Sopiva pääsylinterin koko volvon nelimäntäisille satuloille?

Ralli- ja sprint autojen alustaan ja koriin yms. liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
buutini
Viestit: 19
Liittynyt: 31.08.2004 00:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Sopiva pääsylinterin koko volvon nelimäntäisille satuloille?

Viesti Kirjoittaja buutini » 09.01.2005 13:03

Eli mikäköhän olisi sopiva koko noille volvon satuloille. Nyt on 0.625" ja poljin menee pohjaan jos käyttää kumpaakin etukulmaa. Toisen puolen letku puristuksiin ja jarrut toimii normaalisti. Eli pääsylinteri liian pieni. (eikö?)

Avatar
1403
Yleinen
Yleinen
Viestit: 273
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Sopiva pääsylinterin koko volvon nelimäntäisille satuloi

Viesti Kirjoittaja 1403 » 09.01.2005 15:24

Itsellä kyllä toimi erittäin hyvin volvon jarrujen kanssa 0.625" pääsylinterit, toki eteen ja taakse oli oma sylinteri (pedal box), Piti jopa painottaa enemmän takapäähän että sai jarrut balanssiin....

Avatar
buutini
Viestit: 19
Liittynyt: 31.08.2004 00:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja buutini » 09.01.2005 17:17

Joo kyllähän siellä on pedalbox. Eli se 0.625 pääsylinteri on vain noille volvon satuloille.

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 09.01.2005 19:33

kyllä sun jarrusatulassa on jotain häikkää, 0,625 riittää ihan varmaan satula ei ole suorassa levyyn nähden tai palat ovat kartiot, tai jotain vastaavaa. 0,625 riittää WRC autossa 6 mäntäisille satuloille niin kyllä riittää myös volvon satuloille. ja taka päähän 0.70 niin ei tartte rakennella paineen rajoittimia, kun en ymmärrä että ensin laitetaan rahat tehokkaisiin jarruihin ja sitten rajoitetaan tehoa erillisillä paineenrajoittimilla se kun ei ole oikein. Tarkista että kaikki pinnat linjaa suoraa toisiinsa nähden ne pitää olla jus eikä melkein, jos ei ole niin aina pehmee polin niin kauan kuin palat kuluvat vinoon. Sitten paranee pidot
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
Raiser
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 98
Liittynyt: 07.10.2004 00:00
Viesti:

noni

Viesti Kirjoittaja Raiser » 09.01.2005 21:02

arska perhana ... :wink:
Foorumi sannoo et ollaan b-junnuja perhana 8O

Avatar
buutini
Viestit: 19
Liittynyt: 31.08.2004 00:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja buutini » 09.01.2005 21:24

Mikäs ton sitte selittää että kun laittaa puristimet toiseen jarruletkuun niin toinen puoli alkaa toimia normaalisti. Ja on ihan sama kumman puolen letkun puristaa niin toisenpuolen jarru pelittää?

Avatar
Tommi_Turunen
B-junnu
B-junnu
Viestit: 22
Liittynyt: 17.06.2004 00:00
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Tommi_Turunen » 09.01.2005 21:56

Vika on luultavasti siinä että uudet tiivistet satuloissa imaisee männät liian kauas ja sitten ei enää tahdo pääsylinteri riittää kun se joutuu ensin pumppaamaan pitkän matkaa ennen kuin palat ottavat kunnolla kiinni. Itselläni on samaa vaivaa c kadetissa jossa volvon satulat edessä ja takana omegan takasatulat. Poljin ei mene ihan pohjaan mutta liike on turhan pitkä. Tiirailin mäntien käyttäytymistä jarruja painettaessa ja huomasin että männät karkaa aikas kauas poljin vapautettaessa. Jos pääsylterin nestesäiliön kansi on auki kun jarruja painelee niin neste lentää korkealle pois kupista. Niin kovasti männät palaavat sisään.

Avatar
PeteJ
Yleinen
Yleinen
Viestit: 171
Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja PeteJ » 09.01.2005 22:00

Miten jos pistää jouset sinne mäntien taakse , jotka estävät/vähentävät tuota takaisin paluuta?
Näin olen joissakin tapauksissa nähnyt tehtävän.
-- Tieto luo tuskaa --
--- EX-kilp. II Esco RS2000 ---

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Volvon sylinterit

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 09.01.2005 22:02

No sitten varmaan auttaa kun laitat hennot jouset männän ja satulan väliin. niin ei pakene mäntä palan pinnasta
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
131rally
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 07.05.2004 00:00
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Huomio.

Viesti Kirjoittaja 131rally » 10.01.2005 10:02

Mikä on polkimen vipusuhde. Ei auta sylinterin koko jos vipusuhde on aivan väärä. Mittaappa isku jonka poljin tekee ja vertaa niiden iskuun joilla kyseinen yhdistelmä toimii. Oletan siis että autosi ei ole sama kuin muilla kirjoittajilla.

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 16.01.2005 10:20

joo varmasti pitää riittää toi sylinteri koko.mulla on escortissa sellanen escon oma pää sylinteri mis ei ole tehostajaa ollukkaan otin välikopasta mis oli joku pien kone 1,1?sit on volvo 4 mäntä edessä ja cossun takana.ja poljin tuntuma on himskutin hyvä ja jarrut tosi hyvät eikä tarvi rajottajaa.

Vastaa Viestiin