Sivu 2/2
Re: takaisin junnuksi?
Lähetetty: 06.02.2005 13:38
Kirjoittaja TTJ
TeroL kirjoitti:
Tervehdys,
Hanaa-lehden päätoimittajan Kare Aspin pyynnöstä korjaus tähän keskustelun aloittaneeseen viestiin. Hän ei siis pääkirjoituksessaan tarkoita niitä, jotka pitävät kilpailutauon, vaan sellaisia, jotka eivät saavuta ylemmässä luokassa mitään. Eli kuten autosuunnistuksessakin tapahtuu nykyään: jos pisteitä ei tule, seuraa armotta pudotus takaisin "vauhtia hakemaan".
.TeroL
En edelleenkään ymmärrä miten tämä lisää harrastaja määriä??Ne tulee harrastamaan joilla on varaa,pikemminkin tämä saattaa tiputtaa harrastaja määriä tälläinen nousupiste uudistus.Kuka A-junnu uskaltaa tämän uudistuksen jälkeen hankkia neliveto kalustoa kun on olemassa pelko siitä että tippuu takaisin B-junnuihin??Koska harrastaa voi myös vanhemmalla neliveto kalustolla,vaikka ei pärjäisikään.Vaihda aina sitten kalustoa sen mukaan että missä juniori luokassa ajat.Todennäköisesti jos tälläinen uudistus tulee,tiedän ainakin sen että nelivetoisten autojen hinnat tulevat laskemaan ja kaksi vetoisten F-ryhmäläisten hinnat nousemaan...

petrux kirjoitti:
Lähetetty: 09.02.2005 21:13
Kirjoittaja kprt
useinhan on ollut että vanhoilla yleisen kuskeilla ei ole käytynä nuottikoulutusta mutta silti valmiudet nuottikisaan on ihan lampeniuksen tasoa. (ok: ei mitään saarnaamista mutta silloin kun on kypärä päässä niin menään kuitenkin täysillä, oli tutkinto tai ei)
Tota ei millään pahalla mutta itselläni parhaimmat kokemukseni nuoteista on seuraavat:
- B-junnuna Teboilrallissa itse ajamana Luokka voitto ryhmässä ryhmässä 2 , minuutilla ja ajallani olisin ollut A-junnujen kuudes Kai Jäntin jälkeen .
- A - junnuissa opetin kartturina Arto Juolahdelle nuotitusta Hankiralliin ja voitettiin yleiskilpailu minuutilla ja oltaisiin oltu yleisten kilpailussa heidän tauolla kolmantena a-ryhmän alle 2-litraisissa.
Eli en nyt tiedä eivätkö nämäkään saavutukset riitä nuotituksen osaamiseen niin pitääkö jonkun " Mäkisen " kartturi tulla selittämään miten homma tehdään ?
Lähetetty: 09.02.2005 21:30
Kirjoittaja Kartanlukija
ekeri kirjoitti:kprt kirjoitti:Eikös nyky systeemissä putoa A-junnuksi 5 vuoden lisenssin anomattomuuden jälkeen ja B-junnuksi ei putoa koskaan ? Itselläni on nyt kulunut viimeisestä lisenssistä 11 vuotta ja kaveri kertoi että olen pudonnut yleisestä A-junnuihin. Vai eikö pidäkkään paikkaansa ? Minä kyllä voisin pysyä yleisenäkin ei o väliä, kunhan ei mitään tutkintoja tarvi suorittaa uudelleen.
Nythän tuli muutos tuohonki rallitutkintoon. Se pitää uusia viiden vuoden välein ajoitpa sitte tai et... :(
Tämäkin on sitä AKK.n rahan keräystä...

Missä niin sanotaan, että pitää uusia viiden vuoden välein?
Lähetetty: 13.02.2005 15:07
Kirjoittaja henteri
KYLLÄ YLLÄTTÄVÄN MONI TUTTU VAAN LASKEE NYKYÄÄN PISTEITÄ ETTEI NOUSIS YLEISEEN... ITSE OON KYLLÄ SINNE MENOS, MITÄ JÄRKEEE ON AJAAA JOS EI PYRI ETEEENPÄIN
niin...
Lähetetty: 13.02.2005 16:57
Kirjoittaja Vieras
Saattaa F-cupin B-junnuistakin mennä mielenkiinto, jos joku yleisen ukko tulee ajamaan esim. 3? vuoden tauon jälkeen ja kerää hillot taskuun.
Onkohan sekään järkevää?

Lähetetty: 15.02.2005 20:52
Kirjoittaja citikka1
Kartanlukija kirjoitti:ekeri kirjoitti:kprt kirjoitti:Eikös nyky systeemissä putoa A-junnuksi 5 vuoden lisenssin anomattomuuden jälkeen ja B-junnuksi ei putoa koskaan ? Itselläni on nyt kulunut viimeisestä lisenssistä 11 vuotta ja kaveri kertoi että olen pudonnut yleisestä A-junnuihin. Vai eikö pidäkkään paikkaansa ? Minä kyllä voisin pysyä yleisenäkin ei o väliä, kunhan ei mitään tutkintoja tarvi suorittaa uudelleen.
Nythän tuli muutos tuohonki rallitutkintoon. Se pitää uusia viiden vuoden välein ajoitpa sitte tai et... :(
Tämäkin on sitä AKK.n rahan keräystä...

Missä niin sanotaan, että pitää uusia viiden vuoden välein?
Nykyään uudemmissa tutkintokorteissa on "parasta ennen päiväys" näkyy minunkin kartturilta vanhenevan 09 (päiväys lisenssissä)
