Ei ehkä liity ralliin mitenkään, mutta ei tällaista saa tapahtua!

Audilla kun on tapana käyttää Tiptronic-vaihteistoa, josta voi valita myös käsivalintamahdollisuuden. Ja sen luonnollisesti valitsee juusto, jonka tarjoituksena on testata auton kulkupuolta. Noita RS-malleja tuskin saa muilla vaihteistoilla? Korjatkaa jos olen väärässä.ariwalk kirjoitti:Totaa, yks homma vaa vähä kusi. Jos kaveri on pyörätuolissa ni mite sil on sit manuaali vaihteisto?
On pyörätuolissa joo, mutta autossa on käsihallintalaitteet. Elikkäs siinä on ratin paikalla semmoset moponsarvet, joissa käsittääkseni (korjatkaa jos käsitykseni on väärä) on kytkinkahva kuten mopossakin.ariwalk kirjoitti:Totaa, yks homma vaa vähä kusi. Jos kaveri on pyörätuolissa ni mite sil on sit manuaali vaihteisto?
Itse kyllä ymmärrän tuosta että kytkin on toteutettu jotenkin toisin kuin normaalilla jalkapolkimella.Ja että omilla laitteillani tuollaista kytkimen sivuun ampumista ei saa aikaan, se luistattaa aina vähän.
Olen ollut kyseisen kaverin kyydissä hänen edellisessä autossaan (Audi S2). Siinä oli normaaliratin takana puoliympyrän muotoinen kaasukahva ja puoliympyrän muotoinen jarrukahva. Vaihdekeppi oli ihan normaali manuaalin keppi ja kytkin irroitti heti kun vaihdekeppiä lähti vetämään mihin tahansa suuntaan (syvällisemmästä kytkimenkäytön sielunelämästä mulla ei ole tietoa). Rata-ajossa kaveri muuten laittoi jalat takiaistarroilla penkkiin kiinni, etteivät heiluneet ihan tolkuttomasti.Theimp kirjoitti: On pyörätuolissa joo, mutta autossa on käsihallintalaitteet. Elikkäs siinä on ratin paikalla semmoset moponsarvet, joissa käsittääkseni (korjatkaa jos käsitykseni on väärä) on kytkinkahva kuten mopossakin.
ookoo :)KHN kirjoitti:Olen ollut kyseisen kaverin kyydissä hänen edellisessä autossaan (Audi S2). Siinä oli normaaliratin takana puoliympyrän muotoinen kaasukahva ja puoliympyrän muotoinen jarrukahva. Vaihdekeppi oli ihan normaali manuaalin keppi ja kytkin irroitti heti kun vaihdekeppiä lähti vetämään mihin tahansa suuntaan (syvällisemmästä kytkimenkäytön sielunelämästä mulla ei ole tietoa). Rata-ajossa kaveri muuten laittoi jalat takiaistarroilla penkkiin kiinni, etteivät heiluneet ihan tolkuttomasti.Theimp kirjoitti: On pyörätuolissa joo, mutta autossa on käsihallintalaitteet. Elikkäs siinä on ratin paikalla semmoset moponsarvet, joissa käsittääkseni (korjatkaa jos käsitykseni on väärä) on kytkinkahva kuten mopossakin.