starlet perä
- rallitalli
- A-Junnu
- Viestit: 90
- Liittynyt: 29.09.2004 00:00
raakaa työtä vain
Työtehtävä: rwd Starletin (perään) banjoon halutaan Ford enkkuperän perämurikka ja Ladan vetarit.
Lyhyt työohje: 1) ota Starletin perä + Enkkuperä + Ladan perä, 2) pura Starletin perä vaikka jigiin, merkitse myös vetolinja, 3) pura Enkkuperä, 4) pura Ladan perä ja ota vetarit mitaksi, 5) mittavetareita + Enkun murikkaa ja banjoa + Staran banjoa käyttäen valitse katkaisukohdat, 6) mittaa vielä kerran ja leikkaa banjot poikki, 7) hitsaa yhteen Starletin banjosta pyöränpuoleset päät ja Enkusta otettu perämurikan ympäristö - muista vetolinja,
niputa tehtyyn Stara/Enkku -banjoon Ladan vetarit ja Enkku perämurikka kera Salisbury kitkalukon, 9) kun halusit jättää Staran alkuperäiset perätuennat niin tulihan Enkkubanjosta vain se murikan ympäristö.
Toteutustapoja on useita. Edellä on lyhennelmä kirjallisesta aineistosta miten mainittu työ tehtiin Hämeessä 90-luvun alussa. Työarvio 10-15h ja työkustannukset (teetätys) 200-300e. Ammattimiehillä on omat patettinsa ja aikataulunsa. Eikä mitään "vakio"Starlettia ole olemassa. Vain peltikuoret näyttävät lähes melkein samannäköisiltä.
Työn allla on "Starlet kisakuntoon". Otetaan mielellään vastaan takapotku Starletin rakenteluun liittyvää aineistoa "Rallitalli, PL 31, 17201 VÄÄKSY". tai ralli.talli@phnet.fi. Erityisesti kuvat ja pirrokset kiinnostavat.
PS: jäipi se perämurikka mainitsematta 5) kohdassa = lisätty ja käyppä myös katsomassa "Mikä perä Starlettiin" tuolta "moottori ja voimansiirto" puolelta. Niitähän on noita vetarin mittoja monia ja murikkaanhan se lopullinen sovitus.
Lyhyt työohje: 1) ota Starletin perä + Enkkuperä + Ladan perä, 2) pura Starletin perä vaikka jigiin, merkitse myös vetolinja, 3) pura Enkkuperä, 4) pura Ladan perä ja ota vetarit mitaksi, 5) mittavetareita + Enkun murikkaa ja banjoa + Staran banjoa käyttäen valitse katkaisukohdat, 6) mittaa vielä kerran ja leikkaa banjot poikki, 7) hitsaa yhteen Starletin banjosta pyöränpuoleset päät ja Enkusta otettu perämurikan ympäristö - muista vetolinja,

Toteutustapoja on useita. Edellä on lyhennelmä kirjallisesta aineistosta miten mainittu työ tehtiin Hämeessä 90-luvun alussa. Työarvio 10-15h ja työkustannukset (teetätys) 200-300e. Ammattimiehillä on omat patettinsa ja aikataulunsa. Eikä mitään "vakio"Starlettia ole olemassa. Vain peltikuoret näyttävät lähes melkein samannäköisiltä.
Työn allla on "Starlet kisakuntoon". Otetaan mielellään vastaan takapotku Starletin rakenteluun liittyvää aineistoa "Rallitalli, PL 31, 17201 VÄÄKSY". tai ralli.talli@phnet.fi. Erityisesti kuvat ja pirrokset kiinnostavat.
PS: jäipi se perämurikka mainitsematta 5) kohdassa = lisätty ja käyppä myös katsomassa "Mikä perä Starlettiin" tuolta "moottori ja voimansiirto" puolelta. Niitähän on noita vetarin mittoja monia ja murikkaanhan se lopullinen sovitus.
- emk67
- KV
- Viestit: 356
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Jääli