Huomioita
- Juspe
Re: Huomioita
Itse pidin melko tarkkaa kirjanpitoa kun rakensimme I historic Ladan. 4070euroa. Hintaan sisältyy passitus eli 3500 on aika tarkka summa. Neuvostolii... eikun Venäjä on ihmemaa.
- JM
- WRC

Mun "tarjous" koskee V1600 luokkaa.j67 kirjoitti:Heitetään viellä pieni tarkennus. Kyseessä on siis vee vireinen muutta ei vee passillinen. Taisi suurinosa jo pudota kelkasta.
Jokuhan täällä juuri kirjoitti ettei sillä ole väliä et miten ja millä autolla ajaa. Autonhan ei tarvinnut olla kuin papereiltaan luokkaan sopiva, muuhan oli siitä omasta mieltymyksestä kiinni. Vai pitikö tästä tehdä luokkaan "sopiva"
- markomartini
- KV

- Viesti:
Väittäisin että lada + 2000€ niin viivalle valmis laite on olemassa
j67 viivalle valmis tarkoittanee myös sitä että auto on passitettu kilpa-auto jos meinaa kyseisessä luokassa ajaa näin minä asian ymmärän.
Voihan sen tehdä miten vaan ja myydä "viivalle valmiina" ja ostaja tekee roppakaupalla muutoksia jotka maksaa.
Rakenna se lada niin saat helpotuksen tuskaan.
Oli miten oli mutta näin on.
j67 viivalle valmis tarkoittanee myös sitä että auto on passitettu kilpa-auto jos meinaa kyseisessä luokassa ajaa näin minä asian ymmärän.
Voihan sen tehdä miten vaan ja myydä "viivalle valmiina" ja ostaja tekee roppakaupalla muutoksia jotka maksaa.
Rakenna se lada niin saat helpotuksen tuskaan.
Oli miten oli mutta näin on.
-
j67
- KV

Voihan se niin olla ettei halvalla voi/saa rakentaa. Jokainen ostaa juuri sen hintaisen auton kuin haluaa ja jälkeenpäin voi sitten miettiä minkälaisen kusetuksen uhriksi joutuu.
Aivan turha vaan huudella sitten että vika on akk:n sääntöjen tai milloin minkäkin tahon aikaansaamaa.
Jokainen voi ja saa tarkistaa mitkä on vähimmäisvaatimukset jotta auto kelpaa kilpailuun, eli täyttää kriteerit jotka on annettu turvavarusteiden osalta.
Turvavarusteet on kuitenkin ainut mitä säännöt vaativat, muu on sitten jokaisen omasta mieltymyksestä kiinni.
Jos säännöissä on muita kuin turvavarusteita koskevia "pakko" määräyksiä niin ne saa tuoda esille jotta muutkin tietävät missä esimerkiksi pakotetaan rakentamaan alusta,kone yms. jonkin käytössä olevan käytännön mukaan.
Sitä en tiedä saako 2107 ladan juuri v-1600 luokkaan esittämälläni hinnalla mutta kilpailuun kylläkin, eriasia onko kilpailukykyinen ja mitä siihen kenenkin "pitää" lisätä jotta voi ja saa ajaa.
Aivan turha vaan huudella sitten että vika on akk:n sääntöjen tai milloin minkäkin tahon aikaansaamaa.
Jokainen voi ja saa tarkistaa mitkä on vähimmäisvaatimukset jotta auto kelpaa kilpailuun, eli täyttää kriteerit jotka on annettu turvavarusteiden osalta.
Turvavarusteet on kuitenkin ainut mitä säännöt vaativat, muu on sitten jokaisen omasta mieltymyksestä kiinni.
Jos säännöissä on muita kuin turvavarusteita koskevia "pakko" määräyksiä niin ne saa tuoda esille jotta muutkin tietävät missä esimerkiksi pakotetaan rakentamaan alusta,kone yms. jonkin käytössä olevan käytännön mukaan.
Sitä en tiedä saako 2107 ladan juuri v-1600 luokkaan esittämälläni hinnalla mutta kilpailuun kylläkin, eriasia onko kilpailukykyinen ja mitä siihen kenenkin "pitää" lisätä jotta voi ja saa ajaa.
-
j67
- KV

Teijo talo rallin ilmoittautumisaikaa noin tunti jäljellä ja saldo 138.
Näistäkin noin puolet on oheisluokissa. Ei näytä sarjojen kiertely kiinnostavan.
Mitä lääkkeeksi jotta kilpailimäärät nousee. En tiedä, mutta ketjussa tarjotut jallupullot voisi suunnata sille joka esittää ja saa aikaan rakentavia muutoksia.
Ei ihan helpolla jallut irtoa?
Näistäkin noin puolet on oheisluokissa. Ei näytä sarjojen kiertely kiinnostavan.
Mitä lääkkeeksi jotta kilpailimäärät nousee. En tiedä, mutta ketjussa tarjotut jallupullot voisi suunnata sille joka esittää ja saa aikaan rakentavia muutoksia.
Ei ihan helpolla jallut irtoa?
- Marko Tähkä
- KV

Eikös ne jallu tarjokset koskenu tota ladaa,ei sillä etteikö ne osallistuja määrät olis laskenut,siihenkin olisi varmasti lääke mutta heti sanotaan hulluksi ja asiaa mahdottomaksi.
- Trophy
- KV

- Viesti:
[quote="j67"]Viivalle kelpaava ja kilpailukykyinen on asioita jota täällä ei ilmeisesti osata erottaa.
Trophylle tiedoksi niin parinviikon päästä on yksi passittamani viivalla.
Sen verran monta autoa olen jo tehnyt alusta loppuun, että ei edes viivalle ole tuolla hinnalla pienintäkään mahdollisuutta, kun aloitetaan rakentaminen nollasta. Mutta jos se sinulta onnistuu, niin kerro mullekin miten se tehdään, saadaan varmaan lisää niitä uusia harrastajia lajin pariin, joita todella kaivataan, kiitos jo etukäteen...
Trophylle tiedoksi niin parinviikon päästä on yksi passittamani viivalla.
Sen verran monta autoa olen jo tehnyt alusta loppuun, että ei edes viivalle ole tuolla hinnalla pienintäkään mahdollisuutta, kun aloitetaan rakentaminen nollasta. Mutta jos se sinulta onnistuu, niin kerro mullekin miten se tehdään, saadaan varmaan lisää niitä uusia harrastajia lajin pariin, joita todella kaivataan, kiitos jo etukäteen...
-
j67
- KV

Niin sanotaan ja siinähän se suurin este muutokseen onkin.
Noista jalluista vaan ajattelin että paremmin sopisi siihen että saataisi muutakin kuin yksi lada viivalle. Se ei kuitenkaan ole kuin yksi monen lopettavan tilalle.
Luulisi akk:n saavan aikaiseksi jonkilaisen keskustelufoorumin niin että kaikenmaailman diipa daapa höpöhöpö heitot vois siivota pois keskustelua häiritsemästä. Mun käsittääkseni hiukan isompia tahojakin on hyväksynyt sosiaalisen median osaksi toimintaansa. Toisin silloin on syytä toiminnan olla avointa ja esitettävien asioiden ainakin jollain tasolla faktapohjaisia, siis foorumin ylläpidon esittämät.
Sinänsä onhan tässä tilanteessa se hyvä puoli että voi sanoa rallia ekologiseksi urheilumuodoksi,hävittää itse itsensä.
Noista jalluista vaan ajattelin että paremmin sopisi siihen että saataisi muutakin kuin yksi lada viivalle. Se ei kuitenkaan ole kuin yksi monen lopettavan tilalle.
Luulisi akk:n saavan aikaiseksi jonkilaisen keskustelufoorumin niin että kaikenmaailman diipa daapa höpöhöpö heitot vois siivota pois keskustelua häiritsemästä. Mun käsittääkseni hiukan isompia tahojakin on hyväksynyt sosiaalisen median osaksi toimintaansa. Toisin silloin on syytä toiminnan olla avointa ja esitettävien asioiden ainakin jollain tasolla faktapohjaisia, siis foorumin ylläpidon esittämät.
Sinänsä onhan tässä tilanteessa se hyvä puoli että voi sanoa rallia ekologiseksi urheilumuodoksi,hävittää itse itsensä.
-
j67
- KV

Viivalle kelpaava ja kilpailukykyinen on asioita jota täällä ei ilmeisesti osata erottaa.
"pienintäkään mahdollisuutta, kun aloitetaan rakentaminen nollasta"
No jotta moro vaan.
Onko tullut luettua sääntökirjaa,vai oltua esson paarissa.
No jotta moro vaan.
- henkka_ok
- WRC

Onkos se nyt tässäkään keskustelussa lopulta olennaista, maksaako viivalle sallittu Larssi aihion lisäks tasan kaks tonnia vai pitääkö laittaa vajaa kolme? Ei ne BimmerPartyjen taikka Radalle.com tapahtumien pulkatkaa ilmasia oo ja kansaa on kun pipoo.
Ja nyt ku joku kohta irvailee ettet sääkää mitää ehottanu, niin pari ehotusta on tässä topikissa jo aiemmin. En jaksa toistaa.
Ja nyt ku joku kohta irvailee ettet sääkää mitää ehottanu, niin pari ehotusta on tässä topikissa jo aiemmin. En jaksa toistaa.
Ei taitu!
- Trophy
- KV

- Viesti:
On luettu ja monta kertaa, mutta kerro kaikille miten se 2 t€ auto tehdään? Auta uusia harrastajia kertomalla miten se onnistuu, mun on ihan turha kertoa kun en ole siinä onnistunutj67 kirjoitti:Viivalle kelpaava ja kilpailukykyinen on asioita jota täällä ei ilmeisesti osata erottaa.
No jotta moro vaan.
-
j67
- KV

Löytyyköhän täältä yhtään luku-ja kirjoitustaitoista joka vois laittaa ne perusvaatimukset joita akk-motorsport velvoittaa autoihin tehtävän niin että ko. auto menee kisakatsastuksesta läpi.
Itse luin kysein laitoksen sääntökirjan muutamaan kertaan ja täytyy sanoa etten löytänyt hirveän monta pakolista muutosta siviiliauto - kilpa-auto projektin läpiviemiseksi.
Toistan jälleen kerran että kyseessä on kelvollinen ei kykyinen, siis kilpailullisesti ja kilpailuun kelpaasti asiaa tutkien.
Uskallan väittää ettei edellämainittu lista tänne koskaan ilmesty.
Itse luin kysein laitoksen sääntökirjan muutamaan kertaan ja täytyy sanoa etten löytänyt hirveän monta pakolista muutosta siviiliauto - kilpa-auto projektin läpiviemiseksi.
Toistan jälleen kerran että kyseessä on kelvollinen ei kykyinen, siis kilpailullisesti ja kilpailuun kelpaasti asiaa tutkien.
- Trophy
- KV

- Viesti:
tossa nyt nopeesti ennen nukkumaanmenoa mieleen tulleet vaadittavat asiat:j67 kirjoitti:Löytyyköhän täältä yhtään luku-ja kirjoitustaitoista joka vois laittaa ne perusvaatimukset joita akk-motorsport velvoittaa autoihin tehtävän niin että ko. auto menee kisakatsastuksesta läpi.
ea laukku 1 67
Fia 6-piste vyöt 2 300
Kaaret asennettuna 1 1000 "arvio"
istuimet 2 720
sivukiinnikkeet 2 92
Vyöleikkurit 2 15
Sammutin 1 20
Sammutinpannat 2 10
nää on netistä nopeasti kerättynä halvimmat mitä löysin yhteensä n 2224 €
unohtu toi:
Fia kaaripehmuste 2 58
Edelleen oikeasti haluaisin tietää miten sinä toteutat sen 2 t€ viivalle valmiina version?
On se aloittelevan harrastajan vaikea varmaan tältä foorumilta löytää oikeata tietoa...
- riitta
- KV

- Viesti:
Ja nyt uudestaan, josko jätetään se turhanpäiväinen provosointi sikseen...rupeaa taas valumaan siihen suuntaan.
- markomartini
- KV

- Viesti:
varustelistasta päävirtakatkaisin puuttuu
riitta hyvä anna poikien vastata kun kysytään, joillekkin se pitää oikein rautalangasta vääntää.
riitta hyvä anna poikien vastata kun kysytään, joillekkin se pitää oikein rautalangasta vääntää.