Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
kurseikko
- B-junnu

- Viestit: 32
- Liittynyt: 14.07.2008 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kurseikko » 05.04.2010 21:22
jko kirjoitti:Millä tuon pyörän laakerin saa ehjänä irti
Ei oikein millään ja ei mielestäni kannata edes yrittää, on niin pieni säästö jos yrittää vaihtaa laakeria akselista toiseen.
[/quote]
Totta.SKF laakeri sarja alkaen 50 taalaa.Timkemin saa samaan hintaan
Mites ton vanhan laakerin saa rikottua vaurioittamatta vetaria?
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Frog » 06.04.2010 21:56
katkaisulaikalla ihan pikku viilto ja vasaralla päälle niin halkee kuin pähkinä. Muista SUOJALASIT

muuten menee näkö.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Frog » 03.01.2011 16:29
Heikki-K kirjoitti:Menee ohi aiheen aika reippaalla kädellä mutten viitsi uutta aihettakaan alkaa tekemään, eli auton virkaa täyttää subaru legacy ja etu vetareilta suojakumin ulompi kiristys lemmari muljahtaa n. parin viikon välein pois paikaltaan ja "mäskit" siinä samassa on pitkin konehuonetta (onneksi lentää katille osa niin huomaa sen tuoksusta..
Ollaan käytetty ihan niitä oikeita pihdeillä vedettäviä lemmareita, muuta vaihtoehtoa?
Vai pitääkö se vain yksinkertaisesti vähentää kulmaa :)
Vähennä mielummin sitä rasvan määrää! todennäköisesti rasvakuumenee ja tekee sisäpuolelle kovan paineen, joka pullauttaa kumin pois. Tai sitten jätät sisäpuolen siis akselia vasten tulevan lemmarin pois, ja laitat siihen hitsilangan pätkän ja nippusiteen niin se huohottaa siitä raosta ja kumipysyy päällä paremmin.