Alkuperäinen BMW lukko Bemari kaupasta->lukko Särkikoskelle->juuri sellainen lukko, kun haluat, eikä maksa paljon. Halvin välitys löytyy varmaan vanhasta viissatasesta. Eivät maksa rompparilla paljoa ja välitys on 4.45, joka ainakin mun kokemuksella on hyvä välitys.PPiironen kirjoitti:"hataki"lle kysymys:hataki kirjoitti:Jos on kyseessä E36 korimallin 325 niin kyllä siihen tehoa saa, meillä oli loppuvuonna MP-Huolto Nisulan tekemä moottori ja siitä ei edes ollut kaikkea otettu irti lähellekkään niin 246HP/298NM.
Mitä lukkoa ja välitystä ootte käyttäny? Ja saako 325 perään kunnon lukkoa??nimim.neuvokaa tyhmää
BMW 325
- ripeka
- Yleinen
- Viestit: 164
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
- CLIO
- Viestit: 9
- Liittynyt: 07.10.2004 00:00
- Paikkakunta: HML
Kaikki sanoo jotta hommaa se m3 mylly, sitä tässä on meikäläisellekkin toitotettu. Mutta itellä on ajatus että tehään e36 325 kone ja uhrataan siihen vähän rahaa, mennään sitten ***** edellä puuhun tai ei.
Viripalikkaa on vähän hankala saada, kun jostain kyselet niin tuntuis vähän siltä ettei oteta tosissaan...
Viripalikkaa on vähän hankala saada, kun jostain kyselet niin tuntuis vähän siltä ettei oteta tosissaan...
Kartturin ei tarvi maksaa, se saa pelätä
-
- A-Junnu
- Viestit: 57
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Jep. Puhut asiaa. Minusta on mukava tietää ettei vauhdinpuute johdu autosta vaan ratin ja penkin välistä :DMatsku kirjoitti:Väitän että 90% suomen M3 kuskeista ajaisi kovempaa lievästi viritetyllä 325 bemulla jossa kunnon jarrut, alusta ja laatikko! Niitä m3 kuskeja jotka hyödyntää moottorien tehot 100% ei löydy viittä enempää!
- A_M_J
- Viestit: 3
- Liittynyt: 17.01.2006 00:00
Aika paljon tuntuu menevän nää jutut aina aiheen sivuun.
Esim, tällä viestillä ei ollu tarkotus kysellä että mikä on halvempaa ja mikä kalliimpaa, M3 kone vai 325,sen virittäminen.
Ajamaan opettelemisellakaan ei teho lisäänny koneeseen yhtään.Ikävä kyllä.
Joten mun osalta kirjottelu loppuu tähän viestiin...
Kiitokset vielä asiallisille vastauksille.
Esim, tällä viestillä ei ollu tarkotus kysellä että mikä on halvempaa ja mikä kalliimpaa, M3 kone vai 325,sen virittäminen.
Ajamaan opettelemisellakaan ei teho lisäänny koneeseen yhtään.Ikävä kyllä.
Joten mun osalta kirjottelu loppuu tähän viestiin...
Kiitokset vielä asiallisille vastauksille.
- Ketzi
- KV
- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
:D Naulankantaan..A_M_J kirjoitti:Aika paljon tuntuu menevän nää jutut aina aiheen sivuun.
Esim, tällä viestillä ei ollu tarkotus kysellä että mikä on halvempaa ja mikä kalliimpaa, M3 kone vai 325,sen virittäminen.
Ajamaan opettelemisellakaan ei teho lisäänny koneeseen yhtään.Ikävä kyllä.
Joten mun osalta kirjottelu loppuu tähän viestiin...
Kiitokset vielä asiallisille vastauksille.
Pyydät auttavaa kättä, tarjotaan nyrkkiä

HUOM. Ei tietenkään aina näin, eikä ole omakohtaisia kokemuksia.
Mutta tahtoo keskustelut vaan usein menevän pahasti ohi aiheen.
Tosin juuri itsekin syylistyin siihen..

- Team-RS
- B-junnu
- Viestit: 35
- Liittynyt: 24.01.2006 00:00
- Viesti:
Tästä voisi tulla ihan mielenkiintoinenkin keskustelu. Uskoisin että monia kiinnostaa sama asia ,ja jotka ei tyydy siihen että "osta M3".
Taitaa aika monet 325:t olla vielä rallissa kohtuu vakiokuntoisia koneeltaan, jos ei lastua yms pientä lasketa.
Toiselta foorumilta (BTCF) luettuna on muutamat pistänyt "mekapruutan" moottorin ohjaimeksi ja kehuvat laitetta kovasti paremmaksi kuin mitään lastua ikinä. Tosin faktaa tod. voimasta ei ollut vielä tarjolla vain persdynon kertomaa.
Nokka-akseleista on myös monia tarinoita siellä. "325:n imu-nokka pako-nokaksi ja imu-nokaksi hankitaan usa-mallin M3:sen imu nokka". Taitaa nokkien hienolla päästä helpommalla. Hydr. nostajista pitää tosin päästä eroon.
Peltisatsi tuo koneeseen eloa mukavasti , ja on aivan välttämätön hankinta.
Virivelhot sanoo että venttiileihin ja kanaviin ei tarvitse sen kummemmin koskea mutta puristus-suhdetta pitää saada hieman nostettua jotta edellämainituista toimista saadaan täysi hyöty esiin.
Samaisella foorumilla olivat sitten kovan peitsen väännön jälkeen käyneet rullilla testaamassa vapaavirtaus-suodattimet vs. alkuperäinen suodatin. Karua kertomaa toisaalta. Alkuperäinen uusi paperi suodatin hengitti parhaiten. No tiedä sitten mistä otti ilman ja paljonko oli öljyä ruiskittu vapariin mutta kuitenkin.
Isompia suuttimia ovat jotkut myös laitellut.
Edellämainittujen vaikutuksesta ei fakta tietoja ole. Mutta eikös se viritys ole silloin onnistunut jos tehoista ei ole hävinnyt paljoa yli 5%.
Nämä "tuunaukset" on siis lähinnä siviilipuolen autoista luettua. Ja kaiketi virityksen ns. perus kauraa ,eikä mitään valtion salaisuuksia.
Oma lukunsa on sitten kytkimet yms. pyörivien massojen keventäminen/poistaminen/muuttaminen sähköisiksi tms.
Ja kaiken virtys touhun jälkeen kannattaa muistaa että Hallian Tomppa alkuvuonna näytti mihin vakio bimmeri pystyy kun on vaan ranteita.
Tämmöinen sepustus tähän kohtaan ja katsotaas mihin tämä keskustelu NYT lähtee.....
Taitaa aika monet 325:t olla vielä rallissa kohtuu vakiokuntoisia koneeltaan, jos ei lastua yms pientä lasketa.
Toiselta foorumilta (BTCF) luettuna on muutamat pistänyt "mekapruutan" moottorin ohjaimeksi ja kehuvat laitetta kovasti paremmaksi kuin mitään lastua ikinä. Tosin faktaa tod. voimasta ei ollut vielä tarjolla vain persdynon kertomaa.
Nokka-akseleista on myös monia tarinoita siellä. "325:n imu-nokka pako-nokaksi ja imu-nokaksi hankitaan usa-mallin M3:sen imu nokka". Taitaa nokkien hienolla päästä helpommalla. Hydr. nostajista pitää tosin päästä eroon.
Peltisatsi tuo koneeseen eloa mukavasti , ja on aivan välttämätön hankinta.
Virivelhot sanoo että venttiileihin ja kanaviin ei tarvitse sen kummemmin koskea mutta puristus-suhdetta pitää saada hieman nostettua jotta edellämainituista toimista saadaan täysi hyöty esiin.
Samaisella foorumilla olivat sitten kovan peitsen väännön jälkeen käyneet rullilla testaamassa vapaavirtaus-suodattimet vs. alkuperäinen suodatin. Karua kertomaa toisaalta. Alkuperäinen uusi paperi suodatin hengitti parhaiten. No tiedä sitten mistä otti ilman ja paljonko oli öljyä ruiskittu vapariin mutta kuitenkin.
Isompia suuttimia ovat jotkut myös laitellut.
Edellämainittujen vaikutuksesta ei fakta tietoja ole. Mutta eikös se viritys ole silloin onnistunut jos tehoista ei ole hävinnyt paljoa yli 5%.
Nämä "tuunaukset" on siis lähinnä siviilipuolen autoista luettua. Ja kaiketi virityksen ns. perus kauraa ,eikä mitään valtion salaisuuksia.
Oma lukunsa on sitten kytkimet yms. pyörivien massojen keventäminen/poistaminen/muuttaminen sähköisiksi tms.
Ja kaiken virtys touhun jälkeen kannattaa muistaa että Hallian Tomppa alkuvuonna näytti mihin vakio bimmeri pystyy kun on vaan ranteita.
Tämmöinen sepustus tähän kohtaan ja katsotaas mihin tämä keskustelu NYT lähtee.....
- hataki
- KV
- Viestit: 360
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Haluan vielä lisätä, että meillä ei oltu edes nostettu puristuksia moottorista noihin 246/298 tehoihin ja vääntöön. Ja mikä parasta omaa boksia pystyy ainakin virittämään hyvin. ei tarvitse laittaa mitään ohjemoitavaa, kun alkuperäinenkin on hyvin ohjelmoitavissa.
Ja moottorissa oli uudet vakio osat sisällä.
Ja vielä että esim M3 huippu moottorista otetaan tehoa 320hp ja 355nm vääntöä niin ei esim pikku jutulla paljoa häviä lievästi viritetylle 325:lle ja toiseksi 325 osat ovat huomattavasti halvempia kuin M3:sen osat.
Ja moottorissa oli uudet vakio osat sisällä.
Ja vielä että esim M3 huippu moottorista otetaan tehoa 320hp ja 355nm vääntöä niin ei esim pikku jutulla paljoa häviä lievästi viritetylle 325:lle ja toiseksi 325 osat ovat huomattavasti halvempia kuin M3:sen osat.
- ripeka
- Yleinen
- Viestit: 164
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Sellaisen noin 1300kg kaarista riippuen, jos ei mitään kevennyksiä oo tehty. 1250kg kun oven verhoukset, massoja pohjasta yms. pientä. Kertokaahan joku kellä ois ihan vimosen päälle tehty peli, et mitä on vaaka näyttänyt. Meidän puntaroimissa on kuitenkin kaikki ABS-vermeet ja sähköhilppeet olleet paikallaan.rabbi kirjoitti:Paljonko bemarit mahtaa painaa kilpakunnossa ? 325 saisi sääntojen puolesta olla m3:sta 70kg kevyempi eli 1080kg joten ihan m3:sen tehojakaan ei tarvitsisi olla.
- Susiraja
- A-Junnu
- Viestit: 148
- Liittynyt: 29.03.2006 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Itse itseäni Bemarin keventäminen -topicista lainaten
"Auto on edelleen täysin laillinen mm. ovissa turvapalkit jne. mutta nyt puntari näytti 1160kg (bensaa 15l). Painon pudotus tuntuu uskomattomalta ja puntarin luotettavuuteen en ota kantaa, mutta varmaan tässä alle 1200kg:n ollaan."
Kyseessä siis 325 coupe ja tuon verran näytti vaaka painoa.
"Auto on edelleen täysin laillinen mm. ovissa turvapalkit jne. mutta nyt puntari näytti 1160kg (bensaa 15l). Painon pudotus tuntuu uskomattomalta ja puntarin luotettavuuteen en ota kantaa, mutta varmaan tässä alle 1200kg:n ollaan."
Kyseessä siis 325 coupe ja tuon verran näytti vaaka painoa.
- HalfMoonRider0
- KV
- Viestit: 317
- Liittynyt: 20.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Orivesi
- Viesti:
Unohtamatta Järvisen Tommia!Team-RS kirjoitti:Ja kaiken virtys touhun jälkeen kannattaa muistaa että Hallian Tomppa alkuvuonna näytti mihin vakio bimmeri pystyy kun on vaan ranteita.
Don´t let them say that you can´t be the things that you want, just believe in yourself and TAKE YOUR BEST SHOT!!
halfmoonriders.co.nr
halfmoonriders.co.nr
- Team-RS
- B-junnu
- Viestit: 35
- Liittynyt: 24.01.2006 00:00
- Viesti: