Kellä vielä tehdas Favoritteja ??
- Mopoilija
- WRC

- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
- Viesti:
MJT:ltä taitaa löytyä useampikin 
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Kellä vielä tehdas Favoritteja ??
Todennäköisesti autosi ei ole tehtaalta tullut numerolla 12. Tehtaantekemien autojen valmistenumerot on leimattu turvakehikon vasemmanpuoleiseen alalappuun. Sen sijaan Nico Geitel löi suomeen tuotuihin autoihin omat leimansa. Muistaakseni vasempaan sisälokasuojaan lähelle ylätolpan kiinnitystä. Tiedän että autosi on tehtaan tekemä ( ex Kari Kiuru) mutta kun siihen vaihdettiin kaaret ( Mika Savolainen) katosi tehtaan valmistenumero samalla.Kurre kirjoitti:![]()
Montakohan entisiä tehtaan tekemiä Favoritteja on vielä käytössä.
Itsellä nro. 12 .
Saataiskohan jopa jonkinlainen epävirallinen Trophy aikaiseksi jos löytyisi edes muutamia.
Mitä tulee näihin tehtaan tekemiin, niin tällä hetkellä meillä on Skoda MotorSportin leimaamia / valmistamia autoja, No 14, entinen tehtaan käytössä ollut ( Kilu Aho). Lisäksi N:0 30 ,Tehtaan käytössä ollut ( ex.Sibera), sitten Trophy autoja N: 56. ex Kiiski, Meillä ollut N:o 34 Ex Sandström, nykyisin Kouvolassa Mika Häkkisen serkulla, samoin kuin N:o x , en muista kaikkien numeroita rek n.o UFM 773, ( ex Hakkarainen) /jolla ajoin Jyväskylän 1995 ja 1998 . UFM- 766 ex- Sissala.( ?) Myin sen Erkki Mallenniukselle Lopelle. Siellä näkyi olleen vielä helmikussa pihalla. UFM -772, ex Kohonen / Varmavuo, Sen Myin Orimattilaan Paajaselle. Mäntsälä rallissa näkyi ollen yksi entisistäni UFM-784, nykyisin Tolsalla kymenlaaksossa. Mäntsälässä Tergujeffeillä pari kappaletta mm. ex- Pekka Niemi .
Puontin Minnan entisellä miehellä yksi kappale ex- Lindholm/ Nyholm. Petteri Lehtinen / hra Poimaa tai nimet jotakin siihen suuntaan 1 kpl ex-Huilla. Lisäksi suomessa ja ruotsissa tehtyjä. Meillä vielä BIR-520. Tehtaan kisatekniikalla ollut nuottiauto joka tuli auton N:o 14 kanssa samaan aikaan suomeen. Suomessa tehty kaaret ym lisävarustus. Lisäksi on JIM-75 jolla tarkoitus lähteä Imatra-ralliin viikonvaihteessa ( 17.3). Auto tehty ruåtsissa Selholmin pajalla, ex Jaakko Nieminen. Lisäksi löytyy varmasti vielä ehkä ainakin 10 muuta autoa pitkin suomea. Jouni Moilanen Lohja, (ex- Hakkarainen)/ Entinen legendaarinen MU-1, Cedric Liljestrandilta. jne Favorit`eja varmasti ainakin 20 Rafu tietänee lähes tarkan luvun. Kaikki trophy autot olivat rek. numeroiltaan UFM-***. Osa nykyisin poistettu kilvistä tai muuten kilpivaihtunut. Hirvosen auto ehkä vähiten ajettu. kun Kiuru myi auton oli sillä ajettu vain n. 3000 km. Tosin omistajia ollut sen jälkeen useita. mm. Kari Rajakontu, Olavi Vainio, Olli-Pekka Esko, Mika Savolainen ym.
,
-
Vieras
Skodista
Montako niitä oikeita kilpureita tuli aikanaan suomeen,yhden tiedän ja olen siinä kisankin kyydissä istunut.Auto oli ex.Isolde Holderie,kaatui jyväskylän talvirallissa vissiin toimitsijatehtävissä,Warrevirtanen ajoi sillä suurajoissa -91 keskeyttäen ehikkiin jonka jälkeen petri niemelä ajoi sillä -92 junnusm:n mm.jämsärallissa yl.kilpailun 3.Ja autossa oli oman aikansa huippualusta,6-v suorakytkentä,4xlevyt hydr.kässäri,recaron huippupenkit.Tämän valmistenumeroa en tiedä mutta on aivan eri planeetalta kuin nämä trophyskodat.
- rafu
- KV

- Viestit: 680
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
Favoritit Suomessa, ja missä viimeksi nähty rallissa:
BIR-520 (MJT 14.3.2003)
BLS-296 --> MU-1 (Cedrik Liljestrand 4.3.2006)
CEO-856 (Kari Koskelainen 5.3.2005)
EFE-677 (Pekka Ala-Nikkola 20.8.2005)
EFH-660 --> TII-601 --> BZI-507 (Stefan Karlsson 21.9.2002)
EGB-367 (Jukka Toikka 10.2.1996)
EGK-367 --> FGB-510 --> siirtokilpi (Jani Zitting 11.6.2005)
FAZ-651 (Janne Pensikkala 18.1.2005)
HZV-521 (Marko Anttonen 3.3.2007)
IFA-293 (Mirko Karppala 15.1.2000)
KGA-860 (Pekka Nyman 26.8.1994)
NBH-318 --> siirtokilpi (Kari Koivisto 8.9.2006)
PCK458 --> siirtokilpi (MJT 8.9.2006)
SFI-551 (Lauri Mattila 14.2.2004)
siirtokilpi (Janette Styf 4.3.2006)
siirtokilpi (Lauri Mattila 12.2.2005)
SJL-587 (Pekka Penttilä 10.3.2007)
SMF-746 (Olle Öhman 25.1.2003)
UFM-765 (Jussi Plathan 7.6.2003)
UFM-768 (Pekka Viippola 10.3.2007)
UFM-769 (Petri Poimaa 10.3.2007)
UFM-770 (Martti Hirvonen 10.3.2007)
UFM-772 (Niko Valovaara 23.9.2006)
UFM-773 (Joose Orpana 3.2.2007)
UFM-775 --> OIN-257 (Minna Puonti 14.6.2003)
UFM-777 --> siirtokilpi (Kimmo Tergujeff 4.3.2006)
UFM-778 (Keijo Tergujeff 3.3.2007)
UFM-781 (Vesa Härkönen 12.6.2004)
UFM-782 (MJT 2.7.2004)
UFM-784 (Juha Tolsa 3.3.2007)
VFV-985 (Sami Pyhälä 2.9.2006)
XMA-853 (Marko Häkkinen 7.10.2006)
YAB-212 (Antti Nuora 2.9.2006)
ZEL-786 (Petri Helmikkala 22.9.2001)
ZHK-524 --> JIM-75 (MJT 29.9.2006)
BIR-520 (MJT 14.3.2003)
BLS-296 --> MU-1 (Cedrik Liljestrand 4.3.2006)
CEO-856 (Kari Koskelainen 5.3.2005)
EFE-677 (Pekka Ala-Nikkola 20.8.2005)
EFH-660 --> TII-601 --> BZI-507 (Stefan Karlsson 21.9.2002)
EGB-367 (Jukka Toikka 10.2.1996)
EGK-367 --> FGB-510 --> siirtokilpi (Jani Zitting 11.6.2005)
FAZ-651 (Janne Pensikkala 18.1.2005)
HZV-521 (Marko Anttonen 3.3.2007)
IFA-293 (Mirko Karppala 15.1.2000)
KGA-860 (Pekka Nyman 26.8.1994)
NBH-318 --> siirtokilpi (Kari Koivisto 8.9.2006)
PCK458 --> siirtokilpi (MJT 8.9.2006)
SFI-551 (Lauri Mattila 14.2.2004)
siirtokilpi (Janette Styf 4.3.2006)
siirtokilpi (Lauri Mattila 12.2.2005)
SJL-587 (Pekka Penttilä 10.3.2007)
SMF-746 (Olle Öhman 25.1.2003)
UFM-765 (Jussi Plathan 7.6.2003)
UFM-768 (Pekka Viippola 10.3.2007)
UFM-769 (Petri Poimaa 10.3.2007)
UFM-770 (Martti Hirvonen 10.3.2007)
UFM-772 (Niko Valovaara 23.9.2006)
UFM-773 (Joose Orpana 3.2.2007)
UFM-775 --> OIN-257 (Minna Puonti 14.6.2003)
UFM-777 --> siirtokilpi (Kimmo Tergujeff 4.3.2006)
UFM-778 (Keijo Tergujeff 3.3.2007)
UFM-781 (Vesa Härkönen 12.6.2004)
UFM-782 (MJT 2.7.2004)
UFM-784 (Juha Tolsa 3.3.2007)
VFV-985 (Sami Pyhälä 2.9.2006)
XMA-853 (Marko Häkkinen 7.10.2006)
YAB-212 (Antti Nuora 2.9.2006)
ZEL-786 (Petri Helmikkala 22.9.2001)
ZHK-524 --> JIM-75 (MJT 29.9.2006)
-
Vieras
Re: Skodista
se oli EFE-677?Jone kirjoitti:Montako niitä oikeita kilpureita tuli aikanaan suomeen,yhden tiedän ja olen siinä kisankin kyydissä istunut.Auto oli ex.Isolde Holderie,kaatui jyväskylän talvirallissa vissiin toimitsijatehtävissä,Warrevirtanen ajoi sillä suurajoissa -91 keskeyttäen ehikkiin jonka jälkeen petri niemelä ajoi sillä -92 junnusm:n mm.jämsärallissa yl.kilpailun 3.Ja autossa oli oman aikansa huippualusta,6-v suorakytkentä,4xlevyt hydr.kässäri,recaron huippupenkit.Tämän valmistenumeroa en tiedä mutta on aivan eri planeetalta kuin nämä trophyskodat.
- Rallisatiainen
- Yleinen

- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
- TienTukko
- Yleinen

- Viestit: 276
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Viesti:
Minkäslaisia tekniikoita näissä kinnereissä on ollut alunperin? On ollut N- ja A-ryhmäläisiä mutta oliko esim A-ryhmän tekniikat identtisiä vai oliko tarjolla eritasoisia "kittipaketteja"?
Juu meillä on tosiaan tuo UFM-769 ja "nuapurin pojalla" Pekalla suoraan alenevassa numerossa eli -768 Autoissa ei liene muuta eroa kuin vaihdelaatikko, toisessa 5- ja toisessa 6-vaihteinen aski...
T: Pete Pee
Juu meillä on tosiaan tuo UFM-769 ja "nuapurin pojalla" Pekalla suoraan alenevassa numerossa eli -768 Autoissa ei liene muuta eroa kuin vaihdelaatikko, toisessa 5- ja toisessa 6-vaihteinen aski...
T: Pete Pee
TienTukko Racing, perinteinen autourheiluseura jo vuodesta 2008!
-
Vieras
Re: Skodista
matti kirjoitti:se oli EFE-677?Jone kirjoitti:Montako niitä oikeita kilpureita tuli aikanaan suomeen,yhden tiedän ja olen siinä kisankin kyydissä istunut.Auto oli ex.Isolde Holderie,kaatui jyväskylän talvirallissa vissiin toimitsijatehtävissä,Warrevirtanen ajoi sillä suurajoissa -91 keskeyttäen ehikkiin jonka jälkeen petri niemelä ajoi sillä -92 junnusm:n mm.jämsärallissa yl.kilpailun 3.Ja autossa oli oman aikansa huippualusta,6-v suorakytkentä,4xlevyt hydr.kässäri,recaron huippupenkit.Tämän valmistenumeroa en tiedä mutta on aivan eri planeetalta kuin nämä trophyskodat.
Jep,tuossa vielä valokuva-arkistoa kattelin niin tuo EFE-677 luovutti tekniikkansa uuteen koriin -95 ja kilvet oli NBH-318.Ja ainakin näissä oli jotkut luokitellut jarrut kun autoon ei sopinut kuin mukana seuranneet koottavat vanteet.
- Rallisatiainen
- Yleinen

- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Skodista
Tämä auto (kori + kaaret) seisoo meillä tallissa. Valmistenumero 14. Isolde Holderiestä en osaa sanoa, mutta auto oli tehtaan auto jolla ajoi mm. Kalevi Aho. Maahantuoja maksoi verot ja siitä tuli suomenkilpinen. Niemelän jälkeen auto kulkeutui Mikkeliin Koistiselle. Osui myöhemmin puuhun ja korjattiin. Minun piti ajaa sillä EM Rally-crossin osakisa Hämeenlinnassa -97 mutta se jäi hieman osista kiinni., joten ajoin sen toisella autolla (UFM-773) Nyt auto seisoo meillä niiltä jäljiltä ilman kantta, joita löytyy tarvittaessa . Autossa tällä hetkellä muuten normaali A-ryhmän tekniikka. Isot levyjarrut 6-.speed hewland gearbox ym edelleen käytössä muissa autoissa. Tarvittaessa löytyy osia. Myös n.o 14 on myynnissä, samoin no: 56.matti kirjoitti:se oli EFE-677?Jone kirjoitti:Montako niitä oikeita kilpureita tuli aikanaan suomeen,yhden tiedän ja olen siinä kisankin kyydissä istunut.Auto oli ex.Isolde Holderie,kaatui jyväskylän talvirallissa vissiin toimitsijatehtävissä,Warrevirtanen ajoi sillä suurajoissa -91 keskeyttäen ehikkiin jonka jälkeen petri niemelä ajoi sillä -92 junnusm:n mm.jämsärallissa yl.kilpailun 3.Ja autossa oli oman aikansa huippualusta,6-v suorakytkentä,4xlevyt hydr.kässäri,recaron huippupenkit.Tämän valmistenumeroa en tiedä mutta on aivan eri planeetalta kuin nämä trophyskodat.
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Minä aikoinaan ostin tämän saman ( UFM-784) auton vain" varaosiksi" Jyväskylän Suurajoihin ( Neste-ralli) muistaakseni- 95 ja -98. Auto oli silloin myynnissä realisointikeskuksessa. Harri Kalliomäki osallistui mm. autolla Rally Crossin EM-Osakilpailuhin Hämeenlinnassa ainakin kerran, ehkä jopa kaksi, -97,-98. Autoon pitäisi löytyä jopa KV-katsastuskortti. Myin auton keski-suomeen. Muistaakseni Matilaiselle tai Matikaiselle. Hän ajoi sillä Suurajot. Sen jälkeen auto Hirvosella .Myöhemmin sen osti tyttö etunimeltään Reija. Hän kolhi sitä hieman hakien osia. Myöhemmin hän myi sen Tolsalle. Silloin kun auto lähti meiltä, oli sillä ajettu alle 20-tkm. Eli erittäin vähän ajettu.Kurre kirjoitti:Tuntuuhan näitä Favoritteja onneksi vielä löytyvän.Itselläni on tuo Savolaisen entinen ja siihen on vaihdettu kaaret joten se virallinen numero on tosiaan hävinnyt varmaan siinä yhteydessä.Mopoilija kirjoitti:MJT:ltä taitaa löytyä useampikin![]()
Entinen Favorittini on Tolsalla kun myin sen silloin "tilapäisessä mielenhäiriössä" kun tein "harharetken " Citikan leiriin.
Rafun listalla näkyvä BIR-520 on auto jolla todella myös vähän ajettu. Kun ostin sen . Sillä oli ajettu vain n.12.000 km (takuuvarmasti). Nyt kun kilpaa on ajettu vuosia lähenee kilometrimäärä jo 20 tkm. Autolla ajaneet mm. Jussi Välimäki sekä Pekka Savela, myös Juha Riuttanen ja muutama muu itseni lisäksi. Tämä oli vain 5-vaihteinen versio, 4 x levyt+ Bedal-box ym. Useammalla vaihteella ( Hewland 6- speed gearbox) varustettuja Favorit´eja ei suomessa ole kuin 4 kpl. Kaksi niistä on meillä ja yksi Kouvolassa , entisen UFM-769 sijaintia en tällä hetkellä tiedä, viime mainittu on ainoa joka ei ole ollut meillä . Ennen viimeistä myynti Veini Janhusella: nyt Poimaa sektorilla?
Tehdasauton N:o 14 moottori ja 6-v laatikko on Kouvolassa olevassa autossa jonka myin sinne. Nimeä en muista. Auto luultavasti ilmestyy vielä "kilparadalle" :D
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Muistin väärin, suotakoon se anteeksi. Mallenniuksen Ekille meiltä kulkeutunut auto olikin UFM-765 eikä - 766. Ei näitä kaikkia muista, vanha mies. :?rafu kirjoitti:Favoritit Suomessa, ja missä viimeksi nähty rallissa:
BIR-520 (MJT 14.3.2003)
BLS-296 --> MU-1 (Cedrik Liljestrand 4.3.2006)
CEO-856 (Kari Koskelainen 5.3.2005)
EFE-677 (Pekka Ala-Nikkola 20.8.2005)
EFH-660 --> TII-601 --> BZI-507 (Stefan Karlsson 21.9.2002)
EGB-367 (Jukka Toikka 10.2.1996)
EGK-367 --> FGB-510 --> siirtokilpi (Jani Zitting 11.6.2005)
FAZ-651 (Janne Pensikkala 18.1.2005)
HZV-521 (Marko Anttonen 3.3.2007)
IFA-293 (Mirko Karppala 15.1.2000)
KGA-860 (Pekka Nyman 26.8.1994)
NBH-318 --> siirtokilpi (Kari Koivisto 8.9.2006)
PCK458 --> siirtokilpi (MJT 8.9.2006)
SFI-551 (Lauri Mattila 14.2.2004)
siirtokilpi (Janette Styf 4.3.2006)
siirtokilpi (Lauri Mattila 12.2.2005)
SJL-587 (Pekka Penttilä 10.3.2007)
SMF-746 (Olle Öhman 25.1.2003)
UFM-765 (Jussi Plathan 7.6.2003)
UFM-768 (Pekka Viippola 10.3.2007)
UFM-769 (Petri Poimaa 10.3.2007)
UFM-770 (Martti Hirvonen 10.3.2007)
UFM-772 (Niko Valovaara 23.9.2006)
UFM-773 (Joose Orpana 3.2.2007)
UFM-775 --> OIN-257 (Minna Puonti 14.6.2003)
UFM-777 --> siirtokilpi (Kimmo Tergujeff 4.3.2006)
UFM-778 (Keijo Tergujeff 3.3.2007)
UFM-781 (Vesa Härkönen 12.6.2004)
UFM-782 (MJT 2.7.2004)
UFM-784 (Juha Tolsa 3.3.2007)
VFV-985 (Sami Pyhälä 2.9.2006)
XMA-853 (Marko Häkkinen 7.10.2006)
YAB-212 (Antti Nuora 2.9.2006)
ZEL-786 (Petri Helmikkala 22.9.2001)
ZHK-524 --> JIM-75 (MJT 29.9.2006)
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Vaihtoehtoja ( VO) on niissä vaikka kuinka runsaasti. Kun katsot todella paksua luokitustodistusnippua näet että tehdas todella panosti Favorit ´in kilpailukykyyn. Tehtaan käytössäkin laatikoita eri versioina, riippuen maastosta ym . oli runsaasti. Oli sekä 5-, että 6- lovisia. Tehtaan laatikoissa ei yleensä ollut muita tietoja kuin auton valm. n:o ( esim. 14) sekä koodinumeron paikalle lyöty perävälitys (4.5 ?). Koodinumeron perusteella saa selville perävälityksen. Jos viimeinen numeron 3. On välitys 3.9. Jos numero 4 = perä 4,19. Muita ei ollut vakiona. Jarrujakin löytyy monen moisia. Yleensä vain alkuperäisissä tehtaankäytössä olleissa autoissa oli kaikki mahdolliset herkut, meillä ex- Sibera/ Blomqvist. Myös ruåtsissa tehty ( Sellholm) auto hyvä. Jarrut vakiot! Skodan jarrut olleet aina huippuluokkaa, joten niitä turha muuttaa, ellei halua "elvistellä" .TienTukko kirjoitti:Minkäslaisia tekniikoita näissä kinnereissä on ollut alunperin? On ollut N- ja A-ryhmäläisiä mutta oliko esim A-ryhmän tekniikat identtisiä vai oliko tarjolla eritasoisia "kittipaketteja"?
Juu meillä on tosiaan tuo UFM-769 ja "nuapurin pojalla" Pekalla suoraan alenevassa numerossa eli -768 Autoissa ei liene muuta eroa kuin vaihdelaatikko, toisessa 5- ja toisessa 6-vaihteinen aski...
T: Pete Pee
Ennen aikaan auto muuttui ryhmään A, poistamalla siitä takapenkkin.
N-ryhmän auto on periaatteessa A-ryhmän perusluokituksen mukainen. Jos haluat että se ei käy ryhmään A. Poista penkki. Tämä hieman vanhaa tietoa, mutta näin se oli ennen. Koneet lienevät vuosien saatossa käyneen jo monta kehitysversiota läpi, joten niistä vaikea sanoa. Autonne oli alunperin vain 5-laukeava. Jokke hankki sinne 6-lovisen askin. Pätkistä riippuen molemmat hyviä. "Mitä vähemmän vaihteita sen vähemmän kuuluu niiden etsimiseen"
Terv. MJT