Mä oon työskennellyt autonasentajan hommissa nyt 6 vuotta ja palkka on tällä hetkellä n. 9e...
Renault
- junkkari
- A-Junnu

- Viestit: 50
- Liittynyt: 18.09.2004 00:00
Mutta kuka tekee 10 ¤/ tunti. Minä palkkaan heti töihin ammattitaitoisen autoasentajan sillä rahalla. Toisaalta yli 20 vuoden kokemus korjaamopäällikön töistä on osoittanut sen, että autourheilua harrastavan asentajan palkkaamisessa on iso riski...[/quote]
Mä oon työskennellyt autonasentajan hommissa nyt 6 vuotta ja palkka on tällä hetkellä n. 9e...
Kuvittelisin olevani jo melko ammattitaitoinen vaikkakin autoalalla ei voi koskaan sanoa olevansa täysin ammattitaitoinen...(vähän oli nyt kyllä off-topiccia)
Mä oon työskennellyt autonasentajan hommissa nyt 6 vuotta ja palkka on tällä hetkellä n. 9e...
- MPHUOLTONISULA
- A-Junnu

- Viestit: 144
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Seinäjoki
.
Autot on ulkomailla halvempia jo pitkälti siitä syystä että ne ovat kaukana suomalaisten kilpa-autoista tasoltaan! Jostain syystä täällä on pakko olla viimesen päälle laite jos pikku n:ssä tai isossa n:ssä meinaa keritä ja niin valmista laitetta ei Belgiasta tms saa. Onko Ari Saxberg tästä samaa mieltä mun kanssa?
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Kartelli Rellut
Alku aihe muuttu pikkusen mutta ei se mitään, kilpa-autot ovat kaikkialla siis myös ulkomailla kunnolla tehtynä normaalille tossun kuluttajalle kalliita, ja minun mielestä suurin ero on meissä suomalaisissa kun täällä pyydetään vanhoista lintoista vessoista tilin toivossa saman verran kuin oikeesti kunnon autoista. niin silloin se homma vääristyy. eli uskon että vikaa on enemmän ostajassa kuin myyjässä tai toiste päin siitä en viitsi ruveta kinaan kun siitä ei kans tule loppua eikä kunnon juttua. mutta sen verran olen ollu ulkomailla ja tutustunut heidän kilpureihin että hyvät ovat ehkä himpun kalliimpia kuin meillä johtuen siitä että rahamiehillä sillä on oikeesti RAHAA eikä vaan sillai että puhutaan. esim 1. vuosi 1989 lähdettiin saksaan ostaan GT corolloita suomeen tuotavaksi kilpa-autoiksi siviili auto maksoi silloin noin 30.000 mk fim ja niin sanottu valmis kilpa-auto 20.000 mk fim .mitä kannattas tehdä kun tuot nuo kaks autoo suomeen ja rupeet tekeen tiliä ? me tehtiin siviiliautosta kunnon kilpuri maksoi jonkun 20.000,- fim lisää eli 50.000,- ja voitettiin suomenmestaruus, toiselle autolle löytyi ostaja semmoisenaan saatiin melkein 40.000,- mk fim tekemättä yhtään mitään, MUTTA autolla ei voitettu ikinä mitään eikä ketään kun se oli niin surkee ja siksi se saksalainen ralli harrastaja myi sen halvalla, ja 2005 tarina on ihan sama
Milloinkahan kiinassa ruvetaan tekeen kilpureita ja sen jälkeen taloushalleissa myymään, jotain tarvike krääsää tehdään jo kovasti ( olkaa tarkkana mitä ostatte, pyytäkää apua jos ette ole varmoja mitä ostatte )
"Tuhatsatayksitoista"
- northwest
- KV

- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Hevosvoimat(tai kilovatit nykyään)tuntuu olevan erilaisia euroopassa kuin suomessa
,kuuntelin tarinaa yhden tutun tuomasta kilpurista-koneesta piti löytyä n.160hv,ilmeisesti oli huolimattomasti hevoiset sidottu matkan aikana kun täällä löytyi vain 139hv
-eli kyllä hieman hankalaa äkkiä on alkaa taistelemaan tuollaisista asioista myyjän kanssa joka voi notkua rauhallisin mielin paikallisessa pubissaan naureskellen lattialle kertyvää paperikasaa joka faksista tulee.
Tulee vaan mieleen se että jos vaikka Saxspeediltä pirssin ostaa on siinä jonkinlainen "herrasmiestakuukin",jos suomessa myyt p...aa sana kiirii todella nopeasti ja kaupankäynti toppaa siihen.
Ja ei tarvitse olla kovin ihmeellinen talousnero kun katsoo hintoja verrattuna viiden vuoden takaiseen aikaan,noussut on.Mutta niin on myös raaka-aineetkin,esim. metallien hinnat nousseet todella paljon kiitos osaltaan Kiinan talouskasvun :?
-eli kyllä hieman hankalaa äkkiä on alkaa taistelemaan tuollaisista asioista myyjän kanssa joka voi notkua rauhallisin mielin paikallisessa pubissaan naureskellen lattialle kertyvää paperikasaa joka faksista tulee.
Tulee vaan mieleen se että jos vaikka Saxspeediltä pirssin ostaa on siinä jonkinlainen "herrasmiestakuukin",jos suomessa myyt p...aa sana kiirii todella nopeasti ja kaupankäynti toppaa siihen.
Ja ei tarvitse olla kovin ihmeellinen talousnero kun katsoo hintoja verrattuna viiden vuoden takaiseen aikaan,noussut on.Mutta niin on myös raaka-aineetkin,esim. metallien hinnat nousseet todella paljon kiitos osaltaan Kiinan talouskasvun :?
- sej
- Viestit: 17
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Hintalöpinä
Hyviä ja huonoja autoja tehdään sekä suomessa että ulkomailla. Vähäisen kokemuksemme perusteella ei voi ylistää / tuomita autoja pelkän rakennusmaan perusteella.
- Gadfly
- KV

- Viestit: 503
- Liittynyt: 25.05.2004 00:00
Re: Renault kartelli
hehheh. jos haluaa ostaa hyvän ja halvan, nii sitten pitää ostaa kaksi eli esim tuo Arin myymä auto (hyvä) ja etsiä sitten jostain se halpa auto, jonka rakentamiseen menisi varmaan se hintaero reilusti jos haluais lähelleekään hyvän.
Ei taida porukka ymmärtää kuinka paljon tuossakin autokaupassa tulisi korvaamattoman arvokasta tietotaitoa mukana. No eiköhän tosiostajat ole niitä, jotka arvostavat niitä mahdollisuuksia, joita tuollainen autokauppa tarjoaa.
Se on vaan hyvä, että meillä on Arin kaltaisia kavereita, jotka ovat tuoneet rallitalleissa hankkimansa ammattitaidon meidän tavallisten ratinkääntäjien ja nenänkaivajien ulottuville.
Ainakin nayttää laitteilla ehtivän. harmi vaan että lauantain voitto jäi viikonlopun suru-uutisten jalkoihin.
Ei taida porukka ymmärtää kuinka paljon tuossakin autokaupassa tulisi korvaamattoman arvokasta tietotaitoa mukana. No eiköhän tosiostajat ole niitä, jotka arvostavat niitä mahdollisuuksia, joita tuollainen autokauppa tarjoaa.
Se on vaan hyvä, että meillä on Arin kaltaisia kavereita, jotka ovat tuoneet rallitalleissa hankkimansa ammattitaidon meidän tavallisten ratinkääntäjien ja nenänkaivajien ulottuville.
Ainakin nayttää laitteilla ehtivän. harmi vaan että lauantain voitto jäi viikonlopun suru-uutisten jalkoihin.
- JM
- WRC

- Viestit: 1413
- Liittynyt: 09.02.2004 00:00
- Paikkakunta: Nokia
Joskus erästä tallipäällikköä haastateltiin ja kysyttiin, että miten ihmeessä uuden automallinne moottori voi olla tehokkaampi kuin entinen? Tämä siis sillä perusteella, että vanhassa oli jo tuo FIAn määrittämä 300 heppaa.northwest kirjoitti:Hevosvoimat(tai kilovatit nykyään)tuntuu olevan erilaisia euroopassa kuin suomessa,kuuntelin tarinaa yhden tutun tuomasta kilpurista-koneesta piti löytyä n.160hv,ilmeisesti oli huolimattomasti hevoiset sidottu matkan aikana kun täällä löytyi vain 139hv
![]()
Tallipäällikkö vastasi tähän, että FIA on määrännyt vain max 300 hevosvoimaa, mutta ei ole kertonut minkäkokoisia hevosten pitäisi olla :)
No ehkä vähän off topic, mutta varmaan kultturierot auton rakennuksen suhteen on kuitenkin euroopassa ja varsinkin eteläisessä euroopassa suuret verrattuna Suomeen. Itse uskon vakaasti että loppupeleissä edullisemmin pääsee kun ostaa Suomesta vaikka vähän kalliimman pelin.
