sprinttiautoon moottori
- veleho
- Yleinen

- Viestit: 153
- Liittynyt: 12.11.2005 00:00
sprinttiautoon moottori
antakaas ehotuksia mistä moottorista kannattaa alkaa rakentaan kisakonetta? ts.osien saatavuus/hinta/teho ym.kerrottakoon että lähdetään tyhjästä eli ei oo koria eikä tekniikkaa joten ei merkkiuskollisuuttakaan joten mikä ois hyvä mmttorimerkki/aihio josta lähtä suunnitteleen?
- PORTTIKIVI
- A-Junnu

- Viestit: 64
- Liittynyt: 13.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Huittinen
Kannattaa harkita näitä nykyaikaisia moottoreita, joissa päästään hyviin tehoihin jo tehtaalla. Tai tarkemmin sanottuna sulla on tuota aluetta moottorissa ja se on helppo ajettava...
Minä ainakin olen luottanut näihin "vakio" moottoreihin ja eikä ole moottori rikkoja tullut. Lisäksi näillä ei ole ne tunnit niin rajatut niin voi antaa "rallikyydityksiä" tai treenata vapaasti!
Enkä puhu nyt ainoastaan BMW M3 moottorista vaan niitä on muitakin...esim.Honda...Suzuki...Daihatsu...nissan...jne.
Moottorit tietenkin maksaa usein paljon, mutta ei niihin paljon tarvi tehdä kun saa ajettavan pelin varsinkin Sprinttiin!
Minä ainakin olen luottanut näihin "vakio" moottoreihin ja eikä ole moottori rikkoja tullut. Lisäksi näillä ei ole ne tunnit niin rajatut niin voi antaa "rallikyydityksiä" tai treenata vapaasti!
Enkä puhu nyt ainoastaan BMW M3 moottorista vaan niitä on muitakin...esim.Honda...Suzuki...Daihatsu...nissan...jne.
Moottorit tietenkin maksaa usein paljon, mutta ei niihin paljon tarvi tehdä kun saa ajettavan pelin varsinkin Sprinttiin!
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Moottori
Honda Civic type R 230 hp vakiosta
Corolla T-sport 180 hp vakiona
Alltenza (lexus) 215 heppaa vakiona
Renault Clio SPORT 200 heppaa vakiosta
Peugeot 206 RC 180 heppaa vakiona
Tässä vain joitain esimerkkiä joita ei tarvii virittää yhtään
Teetpä sitten etu tai takavetoisen
Corolla T-sport 180 hp vakiona
Alltenza (lexus) 215 heppaa vakiona
Renault Clio SPORT 200 heppaa vakiosta
Peugeot 206 RC 180 heppaa vakiona
Tässä vain joitain esimerkkiä joita ei tarvii virittää yhtään
Teetpä sitten etu tai takavetoisen
"Tuhatsatayksitoista"
- MT1
- A-Junnu

- Viestit: 52
- Liittynyt: 12.05.2004 00:00
- veleho
- Yleinen

- Viestit: 153
- Liittynyt: 12.11.2005 00:00
takavetoistahan minä oon kaavaillu kun välitetyt laatikot ja perät on kohtuuhintaisia enkä oikein etuvetoisen käyttäytymistä vieläkään ymmärrä.....tuo valmiiksi tehokas kone on kyllä järkevä ajatus mutta taitaa täällä autoverotuksen luvatussa maassa olla niin harvinaisia malleja ettei niitä juuri ole tai sitte hinnat on reilusti yläkanttiin..mitä mootoreita daihatsulta ja suzukilta löytyy kun ensimmäisestä tulee mieleen kolmipyttyinen tiisseli ja jälkimmäisestä pakettiauto jota kävellen suojatietä ylittäessä varoa ettei se jää alle :D volvoa mitenkään väheksymättä (meriittejähän kyllä löytyy viime vuosilta)tekisi mieli hieman nykyaikaisempaa tekniikkaa
- PPiironen
- Yleinen

- Viestit: 181
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: kajaani
- Rhmotor
- Yleinen

- Viestit: 266
- Liittynyt: 16.06.2004 00:00
E60 530d 160 kW (218 PS) 160 kW/218 PS 500 Nm ja boksin optimoinnin jälkeen 191 kW/260 PS 580 Nm1834 kirjoitti:nuilla väännöillä teho olis jotain 600-800 kaakkia vaimitä?
Noilla väännöillä vaan rupeaa olemaan jo voimansiirto kohtuu kovilla...
RH-Motorsport
www.rhmotorsport.fi
www.rhmotorsport.fi
- Ketzi
- KV

- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Eihän se tiisselissä lastulla aivan samaten taas meno. Vääntyä tuloo kyllä, mutta ei tehot aivan samassa suhteessa kasva. Tuossa Bemarin koneessahan on 218hv/500nm.. Veikkaisin että konit nousi lastulla n. 250 tietämille..?1834 kirjoitti:nuilla väännöillä teho olis jotain 600-800 kaakkia vaimitä?
Edit.. Jaaha Rhmotor ehti ensin. :)
- PPiironen
- Yleinen

- Viestit: 181
- Liittynyt: 03.05.2004 00:00
- Paikkakunta: kajaani
Tarkennusta vielä asiaan,prokkolan penkissä olivat säätäneet tehot ensin 290hv ja 600nm vääntöjä :D Automaatti loota ei ollu suostunu enää pykältämään isoimpia vaihteita päälle joten olivat joutuneet laskemaan tehoa 225hv ja 490nm
Mutta kyllä liikkuu tuollakin teholla.
Koneita apulaitteineen saa tonnilla saksasta :o Ja autoja muutamalla tonnilla :D Vertaa kunnollinen volvon kone maksaa 10-20000 egee 
- J_Mantyla
- KV

- Viestit: 685
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Tosta 3,2-litrainen M3-kiuas: http://cgi.ebay.de/BMW-M3-E36-3-2Liter- ... dZViewItem
- udo
- Yleinen

- Viestit: 208
- Liittynyt: 01.08.2005 00:00
Pitäs vissiin sovittaa panssarivaunun runkoon toi moottori.Turbokerroin nostaa minimipainon tollases pannus aika korkeeks?PPiironen kirjoitti:Miksi kukaan ei tee sprintti autoa nykyajan turbodiesel koneellaEsim 530 BMW kone,tuossa tutulla oli semmoisessa sivilli autossa pelkällä lastun laitolla 600nm VÄÄNTÖÄ
ja veto koko alueella
Paljonko pitää bensa moottoria virittä että saa yhtä paljon tehoa ja kestoa :D Huom.pienet polttoainekulut
- veleho
- Yleinen

- Viestit: 153
- Liittynyt: 12.11.2005 00:00
on tullu ihmeteltyä tuota samaa..mitä sääntökirja sanoo tiisselistä,keventääkö autoa kun ahtamiskerroin on ainakin pienempi ku pensavehkeissä 1.7--1.5PPiironen kirjoitti:Miksi kukaan ei tee sprintti autoa nykyajan turbodiesel koneellaEsim 530 BMW kone,tuossa tutulla oli semmoisessa sivilli autossa pelkällä lastun laitolla 600nm VÄÄNTÖÄ
ja veto koko alueella
Paljonko pitää bensa moottoria virittä että saa yhtä paljon tehoa ja kestoa :D Huom.pienet polttoainekulut
