Jos on vähäänkään tehnyt kuvagalleriahommia, niin tietää minkälainen työ tuollainen "taggaaminen" on. Normaali työssäkäyvä ihminen ei tuollaista ehdi tekemään.Le_Jape kirjoitti:os on vähänkään käynyt katsomassa esim. ulkomaisia moottoriurheilukuvagallerioita, niin niissä kuvaajat laittavat joka rallista esim. kokoelman parhaista kuvista ja sen lisäksi on haku toiminto, eli kuljettajan nimellä saa kaikki kyseisestä kuljettajasta(ja häneen liittyvistä oheisasioista esim. varikko) eri ralleissa otetut kuvat heti esiin.
Lisääntynyt rallikuvaus
- PMM
- WRC

- Viesti:
http://www.rallikuvat.net" onclick="window.open(this.href);return false; @ Facebook
En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Jos haluat kuvia, ota yhteyttä tämän linkin kautta.
En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Jos haluat kuvia, ota yhteyttä tämän linkin kautta.
- PS2009
- KV

- Viesti:
Tuo on tosiaa aikaa vievää hommaa ja lisäksi pitää tuntea jokaikinen pirssi, kun ei aina ole sivukuvaa tarjolla ;-)PMM kirjoitti:Jos on vähäänkään tehnyt kuvagalleriahommia, niin tietää minkälainen työ tuollainen "taggaaminen" on. Normaali työssäkäyvä ihminen ei tuollaista ehdi tekemään.Le_Jape kirjoitti:os on vähänkään käynyt katsomassa esim. ulkomaisia moottoriurheilukuvagallerioita, niin niissä kuvaajat laittavat joka rallista esim. kokoelman parhaista kuvista ja sen lisäksi on haku toiminto, eli kuljettajan nimellä saa kaikki kyseisestä kuljettajasta(ja häneen liittyvistä oheisasioista esim. varikko) eri ralleissa otetut kuvat heti esiin.
Omaani olen pikku hiljaa hakua rakentanut ja ainakin SM:n alkupään kaverit taitaa jo olla nimettynä..
- rop
- KV

- Viesti:
Kotimaisistakin löytyy vastaavia hakuja...Täällä allekirjoittaneen rallikuvien hakemisto ja samalla rallicrossikuvien hakemisto. Rallisprinttikuviinkin on tulossa samoja ominaisuuksia. Ja kaikki työssäkäyvältä ihmiseltäPS2009 kirjoitti:Tuo on tosiaa aikaa vievää hommaa ja lisäksi pitää tuntea jokaikinen pirssi, kun ei aina ole sivukuvaa tarjolla ;-)PMM kirjoitti:Jos on vähäänkään tehnyt kuvagalleriahommia, niin tietää minkälainen työ tuollainen "taggaaminen" on. Normaali työssäkäyvä ihminen ei tuollaista ehdi tekemään.Le_Jape kirjoitti:os on vähänkään käynyt katsomassa esim. ulkomaisia moottoriurheilukuvagallerioita, niin niissä kuvaajat laittavat joka rallista esim. kokoelman parhaista kuvista ja sen lisäksi on haku toiminto, eli kuljettajan nimellä saa kaikki kyseisestä kuljettajasta(ja häneen liittyvistä oheisasioista esim. varikko) eri ralleissa otetut kuvat heti esiin.
Omaani olen pikku hiljaa hakua rakentanut ja ainakin SM:n alkupään kaverit taitaa jo olla nimettynä..
http://www.valokuu.com" onclick="window.open(this.href);return false; | Facebook
- PS2009
- KV

- Viesti:
Sinun sivusto on muutenkin erittäin siisti ja tyylillä tehty, joten hakuhan kuuluu jo oletuksena mukaan ;-)rop kirjoitti:
Kotimaisistakin löytyy vastaavia hakuja...Täällä allekirjoittaneen rallikuvien hakemisto ja samalla rallicrossikuvien hakemisto. Rallisprinttikuviinkin on tulossa samoja ominaisuuksia. Ja kaikki työssäkäyvältä ihmiseltäMutta toki täytyy myöntää, että työstä tuo kuvien nimeäminenkin käy. Eli aikaa ja vaivaa se vaatii. Mutta mitäs sitä ei tekis, kun on kyse autourheilusta...hmmm.
Osaako tuo photokorn hakea suoraan kuvatiedosta nuo tiedot vai teetkö nimeämisen vasta siellä?
- rop
- KV

- Viesti:
Kiitos :DPS2009 kirjoitti:Sinun sivusto on muutenkin erittäin siisti ja tyylillä tehty, joten hakuhan kuuluu jo oletuksena mukaan ;-)rop kirjoitti:
Kotimaisistakin löytyy vastaavia hakuja...Täällä allekirjoittaneen rallikuvien hakemisto ja samalla rallicrossikuvien hakemisto. Rallisprinttikuviinkin on tulossa samoja ominaisuuksia. Ja kaikki työssäkäyvältä ihmiseltäMutta toki täytyy myöntää, että työstä tuo kuvien nimeäminenkin käy. Eli aikaa ja vaivaa se vaatii. Mutta mitäs sitä ei tekis, kun on kyse autourheilusta...hmmm.
Osaako tuo photokorn hakea suoraan kuvatiedosta nuo tiedot vai teetkö nimeämisen vasta siellä?
Joo ei osaa...ne on sinne itse vietävä.
http://www.valokuu.com" onclick="window.open(this.href);return false; | Facebook
- PS2009
- KV

- Viesti:
Siis joudut tagittamaan kuvat erikseen käsittelyvaiheessa(photari tms.) ja sitten vielä tuolla Photokorn:ssa? (jos näin, niin todella työlästä..) Vai onko sulla Photokorn:ssa oleva "kanta" ainoana?rop kirjoitti: Kiitos :D
Joo ei osaa...ne on sinne itse vietävä.
Kiinnostaa hieman ja Photokorn:n sivuilta ominaisuuksista löytyy "Supports EXIF and IPTC information for JPG images", joten mitäs tuo sitten pitää sisällään?
Smugmug osaa poimia iptc:stä löytyvät tagit suoraan, mutta siellä ei ole skandi-tukea vielä :-(
- Fiesta
- A-Junnu

Pakko tähän väliin kehua tuota sun sivustoa. Se on tossa linkeissäni aika kärjessä, ja on tullut tavaksi että tarkastan sun sivustolta mikäs ralli on viime aikoina ajettu ja mitäs siellä on tapahtunu, jos ei tänne Rallinettiin ehdi.PMM kirjoitti:Jos on vähäänkään tehnyt kuvagalleriahommia, niin tietää minkälainen työ tuollainen "taggaaminen" on. Normaali työssäkäyvä ihminen ei tuollaista ehdi tekemään.
Itse arvostan hyvin pitkälle nimenomaan selkeitä (!!) nettisivuja, helppoja kuvahakuja ja riittävää kuvien määrää. Tähän ikävä kyllä kaikki eivät pysty, koska käyttävät näitä albumeita. Sinun sivusto on puolestaan esimerkillinen.
-
toniol
- WRC

- Viesti:
Kyllä kamerat on lisääntyneet penkoilla huimasti, viime aikoina videokameroita on kans alkanut syntymään penkalle kuin sieniä sateella. Itsekkin hankin kameran digiajan tullessa, sitten nälkä kasvoi ja kasvoi ja nyt kisoissa kuljeskellaan kahden järjestelmäkameran voimin, eli selusta on turvattu jos jompi kumpi kameroita leipoo kiinni..ei ala sit korpeemaan jos kamera hajoaa ja kuvat jää ottamatta.
Itse olen viime aikoina kans yrittänyt valita kuvauspaikat näyttävyyden ja sen mukaan että onko siellä jo "miljoona kameraa" paikalla, jos siellä paikassa on kaikki kuvaajat jo passissa niin katselen sitten hieman toista paikkaa..en sitten tiedä olenko saanut kuvista välttämättä mitenkään näyttäviä vaikka välillä on oltu polvillaan ojassa tai mahallaan penkan päällä
Itse olen melko laiska kirjottamaan kuviin mitään tekstejä että kuka ajaa ja mikä auto, jossakin neste ralli galleriassa pari vuotta sitten tein näin ja olihan se jälkikäteen katsottuna ihan jees. Syy ehkä tähän laiskuuteen tulee siitä että teen päivät tietokoneella CAD-suunnittelua ja siinä saa takoa näppäimistöä ja hiirtä ihan tarpeeksi.
Galleriat itse rajaan max.80 kuvaan, sinne valitsen alle 1 sekunnin pikaselauksella mielestäni näyttävimmät kuvat, ja jos niitä ei ole tarpeeksi tarjolla niin sit valitaan erikoiset autot tai hienot autot. Aktiivista kuvakauppaa tekeville on varmasti järkevin vaihtoehto laittaa kaikki kuvat esille.
eipä noista kukaan meikäläisen kuvista ole vielä liiemmin v**ttuillut että ihan p**koja ja aina samanlaisia...joten kai se pitää jatkaa samalla mallilla,heh. totuus taitaa olla että kukaan ei viiti sellaista palautetta laittaa tulemaan...edes palautelomakkeen kautta
. Oikeesti olen suhtautunut omiin kuviin palautteiden mukaan liiankin kriittisesti, välillä on haluja vähän liikaakin ottaa erilaisia kuvia vaikka olosuhteet ja taidot eivät annakkaan siihen mahdollisuutta, en kuitenkaan ole lähelläkään ammattikuvaajia..ainakaan omasta mielestäni, joku on joskus laittanut palauteeseen viestin ja kutsunut minua ammattikuvaajaksi..piti korjata tilanne heti..en ole ammattikuvaaja...olen ammatiltani sähkösuunnittelija. Melko usein kyllä itse sorrun samanlaisiin "pönötyskuviin" joissa autot on samassa asennossa samassa paikassa, mutta tämä ilmiö ei välttämättä näy ainakaan rallicross-gallerioissani..ehkä ralli ja sprint-gallerioissa helpommin.
Mukava on kyllä selata muiden gallerioita samasta kisasta ja joskus jopa samasta paikasta...mutta yritän kuitenkin pitää mielessä että toista ei kannata lähteä kovin rajusti kopioimaan, parempi kun menee oman maun mukaan niin voi sanoa rehellisesti että "mun tyylillä otettu kuva", toki vinkkejä otan vastaan ja sovellan niitä sitten kisoissa muutamissa paikoissa.
Itse olen viime aikoina kans yrittänyt valita kuvauspaikat näyttävyyden ja sen mukaan että onko siellä jo "miljoona kameraa" paikalla, jos siellä paikassa on kaikki kuvaajat jo passissa niin katselen sitten hieman toista paikkaa..en sitten tiedä olenko saanut kuvista välttämättä mitenkään näyttäviä vaikka välillä on oltu polvillaan ojassa tai mahallaan penkan päällä
Itse olen melko laiska kirjottamaan kuviin mitään tekstejä että kuka ajaa ja mikä auto, jossakin neste ralli galleriassa pari vuotta sitten tein näin ja olihan se jälkikäteen katsottuna ihan jees. Syy ehkä tähän laiskuuteen tulee siitä että teen päivät tietokoneella CAD-suunnittelua ja siinä saa takoa näppäimistöä ja hiirtä ihan tarpeeksi.
Galleriat itse rajaan max.80 kuvaan, sinne valitsen alle 1 sekunnin pikaselauksella mielestäni näyttävimmät kuvat, ja jos niitä ei ole tarpeeksi tarjolla niin sit valitaan erikoiset autot tai hienot autot. Aktiivista kuvakauppaa tekeville on varmasti järkevin vaihtoehto laittaa kaikki kuvat esille.
eipä noista kukaan meikäläisen kuvista ole vielä liiemmin v**ttuillut että ihan p**koja ja aina samanlaisia...joten kai se pitää jatkaa samalla mallilla,heh. totuus taitaa olla että kukaan ei viiti sellaista palautetta laittaa tulemaan...edes palautelomakkeen kautta
Mukava on kyllä selata muiden gallerioita samasta kisasta ja joskus jopa samasta paikasta...mutta yritän kuitenkin pitää mielessä että toista ei kannata lähteä kovin rajusti kopioimaan, parempi kun menee oman maun mukaan niin voi sanoa rehellisesti että "mun tyylillä otettu kuva", toki vinkkejä otan vastaan ja sovellan niitä sitten kisoissa muutamissa paikoissa.
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**