Escort MK III
- villeramone
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.11.2004 00:00
Escort MK III
Onkohan millainen peli sprinttiin?
Löytyykö kokemusta/sivustoja ko. mallin rakentamisesta kisakäyttöön?
Hyviä ja huonoja puolia alustaltaan/koriltaan?
Millaisia muutoksia olisi tehtäviä alustaan? 3-ovinen vm-84 lähtökohta.
Löytyykö kokemusta/sivustoja ko. mallin rakentamisesta kisakäyttöön?
Hyviä ja huonoja puolia alustaltaan/koriltaan?
Millaisia muutoksia olisi tehtäviä alustaan? 3-ovinen vm-84 lähtökohta.
- paavoh
- Yleinen
- Viestit: 151
- Liittynyt: 20.05.2004 00:00
Re: Escort MK III
Pitäis olla saumoja hyväksikin autoksi... Esim. Jarmo Suokko, Kari Karhu, Tero Hallia. Kysäseppä vaikka niiltä miehiltä. (Volvon osat vissiin aika suosittuja...)villeramone kirjoitti:Onkohan millainen peli sprinttiin?
Löytyykö kokemusta/sivustoja ko. mallin rakentamisesta kisakäyttöön?
Hyviä ja huonoja puolia alustaltaan/koriltaan?
Millaisia muutoksia olisi tehtäviä alustaan? 3-ovinen vm-84 lähtökohta.
- HellHammer
- KV
- Viestit: 469
- Liittynyt: 12.07.2004 00:00
- marco
- Viestit: 11
- Liittynyt: 22.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Nurmooo
- Viesti:
Tuola olis sellaane valamis peli hyvillä "palikoolla" ja halavalla!
http://www.ralli.net/modules.php?name=Z ... =7&de=5244
http://www.ralli.net/modules.php?name=Z ... =7&de=5244
-
- A-Junnu
- Viestit: 110
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Billnäs
Re: Escort MK III
Onko sinulla tarkoitus säilyttää auto etuvetoisena vai meinaatko rakentaa siitä takavetoisen...?villeramone kirjoitti:Onkohan millainen peli sprinttiin?
Löytyykö kokemusta/sivustoja ko. mallin rakentamisesta kisakäyttöön?
Hyviä ja huonoja puolia alustaltaan/koriltaan?
Millaisia muutoksia olisi tehtäviä alustaan? 3-ovinen vm-84 lähtökohta.
- villeramone
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.11.2004 00:00
Etuvetoisena säilyy. Näin ollen moottori ja laatikko systeemit pysyvät suht samoilla paikoilla. Jarrut ja alustaratkaisut lähinnä kiinnostaa, mitä palikoita niissä on käytetty.
Vakio MKIII:ssa on mielestäni liian pienet jarrut, jousitus löysä ja joustomatka lyhyt sekä yleisesti pyöräntuennat heiveröiset.
Vakio MKIII:ssa on mielestäni liian pienet jarrut, jousitus löysä ja joustomatka lyhyt sekä yleisesti pyöräntuennat heiveröiset.
- villeramone
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.11.2004 00:00
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
- Mizka
- KV
- Viestit: 376
- Liittynyt: 14.09.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Jos niinku "suht" pienellä budjetilla ollaan rakentamassa, niin sitten neuvoisin seuraavaa:villeramone kirjoitti:Etuvetoisena säilyy. Näin ollen moottori ja laatikko systeemit pysyvät suht samoilla paikoilla. Jarrut ja alustaratkaisut lähinnä kiinnostaa, mitä palikoita niissä on käytetty.
Vakio MKIII:ssa on mielestäni liian pienet jarrut, jousitus löysä ja joustomatka lyhyt sekä yleisesti pyöräntuennat heiveröiset.
Laatikko ja vetarit RST eskortista, mieluiten S1-mallista, siinä kun on viskolukko ja koht sopiva välitys. Kestää melko hyvin jos vaihtaa kytkimen kanssa (kok välitys 4.27 ja löytyy helposti). Älä murhehdi joustovaroista. Alustassa pelaa Bilstein/Spax-tasoa olevat heilurit esim OMP:n jousien kans, koska harvemmin sprinteissä hypitään. Ja kaikki puslat vaihtoon (Autoracing). Kallistustenvakaajia löytyy eri mallien takia melko mukavasti joilla voi sitte hieroo auton mieleisekseen kurveissa (Romuttamo).
Auton alkup ohjaus on melko tahmee, eli siihen kannattaa etsiä tiuhempi välitys (Autoracing). Poista kuormantunteva venttiili jarrujarjestelmästä, vedä kaikki jarruputket kabiinin kautta ja akku konttiin.
Jarruiksi eteen 2wd cossun etulevyt ja kaliiberit, taakse saabin takajarrulaikat ja kaliiberit, ja sit käsijarruvaijeri kantsii vetää vahvemmasta "piuhasta" ni kestää nykiä. Mitähän vielä....?
Huomio tärkeää!! Tee lisäkiinnikkeet moottorille moottorin ja rintapellin väliin, muuten motti heittää voltin pellin alla. Muutenkin kannattaa vahvikehitsata lähes joka auton sauma, eli sivuikkunat ja kaikki kantavat palkit. Kyl se siitä! ;)
- villeramone
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.11.2004 00:00
-
- A-Junnu
- Viestit: 110
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Billnäs
Niistä Saabin takajarruista sen verran että mulla oli 99:n taka laikat ja puristimet omassa Mk2 Ekkerissä takana ja ne ei ollu mistään kotoisin.. -> männät ja jarrupalat tosi pienet.villeramone kirjoitti:Mistä Saabin mallista?Mizka kirjoitti: Jarruiksi eteen 2wd cossun etulevyt ja kaliiberit, taakse saabin takajarrulaikat ja kaliiberit
Kävikös saabista myös 15" peltivanteet?
Ehkä jossain toisessa Saabissa on isommat?
Laitoin talven aikana omaan autoon BMW 320 E21:en etulevyt taakse(halk.265mm),niissä kun on sopiva offset (pitkä keskiö) että mahtuu iso satula ilman että tulee ongelmia vanteiden kanssa.
Mulla on Mk2:sen etusatulat takana, kisajarrupaloja löytyy helposti ja toimii ihan ok. (hieman painavat vaan noi satulat)
Käsijarru kannattaa mun mielestä tehdä hydrauliseksi kun kerran SS luokkaan sen auton rakennat, sylinterinä toimii Girling 625 ja telineen+kahvan voi rakentaa itse jos haluaa.
Etujarruina noi Cosworthin laikat ja satulat toimii mainiosti ja niihinkin löytyy kisajarrupaloja sopivasti.
Saabin vanteita löytyy 4x108 jaolla muistaakseni Saab 900 vm.-87 ->

- mickey69
- A-Junnu
- Viestit: 141
- Liittynyt: 07.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Padasjoki
- Viesti:
- villeramone
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 07.11.2004 00:00