suoraan karva yhdestä vaiheesta. Tätä käytetään yleisesti mm. kierroslukumittareita varten. Jos laturissa ei tätä ole, niin sen voi napata tinaamalla sinne jonnekkin vaikka diodisillan kupeeseen sopiva johdonpätkä jonka sitten ujuttaa kotelosta ulos.. Ei se sen kummempi juttu ole!

Jankos
KV
KV
Viestit: 417
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Jankos » 03.11.2004 11:25

Tuo tehostinhan kuullostaa mielenkiintoiselta...

Eli jos kerran sen tehostusmäärää voi säätää laturilta tulevalla taajuudella, niin en kyllä ralliautoon(jos tämä nyt tulee ralliautoon) ottaisi laturilta sitä kierroslukua.

Kuvittelisin ainakin sen olevan mukavampi käyttää jos se olisi jossakin määrätyssä "tehostustilassa" koko ajan? Tuon pystyy tekemään helposti parilla elektroniikkapiirillä ja siihen saa samalla rakennettua potikkasäädön. Säädöllä voisi sitten hakea parhaan kohdan tehostimen toiminnasta niin kesälle kuin talvellekin...
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D

Avatar
Here
B-junnu
B-junnu
Viestit: 49
Liittynyt: 03.11.2004 00:00

Re: Apua sähköiseen ohjaustehostimeen

Viesti Kirjoittaja Here » 03.11.2004 15:04

Mulla on ollut reilun vuoden kadetissa kiinni sellainen sähköinen ohjaustehostin....!!Se on hyvä niin kauan ku ei tarvi tehdä ratilla edestakaista l
nopeaa liikettä(eli jos sattuu alkaan kirjoittaan).!Silloin se tekee jumin ja hytissä ei ole enää kellään hauskaa silloin.mutta huomasin että mulla on hieman väärin kytketty se.!Mulla tulee kumpaankin pieneen pinniin 12v.

Avatar
tja
B-junnu
B-junnu
Viestit: 34
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja tja » 03.11.2004 21:31

Niin se taitaa olla että tossa TRV:n tehostimessa ei ole ajonopeudentunnistusta (hyvä). Muuten laturin pyörintänopeudella ja ajonopeudella ei ole mitään yhteyttä toisiinsa joten niissä joissa mitataan ajonopeutta se lukema otetaan vaihteistolta. Kiitos avuista.

Avatar
Here
B-junnu
B-junnu
Viestit: 49
Liittynyt: 03.11.2004 00:00

Tehostin

Viesti Kirjoittaja Here » 03.11.2004 21:47

Vielä siitä sähkötehostimesta..!Meneeköhän se niin että mitä vähemmän jännitettä tulee laturilta sitä enemmän tehostin pyörii eli tehostaa vai toisinpäin..??Täytyis saada ainakin itselle siihen enemmän kierroksia mut en tiedä millä ilveellä...!??

Vastaa Viestiin