Sivu 2/3
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 15:00
Kirjoittaja saana
Mitkä vanhat kuskit??? Eihän nykyään olekkaan muita.Ja varmasti on kaikki autot käytössä,nää on ihan höpö,höpö juttuja.Ja jos näkisin osallistumismaksun määräytyvän osallistujien määrän mukaan niin silloin Suomi on jo voittanut jalkapallon MM:n ja euroviisut 10 kertaa.Ainakaan tämän suuren ja kauniin kilpailuissa.

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 16:26
Kirjoittaja ignis
saana kirjoitti:Mitkä vanhat kuskit??? Eihän nykyään olekkaan muita.Ja varmasti on kaikki autot käytössä,nää on ihan höpö,höpö juttuja.Ja jos näkisin osallistumismaksun määräytyvän osallistujien määrän mukaan niin silloin Suomi on jo voittanut jalkapallon MM:n ja euroviisut 10 kertaa.Ainakaan tämän suuren ja kauniin kilpailuissa.

Käy lukemassa Toivakka-rallin säännöt...
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 18:18
Kirjoittaja Marko Tähkä
Saana autoja joita ei käytetä on talleissa helvetisti.
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 18:38
Kirjoittaja saana
No nythän ne on kaikki Toivakassa viivalla kun saa 60 e alennusta ilmoon jos on 181 ilmottautunutta.Ei maksa kun 230 e.Täytyypä seurata.Toivottavasti olen ihan väärässä ja 240 paria tulee täyteen.

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 19:16
Kirjoittaja Lujaa
Miksi näitä samoja jorinoita pitää aina alottaa kesä/talvikauden kynnyksellä, luokkajaoista tämä j67 on aloittanut jo useamman topicin eiköhän jo riittäisi, huoli tuntuu olevan kova mutta konkreettisesti se mitä saa herra aikaan on täällä pask"n jauhanta!??
Tuo porrastettu ilmottautumismaksu on ihan hieno uudistus ja kaikki saisi ottaa mallia siitä, mutta ei sillä mitään vaikutusta ollut viime vuoden kisassakaan, 169 autoa osallistui kisaan joka on ihan perus keskiarvo näinä aikoina ja ihan hyvä kilpailija määrä, laji on aina ollut kallis ja tulee sitä aina olemaan, muut lajit vaan vie harrastajia,oli rahaa tai eii ja täytyy muistaa että future cup lisää suosiotaan vuosi vuodelta ja teki taas osallstuja ennätyksen tänä vuonna ..moni ralliäijä on siirtynyt sprintin pariin, turhaa spekulaatiotahan nää tän topicin jauhannat on..
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 19:51
Kirjoittaja Jukkiz
Eipä sinällään näytä olevan ilmoittautumismaksulla ihan hirveen suurta merkitystä ilmoittautumisiin kun katsoo vaikka viime syksyn uki-rallia. koko kisassa 95 autokuntaa joista täyden ilmoittautumis maksun 325e maksoi 72. Halvennuksella hintaan 150e 7 paria, hintaan 200e 14 paria ja hintaan 270e 2 paria. Ek kilometrejä oli kuitenkin 66 eli halvimmillaan 2,27e/km.
Itse olin mukana tuolla kyllä hinnan takia, mutta olisin sen yhden kisan ajanut syksyllä kuitenkin vaikka ei noin halpaa kilpailua olisi ollutkaan.
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 20:11
Kirjoittaja BLUEORANGE
jjp-racing kirjoitti:lisää harjoittelupaikkoja niin harrastajatkin innostuu kisoihin kun pääsevät ekaks huvikseen treenaamaan ja autojaan testaamaan. Jyväskylän lähiympäristössä ei ole enään yhtään testi paikkaa niin eikai kisoihin kylmiltään kään viitsi uusi kuski lähteä. viime talvenakin viis jäärataa niin jokaiseen aina poliisit paikalle kun ei kuulema lupia ja osassa ajettu 10-20v niin minun mielestä kynnys uusille johtu kun kaikkeen pitää olla lupa ja tukku rahaa vaikkei autolla metriäkään ajettu.
Ite olisin valmis maksamaan kisasta vaik 10-20€ enemmän jos järjestävä seura järjestäis sillä rahalla sit seurakisan tai jonkun testitien päiväksi käyttöön ja vielä valmis siitäkin vähän maksamaan ja ensikertalaiset mitkä liittyy johonkin kisassa mukana olleeseen seuraan niin pääsis ilmaiseksi ajamaan.
Kuinka lähellä ne pitää olla? Riittääkö 40-60 km? Kyllä niitä on kun kyselee seuroilta ja ralliperunoilta. Jäärataan ei mielestäni tarvi mitään lupaa... saat ajaa moottorikelkalla,veneellä,vesijetillä tai millä vaan järvellä ,järven pinnan olomuodosta riippumatta. Kateellisten valittaessa on tietysti eri asia. Häiritsevä ajaminen voidaan kieltää.
Jämsässa on ollu yleinen kaikkien tiedossa oleva jäärata samalla lahdella varmaan sen 40 vuotta. Nythän siihen on tullu kiintiö valittajia joilla ei ole muuta tekemistä kuin valittaa. Valittajat asuu Paaaljon kauempana kun n. 150m päässä oleva asuinalue. Sovittu että klo 22 jälkeen ei ajeta. Se oli ennen aika villiä kun kolmeen aikaan yöllä ajettiin juovuksissa siellä.
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 20:25
Kirjoittaja BLUEORANGE
Eikä siitä radasta suurta iloa ole ainakaan minulle tullut. Lähivuosina käytettävyys on jääny muutamiin viikkoihin. Viime talvena tais olla 3 viikkoa ajettavassa kunnossa. Viereinen mopomiesten rata tais olla 6 vai 5 viikkoo. Semmosia ne talvet nykyään on
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 22:11
Kirjoittaja js1
Missäs muuten luulette,että täällä pääkaupunkiseudulla pääsee reenaan?No,ei v..tun missään.Kylmiltään kisaan aika pääsääntöisesti joutuu lähteen....
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 23:21
Kirjoittaja BLUEORANGE
Täytyy kyllä sanoa että se asuinpaikka on vähän niinkun ammatinvalinta kysymys. Mä teen reissuhommia ympäri Suomee ja tehny joskus ulkomaita myötenkin,niin on ihan mukava asua 3 päivää viikosta täällä Keski-Suomessa pienellä paikkakunnalla.
Setämies asunu täällä 19 v, Tampereella 11v ja Helsingissä viimesen 6v ja kiroo sen paikan helvettiin. Nyt muuttamas takasin kotiseudulle. Kotipaikan valintakysymys
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 23:41
Kirjoittaja BLUEORANGE
Ja eiköhän sieltäkin löydy metsäteitä 30-40 km säteellä.Treeniteitä. Helsingin ua? Riihimäki, Tuusula UA ym ym. Eikö löydy?
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 15.05.2015 23:45
Kirjoittaja BLUEORANGE
Paljonko sinne Lopelle sit on matkaa? 50km?
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 16.05.2015 00:27
Kirjoittaja js1
Joo,lopelle vajaa sata.Saukkolan ek onkin käytännössä lähin paikka jossa pääsee ajaan.Huomen pääseekin taas "reenaan" lopelle.Tosin taas rallin merkeissä.
Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 16.05.2015 09:08
Kirjoittaja ccn
Eiköhän tämäkin laji tästä ala elpymään kun suomen talous lähtee nousuun (sitä en sitten tiiä koska tää tapahtuu). Treeni paikkoja ei koskaan tulee olemaan kuin "luistelukenttiä" Vajaa 100km ei ole minusta kohtuuton matka treeni paikalle, jos on halu/tahto päästä treenailee, ton matkan kyllä jaksaa ajaa. Osallistumismaksut ei kilpailijoiden määrää juurikaan vaikuta, ellei nyt ladata joku ihan överi ilmomaksu.
Testiä tai kilpaa 2x16km 130e II Keuruun miniralli 13.6 (kopio)
Ei se nyt tosta enää paljoo voi halvemmaksi mennä!
Ps. Toivomalla ne asiat harvemmin muuttuu, no enpä nyt oikein muuta odottanutkaan eräältä kirjoittajalta, jatkaa samalla selkeellä linjalla

Re: Taloustilanne vs ralliautoilu
Lähetetty: 16.05.2015 10:41
Kirjoittaja j67
Ihan kohtuullisia havaintoja tässäkin ketjussa. Ralli äijät vaihtaa sprinttiin, ilmoittautumismaksu voi olla melkein mitä vaan, ilmoittautumis ajankohdan, ilmoottautuneiden määrän, kattojärjestön yms. perusteella.
Miksi siis ukot vaihtaa sprinttiin. Kenties siksi että halvempaa. Ainakin ilmot.
Autothan ei juurikaan halvempia. Tai sitten ralli ei ole enää mielekästä.
Talouden parantuminen nostaa lajin takaisin huipulle. Paljon rahaa kalliiseen lajiin on eri kuin vähän rahaa halpaan lajiin.