Re: Rallisprint apuja.
Lähetetty: 04.02.2014 11:32
Katso www.V1600.com
Sieltä löytyy aika hyvin tietoa tuosta V1600 ryhmästä.
Suosittelen myös, että otat yhteyttä lähellä olevaan autourheilukerhoon. Neuvoja tulet saamaan monenlaisia joista toinen kumoaa toisen. Näissä(kin) asioissa kun on mielipide-eroja. Toinen tykkää etuvetoisesta ja toinen takavetoisesta ja kolmas ei osaa päättää ja laittaa nelivetoisen ;). Netistä lukemalla ja kyselemällä saa paljon perustietoa, mutta ehdottomasti järkevää on lisäksi olla henkilökohtaisessa yhteydessä kasvotusten alan harrastajaan tai harrastajiin. Jollei muuta kontaktia ole niin sitten se kerho.
Itse aloitin ralliharrastuksen n. 2 vuotta sitten 36 vuotiaana. Hommasin historic -auton jolla ajettiin alkuun. Sen ylläpito osoittautui työlääksi ja vaikeaksi. Vaihdoimme viime vuonna V1600 Bemariin. Tuntuu olevan kahden kisan jälkeen arvioituna vähemmän stressaava kuin tuo historic. Trophy -autoista en tiedä juurikaan, mutta olettaisin kuitenkin tuon V1600 auton olevan helpompi rakentaa kilpailukykyiseksi. Trophy autoja saa kyllä valmiina todella edullisesti, että ei sekään huono vaihtoehto ole. Jos rakentamaan rupeaa ihan siviiliaihiosta niin arvelisin, ettei välttämättä kannata rakentaa Trophyä. Niiden rakentaminen maksaa suuruusluokkanan saman verran, mutta jos ajattelee joskus myyvänsä auton, niin nyt nousussa olevan ryhmän (V1600) auton myyntitappio ei ehkä niin suuri kuin mielestäni laskussa olevan (Trophy) ryhmän auton. Näistäkin ehdottomasti kannattaa kuunnella muitakin mielipiteitä. Voi olla, että olen ihan väärässäkin noissa arveluissani. Ota kaikki hyvässä tarkoituksessa annetut ohjeet ja mielipiteet vastaan ja sitten kun sulla alkaa olemaan muistissa paljon erilaisia ohjeita ja mielipiteitä niin valkkaat niistä itsellesi parhaat ja kehität/sovellat niistä oman ratkaisun.
Jos oikeasti halvalla haluaa päästä ajamaan niin silloin ei rakentaminen kannata. Valmiin auton ostaminen on halvempaa kuin tehdä itse vastaava auto. Eli omalle työlle laskettu palkka on negatiivinen. Voisi jopa ajatella, että menetät 10-20 euroa jokaiselta tunnilta minkä auton rakentamiseen käytät. Näin on käynyt kun on ostajan markkinat. Eli autoja on myynnissä enemmän kuin ostajia.
Mainitsit, että haluat tehdä itse oman autosi. Se on tosi hienoa jos on viitseliäisyyttä ja rohkeutta. Taloudellisessa mielessä tulee kalliiksi, mutta ei kaikkea rahassa voi, eikä kannata mitata. Autoa rakentaessa oppii omasta autosta ja yleensäkin työnteosta paljon. Näitä ei voi heti rahassa mitata, mutta kun nuorena opettelee ahkeraksi niin kyllä se työmarkkinoilla aikanaan palkitaan.
Uskaltaisitkohan laittaa kotipaikkakuntasi näkyviin niin joku saattaisi osata ehdottaa sopivaa autourheilukerhoa ja yhteyshenkilöä?
Itselläni oli nuorena metsästysharrastusta pystymetsästä aloittaessa "eräkummina" eläkeläinen kylältä joka opetti kuin omaa poikaansa. Tällaisen kun saisit vaikka sen autokerhon kautta niin olis varmaan tosi hieno juttu.
Kim
Sieltä löytyy aika hyvin tietoa tuosta V1600 ryhmästä.
Suosittelen myös, että otat yhteyttä lähellä olevaan autourheilukerhoon. Neuvoja tulet saamaan monenlaisia joista toinen kumoaa toisen. Näissä(kin) asioissa kun on mielipide-eroja. Toinen tykkää etuvetoisesta ja toinen takavetoisesta ja kolmas ei osaa päättää ja laittaa nelivetoisen ;). Netistä lukemalla ja kyselemällä saa paljon perustietoa, mutta ehdottomasti järkevää on lisäksi olla henkilökohtaisessa yhteydessä kasvotusten alan harrastajaan tai harrastajiin. Jollei muuta kontaktia ole niin sitten se kerho.
Itse aloitin ralliharrastuksen n. 2 vuotta sitten 36 vuotiaana. Hommasin historic -auton jolla ajettiin alkuun. Sen ylläpito osoittautui työlääksi ja vaikeaksi. Vaihdoimme viime vuonna V1600 Bemariin. Tuntuu olevan kahden kisan jälkeen arvioituna vähemmän stressaava kuin tuo historic. Trophy -autoista en tiedä juurikaan, mutta olettaisin kuitenkin tuon V1600 auton olevan helpompi rakentaa kilpailukykyiseksi. Trophy autoja saa kyllä valmiina todella edullisesti, että ei sekään huono vaihtoehto ole. Jos rakentamaan rupeaa ihan siviiliaihiosta niin arvelisin, ettei välttämättä kannata rakentaa Trophyä. Niiden rakentaminen maksaa suuruusluokkanan saman verran, mutta jos ajattelee joskus myyvänsä auton, niin nyt nousussa olevan ryhmän (V1600) auton myyntitappio ei ehkä niin suuri kuin mielestäni laskussa olevan (Trophy) ryhmän auton. Näistäkin ehdottomasti kannattaa kuunnella muitakin mielipiteitä. Voi olla, että olen ihan väärässäkin noissa arveluissani. Ota kaikki hyvässä tarkoituksessa annetut ohjeet ja mielipiteet vastaan ja sitten kun sulla alkaa olemaan muistissa paljon erilaisia ohjeita ja mielipiteitä niin valkkaat niistä itsellesi parhaat ja kehität/sovellat niistä oman ratkaisun.
Jos oikeasti halvalla haluaa päästä ajamaan niin silloin ei rakentaminen kannata. Valmiin auton ostaminen on halvempaa kuin tehdä itse vastaava auto. Eli omalle työlle laskettu palkka on negatiivinen. Voisi jopa ajatella, että menetät 10-20 euroa jokaiselta tunnilta minkä auton rakentamiseen käytät. Näin on käynyt kun on ostajan markkinat. Eli autoja on myynnissä enemmän kuin ostajia.
Mainitsit, että haluat tehdä itse oman autosi. Se on tosi hienoa jos on viitseliäisyyttä ja rohkeutta. Taloudellisessa mielessä tulee kalliiksi, mutta ei kaikkea rahassa voi, eikä kannata mitata. Autoa rakentaessa oppii omasta autosta ja yleensäkin työnteosta paljon. Näitä ei voi heti rahassa mitata, mutta kun nuorena opettelee ahkeraksi niin kyllä se työmarkkinoilla aikanaan palkitaan.
Uskaltaisitkohan laittaa kotipaikkakuntasi näkyviin niin joku saattaisi osata ehdottaa sopivaa autourheilukerhoa ja yhteyshenkilöä?
Itselläni oli nuorena metsästysharrastusta pystymetsästä aloittaessa "eräkummina" eläkeläinen kylältä joka opetti kuin omaa poikaansa. Tällaisen kun saisit vaikka sen autokerhon kautta niin olis varmaan tosi hieno juttu.
Kim