sammutin.
-
tenutappi
- SamTech
- A-Junnu

- Viestit: 51
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Tuo 27A luokan sammutin vaatimus taitaa tulla täytetyksi vasta yli 4-6kg:n sammuttimella, autoissahan taitaa olla pääsääntöisesti 2kg:n pullo. Tuo 11 B-C vaatimus sinällään on aika pieni ottaen huomioon että se on nestepaloluokitus (tarkoitettu noin 11L nestepaloihin). Ja tuota palavaa nestettähän siellä yleensä esiintyy välillä enemmänkin.
Yleensä kyllä 6kg:n sammuttimet on (jopa ylikin) 27A 144-183BC luokkaa.
Yleensä kyllä 6kg:n sammuttimet on (jopa ylikin) 27A 144-183BC luokkaa.
- Whiz
- KV

- Viestit: 315
- Liittynyt: 19.10.2004 00:00
Re: sammutin.
2-tg kirjoitti:Kilpailijan toimesta tulee varikkopaikalla olla tulensammutin (teholuokka 27 A 11 B-C tai vastaava).
kuis toi nyt aatellaan, että pitääkö hommata vielä huoltoautoon sammutin erikseen, että ei kilpurissa oleva sammutin riitä???
Kilpurissa oleva 2kg:n sammuttimen teholuokka ei riitä, eli 6 kg sammutin vähintään oltava.
Ja muistakaa että marketti sammuttimista puuttuu tarkastus tarra, ja ovat mahdollisesti seisseet kaupan/tukkurin hyllyssä jo vuoden tai pari.
Tietysti sitä sammutinta voi lainata siitä tallin seinästä kisareissulle, kunhan muistaa laittaa sen takas että ei tuu ylläriä jos kilpuria korjatessa käy vahinko
Sammutin tulee tarkastuttaa 2 vuoden välein mikäli se säilytetään sisätiloissa tasalämpöisessä paikassa, tärinälle altiit ja ulkona olevat sammuttimet tulee tarkastuttaa vuoden välein, tämä asia kannattaa muistaa koska todennäköisesti myös tuota asiaa seurataan järjestäjän toimesta, ainakin meillä ratakisoissa on vaadittu tarkastuttamaan sammutin mikäli leima on ollut pitkänä.
Ja huom. vaikka säilytät kilpuria/huoltoautoa lämpimässä tallissa niin siitä huolimatta sammuttimen tarkastusväli on vuosi (liikkuva kalusto)
- Masapee
- Ralli.net Admin

- Viestit: 1757
- Liittynyt: 01.01.2003 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Soitin AKK:lle ja kysyin tuota sammuttimen tyyppiä, siinä on kuulemma painovirhe, eli sammuttimen tulee olla tyyppiä 27A 144 B-CSamTech kirjoitti:Tuo 27A luokan sammutin vaatimus taitaa tulla täytetyksi vasta yli 4-6kg:n sammuttimella, autoissahan taitaa olla pääsääntöisesti 2kg:n pullo. Tuo 11 B-C vaatimus sinällään on aika pieni ottaen huomioon että se on nestepaloluokitus (tarkoitettu noin 11L nestepaloihin). Ja tuota palavaa nestettähän siellä yleensä esiintyy välillä enemmänkin.
Yleensä kyllä 6kg:n sammuttimet on (jopa ylikin) 27A 144-183BC luokkaa.
Tuo 11 B-C olisi ollut aivan olematon sammutin.
Noita löytyy 4 kg:n, mutta yleisimmin 6 kg:n sammuttimina. Eräs firma myy niitä 39e/kpl, mutta kun foorumilla markkinointi on kielletty nin...
Matti Partanen
- Ralli.net admin -
- Ralli.net admin -
- Rhmotor
- Yleinen

- Viestit: 266
- Liittynyt: 16.06.2004 00:00
Eikös tuo ole pitänyt olla jo pitkään... Melkein ainahan noissa kilpailun säännöissä on maininta sammuttimesta ja suojasta auton alle.EscortBDA kirjoitti:Pitääkö tuo sammutin nyt olla rallissakin huoltoautoissa??
RH-Motorsport
www.rhmotorsport.fi
www.rhmotorsport.fi
-
tenutappi
- high_octane
- Viestit: 4
- Liittynyt: 01.08.2008 00:00
- Masapee
- Ralli.net Admin

- Viestit: 1757
- Liittynyt: 01.01.2003 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Vaikkei täällä edelleenkään saa mainostaa, niin katso tuo: http://www.veku.net/index.php?cPath=61_79high_octane kirjoitti:olisiko tuo autoracingin myymä 2kg gloria hyvä ostos ihan"liikenneautoon"
saako mistään halvemmalla kyseistä sammutinta?
Matti Partanen
- Ralli.net admin -
- Ralli.net admin -
- high_octane
- Viestit: 4
- Liittynyt: 01.08.2008 00:00