Kysykää autourheilusta -Ohjelma radio suomessa
-
- KV
- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Koska uusia sääntöjä keksitään niin miten olisi uusi nasta sääntö. Saataisiin köyhät harrastajat ostamaan uusia piikkirenkaita ja vanhat saisi heittää kierrätykseen.
Turvallisuus asioista sen verran että niistä ei saisi tinkiä kyllä yhtään mutta ei myöskään kuulosta kivalta että jollain tai varmaankin aika monella on täysin ehjiä ja hyväkuntoisia penkkejä jotka nyt menee kaatopaikalle sääntömuutoksen myötä.
Turvallisuus asioista sen verran että niistä ei saisi tinkiä kyllä yhtään mutta ei myöskään kuulosta kivalta että jollain tai varmaankin aika monella on täysin ehjiä ja hyväkuntoisia penkkejä jotka nyt menee kaatopaikalle sääntömuutoksen myötä.
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cosworth
- KV
- Viestit: 788
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Asfalttiralli ois ihan mukava uudistus ainakin kokeiltavaksi, mut ei taida semmosia kestopäällystettyjä teitä suomessa, mitkä sopisivat ralli-baanoiksi. Pitäisi tehdä kaikki ek:t joillekkin teollisuusalueille... :?Matsku kirjoitti:Minusta akk on toiminut noissa turvallisuus asioissa ihan hyvin , ei valitettavaa...
Mutta tuo ajattelutapa että "kaikkien ei tarvitse harrastaa rallia" on mielestäni hieman väärä... Ei toki kaikien tarvitsekkaan siihen pystyä, mutta eiköhän se olisi kaikille eduksi jos harrastajia tulisi lisää tähän hienoon lajiin?![]()
Ja jos panostetaan huipputasolle, miksi ei tehdä ensimmäistäkään asfaltti rallia sm sarjaan, sitä en pysty käsittämään, en sitten millään!
Kun aina perustellaan että alusta maksaa, mitä sitten? EI KAIKKIEN PIDÄ PYSTYÄ AJAMAAN ASFALTTIRALLEJA...![]()
- Santtu
- A-Junnu
- Viestit: 127
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Turenki city
Mun Sydämmellä ei oo sen kummempaa juttua ,kuin toi kunnon vanhan junnu sm:än täys tuho ja ei siinäkään sen kummempaa kuin, että osallistuja määrä vaihtui vain noin 170 autokunnasta noin 20 autokuntaan(on jo huima määrä) niin ja sai vanhassa junnu ässämmässäkin ajaa ännäläisellä jos vaan omisti sellaisen. no joo..
No olisihan se tietysti noloa jos esim vanhalla kotterolla vielä voitaisiin ajaa niinkin hienoa sarjaa kuin sm sarjat ovat. Nyky sm mitallit jaetaan rahalla(tod.näk.isin
) ei taidolla eikä millään muulla.

No olisihan se tietysti noloa jos esim vanhalla kotterolla vielä voitaisiin ajaa niinkin hienoa sarjaa kuin sm sarjat ovat. Nyky sm mitallit jaetaan rahalla(tod.näk.isin

- JPeltsi
- KV
- Viestit: 480
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Askola
- Viesti:
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Surkea homma toi junnu sm:n muutos,homma lässähti.Ja kyllä sillä vanhallakin systeemillä maailmalle lähti kuskeja,mm Laukkanen.Santtu kirjoitti:Mun Sydämmellä ei oo sen kummempaa juttua ,kuin toi kunnon vanhan junnu sm:än täys tuho ja ei siinäkään sen kummempaa kuin, että osallistuja määrä vaihtui vain noin 170 autokunnasta noin 20 autokuntaan(on jo huima määrä) niin ja sai vanhassa junnu ässämmässäkin ajaa ännäläisellä jos vaan omisti sellaisen. no joo..![]()
- petrux
- WRC
- Viestit: 1036
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
eikös tuo AKK:n linja ole kohtuullisen johdonmukainen kun SM arvot jaetaan rallin puolella uudemmalle kalustolle ja esimerkiksi F-Cup:ssa jaetaan myös useampia mestaruuksia vanhemmalle kalustolle.Santtu kirjoitti:Nyky sm mitallit jaetaan rahalla(tod.näk.isin) ei taidolla eikä millään muulla.
ne ketkä haluaa huipulle tuhlaa omat ja varastetut SM:ään ja ne ketkä haluaa harrastaa ajaa sitten muulla kalustolla muissa luokissa. myös vauhdin mittaaminen uuden ja vanhan kaluston välillä onnistuu useimmissa kisoissa jos sitä kaipaa.
ja ei liity mitenkään keskisuomalaiseen radio-ohjelmaan.
- markomartini
- KV
- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
- SPH
- Yleinen
- Viestit: 252
- Liittynyt: 22.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Littoinen
Kansainvälisesti Suomen AKK:ta pidetään loisteliaana malliesimerkkinä kansallisesta katto-organisaatiosta, jonka ansiosta piskuinen Suomi työntää maailmalle solkenaan lahjakkuuksia.
Keski-Euroopan harrastajat katselee haikeana huokaillen Suomen suuntaan, joten olkaamme kiitollisia ja ylpeitä AKK:n tekemästä hyvästä työstä suomalaisen ja kansainvälisen ralliautoilun eteen.
Toki voidaan keskustella esimerkiksi NuSM:n kohtalosta, tosin tuolloin kun tuo päätös tehtiin, ei tainnut olla vielä kustannukset ihan tällä tasolla pikkuännässä? Ja SM-sarjan pitääkin olla SM-sarja, joka ei enää ihan riviharrastajan pelikenttää kuulukaan olla! Ja jos jollakulla vielä ahistaa, verratkaapa AKK:n toimintaa FIA:an, ja huokaiskaa helpotuksesta!
Keski-Euroopan harrastajat katselee haikeana huokaillen Suomen suuntaan, joten olkaamme kiitollisia ja ylpeitä AKK:n tekemästä hyvästä työstä suomalaisen ja kansainvälisen ralliautoilun eteen.
Toki voidaan keskustella esimerkiksi NuSM:n kohtalosta, tosin tuolloin kun tuo päätös tehtiin, ei tainnut olla vielä kustannukset ihan tällä tasolla pikkuännässä? Ja SM-sarjan pitääkin olla SM-sarja, joka ei enää ihan riviharrastajan pelikenttää kuulukaan olla! Ja jos jollakulla vielä ahistaa, verratkaapa AKK:n toimintaa FIA:an, ja huokaiskaa helpotuksesta!
- jarko
- Yleinen
- Viestit: 163
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
Tervehdys!
Nopea yhteenveto rönsyilevään keskusteluun. Junnu-SM "pilattiin", kun silloin ei kukaan vielä synkimmissä painajaisissaankaan aavistellut, että joskus pikku-n:n auto maksaa yli 50 000 euroa. Ihan oikeasti vielä viisi vuotta sitten voittaja-auton sai n. 100 000 markalla, mikä ei siihen aikaan ollut autosta paljon. Minkä lie 1,3-litraisen Corollan olisi kaupasta saanut siihen rahaan siviiliajoon.
Aika äkkiä maailma kuitenkin mullistui. Periaatteessa mun kuuluisi pitää keskeneräisistä asioista mölyt mahassani vielä ainakin 1.1.2005 saakka, mutta pakko tähän on heittää, että ollessani vähän ikään kuin vaikuttamassa asioihin, olin ainakin huolissani niin junnuista, yleisen SM-sarjasta kuin harrastajistakin. Esitin SM-sarjoihin uutena luokkana mm. 1,6-litraisia ns. Ruotsin mallin mukaan (=lähes vakioita uusia autoja) ja olin mukana keksimässä myös harrastajaluokkaa naapurien Volvo Original -hengessä.
Ehkäpä liika ajattelu on sittenkin haitaksi, sillä jokunen ukko itseni lisäksi sai jättää mietiskelyt jatkossa muiden murheeksi. Seurataan porukalla sivusta, miten asiat etenevät...
Nopea yhteenveto rönsyilevään keskusteluun. Junnu-SM "pilattiin", kun silloin ei kukaan vielä synkimmissä painajaisissaankaan aavistellut, että joskus pikku-n:n auto maksaa yli 50 000 euroa. Ihan oikeasti vielä viisi vuotta sitten voittaja-auton sai n. 100 000 markalla, mikä ei siihen aikaan ollut autosta paljon. Minkä lie 1,3-litraisen Corollan olisi kaupasta saanut siihen rahaan siviiliajoon.
Aika äkkiä maailma kuitenkin mullistui. Periaatteessa mun kuuluisi pitää keskeneräisistä asioista mölyt mahassani vielä ainakin 1.1.2005 saakka, mutta pakko tähän on heittää, että ollessani vähän ikään kuin vaikuttamassa asioihin, olin ainakin huolissani niin junnuista, yleisen SM-sarjasta kuin harrastajistakin. Esitin SM-sarjoihin uutena luokkana mm. 1,6-litraisia ns. Ruotsin mallin mukaan (=lähes vakioita uusia autoja) ja olin mukana keksimässä myös harrastajaluokkaa naapurien Volvo Original -hengessä.
Ehkäpä liika ajattelu on sittenkin haitaksi, sillä jokunen ukko itseni lisäksi sai jättää mietiskelyt jatkossa muiden murheeksi. Seurataan porukalla sivusta, miten asiat etenevät...
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere