Sponsorin metsästyksestä

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
bono

Sponsorin metsästyksestä

Viesti Kirjoittaja bono » 21.01.2005 16:23

Esimerkki tosielämästä: Saatin pitkän houkuttelun jälkeen rallista kiinnostunut yritysjohtaja mainostamaan yritystään SM-rallin Vip-auton kyljessä; Kaveri oli tyytyväinen, tuli tv-näkyvyyttä ja kaikkea muuta kivaa
kohtuuhinnalla. Nyt kun piti neuvotella kuviot kuluvan vuoden osalta,
oli kommentti ettei taida kiinnostaa, tuli niin paljon kerjuupuheluita lupaavilta junioreilta tyyliin; ei mitään järkeä satsata tommoseen, mutta meikäläiseen kannattaa sijoittaa niin ja niin paljon.
Eli vinkki; jos joku on saanut itselleen hankittua tukijoita, antakaa niiden olla rauhassa, he ovat jo valintansa tehneet. Vai onko tarkoitus että jos en minä saa, niin ei sitten saa kukaan muukaan.

ariwalk
KV
KV

Viesti Kirjoittaja ariwalk » 21.01.2005 16:28

Jep. Toi on hyvin yleinen käytäntö näissä piireissä, eli kun joku saa jonkun sponsoriksi, sitten tulee autonkylestä tarran pongannut kanssakilpailija samasta firmasta kyselemään avustuksia omaan taskuun. Jotkut sponsorit eivät halua enää edes laittaa tarroja autoon, kun tulee niin paljon kyselijöitä.

Elikkä, jättäkää toisten sponsorit rauhaan. Ettikää omat sponssit tai ajakaa omalla kustannuksella.

seppo
KV
KV

Viesti Kirjoittaja seppo » 21.01.2005 16:37

Juu kyllä noita kyselijöitä aina silloin tällöin on liikkeellä juuri näin että mitenkäs saataskos mekin jotain, kun olette mukana siinä ja siinäkin projektissa.

Itse olen aina vastannut, että tehkää kirjallinen esitys mitä haluatte ja mitä yritykseni saa sijoittamallani rahalla. Siinä yhteydessä olen sanonut että mainos auton kyljessä tai tiimin kalustossa ei ole se mitä haluan, mutta olen avoin hyville ideoille.

Vain hyvin harva on tämän jälkeen toimittanut mitään konkreettista, josta olisi ollut minulle hyötyä ilman tätä yrityksemme saamaa hyötyä minun on vaikea perustella yrityksen hallitukselle miksi markkinointirahaa pitää ao. projektiin sijoittaa.

Vastaa Viestiin