takaisin junnuksi?
- northwest
- KV
takaisin junnuksi?
Hanaa-lehdessä pääkirjoituksessa pohdittiin tulisiko palauttaa takaisin järjestelmä jossa putoaa takaisin junioreihin jos pitää pitemmän kilpailutauon,mielipiteitä?
- Mopoilija
- WRC
- Viesti:
Eikös se muka nyt ole mahdollista?
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli
-
- KV
Mä haluan takaisin junnuksi
Tarkemmin mietittynä toisaalta onhan kivempi harrastaa yleisessä jos ei muuten niin pääsee lähtemään kisoista aikaisemmin kotiin ja onhan se tiekin paremmassa kunnossa kun on pienempi kilpailunumero. Ja onhan se nousu yleiseen itse aiheutettu eikä siitä voi muita syyttää niin ehkei sitä tarvitse enää junnuksi takaisin päästäkään. :)

http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- kprt
- KV
- Viesti:
Eikös nyky systeemissä putoa A-junnuksi 5 vuoden lisenssin anomattomuuden jälkeen ja B-junnuksi ei putoa koskaan ? Itselläni on nyt kulunut viimeisestä lisenssistä 11 vuotta ja kaveri kertoi että olen pudonnut yleisestä A-junnuihin. Vai eikö pidäkkään paikkaansa ? Minä kyllä voisin pysyä yleisenäkin ei o väliä, kunhan ei mitään tutkintoja tarvi suorittaa uudelleen.
- citikka1
- A-Junnu
- Viesti:
- northwest
- KV
Ko. jutussa oli mietintää siitä että kilpailijoiden määrä on ollut laskeva,ja osasyyksi epäiltiin juuri yleiseen nousemista->kustannustason nousua.Ja tuolla nopeammalla paluulla (vuosi?)kilpalijamäärät vousi nousta.Kyllähän moni on lopettanut kun yleisen taso olisi vaatinut lisää panostusta jotta pärjää.Esim. sprintin junnuissa on paljon kuskeja,mutta kun nousu yleiseen tulee niin moni lopettaa parin kauden jälkeen 
-
- WRC
Takaisin junnuksi
en kyllä ymmärrä miten junnuissa voi olla edullisempaa ajaa, eikös ole kivempi vetää paremmilla teillä eikä hirmu spoorissa. harrastaa voi oli lisenssi luokka mikä tahansa vai ?. eihän jääkiekko joukkueetkaan mene divariin kun rahat on vähissä se on kilpailun tason ja kokemuksen erottava lisenssi. ennen ajettiin viikonloppuna yleiseen ja sitten ruvettiin vetään pyttyjä himaan eikös ne ole sääli palkintoja kun käy kokenut kuski ajamassa junnuilta jalat alta ei varmaan tunnu nuoristakaan kivalta.
"Tuhatsatayksitoista"
- Nikey
- KV
-
- A-Junnu
Re: takaisin junnuksi?
Mitenkä niiden käy jotka ovat vaivalla nousseet A-junioreihin ja hankkineet vanhemman nelikon.Vanhemalla nelikolla vain voi harrastaa,ei ajaa luokka voitosta evo mitsuja vastaan.Kun ei saa nousu pisteitä,niin pitääkö sitten myydä neliveto kalusto pois jotta voi jatkaa harrastamista?? :?
Epäilen että moni tulee lopettamaan harrastamisen jos näin käy...
Epäilen että moni tulee lopettamaan harrastamisen jos näin käy...
- emk67
- KV
Re: Takaisin junnuksi
Oikeassa olet,mulla ei ainakaan ole ikävä huonoille teille.Enkä ole huomannu kyllä mitään kustannusten nousua,renkaat vain kestää paremmin.Sitäpaitsi kaikki ylimääräinen raha on aina menny ... ralliin tai paaritiskille :D :D :Dsaxspeed kirjoitti:en kyllä ymmärrä miten junnuissa voi olla edullisempaa ajaa, eikös ole kivempi vetää paremmilla teillä eikä hirmu spoorissa. harrastaa voi oli lisenssi luokka mikä tahansa vai ?. eihän jääkiekko joukkueetkaan mene divariin kun rahat on vähissä se on kilpailun tason ja kokemuksen erottava lisenssi. ennen ajettiin viikonloppuna yleiseen ja sitten ruvettiin vetään pyttyjä himaan eikös ne ole sääli palkintoja kun käy kokenut kuski ajamassa junnuilta jalat alta ei varmaan tunnu nuoristakaan kivalta.
- petrux
- WRC
semmonen systeemi sais olla että nää vanhat yleiset sais ajaa _halutessaan_ A-junnuissa nopeuden takia mutta taas yleisten käytäntöjen ja esim. nuottihomman takia pitäis kyllä joku tutkinto suorittaa. useinhan on ollut että vanhoilla yleisen kuskeilla ei ole käytynä nuottikoulutusta mutta silti valmiudet nuottikisaan on ihan lampeniuksen tasoa. (ok: ei mitään saarnaamista mutta silloin kun on kypärä päässä niin menään kuitenkin täysillä, oli tutkinto tai ei)kprt kirjoitti:Minä kyllä voisin pysyä yleisenäkin ei o väliä, kunhan ei mitään tutkintoja tarvi suorittaa uudelleen.
- TeroL
- Ralli.net Admin
- Viesti:
Re: takaisin junnuksi?
Tervehdys,northwest kirjoitti:Hanaa-lehdessä pääkirjoituksessa pohdittiin tulisiko palauttaa takaisin järjestelmä jossa putoaa takaisin junioreihin jos pitää pitemmän kilpailutauon,mielipiteitä?
Hanaa-lehden päätoimittajan Kare Aspin pyynnöstä korjaus tähän keskustelun aloittaneeseen viestiin. Hän ei siis pääkirjoituksessaan tarkoita niitä, jotka pitävät kilpailutauon, vaan sellaisia, jotka eivät saavuta ylemmässä luokassa mitään. Eli kuten autosuunnistuksessakin tapahtuu nykyään: jos pisteitä ei tule, seuraa armotta pudotus takaisin "vauhtia hakemaan".
.TeroL
Tero Lyttinen
- ekeri
- A-Junnu
Nythän tuli muutos tuohonki rallitutkintoon. Se pitää uusia viiden vuoden välein ajoitpa sitte tai et... :(kprt kirjoitti:Eikös nyky systeemissä putoa A-junnuksi 5 vuoden lisenssin anomattomuuden jälkeen ja B-junnuksi ei putoa koskaan ? Itselläni on nyt kulunut viimeisestä lisenssistä 11 vuotta ja kaveri kertoi että olen pudonnut yleisestä A-junnuihin. Vai eikö pidäkkään paikkaansa ? Minä kyllä voisin pysyä yleisenäkin ei o väliä, kunhan ei mitään tutkintoja tarvi suorittaa uudelleen.
Tämäkin on sitä AKK.n rahan keräystä...