ford 205 alakerta
- ffm
- Viestit: 2
- Liittynyt: 06.07.2004 00:00
ford 205 alakerta
mitä eroa on 205 alakerralla ja tavallisella alakerralla ja paljon on 205 alakerran syl. halkaisia vakiona
- rallitalli
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.09.2004 00:00
seitsemän (7) std porausta
Kuten HBRteam kertoo. Keskimäärin 90.8 ja 205. Riittävä tarkkuus normaalille käyttäjälle.
2.0 sohc lohko käyttöön 1970. Aluksi sylinteriputket luokiteltiin 1 - 4. Näihin männät 1 - 4. Fordin "huoltomoottorin" poraus oli "4". Tästä tarkka arvo 90.830mm ja 0.010 toleranssi.
Std 2.0 saattoi olla myös A, B tai C (91.330mm) > yleensä hyötyajoneuvot. Ns porauskoot olivat 0.50 ja 1.00 (91.330mm). Valmistus päättyi 1982-84.
"RS2000" Gr1 ja Gr2 käyttivät samaa R-moottoria valikoidusti. Suurin luokiteltu takomäntä 90.95mm. Mäntä määräsi porauksen koon.
2.0 lohko notkui. Autossa saattoi olla +.4mm rkl. Kiertokanki oli painava ja alapesä heikko = vastapainon vastapuoli. Parhaat kk:t olivat 205 "ruiskussa". Jos 2wd Cosworthia ei lasketa. 2.0 lohkossa 205 kampiakseli on hyvä vakuutus.
Vahvempi 205 lohko 80-luvun alussa. "205" kissan kokoisin kirjaimin kyljessä ja enemmän "rautaa" heikkouksia peittämässä. Tämänkin B-myllyn std sylinterikoot ovat 1 - 4 ja A - C. Cosworth 2wd on valikoitu 205.
91.330mm visailu. Std vai porattu. Koneistamon jäljiltä 91.330 on +.50 ylikokoinen = jälkiporattu luokituksen jälkeen. Tehtaan jättäessän lohko C = 91.330mm. Mutta oversize C eli överdimension klass C eli std.
Myyntiteknikkaa. C ylikokoa ei tarvitse erikseen ilmoittaa = uusi ja std mitoissa. Mutta se on ylikokoa alle 2000c luokkaan.
Paras lisätieto yksissä kansissa löytynee Hammillin Pinto & Cossu virikirjasta. Tiedoksi HBRteamille: Kuplan viritysopas on paketoituna.
Kirjoitus on täysin riippumaton muista kirjoittajista. Se perustuu "rallitallin" kirjalliseen arkistoon. Sopii tulla katsomaan vaikka kanootilla. Kymijokea nousten läpi Kimolan kanavan, Päijänne ei ole vielä jäässä.
2.0 sohc lohko käyttöön 1970. Aluksi sylinteriputket luokiteltiin 1 - 4. Näihin männät 1 - 4. Fordin "huoltomoottorin" poraus oli "4". Tästä tarkka arvo 90.830mm ja 0.010 toleranssi.
Std 2.0 saattoi olla myös A, B tai C (91.330mm) > yleensä hyötyajoneuvot. Ns porauskoot olivat 0.50 ja 1.00 (91.330mm). Valmistus päättyi 1982-84.
"RS2000" Gr1 ja Gr2 käyttivät samaa R-moottoria valikoidusti. Suurin luokiteltu takomäntä 90.95mm. Mäntä määräsi porauksen koon.
2.0 lohko notkui. Autossa saattoi olla +.4mm rkl. Kiertokanki oli painava ja alapesä heikko = vastapainon vastapuoli. Parhaat kk:t olivat 205 "ruiskussa". Jos 2wd Cosworthia ei lasketa. 2.0 lohkossa 205 kampiakseli on hyvä vakuutus.
Vahvempi 205 lohko 80-luvun alussa. "205" kissan kokoisin kirjaimin kyljessä ja enemmän "rautaa" heikkouksia peittämässä. Tämänkin B-myllyn std sylinterikoot ovat 1 - 4 ja A - C. Cosworth 2wd on valikoitu 205.
91.330mm visailu. Std vai porattu. Koneistamon jäljiltä 91.330 on +.50 ylikokoinen = jälkiporattu luokituksen jälkeen. Tehtaan jättäessän lohko C = 91.330mm. Mutta oversize C eli överdimension klass C eli std.
Myyntiteknikkaa. C ylikokoa ei tarvitse erikseen ilmoittaa = uusi ja std mitoissa. Mutta se on ylikokoa alle 2000c luokkaan.
Paras lisätieto yksissä kansissa löytynee Hammillin Pinto & Cossu virikirjasta. Tiedoksi HBRteamille: Kuplan viritysopas on paketoituna.
Kirjoitus on täysin riippumaton muista kirjoittajista. Se perustuu "rallitallin" kirjalliseen arkistoon. Sopii tulla katsomaan vaikka kanootilla. Kymijokea nousten läpi Kimolan kanavan, Päijänne ei ole vielä jäässä.