Halpa merkkiluokka
- Saku_Tiainen
- B-junnu
- Viestit: 30
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Kannatan henk kohtaisesti sitä 1600 N luokkaa joka joissakin keskusteluissa ilmeisesti AKK:nkin puolella on vilahtanut.
Turvavarusteiden asennus, perävälityksen muutos, lukko ja iskareiden/jousien ja jarrujen parannus. Siinä ne muutokset ja eikun ajamaan. 1,6 :ssa liikutaan jo kuitenkin 100 hv:n paremmalla puolella vakionakin joten ihan kelpo kyytiä silläkin saa.
Turvavarusteiden asennus, perävälityksen muutos, lukko ja iskareiden/jousien ja jarrujen parannus. Siinä ne muutokset ja eikun ajamaan. 1,6 :ssa liikutaan jo kuitenkin 100 hv:n paremmalla puolella vakionakin joten ihan kelpo kyytiä silläkin saa.
- Rallisatiainen
- Yleinen
- Viestit: 238
- Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Mielestäni 1600 N ei muuta tilannetta verrattuna nykyiseen pikkunasseen. Koska 1,6-litraisetkin ovat KV-luokiteltuja (siis uusia) on autojen hinnat varsin kovia (vert. vaikkapa Trophyn ännäläiset Polot). Pelkkä kuutiotilavuus ei tee autosta halpaa tai kallista. Tuollaiseen 16-sataseen kun laittelee laatikon, lukon, Öhläriä/Proflexiä/Protarckiä jne. ollaankin lähes samoissa hintaluokissa kuin 2-litraisten ännäläisten kanssa. Lisäksi noista 1,6 ännäläisistäkin valikoituu se kilpailukykyisin auto (vert. nykyisen ännän Civic) ja taas ollaan lähes merkkiluokassa.Saku_Tiainen kirjoitti:Kannatan henk kohtaisesti sitä 1600 N luokkaa joka joissakin keskusteluissa ilmeisesti AKK:nkin puolella on vilahtanut.
Järkevämpää olisi perustaa luokka autoille, jotka ovat KV-vanhentuneita, jolloin perusauton hinta olisi edullinen. Tällä hetkellä ännäläisiä Astroja on Suomi täynnä ja käytännössä niillä ei paljoa kyläkisoja kummempia enää ajella. Tuollaisesta autosta kun poistettaisiin säädettävät/lisäsäiliölliset alustat ja suorakytkentälaatikot, oltaisiin välittömästi edullisemmassa hintaluokassa.
Mielestäni auton pitäisi olla vaikkapa tuollainen Astra tai Escort ja sallittaisiin vain seuraavat muutokset:
- Jouset ja vaimentajat (ei säädettävät/lisäsäiliölliset, ei muutoksia kiinnityksiin)
- Välitykset vakiot, mutta askin saisi vahventaa ja lukon asentaa.
- Kori saataisiin vahvistaa ja mahdollisesti keventää johonkin määrättyyn luokittelupainoon. Myös ei GSI Astran kori sallittu, mutta luokittelupainoissa pysyttävä.
- Jarrupalat ja letkut voisi vaihtaa (ei satuloita, levyjä tms.)
- Moottori täysin vakio myös ruisku/sytkäboxi vakio, ainoat sallitut muutokset pakoputkisto ja ilmansuodatin.
- peteracing
- KV
- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
tämmöstä itsekkin aattelin...
tämmöstä itsekkin aattelin mut meni vahingossa omax topikix ...merkkiluokat tylsiä..
tosiasiahan o se ett kyllä me harrastajat voidaan saada sellanen luokka ku halutaan,pitää vaan olla tarpeex porukkaa takana
tosiasiahan o se ett kyllä me harrastajat voidaan saada sellanen luokka ku halutaan,pitää vaan olla tarpeex porukkaa takana
power is nothing without control...
- Saku_Tiainen
- B-junnu
- Viestit: 30
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- VAZ-rallye
- A-Junnu
- Viestit: 54
- Liittynyt: 14.07.2004 00:00
- Unto
- KV
- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
VAZ-rallye kirjoitti:No mitäs ne N 1600 autot käytännössä on ja mistä niitä löytyy?
Citika saxo, Peugeot 106...
Euroopassa noita on tallit väärällään. Oma mieleni olisi kallellaan enempi a1600:siin niitäkin kun löytyy vanhalta mantereelta joka makuun...
http://www.rallycarsforsale.net/
- VAZ-rallye
- A-Junnu
- Viestit: 54
- Liittynyt: 14.07.2004 00:00
Mutta noillehan on jo 1400 Trophy!Ja siellä ei tulevaisuudessa halvalla voi pärjätä!Unto kirjoitti:VAZ-rallye kirjoitti:No mitäs ne N 1600 autot käytännössä on ja mistä niitä löytyy?
Citika saxo, Peugeot 106...
Euroopassa noita on tallit väärällään. Oma mieleni olisi kallellaan enempi a1600:siin niitäkin kun löytyy vanhalta mantereelta joka makuun...
http://www.rallycarsforsale.net/
-
- KV
- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Jos halutaan kulujen pysyvän kurissa niin autojen täytyisi olla juuri tuolla edempänä mainittuja esim. Golf mk2 , Kadett gsi , Bmw 320 tai 325 tai jokin muu vanha suhteellisen tehokas pikkusportti. Eikä saisi käyttää tosiaan mitään Öhlinssin alustoja eikä muita vastaavia kalliita osia eli tyyliin turvakaaret sisään ja menoksi. Etuvetoisessa pelkkä lukkokin nostaa nintaa äkkiä jo 1000 euroa. Se on sitten eri asia kuinka hurjaa kyytiä tuollaiset autot antavat mutta kaikki ajaisivat ainakin tasaisella kalustolla.
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- tigru6
- Yleinen
- Viestit: 183
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Riihimäki
1400 Trophyyn menee esim. Peugeot 106 Rallye, Citroen AX GTI / Sport, VW Polo, Suzuki Swift ja kaikki luokitellut ALLE 1400 kuutioiset.VAZ-rallye kirjoitti:Mutta noillehan on jo 1400 Trophy!Ja siellä ei tulevaisuudessa halvalla voi pärjätä!Unto kirjoitti:VAZ-rallye kirjoitti:No mitäs ne N 1600 autot käytännössä on ja mistä niitä löytyy?
Citika saxo, Peugeot 106...
Euroopassa noita on tallit väärällään. Oma mieleni olisi kallellaan enempi a1600:siin niitäkin kun löytyy vanhalta mantereelta joka makuun...
http://www.rallycarsforsale.net/
Taasen N1600 luokkaan menee Esim. Peugeot 106 Rallye S16, Citroen Saxo VTS, VW Polo GTI, Renault Clio S16, Opel Corsa, jne. Eli autot ovat 1600 kuutioisia ja EIVÄT mene 1400 trophyyn vaan kuuluvat omaan luokkaan.
Itse olen sitä mieltä että 1600 kuutioiset kuuluvat ralleihin siinä missä muutkin, ja pääseehän niillä ajamaan nytkin jos haluaa ei ole omaa luokkaa tällä hetkellä. Jos autoja tulee tarpeeksi niin eiköhän luokkakin tulisi, niinkuin 1400 luokka. Aluksi niilläkin ajettiin 2 litraisten kanssa samassa luokassa.
- VAZ-rallye
- A-Junnu
- Viestit: 54
- Liittynyt: 14.07.2004 00:00
Nuo listassa mainitut N 1600 autot ovat kaikki erikoismalleja, jotka on haettava kauempaa.Ja jokainen puskuri, listanpätkä ym. maksaa taas maltaita, joten se siitä "halpaluokasta".En väitä vastaan, etteikö noille autoille saataisi tasainen luokka, mutta tällä tapettaisiin 1400 trophy.Olen edelleen sitä mieltä, että "halpaluokan" autojen tulisi olla yleisiä malleja tehokkailla moottoreilla esim. alle 2l ja alle 130 tai 150 hp!Turha kai näistä on haaveilla, AKK:n kiinnostus taitaa olla MM-tason kalustossa.
- antti_paa
- B-junnu
- Viestit: 43
- Liittynyt: 29.08.2004 00:00
menkää jokkikseen!!!!!!!!!
siistiä ja halapaa touhua
paras kilpailu luokka koko suomessa (src:n jälkeen)siellä ne oikiat kuskit on ja oikiat autot
jokkis on katsojanki kannalta mukavampaa,koska rallissa ei nää ku yhen vilauksen, mutta jokkiksessa näkkee koko ajan. on se vaan niin rentoa ajaa toisiin pahki...kyllä rytisee.



ford escort rs2000
Re: menkää jokkikseen!!!!!!!!!
Mielestäni on mieluisampaa katsoa "nopeita vilahduksia", kuin rataa kiertäviä toinen toistaan hienompia jokamiesluokan autoja.antti_paa kirjoitti:siistiä ja halapaa touhuaparas kilpailu luokka koko suomessa (src:n jälkeen)siellä ne oikiat kuskit on ja oikiat autot
![]()
jokkis on katsojanki kannalta mukavampaa,koska rallissa ei nää ku yhen vilauksen, mutta jokkiksessa näkkee koko ajan. on se vaan niin rentoa ajaa toisiin pahki...kyllä rytisee.
Katsojat varmaan menevät sinne mihin haluavat....
- pete1
- WRC
- Viestit: 992
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: menkää jokkikseen!!!!!!!!!
Olen itse vastaan koko jokkis touhua. Aivan hirveän näköisiä autoja, savuttaa ja kestää pari kierrosta...antti_paa kirjoitti:siistiä ja halapaa touhuaparas kilpailu luokka koko suomessa (src:n jälkeen)siellä ne oikiat kuskit on ja oikiat autot
![]()
jokkis on katsojanki kannalta mukavampaa,koska rallissa ei nää ku yhen vilauksen, mutta jokkiksessa näkkee koko ajan. on se vaan niin rentoa ajaa toisiin pahki...kyllä rytisee.
No niin, asiasta toiseen, eikös tuo 1600 luokkakin aika kalliiksi tule, kun autoina olisi Saxoa sun muuta?Tuollainen Saxo maksaa jo lähteissäkin jo kohtuullisen paljon.Eikös lähtökohta ollut, että auto saisi maksaa muutaman tuhannen euroa... :?
Lappu lattiaan ja NIMI LEHTEEN... www.kortesuo.com
- escortcosworth
- WRC
- Viestit: 905
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: menkää jokkikseen!!!!!!!!!
Kyllä se jokkiskin menee MINULLA siinä rallin sivussa hyvin, kun tutut ajeleepi...pete1 kirjoitti:Olen itse vastaan koko jokkis touhua. Aivan hirveän näköisiä autoja, savuttaa ja kestää pari kierrosta...antti_paa kirjoitti:siistiä ja halapaa touhuaparas kilpailu luokka koko suomessa (src:n jälkeen)siellä ne oikiat kuskit on ja oikiat autot
![]()
jokkis on katsojanki kannalta mukavampaa,koska rallissa ei nää ku yhen vilauksen, mutta jokkiksessa näkkee koko ajan. on se vaan niin rentoa ajaa toisiin pahki...kyllä rytisee.
No niin, asiasta toiseen, eikös tuo 1600 luokkakin aika kalliiksi tule, kun autoina olisi Saxoa sun muuta?Tuollainen Saxo maksaa jo lähteissäkin jo kohtuullisen paljon.Eikös lähtökohta ollut, että auto saisi maksaa muutaman tuhannen euroa... :?
Ja asiasta viidenteen, kyllähän tuokin luokka mukana menisi, mutta meillähän on jo 1400-Trophy ja olkoonkin! Ja yhdyn Pete1:sen sanoihin, Saxo ei ole mikään maailman halvin auto + viritykset päälle...