Historic 127

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rallisatiainen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 238
Liittynyt: 06.05.2004 00:00

Historic 127

Viesti Kirjoittaja Rallisatiainen » 01.12.2004 15:21

Polttelisi suunnattomasti (taas) tuollainen Fiat 127 kisakäyttöön (kun moisesta kapineesta on jonkin verran kokemusta ja vanha suola janottaa ja seli seli).

Käsittääkseni 127 MkI menee H-ikäkauteen, mutta ainoastaan vakioautona (H1), pitääkö paikkansa?

AKK:n säännöissä (ainakaan tuossa www-versiossa) ei oikein käy ilmi mitään tuosta H-ikäkaudesta, mutta ilmeisesti teknikkasäännöt menevät kuten G-ikäryhmän vakioautoissa, vai?

Minkä verran kisoja (ralli ja sprint) tuolle H-ikäkaudelle löytyy?

Olisiko täällä ketään historic 127:n omistajaa? Löytyisikö luokitustodistusta tuolle MkI -mallille (itsellä vain MkII Sportin A ja B(1)-ryhmän luokitustodistukset).

Pitänee ottaa yhteyttä Rafuun...

Avatar
seppo
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja seppo » 01.12.2004 15:52

Onko talo valmis kun alkaa auton viilaus taas poltella :D Minusta yksi Fiude ole täs taannoin myynnissä mut en muista oliko ralli.net markkinoilla...

Avatar
JLe
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 138
Liittynyt: 08.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Historic 127

Viesti Kirjoittaja JLe » 01.12.2004 16:01

Rallisatiainen kirjoitti:Löytyisikö luokitustodistusta tuolle MkI -mallille (itsellä vain MkII Sportin A ja B(1)-ryhmän luokitustodistukset).
http://www.dasu.dk/Historiske-Homologer ... 414-71.TIF

Avatar
jiihoo1
Yleinen
Yleinen
Viestit: 152
Liittynyt: 07.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja jiihoo1 » 01.12.2004 19:14

Miksipä vain vakioautona? Kilpailuhistoriavaatimus on poistunut joten ei muuta kuin ryhmäläistä vääntämään......
kun ny vaan ei sattus mitään...

Avatar
rafu
KV
KV
Viestit: 680
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rafu » 01.12.2004 21:22

Fiat 127 luokiteltiin vuonna -71, joten sellaisella pääsee ikäkauteen G2 tai H1. Saa sen virittääkin ryhmään 2, vaikka autoyksilöllä ei ole kilpailuhistoriaa.

Avatar
Rallisatiainen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 238
Liittynyt: 06.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rallisatiainen » 02.12.2004 10:02

seppo kirjoitti:Onko talo valmis kun alkaa auton viilaus taas poltella :D Minusta yksi Fiude ole täs taannoin myynnissä mut en muista oliko ralli.net markkinoilla...
Kyllähän talossa on jo 7 kk asuttu (valmis se toisin ei ole). Keltaisessa pörssissä oli myynnissä yksi Keuruulla, mutta auto oli 903 cc koneella (ja MkII) sekä ilman penkkejä ja vöitä. Hintaakin pyydettiin 1700 euroa, joten en alkanut edes kauppoja hieromaan.

Historic-auto kiinnostaisi, koska tuolloin voisi _oikeasti_ ajaa vertaisiaan vastaan kilpaa. Vakioautolla vauhti ei päätä huimaisi, mutta kustannukset lienevät varsin maltilliset.

Avatar
Rallisatiainen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 238
Liittynyt: 06.05.2004 00:00

Re: Historic 127

Viesti Kirjoittaja Rallisatiainen » 02.12.2004 10:04


Avatar
RHR
Viestit: 14
Liittynyt: 10.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja RHR » 02.12.2004 10:56

Multa löytyis 127 mk1 vm-76 raakakori. Loistava aihio esim Historic auton rakentamiseksi!

Avatar
Rallisatiainen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 238
Liittynyt: 06.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rallisatiainen » 02.12.2004 15:01

RHR kirjoitti:Multa löytyis 127 mk1 vm-76 raakakori. Loistava aihio esim Historic auton rakentamiseksi!
Onko kyseessä siis pelkkä kori? Rullaava? Puskurit, sisustukset jne. paikoillaan/tallessa? 2d vai 3d?

Avatar
RHR
Viestit: 14
Liittynyt: 10.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja RHR » 03.12.2004 10:24

Rallisatiainen kirjoitti:
RHR kirjoitti:Multa löytyis 127 mk1 vm-76 raakakori. Loistava aihio esim Historic auton rakentamiseksi!
Onko kyseessä siis pelkkä kori? Rullaava? Puskurit, sisustukset jne. paikoillaan/tallessa? 2d vai 3d?
Vastasin rallisatiainen YVllä niin ei mee myynnin puolelle täällä Muu tekniikka osiossa kirjoittelu. Muutkin saa YVllä lisätietoja jos haluaa!

Avatar
Rallisatiainen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 238
Liittynyt: 06.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rallisatiainen » 07.12.2004 15:07

rafu kirjoitti:Fiat 127 luokiteltiin vuonna -71, joten sellaisella pääsee ikäkauteen G2 tai H1. Saa sen virittääkin ryhmään 2, vaikka autoyksilöllä ei ole kilpailuhistoriaa.
Kun nyt olen hiukan lueskellut esim. tuota http://www.historicrallyclubfinland.fi/ -sivustoa, niin vaikuttaisi, että 903 cc koneiselle Fiudelle ei vakioautona tule olemaan järkevää luokkaa. Olenko väärässä? Näin ollen joutuisi ajamaan vakiolla pikkukoneella 1300 cc viritettyjä vastaan. Eli Seiskalla ei voi kilpailla tasoisiaan vastaan edes historicissa.

Avatar
LeeHarvey
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja LeeHarvey » 07.12.2004 15:14

Rallisatiainen kirjoitti:
rafu kirjoitti:Fiat 127 luokiteltiin vuonna -71, joten sellaisella pääsee ikäkauteen G2 tai H1. Saa sen virittääkin ryhmään 2, vaikka autoyksilöllä ei ole kilpailuhistoriaa.
Kun nyt olen hiukan lueskellut esim. tuota http://www.historicrallyclubfinland.fi/ -sivustoa, niin vaikuttaisi, että 903 cc koneiselle Fiudelle ei vakioautona tule olemaan järkevää luokkaa. Olenko väärässä? Näin ollen joutuisi ajamaan vakiolla pikkukoneella 1300 cc viritettyjä vastaan. Eli Seiskalla ei voi kilpailla tasoisiaan vastaan edes historicissa.
Voit valita ajatko vakiona "ryhmässä I" vastaavia alle 1600cc vastaan vai "ryhmässä II" vastaavia alle 1300cc vastaan. Historicissahan tärkeintä ei ole voitto vaan vanhojen autojen aktiivi kunnioittaminen, joten mitä väliä luokkajaolla on. :roll:

Avatar
Rallisatiainen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 238
Liittynyt: 06.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Rallisatiainen » 07.12.2004 15:42

LeeHarvey kirjoitti:Historicissahan tärkeintä ei ole voitto vaan vanhojen autojen aktiivi kunnioittaminen, joten mitä väliä luokkajaolla on. :roll:
Tuollainen ei oikeastaan kunnioita edes autoa, omalla kunnialla tai voitolla ei merkitystä. Jotenkin aiemmin vain muistelin, että autolle olisi ollut kohtuullinen 851-1150 cc luokka tarjolla, mutta onkin vanhemmille pirsseille.

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MJT » 08.12.2004 20:51

Rallisatiainen kirjoitti:
LeeHarvey kirjoitti:Historicissahan tärkeintä ei ole voitto vaan vanhojen autojen aktiivi kunnioittaminen, joten mitä väliä luokkajaolla on. :roll:
Tuollainen ei oikeastaan kunnioita edes autoa, omalla kunnialla tai voitolla ei merkitystä. Jotenkin aiemmin vain muistelin, että autolle olisi ollut kohtuullinen 851-1150 cc luokka tarjolla, mutta onkin vanhemmille pirsseille.
Jos haluaa harrastaa, ei se ole kiinni moottorin koosta, tai auton merkistä. Jos haluaa voittaa pitänee harkita kalliiden autojen hankintaa. Välttämättä ei sekään tuo mainetta ja kunniaa. Parempi siis jos kunnioittaa vain vanhjen autojen "muistoa", ja mahdollista mainetta. Joskus ihmetyttää miksi ihmisille ei kelpaa kilpuriksi esim Lada. Autolla pystyy huimiin suorituksiin osaavilla käsillä. Nämäkin autot sopivat jo useampaankin Historic kategoriaan,

Avatar
riitta
KV
KV
Viestit: 456
Liittynyt: 21.01.2004 00:00
Paikkakunta: Vesilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riitta » 09.12.2004 08:45

MJT kirjoitti:Jos haluaa harrastaa, ei se ole kiinni moottorin koosta, tai auton merkistä. Jos haluaa voittaa pitänee harkita kalliiden autojen hankintaa. Välttämättä ei sekään tuo mainetta ja kunniaa. Joskus ihmetyttää miksi ihmisille ei kelpaa kilpuriksi esim Lada. Autolla pystyy huimiin suorituksiin osaavilla käsillä.
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki Sinulle MJT tästä kommentista!

Tähän kun vielä lisätään että miksei kelpaa pikkulitraiset autot ja muutama muu "ei seksikäs" automerkki...kuten olen sanonut aiemminkin...harrastamaan pystyy edullisestikin (ei siis halvalla vaan edullisemmin). Aikoinaan löytyi paljon kilpureita alle 1300 vehkeistä (meitä oli viivalla toistakymmentä) vaan nykyään ei enää ole "katu-uskottavaa" ajaa "pikkuautolla" kun siinä ei muka "tunne vauhtia" (tietysti tyypeille jotka ikänsä ajaneet isolitraisia voi tunne ollakin tuollainen, mutta alottelijalle/vähän ajaneelle saa noillakin vehkeillä ihan riittävästi "tilanteita" kun mennään niin paljon kun "laite kulkee")

Vastaa Viestiin