SRC ja Autokrossi, missä mennään?
- MPHUOLTONISULA
- A-Junnu
- Viestit: 144
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Seinäjoki
...
Rallicrossista kai puuttuu alkuaikojen vapaan rakentelun henki jolloin Kuplat oli turboja 2-tai-4 vetoisina kuten Porsset ja Eskortit...
Nyt pitää olla Volvo tai BMW Evo moottorilla joka on kaikilla lähes samanlainen.
Lyhyemmät lähtöjen kierrosmäärät myös tiivistäisivät yritystä jatkoon..?
Jos Jokkiksen SM kisoja jaksaa seurata tuhannet ihmiset kaksi päivää niin missä on Rallicrossin vastaava yleisömäärä.
Uskon että omissa(tyhmissä) ajatuksissani vois olla jotain ideaa parannuksiin?
Nyt pitää olla Volvo tai BMW Evo moottorilla joka on kaikilla lähes samanlainen.
Lyhyemmät lähtöjen kierrosmäärät myös tiivistäisivät yritystä jatkoon..?
Jos Jokkiksen SM kisoja jaksaa seurata tuhannet ihmiset kaksi päivää niin missä on Rallicrossin vastaava yleisömäärä.
Uskon että omissa(tyhmissä) ajatuksissani vois olla jotain ideaa parannuksiin?
- bullcrossracing
- A-Junnu
- Viestit: 54
- Liittynyt: 16.03.2005 00:00
- Viesti:
Re: ...
juu ja sielä jokkiksen sm kisoissa ei kauhean paljon muita ole sitten kuin noita fiaattejaMPHUOLTONISULA kirjoitti:Rallicrossista kai puuttuu alkuaikojen vapaan rakentelun henki jolloin Kuplat oli turboja 2-tai-4 vetoisina kuten Porsset ja Eskortit...
Nyt pitää olla Volvo tai BMW Evo moottorilla joka on kaikilla lähes samanlainen.
Lyhyemmät lähtöjen kierrosmäärät myös tiivistäisivät yritystä jatkoon..?
Jos Jokkiksen SM kisoja jaksaa seurata tuhannet ihmiset kaksi päivää niin missä on Rallicrossin vastaava yleisömäärä.
Uskon että omissa(tyhmissä) ajatuksissani vois olla jotain ideaa parannuksiin?

mutta se mikä sai kirjoittaan on se että! herran jumala aikuiset miehet tilittää naama punasena kuinka huonoja ovat toisten autot ja miten perseestä ovat yleensäkin kaikki laijia harrastavien kalusto

mitä tulee tuhon maunon "roskapönttöjä" viittaavaan kommenttiisi niin pirulaiset tuppaavat vetään aika kovaa pojat niillä!!! jos joku maallinen ihminen olisi kehdannut ja uskaltanut samalla tavalla herjata f-ryhmän laitteita olisi lähtenyt kansanliike häntä ravitsemaan!!! oma ehdotukseni on että rallikrossin nousua tapahtuisi, jos tämä kaikki tarmo mikä lajin arvostelijoilla on saataisiin käyttöön ni ainakin yksi katsomo järkkäri olisi lisää!!
ratoihin on kilpailijoiden jore hyvin vaikea vaikuttaa joten olisi todella hienoa että kun sinulla on ehdotuksia ratojen parantamiseen niin suuntaisit tuon tarmosi kyseisiin seuroihin yhteyttä ottamalla. uskoisin että olisivat tyytyväisiä että joku viitsii. ainakin silloin olisi yritetty parantaa ratoja!!!
mut toivotaan että ensi kesänä olisi useampikin auto viivlla ja sataisiin hienoja kilpailuja aikaan
PS: yleinen vittuilu ja pahan suopaisuus ei ainakaan lajin mainetta paranna kiitos siitä teille kaikille jotka pidätte meidän lajia arvossa :?
"silmät kiinni ja sisältä"
- numppa
- KV
- Viestit: 592
- Liittynyt: 07.03.2005 00:00
En epäilekkään noiden autojen tekniikka ratkaisuita mutta onko se oikein että niillä ajetaan lähes pääluokkana kisoissa.
MP-HUOLTO NISULAN kanssa samaa mieltä vanhat ja miksei uudemmatkin nelikot takaisin kisoihin väriä tuomaan+2-vetoiset turbo autot.
Kisoja joskus katsomassa käyneenä ei jaksanut katsoa kun jonossa ajeltiin lähdön jälkeen,ainoat ohitukset tulivat lisälenkin takia.
Kovia vetomiehiä silti ovat crossaajat
Eikö lajia saa kritisoioda millään tavalla,oletteko tyytyväisiä katsoja määriin kisoissa???
MP-HUOLTO NISULAN kanssa samaa mieltä vanhat ja miksei uudemmatkin nelikot takaisin kisoihin väriä tuomaan+2-vetoiset turbo autot.
Kisoja joskus katsomassa käyneenä ei jaksanut katsoa kun jonossa ajeltiin lähdön jälkeen,ainoat ohitukset tulivat lisälenkin takia.
Kovia vetomiehiä silti ovat crossaajat
Eikö lajia saa kritisoioda millään tavalla,oletteko tyytyväisiä katsoja määriin kisoissa???
En vastaa foorumin kuvakyselyihin,ota yhteyttä s-postilla
rallyphotofinland@gmail.com
www.rally-media.com
rallyphotofinland@gmail.com
www.rally-media.com
- bullcrossracing
- A-Junnu
- Viestit: 54
- Liittynyt: 16.03.2005 00:00
- Viesti:
krittiikki on aina paikalaan kun on asiallista mut osa tuolla ylempänä olevista ei täytä enää hyvän maun rajaa.... suurin syy siihen miksi ei ole noita nelivetoja niin on raha mut niinhän se menee monessa asiassa et raha ratkaisee!numppa kirjoitti:En epäilekkään noiden autojen tekniikka ratkaisuita mutta onko se oikein että niillä ajetaan lähes pääluokkana kisoissa.
MP-HUOLTO NISULAN kanssa samaa mieltä vanhat ja miksei uudemmatkin nelikot takaisin kisoihin väriä tuomaan+2-vetoiset turbo autot.
Kisoja joskus katsomassa käyneenä ei jaksanut katsoa kun jonossa ajeltiin lähdön jälkeen,ainoat ohitukset tulivat lisälenkin takia.
Kovia vetomiehiä silti ovat crossaajat
Eikö lajia saa kritisoioda millään tavalla,oletteko tyytyväisiä katsoja määriin kisoissa???
"silmät kiinni ja sisältä"
- Cosworth
- KV
- Viestit: 788
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
Taitaa olla suomenmaalla semmoiset radat vähissä, minne uskaltaisi noita 4-vetovehkeitä laskea ajamaan, yleisö kun saa olla aika lähellä, eikä monesti nuo turva-alueetkaan vastaa nelivetoisille tarkoitettuja.
Näinköhän ne nelivetoisetkaan suomessa krossia pelastaisi, voisihan ne lisätä katsojia ja kuskeja, ja nostaa krossin taas huipulle, mutta siinä voisi käydä huonomminkin, tyyliin muutama katsoja ja kuski lisää, kunnes luokka kuihtuisi pois osanottajien puutteessa...
Näinköhän ne nelivetoisetkaan suomessa krossia pelastaisi, voisihan ne lisätä katsojia ja kuskeja, ja nostaa krossin taas huipulle, mutta siinä voisi käydä huonomminkin, tyyliin muutama katsoja ja kuski lisää, kunnes luokka kuihtuisi pois osanottajien puutteessa...

-
- A-Junnu
- Viestit: 121
- Liittynyt: 02.06.2004 00:00
- Viesti:
ööö millä tavalla se on pääluokkana???src on pääluokka ja autokrossi vaan lisäluokka...se että autokrossissa on niin paljo autoja ei johdu muusta,kuin kustannuksista...moni jokkismies lähteny ajaa...akk tavoitehan on ollut että jokkis-autokrossi-SRC----eurooppa???tässä järjestyksessä(näin ainakin itse olen kuullut)mutta toiset vaan harrastaa,eikä tavoittele kuuta taivaalta..ehkä tässä itsekkin "nousee"pykälän ylöspäin joskus...numppa kirjoitti:Autokrossi on hyvä idea harrastaa lajia mutta onko se oikein että se ns. pääluokkana kisoissa???
kyllä voisin veikata että viime vuoden n.5 kärki ei hirveesti ns. harrastele..vaan sitä suomenmestaruutta haettiin ihan tosissaan

- Beginner
- Yleinen
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19.12.2005 00:00
- Viesti:
ei jeesus
Naurettavia kommentteja nuilta muutamilta...sen mä vaan sanon et rallicross kiinnostaa ainakin itseäni enemmän! puhun nyt katsojana. Ennemmin menen katsomaan mies-miestä vastaan kamppailuja ku metsään katsomaan starletteja ja escortteja. On hienoo et Suomeen koitetaan saada edes jotain parannusta rallicrossiin. ja toi radoista vinkuminen sai vaan hymyn naamalle :D. Santin Matti tais viime vuonna mennä komeesti ulkoo kokoajan ohi ku muut paineli sisällä...jääradan sm:ssä kylläkin
- Pele1977
- A-Junnu
- Viestit: 73
- Liittynyt: 21.09.2005 00:00
Kyllä vähän muakin naurattaa tämä keskustelu taas jälleen kerran. Kaikki on nyt päin helvettiä taas niinkuin rata-sm puolellakin. Mä tiedän radan jossa on varmasti turvallista ajaa nelivetohuippulaitteilla! Ja se tunnetaan nimellä Ahvenisto! Joku laulaisee varmaan mielipiteen tästäkin. Toki se on sallittua. Jos Ahveniston rataprofiili suunnitellaan hyväksi niin se on erinomainen rata. Vuoden -95 crossissa se oli tosi hyvä. Kysykää vaikka Jorma Laaksolta.
Jotenkin musta tuntuu, että ei se radan profiili kyllä ole syynä jos katsojia puuttuu. Se on vaan se, että ei ole vielä em-tasolla 1-divisioonassa kuljettajaa ja se taas tekee sen, että laji ei saa julkisuutta sillein kuin pitäis. Mutta odotetaas pari kautta niin jokohan Jussi olis kovimmassa divarissa. Jolloin ajetaankin sitten jo em-crossia suomessa toivottavasti apparalla.
Jotenkin musta tuntuu, että ei se radan profiili kyllä ole syynä jos katsojia puuttuu. Se on vaan se, että ei ole vielä em-tasolla 1-divisioonassa kuljettajaa ja se taas tekee sen, että laji ei saa julkisuutta sillein kuin pitäis. Mutta odotetaas pari kautta niin jokohan Jussi olis kovimmassa divarissa. Jolloin ajetaankin sitten jo em-crossia suomessa toivottavasti apparalla.
- Unto
- KV
- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
Mielipiteitä on monia ja tässä omani (ei ole pakko samaistua)
SRC, Specia Saloon, Jokamies luokka... Kaikkia näitä vapaan rakentelun luokkia on aina jossain vaiheessa haitannut yksi ongelma.
Autot on voimakkaita, nopeita, ne sisältävät kallista ja hienoa tekniikkaa, ovat itse omassa tallissa rakennettuja sekä mustuttavat ulkoisesti koiran oksennusta...
Se minun päähäni ei koskaan ole mahtunut että kun rakennetaan jotain "hienoa" ja tehdään se ajan kanssa, miksi sitä samaa ei voi tehdä siististi! SRC kun alkoi niin jokkut autot oli siistejä juuri rakennettuna, mutta kilpailussa tulee osumia lommoja ja naarmuja... eikä niitä korjata... eihän ne vaikuta nopeuteen... Autot on varmasti nopeita, mutta ulkoisesti joutaisivat jokamiesluokkaan kun yksikään osa ei sovi tostensa kanssa ja on pajavasaralla oiottu sinne päin.
SS luokka radalla aikoinaan oli aina vitsi 20 autoa kilpailussa joista 10 hajosi vapaissa harjoituksissa 4 hajosi aikaajoissa ja 2 ei saanut muuten vain aikaa... Kilpailussa 2 autoa pääsee maaliin joista toinen voittaa 2 kierroksella toisen ja se toinen on vieraileva tähti ja ajaa N ryhmäläisellä mukana...
Ja edelleen ollaan samoissa ongelmissa kuin tuolloin ennen...
Sitten on vielä tämä suomalaisten tapa ajaa juuri samallaisella autolla kuin "se kova vetomies" SRC on vain ja ainoastaan volvoille... no muutama bemu mukaan eksyny... Vapaat säännöt ja kaikkea, maailmassa automerkkejä hurumykket... Eikö mielikuvitus riitä vai mikä ihme siinä on kun merkkikirjoa ei saa laajennettua. Omasta mielestäni kiinnostus heräisi huomattavasti jos autot poikkeavaisit toisistansa... Samaa ongelmaa on mielestäni rallissa vähän joka luokassa etenkin pikku F:ssä...
No aika kultaa muistot, eikä ahveniston rallycross tapahtumat enään koskaan palaa siihen loistoonsa kun Matti Alamäki runti Porschen eturenkaalla Ole Anderssonin Audin sivuikkunaan...
SRC, Specia Saloon, Jokamies luokka... Kaikkia näitä vapaan rakentelun luokkia on aina jossain vaiheessa haitannut yksi ongelma.
Autot on voimakkaita, nopeita, ne sisältävät kallista ja hienoa tekniikkaa, ovat itse omassa tallissa rakennettuja sekä mustuttavat ulkoisesti koiran oksennusta...
Se minun päähäni ei koskaan ole mahtunut että kun rakennetaan jotain "hienoa" ja tehdään se ajan kanssa, miksi sitä samaa ei voi tehdä siististi! SRC kun alkoi niin jokkut autot oli siistejä juuri rakennettuna, mutta kilpailussa tulee osumia lommoja ja naarmuja... eikä niitä korjata... eihän ne vaikuta nopeuteen... Autot on varmasti nopeita, mutta ulkoisesti joutaisivat jokamiesluokkaan kun yksikään osa ei sovi tostensa kanssa ja on pajavasaralla oiottu sinne päin.
SS luokka radalla aikoinaan oli aina vitsi 20 autoa kilpailussa joista 10 hajosi vapaissa harjoituksissa 4 hajosi aikaajoissa ja 2 ei saanut muuten vain aikaa... Kilpailussa 2 autoa pääsee maaliin joista toinen voittaa 2 kierroksella toisen ja se toinen on vieraileva tähti ja ajaa N ryhmäläisellä mukana...
Ja edelleen ollaan samoissa ongelmissa kuin tuolloin ennen...
Sitten on vielä tämä suomalaisten tapa ajaa juuri samallaisella autolla kuin "se kova vetomies" SRC on vain ja ainoastaan volvoille... no muutama bemu mukaan eksyny... Vapaat säännöt ja kaikkea, maailmassa automerkkejä hurumykket... Eikö mielikuvitus riitä vai mikä ihme siinä on kun merkkikirjoa ei saa laajennettua. Omasta mielestäni kiinnostus heräisi huomattavasti jos autot poikkeavaisit toisistansa... Samaa ongelmaa on mielestäni rallissa vähän joka luokassa etenkin pikku F:ssä...
No aika kultaa muistot, eikä ahveniston rallycross tapahtumat enään koskaan palaa siihen loistoonsa kun Matti Alamäki runti Porschen eturenkaalla Ole Anderssonin Audin sivuikkunaan...
-
- A-Junnu
- Viestit: 114
- Liittynyt: 09.01.2006 00:00
- Viesti:
- Beginner
- Yleinen
- Viestit: 178
- Liittynyt: 19.12.2005 00:00
- Viesti:
- kent
- Yleinen
- Viestit: 205
- Liittynyt: 07.10.2004 00:00
- Viesti:
Tos oli kaverin tallille ilmestynyt yks aika kovakin src BMW ja voi kauhistus mikä ripustus, tehty aivan hutiloimalla ja sitä ilmastointi teippiä/nippusiteitä oli ja pirusti. Sit kuulin että entinen omistaja oli Alastarolla kehunut kuin äkkiä teki laitteen kuntoon, en oikein uskonut mutta auton nähtyäni uskon hyvinkin. Ees jokkis kisoissa ei menisi tuommoinen teippi/nippari kapistus läpi katsastuksen. Aika kaameita vehkeitäkin krossissa on, kyl ne kauaksi penkalle komioilta näyttää mutta lähempää tutkittuna ni herran jestas sentään!