Renault
- Peke
- KV

- Viestit: 316
- Liittynyt: 13.03.2005 00:00
Re: Renault kartelli
[quote="PK1961"]Kaksi ainoaa suomen ragnottia myytävänä samalla kilohinnalla,epäilen vahvasti kartellia....no,menestys maksaa,eikä halvalla saa hyvää
Hae Ruotsista tai Norjasta
Hae Ruotsista tai Norjasta
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Renault
Kartellista en tiedä mutta samallaiset tavarat yleensä maksaa saman verran, minun auto hiukan vanhempi mutta hinta sisältää koko kilpailemiseen tarvittavan varaosa ja tarvikepaketin. Ruotsissa on yks 43.000 ja Norjassa on yks toinen 47.000 siis euroo ja meidän autot ovat ilman alv 22% 42.600 ELI HALVEMPIA kannattaa ostaa halvat laivaliput jos meinaa pärjätä kun lähtee osteleen autoja ulkomailta,
näillä vehkeillä kun on pärjäilty kohtuu hyvin. P.S. älkää nyt vetäkö vettä henkeen kun luette tätä sattuu oleemaan vaan näin, niin ja nyt viikon loppuna voi tulla jos uskaltaa kyselemään ja tutustumaan näihin hondan tappajiin Keravan huoltoparkkiin esittelemme mielellämme autoja ja kuljettajia.
"Tuhatsatayksitoista"
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
1770 kirjoitti:Ei myöskään kannata vetää vettä keuhkoihin, mutta 42600 + alv tekee 51972 ¤. Tämä lähtee pussista ja miten alvin saa takaisin ralliautoilija, joka ei osta autoa yrityksen piikkiin ????
No toi alv ei kyllä ole meidänkään rahaa, mutta kun tätä tekee yritys muodossa niin sitä vaan joutuu maksaa ja vähentään, uskoisin että kun ostaa tämänkin hintaisen auton niin kannattaisi varmaan harkita jo toiminimen tai muun yhtiön perustamista kilpailu hommien ympärille, tämän hintaluokan autoilla kilpaileminen ei ole minunkaa mielestä enään harrastusta, sille että kaikki maksaa emme vaan voi mitään ja kaikki on vapaaehtois toimintaa (moottoriurheilu) P.S. kyllä mua itseekin otti aivoon junnuna kun joutu ajamaan 127 fiaatilla junnucuppia kun toiset veti BDA escorteilla, mutta kaasu pohjassa kivikkoon vaan ja tässä nyt ollaan.
"Tuhatsatayksitoista"
- Ralleyz
- KV

- Viestit: 852
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Re: Renault kartelli
Turhaa itkua. Ei auton hinnoissa pitäisikään olla eroja jos ovat samanlaisia.PK1961 kirjoitti:Kaksi ainoaa suomen ragnottia myytävänä samalla kilohinnalla,epäilen vahvasti kartellia....no,menestys maksaa,eikä halvalla saa hyvää.
Kyllä niitä on Typeriäkin myynnis samalla rahalla...
- PK1961
- KV

- Viestit: 331
- Liittynyt: 11.05.2004 00:00
Re: Renault kartelli
Itkua ????? tuo meni ohi.....Ralleyz kirjoitti:Turhaa itkua. Ei auton hinnoissa pitäisikään olla eroja jos ovat samanlaisia.PK1961 kirjoitti:Kaksi ainoaa suomen ragnottia myytävänä samalla kilohinnalla,epäilen vahvasti kartellia....no,menestys maksaa,eikä halvalla saa hyvää.
Kyllä niitä on Typeriäkin myynnis samalla rahalla...
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Renault hinnoittelu
Asiaa pojat.....
kiva lueskella mielipiteitä kun näyttävät olevan laidasta laitaan. kertokaas täällä omin sanoin mikä teitä yleensä kiinnostaa moottoriurheilussa ? 1. toisten epäonnistumiset 2. paskax menneet autot 3. joku myy halvemmalla 4. hienot ja tiukat kisat 5. autojen rakentelu. Vai oletteko mukana kun ei ole muutakaan tekemistä ? ralli on laji josta tulee nauttia ja jos et nauti niin olet VÄÄRÄSSÄ porukassa 
"Tuhatsatayksitoista"
- PK1961
- KV

- Viestit: 331
- Liittynyt: 11.05.2004 00:00
Re: Renault hinnoittelu
Nämähän ne ainakin jonkun sortin "ammattikatsojia" kiinnostaa...saxspeed kirjoitti:Asiaa pojat.....kiva lueskella mielipiteitä kun näyttävät olevan laidasta laitaan. kertokaas täällä omin sanoin mikä teitä yleensä kiinnostaa moottoriurheilussa ? 1. toisten epäonnistumiset 2. paskax menneet autot 3. joku myy halvemmalla 4. hienot ja tiukat kisat 5. autojen rakentelu. Vai oletteko mukana kun ei ole muutakaan tekemistä ? ralli on laji josta tulee nauttia ja jos et nauti niin olet VÄÄRÄSSÄ porukassa
http://www.wreckedexotics.com/newphotos ... _008.shtml
- Unto
- KV

- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
En halua puuttua keskustelussa viitatuihin autoihin (t.m.s)
Mutta mistä johtuu että ulkomailla (saksa, belgia hollanti... ruotsi, norja) myytävät kilpa autot on kovasti paljon halvémpia kuin suomessa myytävät?
Itse (huvin vuoksi ja aikaa tappaen) myytäviä kilpa-autoja seuraillen pääasiassa täältä ralli.net:in myydään palstalta ja rallycarsforsale.net:istä vertailemalla olen tullut siihen lopputulokseen että, jos joskus (esim pikku n auton) ostaisin. Vakavassa harkinnassa olisi moisen laitteen ulkomailta tuottaminen. Vastaavilla palikoilla rakennettu auto saattaa olla joskus jopa 10-20T€ halvempi manner euroopassa kuin suomessa??? Onko suomessa rakennettu auto oikeasti niin paljon paremmin tehty kuin esim saksassa? Sora alusta varmaankin on kalliinpi kuin asfaltille tarkoitettu mutta kattaako se koko 10T€?
En ole elämässäni rakentanut kuin pari f:ryhmäläistä ja seurannut lähietäisyydeltä kun rakennetaan pari N:ryhmäläistä, joten en voi tietää kuinka paljon maksaa oikea kilpa-auto kun se rakennetaan ihan tosissaan! Jotenkin vain ihmetyttää nykypäivän kilpa-autojen hinnat... täällä suomessa!
Mutta mistä johtuu että ulkomailla (saksa, belgia hollanti... ruotsi, norja) myytävät kilpa autot on kovasti paljon halvémpia kuin suomessa myytävät?
Itse (huvin vuoksi ja aikaa tappaen) myytäviä kilpa-autoja seuraillen pääasiassa täältä ralli.net:in myydään palstalta ja rallycarsforsale.net:istä vertailemalla olen tullut siihen lopputulokseen että, jos joskus (esim pikku n auton) ostaisin. Vakavassa harkinnassa olisi moisen laitteen ulkomailta tuottaminen. Vastaavilla palikoilla rakennettu auto saattaa olla joskus jopa 10-20T€ halvempi manner euroopassa kuin suomessa??? Onko suomessa rakennettu auto oikeasti niin paljon paremmin tehty kuin esim saksassa? Sora alusta varmaankin on kalliinpi kuin asfaltille tarkoitettu mutta kattaako se koko 10T€?
En ole elämässäni rakentanut kuin pari f:ryhmäläistä ja seurannut lähietäisyydeltä kun rakennetaan pari N:ryhmäläistä, joten en voi tietää kuinka paljon maksaa oikea kilpa-auto kun se rakennetaan ihan tosissaan! Jotenkin vain ihmetyttää nykypäivän kilpa-autojen hinnat... täällä suomessa!
- Juke
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
- Viesti:
Enpäs ole itsekään muuta rakentanut kuin F:läisiä, mutta jo niissäkin pelkän korin osalta näyttää olevan hirveitä eroja...
Omaan f;n Mantan koriin käytettiin aikaa 650 mies-tuntia, kun se siviiliautosta kilpuriksi tehtiin. Ja tuossa ei ole kuin pelkät korityöt ja tekniikan siirto. Hiekkapuhallukset ja maalaukset vielä päälle.
Mitä nyt tiedän muutamien tuttujen tuoneen euroopasta "valmiita" kilpureita, niin järjestään ne kaikki on saanut rakentaa uudestaan,
vahvistukset kun on olleet olemattomia ja tuo edellä jo mainittu alusta asia varmasti maksaa maltaita uusia, eipä siitä asfaltti alustasta taida voida mitään osia käyttää soralla...
Euroopasta tuodut autot ovat monet olleet tyyliä "kaaret sisään" ja alustanosat kiinni - valmis kilpuri. Eli vahvistukset lähes kokonaan tekemättä.
Ei saisi tietysti yleistää... , mutta monta esimerkkiä on nähty.
Omaan f;n Mantan koriin käytettiin aikaa 650 mies-tuntia, kun se siviiliautosta kilpuriksi tehtiin. Ja tuossa ei ole kuin pelkät korityöt ja tekniikan siirto. Hiekkapuhallukset ja maalaukset vielä päälle.
Mitä nyt tiedän muutamien tuttujen tuoneen euroopasta "valmiita" kilpureita, niin järjestään ne kaikki on saanut rakentaa uudestaan,
vahvistukset kun on olleet olemattomia ja tuo edellä jo mainittu alusta asia varmasti maksaa maltaita uusia, eipä siitä asfaltti alustasta taida voida mitään osia käyttää soralla...
Euroopasta tuodut autot ovat monet olleet tyyliä "kaaret sisään" ja alustanosat kiinni - valmis kilpuri. Eli vahvistukset lähes kokonaan tekemättä.
Ei saisi tietysti yleistää... , mutta monta esimerkkiä on nähty.
- kprt
- KV

- Viestit: 735
- Liittynyt: 09.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Voisiko siinä olla nyt ajatus tähän teidän keskusteluun, että varmaan täältä suomestakin löytyy sama ero kuin ulkomailla. Kun haet halpaa niin se ei voi olla aina viimeisen päälle tehty ? Mutta se joka löytää niin täältä kuin ulkomailta sen viimeisen päälle tehdyn ilmaiseksi, niin kyllä kaikki kateeks käy. Itse rakennan nyt 5:tä autoa F ryhmään ja se tulee olee kallein mitä olen koskaan tehnyt ! Ja miksikö ? No koska pyrin tekee " Halvalla " EUROjen aika kaudella. Kokemusta löytyy niin ruotsista tuodusta N-ryhmäläisestä ja A ryhmäläisen rakentamisesta ja nykyään on KAIKKEIN kalleinta tehdä. Et minun mielestäni hinnat ovat yleisesti ( myös ruokakaupassa ) muutettu markat euroiksi suoraan :( Mutta pakko lisätä sen verran, kun vain jaksaa etsiä ja pyöriä netissä niin kyllä osia löytyy halvemmalla, kuin mitä Suomessa maksaa ja näin se vaan on........sorry Suomi kauppiaat 
- 1770
- A-Junnu

- Viestit: 74
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Eiköhä se päde sama talouden laki näihin kilpaosien hintoihin, kun muuhunkin elämään: ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa. Tosiasia lienee kuitenkin se, ettei kukaan ole liikaa suomessa rikastunut kisaosien myynnillä, joten tuskin katteet liian isoja ovat oleet tai ovat. Suomi on vähälukuinen maa ja markkinat siten pieniä. Kauppias ostaa tavaran valmistajalta, laskee siihen omat kulunsa päälle ja riittävän katteen, jolla pystyy maksamaan mahdolliset palkat, vuokrat ja muut kulut sekä elättämään perheensä. Jos myy 10 000 kpl tuotetta vuodessa tai 100 000 kpl, täytyy tietysti yhdestä kappaleesta saada 10 kertainen kate. Eli, jos osa maksaa 10 yksikköä, toinen myy 15 yksiköllä tarvii toinen 60 yksikköä, että jää sama kate vuodessa. Ne pienet markkinat !!!
Toisaalta, jos auton rakentamiseen menee 650 tuntia, pitää siitäkin saada rahat. Korjaamohinnoin a 70 ¤/h tulee pelkiksi rakennuskuluiksi 45 500 ¤. Toisaalta, jos tekee itse niin kait se vapaa-aikakin jotain maksaa. 10 ¤/ menetetystä vapaa ajasta tekee 6500 ¤. Mutta kuka tekee 10 ¤/ tunti. Minä palkkaan heti töihin ammattitaitoisen autoasentajan sillä rahalla. Toisaalta yli 20 vuoden kokemus korjaamopäällikön töistä on osoittanut sen, että autourheilua harrastavan asentajan palkkaamisessa on iso riski...
Eli ei kenenkään ole pakko maksaa, jos ei halua. Yleensähän kauppa toteutuu, kun kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Jos haluan Rellun ja joku myy sitä, niin hintahan määräytyy siitä, että kuinka kovasti sitä haluan ja kuinka kiihkeästi myyjä haluaa siitä päästä eroon.
Toisaalta, jos auton rakentamiseen menee 650 tuntia, pitää siitäkin saada rahat. Korjaamohinnoin a 70 ¤/h tulee pelkiksi rakennuskuluiksi 45 500 ¤. Toisaalta, jos tekee itse niin kait se vapaa-aikakin jotain maksaa. 10 ¤/ menetetystä vapaa ajasta tekee 6500 ¤. Mutta kuka tekee 10 ¤/ tunti. Minä palkkaan heti töihin ammattitaitoisen autoasentajan sillä rahalla. Toisaalta yli 20 vuoden kokemus korjaamopäällikön töistä on osoittanut sen, että autourheilua harrastavan asentajan palkkaamisessa on iso riski...
Eli ei kenenkään ole pakko maksaa, jos ei halua. Yleensähän kauppa toteutuu, kun kysyntä ja tarjonta kohtaavat. Jos haluan Rellun ja joku myy sitä, niin hintahan määräytyy siitä, että kuinka kovasti sitä haluan ja kuinka kiihkeästi myyjä haluaa siitä päästä eroon.