Renault

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
junkkari
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 50
Liittynyt: 18.09.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja junkkari » 17.09.2005 15:44

Mutta kuka tekee 10 ¤/ tunti. Minä palkkaan heti töihin ammattitaitoisen autoasentajan sillä rahalla. Toisaalta yli 20 vuoden kokemus korjaamopäällikön töistä on osoittanut sen, että autourheilua harrastavan asentajan palkkaamisessa on iso riski...[/quote]

Mä oon työskennellyt autonasentajan hommissa nyt 6 vuotta ja palkka on tällä hetkellä n. 9e... :lol: Kuvittelisin olevani jo melko ammattitaitoinen vaikkakin autoalalla ei voi koskaan sanoa olevansa täysin ammattitaitoinen...(vähän oli nyt kyllä off-topiccia)

Avatar
Ali
Yleinen
Yleinen
Viestit: 198
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Ali » 18.09.2005 00:41

Nähtiin se taas.......hyvästä kannattaa maksaa valittamatta....kävittekös muuten tutustumassa "saxspeedin" mainitsemiin hondan tappajiin ja niiden NOPEISIIN kuljettajiin...........OLIS VARMAAN KANNATTANU!!! :wink:

Avatar
MPHUOLTONISULA
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 144
Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Paikkakunta: Seinäjoki

.

Viesti Kirjoittaja MPHUOLTONISULA » 18.09.2005 01:35

Autot on ulkomailla halvempia jo pitkälti siitä syystä että ne ovat kaukana suomalaisten kilpa-autoista tasoltaan! Jostain syystä täällä on pakko olla viimesen päälle laite jos pikku n:ssä tai isossa n:ssä meinaa keritä ja niin valmista laitetta ei Belgiasta tms saa. Onko Ari Saxberg tästä samaa mieltä mun kanssa?

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Kartelli Rellut

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 18.09.2005 07:08

Alku aihe muuttu pikkusen mutta ei se mitään, kilpa-autot ovat kaikkialla siis myös ulkomailla kunnolla tehtynä normaalille tossun kuluttajalle kalliita, ja minun mielestä suurin ero on meissä suomalaisissa kun täällä pyydetään vanhoista lintoista vessoista tilin toivossa saman verran kuin oikeesti kunnon autoista. niin silloin se homma vääristyy. eli uskon että vikaa on enemmän ostajassa kuin myyjässä tai toiste päin siitä en viitsi ruveta kinaan kun siitä ei kans tule loppua eikä kunnon juttua. mutta sen verran olen ollu ulkomailla ja tutustunut heidän kilpureihin että hyvät ovat ehkä himpun kalliimpia kuin meillä johtuen siitä että rahamiehillä sillä on oikeesti RAHAA eikä vaan sillai että puhutaan. esim 1. vuosi 1989 lähdettiin saksaan ostaan GT corolloita suomeen tuotavaksi kilpa-autoiksi siviili auto maksoi silloin noin 30.000 mk fim ja niin sanottu valmis kilpa-auto 20.000 mk fim .mitä kannattas tehdä kun tuot nuo kaks autoo suomeen ja rupeet tekeen tiliä ? me tehtiin siviiliautosta kunnon kilpuri maksoi jonkun 20.000,- fim lisää eli 50.000,- ja voitettiin suomenmestaruus, toiselle autolle löytyi ostaja semmoisenaan saatiin melkein 40.000,- mk fim tekemättä yhtään mitään, MUTTA autolla ei voitettu ikinä mitään eikä ketään kun se oli niin surkee ja siksi se saksalainen ralli harrastaja myi sen halvalla, ja 2005 tarina on ihan sama :lol: Milloinkahan kiinassa ruvetaan tekeen kilpureita ja sen jälkeen taloushalleissa myymään, jotain tarvike krääsää tehdään jo kovasti ( olkaa tarkkana mitä ostatte, pyytäkää apua jos ette ole varmoja mitä ostatte )
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 18.09.2005 08:16

Hevosvoimat(tai kilovatit nykyään)tuntuu olevan erilaisia euroopassa kuin suomessa :roll: ,kuuntelin tarinaa yhden tutun tuomasta kilpurista-koneesta piti löytyä n.160hv,ilmeisesti oli huolimattomasti hevoiset sidottu matkan aikana kun täällä löytyi vain 139hv :|

-eli kyllä hieman hankalaa äkkiä on alkaa taistelemaan tuollaisista asioista myyjän kanssa joka voi notkua rauhallisin mielin paikallisessa pubissaan naureskellen lattialle kertyvää paperikasaa joka faksista tulee.

Tulee vaan mieleen se että jos vaikka Saxspeediltä pirssin ostaa on siinä jonkinlainen "herrasmiestakuukin",jos suomessa myyt p...aa sana kiirii todella nopeasti ja kaupankäynti toppaa siihen.

Ja ei tarvitse olla kovin ihmeellinen talousnero kun katsoo hintoja verrattuna viiden vuoden takaiseen aikaan,noussut on.Mutta niin on myös raaka-aineetkin,esim. metallien hinnat nousseet todella paljon kiitos osaltaan Kiinan talouskasvun :?

Avatar
sej
Viestit: 17
Liittynyt: 17.05.2004 00:00

Hintalöpinä

Viesti Kirjoittaja sej » 20.09.2005 23:50

Hyviä ja huonoja autoja tehdään sekä suomessa että ulkomailla. Vähäisen kokemuksemme perusteella ei voi ylistää / tuomita autoja pelkän rakennusmaan perusteella.

Avatar
Gadfly
KV
KV
Viestit: 503
Liittynyt: 25.05.2004 00:00

Re: Renault kartelli

Viesti Kirjoittaja Gadfly » 21.09.2005 19:39

hehheh. jos haluaa ostaa hyvän ja halvan, nii sitten pitää ostaa kaksi eli esim tuo Arin myymä auto (hyvä) ja etsiä sitten jostain se halpa auto, jonka rakentamiseen menisi varmaan se hintaero reilusti jos haluais lähelleekään hyvän.
Ei taida porukka ymmärtää kuinka paljon tuossakin autokaupassa tulisi korvaamattoman arvokasta tietotaitoa mukana. No eiköhän tosiostajat ole niitä, jotka arvostavat niitä mahdollisuuksia, joita tuollainen autokauppa tarjoaa.
Se on vaan hyvä, että meillä on Arin kaltaisia kavereita, jotka ovat tuoneet rallitalleissa hankkimansa ammattitaidon meidän tavallisten ratinkääntäjien ja nenänkaivajien ulottuville.
Ainakin nayttää laitteilla ehtivän. harmi vaan että lauantain voitto jäi viikonlopun suru-uutisten jalkoihin.

Avatar
JM
WRC
WRC
Viestit: 1413
Liittynyt: 09.02.2004 00:00
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja JM » 21.09.2005 19:57

northwest kirjoitti:Hevosvoimat(tai kilovatit nykyään)tuntuu olevan erilaisia euroopassa kuin suomessa :roll: ,kuuntelin tarinaa yhden tutun tuomasta kilpurista-koneesta piti löytyä n.160hv,ilmeisesti oli huolimattomasti hevoiset sidottu matkan aikana kun täällä löytyi vain 139hv :|
Joskus erästä tallipäällikköä haastateltiin ja kysyttiin, että miten ihmeessä uuden automallinne moottori voi olla tehokkaampi kuin entinen? Tämä siis sillä perusteella, että vanhassa oli jo tuo FIAn määrittämä 300 heppaa.
Tallipäällikkö vastasi tähän, että FIA on määrännyt vain max 300 hevosvoimaa, mutta ei ole kertonut minkäkokoisia hevosten pitäisi olla :)

No ehkä vähän off topic, mutta varmaan kultturierot auton rakennuksen suhteen on kuitenkin euroopassa ja varsinkin eteläisessä euroopassa suuret verrattuna Suomeen. Itse uskon vakaasti että loppupeleissä edullisemmin pääsee kun ostaa Suomesta vaikka vähän kalliimman pelin.

Vastaa Viestiin