Sierra...
- peteracing
- KV
- Viestit: 675
- Liittynyt: 21.08.2004 00:00
- Paikkakunta: kemi
- Unto
- KV
- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
niin ertillisjousitettu taka-akseli on nykypäivää, ja jos tuohon edes hieman paneutuisi niin luulisi siittä saavan helpommin toimivan kun esim mk2 taka-akselista jossa täytyy koko paletti muuttaa ja sit jättää ne lehtijouse lerputtimet...peteracing kirjoitti:eiköhän noissa se retkuperä ratkasu lyö useimpia kynsille..
Ainakin A.ryhmässä tuo Sierran taka-akseli käsitteli +300hv.aa ihan menestyksekkäästi?
Enempi pistäisin siarrattomuutta ennakkoluulojen ja muoti-ilmiöiden piikkiin, Vanha välikoppa Escortit oli niin kauan ehdoton juttu kunnes kaikkien oli saatava e36 m3 siinä jäi väliin mm. sierra ja e30 bmw. no luulisin näiden autojen tulevan "takautuvasti" F.ryhmään kun noi takavetoiset rupaa, muutoin olemaan katoava luonnonvara.
-
- Yleinen
- Viestit: 274
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
- Viesti:
OHO, ompas saario taas luvannu rallihin vaikka mitä, vai lupasko SS luokkaan??kprt kirjoitti: Autolla saa myös ajaa millä Sierran korilla tahansa yhdistettynä mikä kone vaa, olen asian kysynyt Saariolta.
F ryhmän säännöistä poimittua:
Vain ryhmiin 1,2 tai A luokiteltua autoa saa käyttää.
Ryhmään kelvolliset automallit on merkitty sääntökirjan
luokituslistaan merkinnällä (F)
3.1. Moottori
3.1.1 Sylinterilohkon tulee olla alkuperäinen
3.4 Kori
3.4.1 Korirakenteen on oltava terästä. Vain perusluokitellut
muut materiaalit ovat korirakenteessa sallittuja.
Kannattaas joskus lukia sääntöjä, eikä aina soittaa Saariolle.
- E__R
- Yleinen
- Viestit: 187
- Liittynyt: 24.11.2005 00:00
Lähinnä muistelin viestissäni juuri tätä mitä sääntökirjasta löytyy Sierran kohdalta:
N,A-5323 Sierra RS Cosworth (1993*1.7= 3390 cc) (1130kg) 92f
N,A-5370 Sierra Cosworth 4doors (1993*1.7= 3390 cc) (1150kg) 95f
N,A-5414 Sierra Cosworth 4x4 (1994*1.7= 3390 cc) (1180kg) 99f
N,A-5238 Sierra XR4i (2792 cc) (1140kg) 91f
N,A-5285 Sierra XR 4x4 (2795 cc) (1215kg) 96f
A-5261 Sierra XR4Ti (2303*1.7= 3915 cc) 92f
Nykyäänhän säännöt ovat muuttuneet ja varmaan näistä yllä olevista muokkaamalla saa 2litrasen OHC:n rakennettua F-ryhmään tai suoraankin NYKYSÄÄNNÖILLÄ.
Mutta miten oli ennen vaikka 5-15vuotta taaksepäin. Oliko edes mahdollista tehdä silloin sierraa F-ryhmään takavetoisena ja 2.0 OHC:llä, koska ei löytynyt luokiteltuna. Ja ajatellaanpa sitten, että Cosworth sierroja ja xr4i:tä ei varmaan joka ladon takaa ole löytynyt joten ehkä siksi jäänyt vähäiseksi tuo määrä rallissa varsinkin siis kansallisesti.
Itse ollut vasta kuin autourheiulussa mukana vuodesta 2000 joten en kyllä ole varma onko ennen voinut sierraa tehdä F:ään, mutta jotenkin epäilen että se ei ole aikanaan ollut mahdollista(johtuen kun ei ole luokiteltu). Tästä johtuen sierrojen määrä rallissa olisi jäänyt vähäiseksi.
ps. Ja edelleen lähinnä tarkoitan sitä perus sierraa 2.0OHC ja takavetosena. Ja luulen että viestin aloittajakin on asian niin ajatellut, että miksi tämä perus sierra ei ole yhtä yleinen rallissa(F-ryhmässä) kuin esim. välikoppa escort.
N,A-5323 Sierra RS Cosworth (1993*1.7= 3390 cc) (1130kg) 92f
N,A-5370 Sierra Cosworth 4doors (1993*1.7= 3390 cc) (1150kg) 95f
N,A-5414 Sierra Cosworth 4x4 (1994*1.7= 3390 cc) (1180kg) 99f
N,A-5238 Sierra XR4i (2792 cc) (1140kg) 91f
N,A-5285 Sierra XR 4x4 (2795 cc) (1215kg) 96f
A-5261 Sierra XR4Ti (2303*1.7= 3915 cc) 92f
Nykyäänhän säännöt ovat muuttuneet ja varmaan näistä yllä olevista muokkaamalla saa 2litrasen OHC:n rakennettua F-ryhmään tai suoraankin NYKYSÄÄNNÖILLÄ.
Mutta miten oli ennen vaikka 5-15vuotta taaksepäin. Oliko edes mahdollista tehdä silloin sierraa F-ryhmään takavetoisena ja 2.0 OHC:llä, koska ei löytynyt luokiteltuna. Ja ajatellaanpa sitten, että Cosworth sierroja ja xr4i:tä ei varmaan joka ladon takaa ole löytynyt joten ehkä siksi jäänyt vähäiseksi tuo määrä rallissa varsinkin siis kansallisesti.
Itse ollut vasta kuin autourheiulussa mukana vuodesta 2000 joten en kyllä ole varma onko ennen voinut sierraa tehdä F:ään, mutta jotenkin epäilen että se ei ole aikanaan ollut mahdollista(johtuen kun ei ole luokiteltu). Tästä johtuen sierrojen määrä rallissa olisi jäänyt vähäiseksi.
ps. Ja edelleen lähinnä tarkoitan sitä perus sierraa 2.0OHC ja takavetosena. Ja luulen että viestin aloittajakin on asian niin ajatellut, että miksi tämä perus sierra ei ole yhtä yleinen rallissa(F-ryhmässä) kuin esim. välikoppa escort.
- jahnu
- A-Junnu
- Viestit: 53
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
sierra
niin. otetaan siis yksi kappale sierraa ja tehdään se cosworthin koneella ilman turboo=F ryhmä.No nyt joku sanoo että ei kossuna.Tehdään siis 8 venttiilinen.F;n sääntö sanoo jotta moniventtiili kannen saa muuttaa 8 venttiiliseksi.Lohkohan on ulkoisesti saman näköinen sekä cossussa että taunuksessa.Sitten se volvon laatikko niin kuin escorttiinkin, perä voi hieman teettää mutta ajettavuus on varmaan parenpi kuin jäykkäperäsessä.Ja autohan on hieno. Vanha kaarti varmaan muistaa neliovisen sinivalkosen .oisko ollu Hiltusen.Oli komee ja kohtuu toimiva.eikä se strandenin autokaan mikään hidas ollu.......................
ystävät voi valita mutta autoni on FORD
- Peke
- KV
- Viestit: 316
- Liittynyt: 13.03.2005 00:00
Valtaalan Lexus on AKK:n luokittelama luokitustodistus numero tais olla AKK-001markomartini kirjoitti:No ristus...taisin olla väärässä
Tai ainakin jossain kohdassa, eli korjataas vähän.
Minua lähestyi sähköpostilla eräs arvostettu auton rakentaja joka hieman konsultoi tätä asiaa, siis lainaus mailista "nykyään voi ralliauton rakentaa vaikka ei olis minkäänlaisia FIA luokituksia, esim. Valtaalan Lexus"
Ei muuten voi pitää olla jonkillainen päättynyt luokitus 1, 2 n, tai a
Billet kansilla 8-venttiilisinä 2000 luvun alus
94 männällä vähä reilu 240hv,mut nykyään ottavat jo saman rautakannella.
Ja olihan noita Billet kansia F-ryhmän Escorteis 2000 luvun alus ja sit ne kiellettiin,Matalamäki käytti Roadsportis samanlaista ja Leppälahti käytti sprintissä EX Kamila kantta.
Sääntökirjasta
C) Sylinterikannen (-kansien) tulee olla sarjavalmisteisesta
autosta.
Vai mahtaiskos minkään mallin Foortista löytyä alumiinikantta joka olis hyvä aihio 8-venttiilisenä:?: Sellanen OHC on tullu vastaan jossa oli 8-venttiilinen bemarin kansi.
- Hene
- B-junnu
- Viestit: 44
- Liittynyt: 16.09.2008 00:00
- Paikkakunta: jyväskylä
- Viesti:
- RALLY
- B-junnu
- Viestit: 20
- Liittynyt: 24.05.2004 00:00
No minä en tierä mistään mitään mutta olen kuullut huhua että käyttävät sierrassa volvon erillistuentaisen perää kun siihen sopisi jäykän hilut sisään ja loppu on sitte kyläsepän aikaan saannoksia ja huom tämä ei välttämättä ole faktaa vaan huhu!!!!!SierraBAR kirjoitti:F-ryhmään aloin pari vuotta sitten sierraa tekemään, mutta hyvän taka-akseliratkaisun löytämiseen kohtuu hinnalla homma kaatui. Heitin puhaltimen kylkeen ja SS-pelihän siitä sitten tuli.
RALLY kirjoitti:No minä en tierä mistään mitään mutta olen kuullut huhua että käyttävät sierrassa volvon erillistuentaisen perää kun siihen sopisi jäykän hilut sisään ja loppu on sitte kyläsepän aikaan saannoksia ja huom tämä ei välttämättä ole faktaa vaan huhu!!!!!SierraBAR kirjoitti:F-ryhmään aloin pari vuotta sitten sierraa tekemään, mutta hyvän taka-akseliratkaisun löytämiseen kohtuu hinnalla homma kaatui. Heitin puhaltimen kylkeen ja SS-pelihän siitä sitten tuli.
Nimenomaan näin on toteutettu tämä Lappeenrannan Sierran takamus! Kattokaapas myynti-ilmotus,sieltä pääsee pällistelemään lisäkuvia esim. miten se peppu on toteutettu. dana lukko ja 5,43 välitys ja natsaa hyvin volvon 5v suorakytkyn kanssa.
- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Jep. 960 Volvon perä muistaakseni, mutta kuulin joskus sellaista, että takageometriat on niin huonot, ettei sillä taho keretä. Että pitäis pykätä koko systeemi uusiks. Tämä siis vaan kuulopuheita. Komeahan se auto on, mutta näytöt aika vähissä.KMP kirjoitti:RALLY kirjoitti:No minä en tierä mistään mitään mutta olen kuullut huhua että käyttävät sierrassa volvon erillistuentaisen perää kun siihen sopisi jäykän hilut sisään ja loppu on sitte kyläsepän aikaan saannoksia ja huom tämä ei välttämättä ole faktaa vaan huhu!!!!!SierraBAR kirjoitti:F-ryhmään aloin pari vuotta sitten sierraa tekemään, mutta hyvän taka-akseliratkaisun löytämiseen kohtuu hinnalla homma kaatui. Heitin puhaltimen kylkeen ja SS-pelihän siitä sitten tuli.
Nimenomaan näin on toteutettu tämä Lappeenrannan Sierran takamus! Kattokaapas myynti-ilmotus,sieltä pääsee pällistelemään lisäkuvia esim. miten se peppu on toteutettu. dana lukko ja 5,43 välitys ja natsaa hyvin volvon 5v suorakytkyn kanssa.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)