sprinttiautoon moottori

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 22.07.2008 20:22

TboKadett kirjoitti:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=147568 Tuolta voit lukea.
kiitän , löyty paljon muutakin oleellista

Avatar
Autokross
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 78
Liittynyt: 27.04.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja Autokross » 22.07.2008 23:45

Lisää tietoa http://personal.inet.fi/koti/jpummila/virtaukset.htm coscast kansi on se parempi kansi

Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 23.07.2008 10:05

halkeileeko nämä ooppelin kannet oikeasti niin helposti kuin tuolta clubin sivuilla puhutaan , mistä sen moottoria/kantta ostaessa tietää onko se valmiiksi haljennut ?
jos nyt oikein käsitin,20xe koneilla on paljon ajettu ainakin N-ryhmässä ?

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 23.07.2008 11:02

tojota miähenä uskallan ehdottaa ....Hondan f20c vakio 6v lootikolla

The F20C was designed with high maximum rpm in mind, for increased power output; redline is at 9000 rpm, with VTEC engagement at 6000 rpm. Power output is 240 bhp (179 kW) at 8300 rpm in North America and Europe. The Japanese version, which has a higher compression ratio, is capable of 250 PS (247 bhp) at 8600 rpm. Honda's F20C Engine won a spot on Wards' 10 Best Engines List four times, in 2000, 2001, 2002 and 2003.

The engine displaces 1,997 cc (121.9 cu in), lending to the Honda S2000's name. This method of naming follows suit with the rest of the Honda S roadsters (ie. Honda S500, S600, and S800).

The F20C's bore is 87 mm (3.4 in) and stroke is 84 mm (3.3 in).

istuu vanhoihin tojoihin melkein suoraan palkkiin..... :wink:

Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 23.07.2008 13:29

[quote="j-mkujala"]tojota miähenä uskallan ehdottaa ....Hondan f20c vakio 6v lootikolla

The F20C was designed with high maximum rpm in mind, for increased power output; redline is at 9000 rpm, with VTEC engagement at 6000 rpm. Power output is 240 bhp (179 kW) at 8300 rpm in North America and Europe. The Japanese version, which has a higher compression ratio, is capable of 250 PS (247 bhp) at 8600 rpm. Honda's F20C Engine won a spot on Wards' 10 Best Engines List four times, in 2000, 2001, 2002 and 2003.

The engine displaces 1,997 cc (121.9 cu in), lending to the Honda S2000's name. This method of naming follows suit with the rest of the Honda S roadsters (ie. Honda S500, S600, and S800).

The F20C's bore is 87 mm (3.4 in) and stroke is 84 mm (3.3 in).

varmaan type r 2.0 vtec ?

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 23.07.2008 20:53

veleho kirjoitti:
j-mkujala kirjoitti:tojota miähenä uskallan ehdottaa ....Hondan f20c vakio 6v lootikolla

The F20C was designed with high maximum rpm in mind, for increased power output; redline is at 9000 rpm, with VTEC engagement at 6000 rpm. Power output is 240 bhp (179 kW) at 8300 rpm in North America and Europe. The Japanese version, which has a higher compression ratio, is capable of 250 PS (247 bhp) at 8600 rpm. Honda's F20C Engine won a spot on Wards' 10 Best Engines List four times, in 2000, 2001, 2002 and 2003.

The engine displaces 1,997 cc (121.9 cu in), lending to the Honda S2000's name. This method of naming follows suit with the rest of the Honda S roadsters (ie. Honda S500, S600, and S800).

The F20C's bore is 87 mm (3.4 in) and stroke is 84 mm (3.3 in).

varmaan type r 2.0 vtec ?
EI vaan S2000 Hondan

ja ihan tuon ~250hp noista japsikoneista on penkattu katteineen vakio ilmanputsareineen joten jonkin verran on kyllä vielä piilossa 8O ja vakio koneena luultavimmin vielä pitkäikäinen

Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 23.07.2008 22:08

joo...........siinähän se moottori ois ,ainaki ratakäyttöön. on nuo tehot ja vääntöhuiippu aikas korkeella +7500 r/min
:roll:
tuskin tuolla vakiomoottorilla silti jalkoihin jäisi :lol:

Avatar
NikoN
Yleinen
Yleinen
Viestit: 199
Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NikoN » 24.07.2008 00:09

Överiks menee, ja offtopic, mutta tämä se vaan jaksaa aina säväyttää: :D

http://www.youtube.com/watch?v=iroPHHj74Fk

Taitaa olla noissa kemuissa vielä painotaulukotkin kohdallaan..paino taisi olla jotain 900kg:n luokkaa

Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 29.07.2008 00:34

NikoN kirjoitti:Överiks menee...
no hieman ,mutta onko tässä topiikissa muutenkaan järkeä kun alkuperäinen ajatus oli kysellä mistä JÄRKIhintaan vois rakentaa sprinttikoneen ja täällä ehdotellaan toinen toistaan kalliimpia uuden auton moottoreita jotka osa ei sellaisenaan riitä vaan nekin täytyy vielä trimmata kireemmäksi.... :roll:
saati sitten ne kaikki yksityisviestit joissa kaupataan täysin puolivalmista moottoria ylihintaan ,parhaat tarjoukset ylittänyt jo 8000e(puolivalmis projekti ,puuttui jotain oleellista) ,näitä "halpoja" tarjouksia tullut jo toistakymmentä :D
täytyis varmaan kysyä millä moottoreilla viime vuosina otettu eniten luokkavoittoja ,siitä ehkä vois päätellä jotain

Avatar
jehjeh
B-junnu
B-junnu
Viestit: 27
Liittynyt: 29.12.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja jehjeh » 29.07.2008 10:29

Calibra/gsi kadett 2.0 16v ja koneita rupiaa saamaan jo aika halvalla.

Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 30.07.2008 20:42

saahan niitä ,kolbenshmidt ja cosworthkantisia .Ensimmäisestä halkeaa kansi jotenkin sisäisesti ,öljyt veen sekaan ja jälkimmäisiä on hyvin harvassa ,eikä päällepäin näitä kansia erota kuin läheltä katsoen
kolben kansissa jotai "valuhaurautta" ja öljykanava puhkeaa ilman isompaa syytä vesien sekaan ,ooppelivoorumeista sain käsityksen ettei tämä ole vallan tavatonta(ympyrä ja nuoliharrastajat ,elekää suuttuko :D )

onko nissanin sr20DE ;stä kilpakokemusta kellään ,tai etes essonbaarin tietoja?

Avatar
j-mkujala
Yleinen
Yleinen
Viestit: 154
Liittynyt: 07.01.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja j-mkujala » 31.07.2008 23:48

no mikäs on hintahaitari ? vakiona vai tehtynä ? 8) eli paljoko on paasata kerralla rahaa ja kuutiotilavuus rajat sekä tehotavoite, toki rahakin tähän vaikuttaa

tuo ehdottamani F20C 250 hp kone on kaikkine paskoineen 3500-4000 ¤ sisältäen piuhasarjat digimittaristot yms. myöskin sen 6V lootikon , kuitenkin täys alumiinikone kyseessä joten painokin pitäs olla kohtuu alhainen 8)

ohan tuo hintava jos vertaa et ostaa ohc, niin paljonko pitää malmivuoreen hakata rahaa jotta saa saman tehon. ja läheskään yhtälaajalla tehokäyrällä

MUR

emmä aja kilipaa kuhan paskoja ruuvaalen omas tallis joskus :lol:

Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 03.08.2008 21:33

j-mkujala kirjoitti:no mikäs on hintahaitari ? vakiona vai tehtynä ? 8) eli paljoko on paasata kerralla rahaa ja kuutiotilavuus rajat sekä tehotavoite, toki rahakin tähän vaikuttaa

tuo ehdottamani F20C 250 hp kone on kaikkine paskoineen 3500-4000 ¤ sisältäen piuhasarjat digimittaristot yms. myöskin sen 6V lootikon , kuitenkin täys alumiinikone kyseessä joten painokin pitäs olla kohtuu alhainen 8)

ohan tuo hintava jos vertaa et ostaa ohc, niin paljonko pitää malmivuoreen hakata rahaa jotta saa saman tehon. ja läheskään yhtälaajalla tehokäyrällä

MUR

emmä aja kilipaa kuhan paskoja ruuvaalen omas tallis joskus :lol:
kuka tässä on ohc:tä ostamassakaan?aivan tarpeeksi niitä paskoja aikoinaan rapannut! tavoite 125hv tai enemmän litralta ,rakennan ite ,kolikot tulee tippumalla mutta tasaseen ja kyllä pitäs tuohon 4500e saaha rakennettua kone ja paljon muutakin
tuo hondan motori on kyllä kohtuuhintainen ja ehkä järkeväkin ostos ,varsikin jos loota tulee tuohon hintaan kylkiäisenä :roll:
en vaan lähe pankinjohtajan puheille sen vuoksi ,ne on ne rahamiehet erikseen jotka ostavat evomitsuja sunmuita hauskoja taskurahoillaan

Avatar
RS200
Viestit: 8
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja RS200 » 08.08.2008 22:26

Foordin kenttiläinen jää alitehoiseksi(osaa taasen saatavana hyvin)

Kuinkahan paljon noista on saatu tehoja Suomen maassa, jos Esson baarin penkki jätetään pois laskuista. Tuo moottori on aina jotenkin kiehtonut omalla hienostuneisuudella ja high end meiningillä. Kyllä kenttikin hintoihin tulee jos sisukset kunnon osista tekee ja ruiskut ym. vehkeet laittaa. Saahan saaresta ainakin alumiinikantta ja kenties jopa lohkoa ja terästä sisuksiin niin ehkä rankalla nokalla noin 180-190 hepoa 1600cc koneesta?

Avatar
veleho
Yleinen
Yleinen
Viestit: 153
Liittynyt: 12.11.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja veleho » 13.08.2008 17:03

RS200 kirjoitti:Foordin kenttiläinen jää alitehoiseksi(osaa taasen saatavana hyvin)

Kuinkahan paljon noista on saatu tehoja Suomen maassa, jos Esson baarin penkki jätetään pois laskuista. Tuo moottori on aina jotenkin kiehtonut omalla hienostuneisuudella ja high end meiningillä. Kyllä kenttikin hintoihin tulee jos sisukset kunnon osista tekee ja ruiskut ym. vehkeet laittaa. Saahan saaresta ainakin alumiinikantta ja kenties jopa lohkoa ja terästä sisuksiin niin ehkä rankalla nokalla noin 180-190 hepoa 1600cc koneesta?
ja sen saman saa 4a-ge:stä jo vakiona :D

Vastaa Viestiin