kilpurin sähköt sisälle...
- peteracing
- KV
kilpurin sähköt sisälle...
mikä on syy siihen ett kilpureihin tehdään sulakkeet ja releet sisälle esim. kojelautaan,voisko joku valaista mua ku en ite osaa laittaa ees mopoon valoja.. 

power is nothing without control...
- GreenSlide
- Yleinen
Re: kilpurin sähköt sisälle...
eiköhän yksi syy ole se että jos pätkällä palaa sulake ni nopeitenhan se tulee vaihdettua kun se sulake rasia on siinä kartturin nenän edessä kun että se olisi sielä jossain konepellin alla...peteracing kirjoitti:mikä on syy siihen ett kilpureihin tehdään sulakkeet ja releet sisälle esim. kojelautaan,voisko joku valaista mua ku en ite osaa laittaa ees mopoon valoja..
- peteracing
- KV
sulake palaa...
sanokaa jos oon väärässä mut eihän sulake käsittääksi pala jos kaikki o kunnossa...
mites sit sellanen juttu ku joku joskus sano ett releitä ei välttämättä tarvi jos on tarpeex jämerät katkaisijat???
mites sit sellanen juttu ku joku joskus sano ett releitä ei välttämättä tarvi jos on tarpeex jämerät katkaisijat???
-
- KV
Taitaa noiden lisäksi olla muutama muukin syy miksi suurin osa sähköistä pidetään sisällä.
- Konehuoneessa on heikosti tilaa
- Toimintaymppäristö paljon parempi => lämpötila, kosteus
- Jos joku alkaa käryämään niin sen huomaa heti => jos konehuoneessa joku vaikka alkaa sauhuamaan niin ei sitä huomaa ja koko laitos palaa lopulta.
- Viimeisin ehkä on se muutaman kilon tuominen taaksepäin painosuhteen takia (on kyllä pieni vaikutus)
- helpompi tehdä releohjaukset ja relekytkennät lyihyillä johdoilla sisälle.
- Konehuoneessa on heikosti tilaa
- Toimintaymppäristö paljon parempi => lämpötila, kosteus
- Jos joku alkaa käryämään niin sen huomaa heti => jos konehuoneessa joku vaikka alkaa sauhuamaan niin ei sitä huomaa ja koko laitos palaa lopulta.
- Viimeisin ehkä on se muutaman kilon tuominen taaksepäin painosuhteen takia (on kyllä pieni vaikutus)
- helpompi tehdä releohjaukset ja relekytkennät lyihyillä johdoilla sisälle.
Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Vakiokipolla :D
- Heebo
- Yleinen
Re: sulake palaa...
mites sit sellanen juttu ku joku joskus sano ett releitä ei välttämättä tarvi jos on tarpeex jämerät katkaisijat???[/quote]
Kyllähän se tietenkin niin on ainakin kestävyyden kannalta en sitten tiedä että saadaanko releillä jotain muuta hyötyä kuin että on nopeampi vaihtaa kuin katkaisija .
Kyllähän se tietenkin niin on ainakin kestävyyden kannalta en sitten tiedä että saadaanko releillä jotain muuta hyötyä kuin että on nopeampi vaihtaa kuin katkaisija .
-
- KV
Onhan se tietysti myös hienon näköistä kun on koko koelauta täynnä mittareita,sulakkeita ja katkaisijoita
Oikeesti ainakin mulla ne on sen takia kaikki näkyvillä että ainakin heti huomaa missä vika(ei ole muuten ikinä ollut sähkövikaa kilpa-autossa kiitos siitä sähkömiehelle) :)

http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- toni
- B-junnu
TARKENNUS: enemmän laitteita = enenemmän MAHDOLLISIA vikapaikkoja.
Jos sellaisia laitteita keksitään niin minusta tulee työtön.
Mitä yksinkertaisempi laite/virtapiiri ,sen toimintavarmempi ja huoltoystävällisempi.
Mikään sähkölaite ei kestä ikuisuuksia........."RÄPELLYKSIÄ " OLEMME VARMAAN KAIKKI NÄHNEET. JA JOTKUT JOPA KARTTURIN JALKOIHIN HYPYN JÄLKEEN PUDONNEITA SULAKE JA RELERASIOITA. HYVIN TEHTY KESTÄÄ ISÄLTÄ POJALLE..
Jos sellaisia laitteita keksitään niin minusta tulee työtön.
Mitä yksinkertaisempi laite/virtapiiri ,sen toimintavarmempi ja huoltoystävällisempi.
- kuppe
- Viesti:
Pistäppä sähköjä kylmään ja kosteaan konehuoneeseen niin rupiaa ns"vihreitä matoja" kasvamaan, eli hapettuu liitoksista. Tietysti jos jaksaa eristää kaikki liitokset... Mutta mukavampi vaihtaa esim. puhaltimen sulake joka voi mennä muuten vaan pitkän käytön kanssa vanhoilla vehkeillä, siitä naaman edestä.
- peteracing
- KV
matoja..
vai matoja kasvaa..
ei noissa siviiliautoissa oo ainakaan mulla koskaan mitään tommosia vaivoja ollu...

ei noissa siviiliautoissa oo ainakaan mulla koskaan mitään tommosia vaivoja ollu...
-
- KV
Sitten vielä sellainen juttu että siviili sähköissä on yleensä kilometri ylimääräistä johtoa ja aika paljon kaikkia sulakkeita sekä releitä myös.
Näin on ainakin ollut niissä automalleissa millä olen ajanut ja luulenpa kun kilpa autot muuttuu uudemmiksi niin ei se johto määräkään niissä ainakaan vähene.
Näin on ainakin ollut niissä automalleissa millä olen ajanut ja luulenpa kun kilpa autot muuttuu uudemmiksi niin ei se johto määräkään niissä ainakaan vähene.
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- Masapee
- Ralli.net Admin
Katso myös
Katso myös keskustelut: http://www.ralli.net/modules.php?name=F ... opic&t=658
http://www.ralli.net/htdocs/dcforum/DCF ... /1570.html
http://www.ralli.net/htdocs/dcforum/DCF ... /1570.html
Matti Partanen
- Ralli.net admin -
- Ralli.net admin -