Mitsujen tuonti Japanista

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
LEOSPORT
Viestit: 9
Liittynyt: 08.04.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja LEOSPORT » 16.02.2006 18:05

pantealex kirjoitti:Kolmosen saa kilpiin ja 8 on seuraava siitä ylöspäin minkä onnistuu kilvittämään
Onko kenelläkään tietoa,onko niitä kakkosia ja kolmosia todellakin saatu kilpeihin, vai ovatko ne kaikki jotain korin vaihto autoja?Jos jollain olisi tietoja rekisteröinnistä,olisin kiitollinen tiedoista.

tenutappi

Viesti Kirjoittaja tenutappi » 16.02.2006 20:40

pantealex kirjoitti:Kolmosen saa kilpiin ja 8 on seuraava siitä ylöspäin minkä onnistuu kilvittämään
Ei muuten pidä vissiin paikkaansa vaikka itsekin olen niin ymmärtänyt, nimittäin rekisteritunnuksella RS-5 ainakin liikkuu täällä päin jonkinlainen tekele, tosiaan tekniikasta ei mitään tietoa mutta Esson baarissa pojat kerto et olis EVO IV tekniikka vitosen kopassa, prosentit hipoo kuulemma 49:ää 8O

Joka tapauksessa eri hieno peli, ja laukkaa kyllä 8)

Avatar
R8G
Yleinen
Yleinen
Viestit: 201
Liittynyt: 03.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja R8G » 16.02.2006 21:16

LEOSPORT kirjoitti:
pantealex kirjoitti:Kolmosen saa kilpiin ja 8 on seuraava siitä ylöspäin minkä onnistuu kilvittämään
Onko kenelläkään tietoa,onko niitä kakkosia ja kolmosia todellakin saatu kilpeihin, vai ovatko ne kaikki jotain korin vaihto autoja?Jos jollain olisi tietoja rekisteröinnistä,olisin kiitollinen tiedoista.
Panteleax on oikeessa, ja keski-suomessa on ainaki joskus pyöriny suomenkilpisiä evoja... olisko rekkari ollu evo-3...
Ja eiks Ipatti ajanu suomenkilpisellä aikoinaa? oliks se rekkari joku jbb-jotai?? :roll:

Avatar
petrux
WRC
WRC
Viestit: 1036
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja petrux » 16.02.2006 21:34

muistaakseni nää molemmat RS-3/4/5 ja EVO-3 on korinvaihtoja, sehän selviää kun kysyy tiedot sms:llä numerosta 16400 ensin normikysely ja perään tekniset tiedot.

edit: piti kattoa RS-5 ja ei löytynyt ollenkaan, RS-3 on Volvo, RS-2 ja RS-4 on kilvet.com:n mukaan Audeja ja EVO-3 on syntyjään 1.6 GLXI ja EVO-4 ei löydy ollenkaan vaikka www.kilvet.com mukaan on joskus ollut olemassa liekö mikä vehje ollut vai pelkkä korisarja :D

edit2: näköjään kilvet.com:n suora linkki ei toimi siellä kuvien selaus -> E

edit3: EVO-8 on oikeesti Evo ja kuva niinikään kilvet.com:ssa.

toi EVO-3 oli joku vuosi sitten nuottipelinäkin Lahden Historicissa.

Sammy
Yleinen
Yleinen
Viestit: 207
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Sammy » 16.02.2006 21:56

Evo 1-4 ja Evo 8 saa suoraan suomen kilpiin. Mm. Helkama-auton Koskella oli ainakin joskus EVO-4 kilpinen keltainen nelkku. Muutkin evot saa suomen kilpiin kunhan ovat ns. muutto-autoja.

Avatar
Ketzi
KV
KV
Viestit: 801
Liittynyt: 09.08.2004 00:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ketzi » 16.02.2006 22:43

Muutama kesä sitten tuli pääkaupunkiseudulla, olikohan musta, evo 5 tai 6 moottoriel ohi.. En sitten tiedä. Enkä katsonut oliko suomen kilpinen.

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 17.02.2006 00:02

Tuon EVO-3 kilvillä olevan silloin valkoisen Mitsun näin Lankamaan maalissa pellolla parkissa oisko ollu -04. Meni kyllä ihan täydestä.. olkoon sitten vaikka ykskutonen peruslankeri.
Ei taitu!

Avatar
petrux
WRC
WRC
Viestit: 1036
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja petrux » 17.02.2006 08:28

henkka_ok kirjoitti:Tuon EVO-3 kilvillä olevan silloin valkoisen Mitsun näin Lankamaan maalissa pellolla parkissa oisko ollu -04. Meni kyllä ihan täydestä.. olkoon sitten vaikka ykskutonen peruslankeri.
sen EVO-3 moottoritilavuus 1980 ja teho 200 ihan AKE:nkin mukaan eli kyllä sille on jotain muutakin tehty kuin pelkkää ulkokuorta mutta ei vaan ole syntynyt EVOksi.

rallijore
B-junnu
B-junnu
Viestit: 25
Liittynyt: 28.05.2004 00:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja rallijore » 17.02.2006 13:04

JBB- kilpinen mitsu meni muistaakseni muutama vuosi sitten Ari Laivolalle, on ex- Ipatti, Kainulainen, Saarelainen. Taisi Minna Sillankorva ajella sillä tunturissa oisko ollu -03 nollaautoa. Saarelainen muistaakseni päivitti sen kakkosesta kolmoseksi. EVO-3 mitsu oli nuotti-autona O.Kankkusella joskus 2000-luvun vaihteessa. Mielestäni suhteellisen kovalla käytöllä oli silloin. Myynnissäkin se oli keltaisessa pörssissä. Puhakka nuotitti samalla autolla ainakin nilsiän SM-rallissa -02. Silloin kuulin huhun ,että se olisi Puhakan.

Avatar
rank1
KV
KV
Viestit: 475
Liittynyt: 18.01.2005 00:00
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja rank1 » 17.02.2006 14:23

rallijore kirjoitti: Myynnissäkin se oli keltaisessa pörssissä. Puhakka nuotitti samalla autolla ainakin nilsiän SM-rallissa -02. Silloin kuulin huhun ,että se olisi Puhakan.
Näimpä, muistan ittekin nähneeni niihin aikoin ilmotusta joko Pörssissä tai Hanaassa. Sillon sitä naureskeltiinkin kavereiden kanssa pankinjohtajan jutuille menosta.. :wink: Jokella se kaiketi tosiaan ollut!

rallijore
B-junnu
B-junnu
Viestit: 25
Liittynyt: 28.05.2004 00:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja rallijore » 17.02.2006 14:32

Ja tuo EVO-3 minkä minä tiedän oli ainakin ihan aito evolution III.

Avatar
J_Mantyla
KV
KV
Viestit: 685
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja J_Mantyla » 17.02.2006 16:11

Eikös tuo EVO-3 ollut alun perin keltainen, ja se oli uudesta Pekka Kosken käytössä joskus 90-luvun puolessa välissä ?

Avatar
petrux
WRC
WRC
Viestit: 1036
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja petrux » 17.02.2006 18:06

rallijore kirjoitti:Ja tuo EVO-3 minkä minä tiedän oli ainakin ihan aito evolution III.
tilaapas tekstiviestillä numerosta 16400 sanoilla: AUTOFAKTA EVO3 niin kyllä sieltä tulee että on 1.6 GLXI eli voi olla kyllä aito mutta ei ole sellaisena rekisteröity vaan jostain syystä 1.6:na.

Avatar
pantealex
KV
KV
Viestit: 447
Liittynyt: 22.10.2004 00:00
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja pantealex » 17.02.2006 21:09

EVO-3 oli alunperin valkoinen ja kun uudenpikoppaiset tuli markkinoille niin maahantuonti myi kyseisen yksilön POMIlle ja ne maalautti sen keltaiseksi ja laitoivat POMI tarroja.
Näin minä olen tämän jutun käsittänyt ja nähnyt, korjatkaa jos tiedätte minun olevan väärässä!
"Auto alkaa A:lla ja siinä on 4 rengasta"

Avatar
Vauhtikone
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 112
Liittynyt: 06.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vauhtikone » 18.02.2006 00:48

:idea: Tuo Ipatin rakentama suomenkilpinen evo-kakkonen oli rekkariltaan muistaakseni JBH-284 johon hän käytti kanta-autona lähes uuden oman siviiliautonsa -93 mallisen lancer 1,6 glxi:n. Tekniikka täysin evo-kakkosen, vain pari pätkää ajettu (Puhakka -94 Jyväskylä). Auto on tietääkseni nykyisin kuivaniemessä päivitettynä evo-kolmoseksi. Auto kiersi Ipatilta ensin Aminoffille, sitten Kainulainen, Saarelainen, jne..

EVO-3 ja EVO-4 (ja ilm. myös EVO-5) olivat kaikki tuon Ipatin "pioneerityön" rohkaisemina tehtyjä siviiliautoja, aidolla 4wd Evo-tekniikalla, kanta-autoina etuvetoiset pelit.

Vastaa Viestiin