
Apua sähköiseen ohjaustehostimeen
- tja
- B-junnu
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Riihimäki
Apua sähköiseen ohjaustehostimeen
Eli asennuksen aiheena on opel astran -01 mallisen sähköhydraulinen ohjaustehostin merkki trv . Onko tietoa kuinka sähköistys kytketään tehostimessa on tietysti selkeät - ja + johdot MUTTA myös sellainen kolmen johdon kimppaliitin ilmeisesti siviilimallisessa tarkoitus on muokata herkkyyttä ajonopeudenmukaan ja jotain sinne suuntaan .Hyvistä neuvoista tietysti pääsee nauttimaan pitkän oluen
Jos tekstiä meinaa tulla liikaa vastattavaksi voit soittaa apu olisi nyt tarpeen. Niin laitos tulee 2 korin GTI golfiin jolla on tarkoitus ajaa jo talvella 05.

-
- A-Junnu
- Viestit: 59
- Liittynyt: 11.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
- mikemotors
- B-junnu
- Viestit: 47
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
- Viesti:
Joissain latureissa on valmiina W liitin, joka on suoraan karva yhdestä vaiheesta. Tätä käytetään yleisesti mm. kierroslukumittareita varten. Jos laturissa ei tätä ole, niin sen voi napata tinaamalla sinne jonnekkin vaikka diodisillan kupeeseen sopiva johdonpätkä jonka sitten ujuttaa kotelosta ulos.. Ei se sen kummempi juttu ole!tja kirjoitti:Niin miten se kirrosluvun mittaaminen tapahtuu tavallisesta laturista.
-
- KV
- Viestit: 417
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jokioinen
Tuo tehostinhan kuullostaa mielenkiintoiselta...
Eli jos kerran sen tehostusmäärää voi säätää laturilta tulevalla taajuudella, niin en kyllä ralliautoon(jos tämä nyt tulee ralliautoon) ottaisi laturilta sitä kierroslukua.
Kuvittelisin ainakin sen olevan mukavampi käyttää jos se olisi jossakin määrätyssä "tehostustilassa" koko ajan? Tuon pystyy tekemään helposti parilla elektroniikkapiirillä ja siihen saa samalla rakennettua potikkasäädön. Säädöllä voisi sitten hakea parhaan kohdan tehostimen toiminnasta niin kesälle kuin talvellekin...
Eli jos kerran sen tehostusmäärää voi säätää laturilta tulevalla taajuudella, niin en kyllä ralliautoon(jos tämä nyt tulee ralliautoon) ottaisi laturilta sitä kierroslukua.
Kuvittelisin ainakin sen olevan mukavampi käyttää jos se olisi jossakin määrätyssä "tehostustilassa" koko ajan? Tuon pystyy tekemään helposti parilla elektroniikkapiirillä ja siihen saa samalla rakennettua potikkasäädön. Säädöllä voisi sitten hakea parhaan kohdan tehostimen toiminnasta niin kesälle kuin talvellekin...
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- Here
- B-junnu
- Viestit: 49
- Liittynyt: 03.11.2004 00:00
Re: Apua sähköiseen ohjaustehostimeen
Mulla on ollut reilun vuoden kadetissa kiinni sellainen sähköinen ohjaustehostin....!!Se on hyvä niin kauan ku ei tarvi tehdä ratilla edestakaista l
nopeaa liikettä(eli jos sattuu alkaan kirjoittaan).!Silloin se tekee jumin ja hytissä ei ole enää kellään hauskaa silloin.mutta huomasin että mulla on hieman väärin kytketty se.!Mulla tulee kumpaankin pieneen pinniin 12v.
nopeaa liikettä(eli jos sattuu alkaan kirjoittaan).!Silloin se tekee jumin ja hytissä ei ole enää kellään hauskaa silloin.mutta huomasin että mulla on hieman väärin kytketty se.!Mulla tulee kumpaankin pieneen pinniin 12v.
- tja
- B-junnu
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Riihimäki
- Here
- B-junnu
- Viestit: 49
- Liittynyt: 03.11.2004 00:00
Tehostin
Vielä siitä sähkötehostimesta..!Meneeköhän se niin että mitä vähemmän jännitettä tulee laturilta sitä enemmän tehostin pyörii eli tehostaa vai toisinpäin..??Täytyis saada ainakin itselle siihen enemmän kierroksia mut en tiedä millä ilveellä...!??