Taloustilanne vs ralliautoilu

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja saana » 15.05.2015 15:00

Mitkä vanhat kuskit??? Eihän nykyään olekkaan muita.Ja varmasti on kaikki autot käytössä,nää on ihan höpö,höpö juttuja.Ja jos näkisin osallistumismaksun määräytyvän osallistujien määrän mukaan niin silloin Suomi on jo voittanut jalkapallon MM:n ja euroviisut 10 kertaa.Ainakaan tämän suuren ja kauniin kilpailuissa. :roll:

Avatar
ignis
KV
KV
Viestit: 656
Liittynyt: 18.12.2005 00:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja ignis » 15.05.2015 16:26

saana kirjoitti:Mitkä vanhat kuskit??? Eihän nykyään olekkaan muita.Ja varmasti on kaikki autot käytössä,nää on ihan höpö,höpö juttuja.Ja jos näkisin osallistumismaksun määräytyvän osallistujien määrän mukaan niin silloin Suomi on jo voittanut jalkapallon MM:n ja euroviisut 10 kertaa.Ainakaan tämän suuren ja kauniin kilpailuissa. :roll:
Käy lukemassa Toivakka-rallin säännöt...
Missä vaiheessa on päässyt käymään niin kierosti että miehelle on kasvanut omatunto?

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 15.05.2015 18:18

Saana autoja joita ei käytetä on talleissa helvetisti.

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja saana » 15.05.2015 18:38

No nythän ne on kaikki Toivakassa viivalla kun saa 60 e alennusta ilmoon jos on 181 ilmottautunutta.Ei maksa kun 230 e.Täytyypä seurata.Toivottavasti olen ihan väärässä ja 240 paria tulee täyteen. :oops:

Lujaa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 189
Liittynyt: 11.04.2014 09:14

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja Lujaa » 15.05.2015 19:16

Miksi näitä samoja jorinoita pitää aina alottaa kesä/talvikauden kynnyksellä, luokkajaoista tämä j67 on aloittanut jo useamman topicin eiköhän jo riittäisi, huoli tuntuu olevan kova mutta konkreettisesti se mitä saa herra aikaan on täällä pask"n jauhanta!??

Tuo porrastettu ilmottautumismaksu on ihan hieno uudistus ja kaikki saisi ottaa mallia siitä, mutta ei sillä mitään vaikutusta ollut viime vuoden kisassakaan, 169 autoa osallistui kisaan joka on ihan perus keskiarvo näinä aikoina ja ihan hyvä kilpailija määrä, laji on aina ollut kallis ja tulee sitä aina olemaan, muut lajit vaan vie harrastajia,oli rahaa tai eii ja täytyy muistaa että future cup lisää suosiotaan vuosi vuodelta ja teki taas osallstuja ennätyksen tänä vuonna ..moni ralliäijä on siirtynyt sprintin pariin, turhaa spekulaatiotahan nää tän topicin jauhannat on..

Jukkiz
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 01.03.2011 02:55

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja Jukkiz » 15.05.2015 19:51

Eipä sinällään näytä olevan ilmoittautumismaksulla ihan hirveen suurta merkitystä ilmoittautumisiin kun katsoo vaikka viime syksyn uki-rallia. koko kisassa 95 autokuntaa joista täyden ilmoittautumis maksun 325e maksoi 72. Halvennuksella hintaan 150e 7 paria, hintaan 200e 14 paria ja hintaan 270e 2 paria. Ek kilometrejä oli kuitenkin 66 eli halvimmillaan 2,27e/km.

Itse olin mukana tuolla kyllä hinnan takia, mutta olisin sen yhden kisan ajanut syksyllä kuitenkin vaikka ei noin halpaa kilpailua olisi ollutkaan.

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 15.05.2015 20:11

jjp-racing kirjoitti:lisää harjoittelupaikkoja niin harrastajatkin innostuu kisoihin kun pääsevät ekaks huvikseen treenaamaan ja autojaan testaamaan. Jyväskylän lähiympäristössä ei ole enään yhtään testi paikkaa niin eikai kisoihin kylmiltään kään viitsi uusi kuski lähteä. viime talvenakin viis jäärataa niin jokaiseen aina poliisit paikalle kun ei kuulema lupia ja osassa ajettu 10-20v niin minun mielestä kynnys uusille johtu kun kaikkeen pitää olla lupa ja tukku rahaa vaikkei autolla metriäkään ajettu.
Ite olisin valmis maksamaan kisasta vaik 10-20€ enemmän jos järjestävä seura järjestäis sillä rahalla sit seurakisan tai jonkun testitien päiväksi käyttöön ja vielä valmis siitäkin vähän maksamaan ja ensikertalaiset mitkä liittyy johonkin kisassa mukana olleeseen seuraan niin pääsis ilmaiseksi ajamaan.
Kuinka lähellä ne pitää olla? Riittääkö 40-60 km? Kyllä niitä on kun kyselee seuroilta ja ralliperunoilta. Jäärataan ei mielestäni tarvi mitään lupaa... saat ajaa moottorikelkalla,veneellä,vesijetillä tai millä vaan järvellä ,järven pinnan olomuodosta riippumatta. Kateellisten valittaessa on tietysti eri asia. Häiritsevä ajaminen voidaan kieltää.

Jämsässa on ollu yleinen kaikkien tiedossa oleva jäärata samalla lahdella varmaan sen 40 vuotta. Nythän siihen on tullu kiintiö valittajia joilla ei ole muuta tekemistä kuin valittaa. Valittajat asuu Paaaljon kauempana kun n. 150m päässä oleva asuinalue. Sovittu että klo 22 jälkeen ei ajeta. Se oli ennen aika villiä kun kolmeen aikaan yöllä ajettiin juovuksissa siellä.

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 15.05.2015 20:25

Eikä siitä radasta suurta iloa ole ainakaan minulle tullut. Lähivuosina käytettävyys on jääny muutamiin viikkoihin. Viime talvena tais olla 3 viikkoa ajettavassa kunnossa. Viereinen mopomiesten rata tais olla 6 vai 5 viikkoo. Semmosia ne talvet nykyään on

Avatar
js1
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 58
Liittynyt: 20.09.2005 00:00

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja js1 » 15.05.2015 22:11

Missäs muuten luulette,että täällä pääkaupunkiseudulla pääsee reenaan?No,ei v..tun missään.Kylmiltään kisaan aika pääsääntöisesti joutuu lähteen....

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 15.05.2015 23:21

Täytyy kyllä sanoa että se asuinpaikka on vähän niinkun ammatinvalinta kysymys. Mä teen reissuhommia ympäri Suomee ja tehny joskus ulkomaita myötenkin,niin on ihan mukava asua 3 päivää viikosta täällä Keski-Suomessa pienellä paikkakunnalla.

Setämies asunu täällä 19 v, Tampereella 11v ja Helsingissä viimesen 6v ja kiroo sen paikan helvettiin. Nyt muuttamas takasin kotiseudulle. Kotipaikan valintakysymys

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 15.05.2015 23:41

Ja eiköhän sieltäkin löydy metsäteitä 30-40 km säteellä.Treeniteitä. Helsingin ua? Riihimäki, Tuusula UA ym ym. Eikö löydy?

Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 15.05.2015 23:45

Paljonko sinne Lopelle sit on matkaa? 50km?

Avatar
js1
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 58
Liittynyt: 20.09.2005 00:00

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja js1 » 16.05.2015 00:27

Joo,lopelle vajaa sata.Saukkolan ek onkin käytännössä lähin paikka jossa pääsee ajaan.Huomen pääseekin taas "reenaan" lopelle.Tosin taas rallin merkeissä.

ccn
Viestit: 7
Liittynyt: 01.02.2015 17:19

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja ccn » 16.05.2015 09:08

Eiköhän tämäkin laji tästä ala elpymään kun suomen talous lähtee nousuun (sitä en sitten tiiä koska tää tapahtuu). Treeni paikkoja ei koskaan tulee olemaan kuin "luistelukenttiä" Vajaa 100km ei ole minusta kohtuuton matka treeni paikalle, jos on halu/tahto päästä treenailee, ton matkan kyllä jaksaa ajaa. Osallistumismaksut ei kilpailijoiden määrää juurikaan vaikuta, ellei nyt ladata joku ihan överi ilmomaksu.

Testiä tai kilpaa 2x16km 130e II Keuruun miniralli 13.6 (kopio)

Ei se nyt tosta enää paljoo voi halvemmaksi mennä!

Ps. Toivomalla ne asiat harvemmin muuttuu, no enpä nyt oikein muuta odottanutkaan eräältä kirjoittajalta, jatkaa samalla selkeellä linjalla :lol:

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu

Viesti Kirjoittaja j67 » 16.05.2015 10:41

Ihan kohtuullisia havaintoja tässäkin ketjussa. Ralli äijät vaihtaa sprinttiin, ilmoittautumismaksu voi olla melkein mitä vaan, ilmoittautumis ajankohdan, ilmoottautuneiden määrän, kattojärjestön yms. perusteella.

Miksi siis ukot vaihtaa sprinttiin. Kenties siksi että halvempaa. Ainakin ilmot.
Autothan ei juurikaan halvempia. Tai sitten ralli ei ole enää mielekästä.

Talouden parantuminen nostaa lajin takaisin huipulle. Paljon rahaa kalliiseen lajiin on eri kuin vähän rahaa halpaan lajiin.

Vastaa Viestiin