Historic 127
- Rallisatiainen
- Yleinen
- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Historic 127
Polttelisi suunnattomasti (taas) tuollainen Fiat 127 kisakäyttöön (kun moisesta kapineesta on jonkin verran kokemusta ja vanha suola janottaa ja seli seli).
Käsittääkseni 127 MkI menee H-ikäkauteen, mutta ainoastaan vakioautona (H1), pitääkö paikkansa?
AKK:n säännöissä (ainakaan tuossa www-versiossa) ei oikein käy ilmi mitään tuosta H-ikäkaudesta, mutta ilmeisesti teknikkasäännöt menevät kuten G-ikäryhmän vakioautoissa, vai?
Minkä verran kisoja (ralli ja sprint) tuolle H-ikäkaudelle löytyy?
Olisiko täällä ketään historic 127:n omistajaa? Löytyisikö luokitustodistusta tuolle MkI -mallille (itsellä vain MkII Sportin A ja B(1)-ryhmän luokitustodistukset).
Pitänee ottaa yhteyttä Rafuun...
Käsittääkseni 127 MkI menee H-ikäkauteen, mutta ainoastaan vakioautona (H1), pitääkö paikkansa?
AKK:n säännöissä (ainakaan tuossa www-versiossa) ei oikein käy ilmi mitään tuosta H-ikäkaudesta, mutta ilmeisesti teknikkasäännöt menevät kuten G-ikäryhmän vakioautoissa, vai?
Minkä verran kisoja (ralli ja sprint) tuolle H-ikäkaudelle löytyy?
Olisiko täällä ketään historic 127:n omistajaa? Löytyisikö luokitustodistusta tuolle MkI -mallille (itsellä vain MkII Sportin A ja B(1)-ryhmän luokitustodistukset).
Pitänee ottaa yhteyttä Rafuun...
- JLe
- A-Junnu
- Viestit: 138
- Liittynyt: 08.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: Historic 127
http://www.dasu.dk/Historiske-Homologer ... 414-71.TIFRallisatiainen kirjoitti:Löytyisikö luokitustodistusta tuolle MkI -mallille (itsellä vain MkII Sportin A ja B(1)-ryhmän luokitustodistukset).
- Rallisatiainen
- Yleinen
- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Kyllähän talossa on jo 7 kk asuttu (valmis se toisin ei ole). Keltaisessa pörssissä oli myynnissä yksi Keuruulla, mutta auto oli 903 cc koneella (ja MkII) sekä ilman penkkejä ja vöitä. Hintaakin pyydettiin 1700 euroa, joten en alkanut edes kauppoja hieromaan.seppo kirjoitti:Onko talo valmis kun alkaa auton viilaus taas poltella :D Minusta yksi Fiude ole täs taannoin myynnissä mut en muista oliko ralli.net markkinoilla...
Historic-auto kiinnostaisi, koska tuolloin voisi _oikeasti_ ajaa vertaisiaan vastaan kilpaa. Vakioautolla vauhti ei päätä huimaisi, mutta kustannukset lienevät varsin maltilliset.
- Rallisatiainen
- Yleinen
- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Re: Historic 127
Kiitos :DJLe kirjoitti:http://www.dasu.dk/Historiske-Homologer ... 414-71.TIF
- Rallisatiainen
- Yleinen
- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
- RHR
- Viestit: 14
- Liittynyt: 10.11.2004 00:00
Vastasin rallisatiainen YVllä niin ei mee myynnin puolelle täällä Muu tekniikka osiossa kirjoittelu. Muutkin saa YVllä lisätietoja jos haluaa!Rallisatiainen kirjoitti:Onko kyseessä siis pelkkä kori? Rullaava? Puskurit, sisustukset jne. paikoillaan/tallessa? 2d vai 3d?RHR kirjoitti:Multa löytyis 127 mk1 vm-76 raakakori. Loistava aihio esim Historic auton rakentamiseksi!
- Rallisatiainen
- Yleinen
- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Kun nyt olen hiukan lueskellut esim. tuota http://www.historicrallyclubfinland.fi/ -sivustoa, niin vaikuttaisi, että 903 cc koneiselle Fiudelle ei vakioautona tule olemaan järkevää luokkaa. Olenko väärässä? Näin ollen joutuisi ajamaan vakiolla pikkukoneella 1300 cc viritettyjä vastaan. Eli Seiskalla ei voi kilpailla tasoisiaan vastaan edes historicissa.rafu kirjoitti:Fiat 127 luokiteltiin vuonna -71, joten sellaisella pääsee ikäkauteen G2 tai H1. Saa sen virittääkin ryhmään 2, vaikka autoyksilöllä ei ole kilpailuhistoriaa.
- LeeHarvey
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Hyvinkää
Voit valita ajatko vakiona "ryhmässä I" vastaavia alle 1600cc vastaan vai "ryhmässä II" vastaavia alle 1300cc vastaan. Historicissahan tärkeintä ei ole voitto vaan vanhojen autojen aktiivi kunnioittaminen, joten mitä väliä luokkajaolla on.Rallisatiainen kirjoitti:Kun nyt olen hiukan lueskellut esim. tuota http://www.historicrallyclubfinland.fi/ -sivustoa, niin vaikuttaisi, että 903 cc koneiselle Fiudelle ei vakioautona tule olemaan järkevää luokkaa. Olenko väärässä? Näin ollen joutuisi ajamaan vakiolla pikkukoneella 1300 cc viritettyjä vastaan. Eli Seiskalla ei voi kilpailla tasoisiaan vastaan edes historicissa.rafu kirjoitti:Fiat 127 luokiteltiin vuonna -71, joten sellaisella pääsee ikäkauteen G2 tai H1. Saa sen virittääkin ryhmään 2, vaikka autoyksilöllä ei ole kilpailuhistoriaa.

- Rallisatiainen
- Yleinen
- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Tuollainen ei oikeastaan kunnioita edes autoa, omalla kunnialla tai voitolla ei merkitystä. Jotenkin aiemmin vain muistelin, että autolle olisi ollut kohtuullinen 851-1150 cc luokka tarjolla, mutta onkin vanhemmille pirsseille.LeeHarvey kirjoitti:Historicissahan tärkeintä ei ole voitto vaan vanhojen autojen aktiivi kunnioittaminen, joten mitä väliä luokkajaolla on.
- MJT
- WRC
- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Jos haluaa harrastaa, ei se ole kiinni moottorin koosta, tai auton merkistä. Jos haluaa voittaa pitänee harkita kalliiden autojen hankintaa. Välttämättä ei sekään tuo mainetta ja kunniaa. Parempi siis jos kunnioittaa vain vanhjen autojen "muistoa", ja mahdollista mainetta. Joskus ihmetyttää miksi ihmisille ei kelpaa kilpuriksi esim Lada. Autolla pystyy huimiin suorituksiin osaavilla käsillä. Nämäkin autot sopivat jo useampaankin Historic kategoriaan,Rallisatiainen kirjoitti:Tuollainen ei oikeastaan kunnioita edes autoa, omalla kunnialla tai voitolla ei merkitystä. Jotenkin aiemmin vain muistelin, että autolle olisi ollut kohtuullinen 851-1150 cc luokka tarjolla, mutta onkin vanhemmille pirsseille.LeeHarvey kirjoitti:Historicissahan tärkeintä ei ole voitto vaan vanhojen autojen aktiivi kunnioittaminen, joten mitä väliä luokkajaolla on.
- riitta
- KV
- Viestit: 456
- Liittynyt: 21.01.2004 00:00
- Paikkakunta: Vesilahti
- Viesti:
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki Sinulle MJT tästä kommentista!MJT kirjoitti:Jos haluaa harrastaa, ei se ole kiinni moottorin koosta, tai auton merkistä. Jos haluaa voittaa pitänee harkita kalliiden autojen hankintaa. Välttämättä ei sekään tuo mainetta ja kunniaa. Joskus ihmetyttää miksi ihmisille ei kelpaa kilpuriksi esim Lada. Autolla pystyy huimiin suorituksiin osaavilla käsillä.
Tähän kun vielä lisätään että miksei kelpaa pikkulitraiset autot ja muutama muu "ei seksikäs" automerkki...kuten olen sanonut aiemminkin...harrastamaan pystyy edullisestikin (ei siis halvalla vaan edullisemmin). Aikoinaan löytyi paljon kilpureita alle 1300 vehkeistä (meitä oli viivalla toistakymmentä) vaan nykyään ei enää ole "katu-uskottavaa" ajaa "pikkuautolla" kun siinä ei muka "tunne vauhtia" (tietysti tyypeille jotka ikänsä ajaneet isolitraisia voi tunne ollakin tuollainen, mutta alottelijalle/vähän ajaneelle saa noillakin vehkeillä ihan riittävästi "tilanteita" kun mennään niin paljon kun "laite kulkee")