
Kova taka jousitus?
- Hare_
- A-Junnu
- Viestit: 82
- Liittynyt: 08.11.2004 00:00
- Paikkakunta: Kajaani
Kova taka jousitus?
Juu auto on välikoppa eskort ja perä on niin jäykkä että kun satakilonen hyppää peräkonttiin nin ei laske kun joku 5cm ja kun käsin painaa nin hyvä että homaa että perä joustaa. Lehtijousta pitäs varmaan saada vähän mellonmaksi. Miten? 

Re: Kova taka jousitus?
yksi latta jousipakasta pois ja hanaa!Hare_ kirjoitti:Juu auto on välikoppa eskort ja perä on niin jäykkä että kun satakilonen hyppää peräkonttiin nin ei laske kun joku 5cm ja kun käsin painaa nin hyvä että homaa että perä joustaa. Lehtijousta pitäs varmaan saada vähän mellonmaksi. Miten?
- TJV-Racing Team
- B-junnu
- Viestit: 45
- Liittynyt: 24.09.2004 00:00
- Hare_
- A-Junnu
- Viestit: 82
- Liittynyt: 08.11.2004 00:00
- Paikkakunta: Kajaani
- TJV-Racing Team
- B-junnu
- Viestit: 45
- Liittynyt: 24.09.2004 00:00
Hare_ kirjoitti:Joo ei oo kun yks lehti jousi! En ole kokeilliit tuota alempien tankojen irti käyttöä. Siis on neli linkki ja on zeta linkkikin. Mitä meinaa jos perä löystyy kun alemmat linkit ottaa pois onko se jotenkin väärin säädetty tai jotain?
Silloin Linkkitankojen geometria menee "vähän" ristiin....
Voisin lyödä vetoa et pehmenee kun otat tangot pois.
Kerro kuin kävi niin nauretaan yhdessä!!!!!! :D :D
- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Ettei vaan sulla oo sportin 1-lehtinen jousi(vahvenee keskellepäin)
,jos jostain saat sen normaalin jousipakan(3-lehtinen) ja siitä se pelkkä norra ja toinen lehti niin pitäis taatusti liikkua...pelkällä norralla ei kanna auton perää kuten sääntö vaatii... 
Miten on rakennettu liikevara lehdelle?,eli onko rullat etupäässä sallimassa lehden pituusliikkeen jouston aikana...

Miten on rakennettu liikevara lehdelle?,eli onko rullat etupäässä sallimassa lehden pituusliikkeen jouston aikana...
- 0101220
- Viestit: 1
- Liittynyt: 14.11.2004 00:00
Perä jäykkänä täälläkin
Eli auto mk1 ecort. Takana alkuperäinen rakenne muuten, mutta lisätty jonkun edellisen omistajan toimesta akselin yläpuolelle molemmin puolin tuki tangot. Ihmettelin kun lehtijousi purkautu eli jouset lähti uimaan eteen ja osa taakse päin.
Hommaa tutkiessa huomasin että ei takapää jousta juuri ollenkaan. ( Sen mitä lehtipakka taipuu etukiinnitys pisteen ja akselin välillä)
Onko lehtipakassa (alkuperäisissä) , jonkin moinen keskitystappi mikä pitää lehtipakan kasassa.
EI nimittäin sellaista löytynyt kun purin sitä. Jos kuuluu olla, on varmaankin katkennut ja tippunut, koska kyseisen rakenteen johdosta kohdistuu tappii aika voimat.
Hommaa tutkiessa huomasin että ei takapää jousta juuri ollenkaan. ( Sen mitä lehtipakka taipuu etukiinnitys pisteen ja akselin välillä)


- northwest
- KV
- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Nuo ylätangot on ns.RS-tuet,ja kyllä siellä lehtijousipakassa kuuluu olla "keskinaula" joka pitää akselin oikeassa kohtaa lehtiä.Voi olla että on käynyt vanhanaikaisesti sille joka on asentanut noi lisätangot,auton kuuluu olla ajokorkeudessa kun korvat hitsataan paikoilleen.Eli ei pyörät ilmassa,tällöin juuri tangot estävät akselin normaalin liikkeen.Kun saat sen keskinaulan paikoilleen ja akselin kiinni kokeile ottaa ne tangot irti toisesta päästään ja katso ajokorkeudessa osuuko pultinreikä kohdalleen 